Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו קופה חדשה- BRZ STI - האמנם?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5322 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 81
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אם איבו 10 עולה בארה"ב 25K דולר ובארץ יותר מ300K, לא רואה תסריט בו הBRZ תתומחר בפחות. ובמיוחד לאור המראה הספורטיבי המובהק של הרכב לעומת האיבו/STI -סיבה טובה נוספת לעלות את המחיר.

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

פורסם
המחיר המשוער כרגע בחו"ל עומד על 25 אלף דולר אין סיבה בעולם שהוא יעלה יותר מ - 200 אלף

החברה פה קונים את הרכב ב - 20% פחות 22.5 אלף דולר כפול שתיים = 45 אלף דולר כולל המכס כפול 3.6 = 162 אלף שקל.

זה מה שזה עולה לחברה.

אם הם יקחו עוד 20 אלף זה כבר 182 אלף והם בטח יורידו את הקסנון ספויילר, יביאו ג'אנטים 15 אינצ', בלי רדיו דיסק MP3 , בלי ידית אחיזה ליד הנהג, מושב שמתכוונן כמו שצריך אצל הנהג, בלי קסנון, בלי סאנרוף, הגה שרק עולה ויורד, השעון הירוק המכוער של סובארו שנמצא בטנדר שנת 83 ועד היום במכוניות סובארו בלי בקרת אקלים שכחתי משהו?

את החבילה הזאת ימכרו במחיר מבצע 260 אלף...

אז שיילכו אתה יודע לאן.

 

לא יודע מאיפה אתה מביא את כל המספרים האלה, אבל גם אם משהו בהם נכון, עדיין אין מקום להשוות את השוק האמריקאי לשוק הישראלי.

סובארו מוכרת בארה"ב בשנה סדר גודל של 215,000 כלי רכב (. אם יפנאוטו תמשיך בקצב מסירות של בערך 3000 מכוניות בשנה, הרי שיפנאוטו תמסור במשך 60 שנה את הכמות שסובארו מוסרת בשנה אחת בארה"ב.

פערי הכמויות העצומים משפיעים ישירות על המחיר. חלק מדגמי סובארו מיוצרים בארה"ב עבור השוק המקומי כחלק מהמלחמה במיסי המגן של ארה"ב, וכך נחסכים כספי מיסים, יבוא, שינוע וטיפול שאותם הלקוח הישראלי צריך לשלם עבור הרכב שלו, שמגיע הרחק מיפן.

לזה תוסיף את העובדה שמחיר הבסיס של הרכב שנמכר ליבואן כאן ושם אינו אותו מחיר. בטוח שאתה מבין, שיבואן שמוכר 215,00 כלי רכב לא מקבל את המכונית באותו המחיר כמו יבואן שמוכר 3000. תוסיף לזה את הבדלי המיתוג בין השוק הישראלי לאמריקאי, את ההבדלים בהוצאות אחזקת מלאי המכוניות והחלפים, והנה קיבלת פערי מחיר הגיוניים בין ישראל לארה"ב.

 

אם זה מנחם אותך, החומוס פה עולה פחות.

פורסם

מה לא ברור, אם לא יקנו, ימצאו דרך למכור בפחות.

כמו כל רכב עם מחיר רשמי ומחיר בפועל.

כמו כן, תמיד יהיה אפשר לייבא.

משכנתא זה קל

פורסם
לא יודע מאיפה אתה מביא את כל המספרים האלה, אבל גם אם משהו בהם נכון, עדיין אין מקום להשוות את השוק האמריקאי לשוק הישראלי.

סובארו מוכרת בארה"ב בשנה סדר גודל של 215,000 כלי רכב (. אם יפנאוטו תמשיך בקצב מסירות של בערך 3000 מכוניות בשנה, הרי שיפנאוטו תמסור במשך 60 שנה את הכמות שסובארו מוסרת בשנה אחת בארה"ב.

פערי הכמויות העצומים משפיעים ישירות על המחיר. חלק מדגמי סובארו מיוצרים בארה"ב עבור השוק המקומי כחלק מהמלחמה במיסי המגן של ארה"ב, וכך נחסכים כספי מיסים, יבוא, שינוע וטיפול שאותם הלקוח הישראלי צריך לשלם עבור הרכב שלו, שמגיע הרחק מיפן.

