Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5396 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכל חולי השיפורים,

 

הרכב - אוונסיס 2006 2.0 ליטר, גיר אוטומט, מנוע D-4D קוד AZT250

 

נתון המיאוץ של הרכב ע"פ היצרן הוא 9.7 מ0 ל100 (לגיר אוטומטי - אני לא מתבלבל)

 

בגדול אני מסופק לחלוטין מהרכב והשאלות הן מתוך סקרנות טהורה נטו - התאוצה של הרכב דווקא עונה לי על הדרישות לחלוטין (בכלל אני נהג מאוד רגוע ואוהב לשייט על 100), חבל שההיגוי שלו אנמי כל כך, פשוט הגה לא מתקשר - כל השאר, חולה על הרכב!

 

אז ככה:

 

אני שמתי לב שלמנוע הזה יש מגדש טורבו (שבלול) מקורי של טויוטה שניתן לרכוש או בEBAY או באתרים יעודיים של טויוטה ברחבי העולם.

 

להתאים לרכב צנרת מלאה ופילטר אוויר פתוח (לא בטוח שהכרחי) אני מניח שזו לא בעיה גדולה וגם צ'יפ בסדנאות שיפורים וכאלו.

 

אבל השאלה היא - אם אני רק רוצה לגדש את הרכב - מה הם הדברים המינימליים שאני צריך לעשות מעבר לרכישת המגדש ושינוי ניהול המנוע?

 

שאלות נוספות:

 

האם צנרת מלאה היא בגדר חובה?

האם פילטר אוויר פתוח יהיה בגדר חובה?

האם צריך לעשות שינויים בסעפת?

האם צריך לעשות שינויים בחיישני החמצן?

 

האם ניתן להוסיף מגדש מקורי למנוע הזה באופן חוקי בכלל? כי המגדש הוא מקורי של טויוטה ומקורי לקוד המנוע - השאלה אם זה עדיין נחשב כשיפור לא חוקי? ואם כן - למה? הרי מדובר בחלק מקורי.

 

בנוסף לכך - מה לדעתכם אמור להיות טווח העלויות לביצוע של פרוייקט שכזה?

 

ו - האם יש דרך לחשב את הגריעה שתיווצר בצריכת הדלק של הרכב אם נתון הBAR של המגדש ידוע?

 

איכשהו - ההגיון שלי אומר לי שהוספת מגדש דווקא אמורה לשפר את תצרוכת הדלק - למה?

 

כי אני מכניס אוויר לתוך המנוע בלחץ יותר גדול - מה שאמור לשפר את תנאי השריפה של הדלק - השאלה היא אם אני מזרים יותר אוויר אני חייב להזרים יותר דלק בכדי לשמור על למבדה ביחס של 1? אם כן - זה מסביר למה תהיה לי צריכת דלק גרועה יותר במקום טובה יותר.

 

אם אני יכול לדעת כמה דלק צריך להוסיף אז אני מניח שמהנתון הזה גם אפשר לדעת בכמה התצרוכת תהיה גרועה יותר - נכון?

 

מאוד מסקרון ואשמח לקבל תשובות מבעלי מקצוע או חובבנים מאוד מנוסים שעושים שיפורים שכאלו.

 

תודה,

 

אדי

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
שלום לכל חולי השיפורים,

מעליב.

האם צנרת מלאה היא בגדר חובה?

מומלץ מאוד.

האם פילטר אוויר פתוח יהיה בגדר חובה?

דה.

האם צריך לעשות שינויים בסעפת?

סעפת מותאמת אישית.

האם צריך לעשות שינויים בחיישני החמצן?

?

האם ניתן להוסיף מגדש מקורי למנוע הזה באופן חוקי בכלל? כי המגדש הוא מקורי של טויוטה ומקורי לקוד המנוע - השאלה אם זה עדיין נחשב כשיפור לא חוקי? ואם כן - למה? הרי מדובר בחלק מקורי.