לזה תוסיף את העובדה שמחיר הבסיס של הרכב שנמכר ליבואן כאן ושם אינו אותו מחיר. בטוח שאתה מבין, שיבואן שמוכר 215,00 כלי רכב לא מקבל את המכונית באותו המחיר כמו יבואן שמוכר 3000. תוסיף לזה את הבדלי המיתוג בין השוק הישראלי לאמריקאי, את ההבדלים בהוצאות אחזקת מלאי המכוניות והחלפים, והנה קיבלת פערי מחיר הגיוניים בין ישראל לארה"ב.

 

אם זה מנחם אותך, החומוס פה עולה פחות.

 

אתה שוכח דבר אחד, ניתן לייבא סובארו מארה"ב.

ובתיאוריה אם יש כזה הבדל אז ליבואן עצמו כדאי להביא מארה"ב, ועדיין למכור יותר זול.

אני מאמין שהרווח של היבואנים כיום הוא עצום,

תעיף מבט על שוק המיני מה קורה שם... אם מוכרים לצורך הדוגמא רכב שעד לפני שנה מכרו ב 100 אלף ש"ח ב 69 אלף אתה יכול להבין איזה רווח יש.

בכל מקרה אם הישראלי היה צרכן טוב כמו הצרכן בשאר מדינות העולם כשמחיר של מוצר מופקע הוא לא היה קונה וככה שמים לזה סוף!

עריכה:

אגב מיתוג זה לא תמיד עניין של סכום, בשורה התחתונה היבואן רוצה למכור כמה שיותר ראה מזדה.

אם רכב מסוג כזה (BRZ) ימכר במחיר שפוי הוא ילך כמו לחמניות.

פורסם
אתה שוכח דבר אחד, ניתן לייבא סובארו מארה"ב.

ובתיאוריה אם יש כזה הבדל אז ליבואן עצמו כדאי להביא מארה"ב, ועדיין למכור יותר זול.

אני מאמין שהרווח של היבואנים כיום הוא עצום,

תעיף מבט על שוק המיני מה קורה שם... אם מוכרים לצורך הדוגמא רכב שעד לפני שנה מכרו ב 100 אלף ש"ח ב 69 אלף אתה יכול להבין איזה רווח יש.

בכל מקרה אם הישראלי היה צרכן טוב כמו הצרכן בשאר מדינות העולם כשמחיר של מוצר מופקע הוא לא היה קונה וככה שמים לזה סוף!

עריכה:

אגב מיתוג זה לא תמיד עניין של סכום, בשורה התחתונה היבואן רוצה למכור כמה שיותר ראה מזדה.

אם רכב מסוג כזה (BRZ) ימכר במחיר שפוי הוא ילך כמו לחמניות.

 

אדם פרטי יכול לייבא מארה"ב, אבל התהליך לא פשוט ומהיר, ולראיה כמות כלי הרכב המיובאים קטנה יחסית ומתמקדת רק בתחום היוקרה שם הפרש המחירים הוא גדול.

ליבואן מסודר אין זה פשוט כלל וכלל לייבא מארה"ב, גם משום שמשרד התחבורה מגביל אותו וגם משום שהיצרן מגביל אותו. היבואן לא פועל רק על דעת עצמו ועושה מה שבא לו. הוא מקבל תכתיבים מהיצרן.

ההורדה במחיר מכוניות המיני נבע גם מכוח חוק המיסוי הירוק שנתן למכוניות האלה עדיפות, וגם מהעובדה שהצרכן הישראלי פתאום התחיל לקבל מכוניות ידניות, ויצא מהקונספציה של כמה שיותר מטר פח לשקל. כך הנישה הזו שפעם כמעט לא הייתה קיימת - גדלה.

 

מיתוג זה רק עניין של סכום. אוטו יקר יותר הוא יוקרתי יותר - ללא תלות באיכותו. יש מכוניות שהם מקדמות תדמית בלבד - כי ממילא לא תמכור מהן הרבה. אין בי ספק שיפנאוטו (וגם סובארו יפן) לא רואות בקופה החדשה עוד מכונית לשוק הליסינג. זו מקדמת תדמית שלא אמורה להימכר בכמויות גדולות. ולראיה, מיני (של מיני, לא הקטגוריה) היא לא מכונית זולה.

וכולנו יודעים שאם המיני הייתה נמכרת ב60K ש"ח, או 80K ש"ח, היא הייתה נמכרת הרבה יותר.

 

בסוף עומד הלקוח. אם הלקוח מוכן לשלם, אז למה לדרוש ממנו פחות? כמות הBMW והטוארג על כבישי ישראל גדלה מדי שנה ביחס לא-ישר לכמות הגידול הכללית של השוק. אם יש מי שמוכן לשלם - שישלם.

פורסם

מיתוג לא מתבצע ע"י תימחור הרכב בלבד. זה יכול להתבצע כתוצאה מעיצוב מיוחד שיפנה לקהל יעד מסויים, פרסומות שמייעדות את הרכב לקשישים או מנגד לצעירים.

אתה מדבר על יוקרה, כן יוקרה מתבצעת ע"י מחיר אבל לא מיתוג.

בנוסף נשמע קצת דבילי להגיד היבואן לא רוצה למכור את הרכב בכמויות ושהוא מכוון בכוונה לקהל מסויים, היבואן מכוון למכור כמה שיותר וזו מטרתו ומי שחושב אחרת טועה. כסף צריך להכנס וזה לא משנה באיזו דרך.

 

בנוסף עצוב לי שאתה באמת חושב שהמס הירוק הוא שהוריד את מחיר הרכב בלמעלה מ - 30%, המס הירוק אולי הוריד את המחיר אבל לא ב, 30% אולי על סך 10% מערך הרכב אבל לא 30%.

 

אגב המגבלה שהייתה קיימת בנוגע לתקנות פנסי רכב בארה"ב איננה עוד אז איזו עוד סיבה יש ליבואן ליבא במחיר מופקע כשהוא יכול בזול.

נשמע לי קצת הזוי.

פורסם
מיתוג לא מתבצע ע"י תימחור הרכב בלבד. זה יכול להתבצע כתוצאה מעיצוב מיוחד שיפנה לקהל יעד מסויים, פרסומות שמייעדות את הרכב לקשישים או מנגד לצעירים.

אתה מדבר על יוקרה, כן יוקרה מתבצעת ע"י מחיר אבל לא מיתוג.

בנוסף נשמע קצת דבילי להגיד היבואן לא רוצה למכור את הרכב בכמויות ושהוא מכוון בכוונה לקהל מסויים, היבואן מכוון למכור כמה שיותר וזו מטרתו ומי שחושב אחרת טועה. כסף צריך להכנס וזה לא משנה באיזו דרך.

 

בנוסף עצוב לי שאתה באמת חושב שהמס הירוק הוא שהוריד את מחיר הרכב בלמעלה מ - 30%, המס הירוק אולי הוריד את המחיר אבל לא ב, 30% אולי על סך 10% מערך הרכב אבל לא 30%.

 

אגב המגבלה שהייתה קיימת בנוגע לתקנות פנסי רכב בארה"ב איננה עוד אז איזו עוד סיבה יש ליבואן ליבא במחיר מופקע כשהוא יכול בזול.

נשמע לי קצת הזוי.

 

אני מסכים איתך לגבי זה שמיתוג לא נעשה רק ע"י מחיר, אלא ע"י מאפיינים נוספים. תלוי גם על איזה מיתוג אנחנו מדברים.

לרוב כשמדברים על מיתוג, מדברים על מיתוג יוקרתי או עממי, וזה נעשה ברובו ע"י מחיר. הפאסאט למשל, ממותגת גבוה מרוב המשפחתיות הגדולות האחרות, למרות שבשאר המאפיינים (עיצוב, אבזור, נתונים טכניים וכו') אין לה יתרון מהותי. ישנם גם מיתוגים אחרים (מיתוג ספורטיבי, כמו שסובארו עשתה בשנים עברו, מיתוג צעיר כמו סיאט וכו') שאכן באים לידי ביטוי דרך מישורים נוספים כמו עיצוב, אבזור וכו'.

בכל מקרה, היבואן לא תמיד רוצה למכור בכל מחיר. השרשור הזה מדבר על סובארו אז נתמקד במותג הזה: סובארו מוכרת היום STI במחיר של 300K+ ש"ח. היא מוכרת כמויות זעומות ממש לדעתי. אין לי מספרים מדויקים, אבל לדעתי יפנאוטו מוסרת מכוניות בודדות כאלה כל שנה. למה היבואן לא מוזיל את המכונית באופן ניכר?

אולי כי הוא לא יכול. אולי כי הוא לא רוצה.

 

אל תתעצב. לא אמרתי שכל ההוזלה נעשה בשל המיסוי הירוק. זה רק אלמנט חדש אחד שנכנס, יחד עם הוזלה מצד היבואנים וקבלת מחירים טובים יותר מהיצרנים. מחיר הרכב הוא תוצאה ישירה של יחסי היבואן-יצרן. ישנם יצרנים שעבורם השוק הישראלי הוא חשוב (כמו מאזדה, שטרחה להשיק בישראל את ה3 וה6 החדשות מוקדם יחסית למדינות אחרות) ויצרנים אחרים שעבורם השוק הישראלי הוא משני. זה משפיע על קדימות המלאים וכמובן על המחיר.

 

אינני מכיר את כל מדיניות אישורי היבוא של משרד התחבורה לפרטיה, אבל אני משוכנע שהבירוקרטיה משחקת תפקיד מהותי בעניין. אני כמעט בטוח שמשרד התחבורה אוסר יבוא של מכונית ממדינה מסוימת אם ניתן להביאה בתקינה אירופית ממדינה אחרת.

לישראל הסכמי סחר שונים עם מדינות שונות, ולכן מיסי מגן ממדינה אחת יהיו שונים ממיסי מגן ממדינה אחרת. בימים האלה, שבה מכונית "יפנית" כמו טויוטה מיוצרת בכלל בטורקיה, מכונית "איטלקית" כמו פיאט פנדה מגיעה מפולין ושברולט "אמריקאית" מגיעה מקוריאה, קשה לעקוב מתי המיסים בעדנו ומתי הם נגדנו.

פורסם

אכן רכב מדהים,עיצוב וההנעה הנכונים,אבל אייל מסובארו, וזה אבל גדול...אני מקווה שהמחיר יהיה שפוי שבניגוד למחירי האימפרזה STI הגבוהים שבודודת נמכרו השנה...יונדאי ולוסטר טורבו 204 כ"ס כ-170 אלף ש"ח מאחוריכם :wink:

פורסם

מי אמר לך על הוולוסטר שזו המחיר שלה?! :shock: טוב, תענה בפרטי אם תוכל. לא נסיט את נושא השרשור.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

הוולוסטר עוד לא נחשפה... אפילו לא לבכירי החברה... כך שלזרוק מחירים ונתונים, לא אמין.

ד"א לוולוסטר טורבו יהיו כ180 כוחות סוס (רצו יותר מומנט) 8)

פורסם

יתכן שזו הגרסה הסופית של ה BRZ, בעוד יומיים וחצי נדע!

 

attachment.php?attachmentid=2823&d=1322332525

 

attachment.php?attachmentid=2824&d=1322332525

סובארו-SVX שחורה 94' ,סובארו SVX לבן פנינה 92', סובארו XT טורבו שחורה 86', סובארו XT טורבו בורדו 86', סובארו XT טורבו לבנה 86'

ארז

פורסם

מה? יש אנשים שמחכים כבר 14 שנה שסובארו יוציאו רכב במרכב 3 דלתות.

סובארו-SVX שחורה 94' ,סובארו SVX לבן פנינה 92', סובארו XT טורבו שחורה 86', סובארו XT טורבו בורדו 86', סובארו XT טורבו לבנה 86'

ארז


×
×
  • תוכן חדש...