כנראה מדובר בדגם מסוים של אוונסיס ואני לא בטוח שיש דגם כזה בארץ, ואם לא רשום ברישיון רכב טורבו-בנזין אז לא חוקי טורבו.

בנוסף לכך - מה לדעתכם אמור להיות טווח העלויות לביצוע של פרוייקט שכזה?

תלוי כמה כוח אתה מחפש.

ו - האם יש דרך לחשב את הגריעה שתיווצר בצריכת הדלק של הרכב אם נתון הBAR של המגדש ידוע?

תלוי בדרך נהיגה, ואי אפשר לבדוק את צריכת הדלק עם הנתון BAR.

איכשהו - ההגיון שלי אומר לי שהוספת מגדש דווקא אמורה לשפר את תצרוכת הדלק - למה?

היגיון לא בריא, מדובר באימוץ המנוע יותר כדי לסובב את טורבינת המגדש.

אם אני יכול לדעת כמה דלק צריך להוסיף אז אני מניח שמהנתון הזה גם אפשר לדעת בכמה התצרוכת תהיה גרועה יותר - נכון?

לא מובן.

מאוד מסקרון ואשמח לקבל תשובות מבעלי מקצוע או חובבנים מאוד מנוסים שעושים שיפורים שכאלו.

 

תודה,

בכיף2

אדי

 

 

בנוסף לתשובות שלי, מדובר ברכב אוטומט, הנושא נאנס רבות על רכבים שהם אוטומטים ורוצים לגדוש אותם, אין טעם לגדוש רכב אוטומטי.

אתה רוצה תוספת כוח לרכב אוטומטי? או תוספת במיוחד לאוונסיס? תקנה סופרצ'ארג'ר יהיה פרויקט מעניין וחזק, ואם אתה הולך על הסופרצ'ארג'ר תלך על חברה TRD המיועדת לטויוטה.

בהצלחה.:-D

פורסם

אהבתי את השבלול בסמלון שלך וסליחה אם נעלבת

:-P אבל - אתה חולה! :-D

 

תודה על התשובות!

 

לא חוקי - הבנתי, לא נוגע.

 

איכשהו היה נראה לי שאפשר לחשב כאלו דברים כי אם בלחץ אטמוספרי הרכב יונק X אוויר לY דלק בשביל לקבל תערובת שהיא 1:1 אז אני מניח שכשיודעים מראש את תוספת נפח האוויר לתוך המנוע גם אפשר לחשב את התוספת בדלק - אבל אני לא יודע עד כמה הנתון הזה משתנה או לא.

 

אני לא מעוניין בכלל בתוספת של כוח לרכב הזה - בשבילי, יש לו יותר ממספיק.

 

הנושא מעניין אותי - בוא נאמר

 

הבאתי שבלול, התאימו לי צנרת וסעפת יניקה, הבאתי קיט פילטר אוויר ועשו לי צ'יפ חדש לניהול המנוע - כמה לדעתך צפוי להיות טווח הגדילה בכוחות הסוס לרכב הזה? בין 10 ל20 כוחות? בין 20 ל 40 כוחות או שברגע שמכניסים שבלול למנוע ונותנים לו יכולת להזרים כמו שצריך אנחנו מדברים אפילו על צפונה מ40 כוחות?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני לא מעוניין בכלל בתוספת של כוח לרכב הזה - בשבילי, יש לו יותר ממספיק.

 

אם אתה לא מעוניין בתוספת כוח לרכב אז למה לעזאזל אתה רוצה להיכנס לפרוייקט טורבו??? :roll:

פורסם

כי אני סקרן.



 

אני רוצה לדעת.

 

מעניין אותי. (בכל זאת, מעניין אותי גם לדעת את זה ספציפית לגבי הרכב הזה).

 

מספיק טוב לא?

 

 

אולי התובנות שאני אקבל מהשרשיר הזה יובילו אותי ברכב הבא שלי לרכישת רכב שאפשר לעשות לו איזה שיפור או שניים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני לא בטוח אם זה לא חוקי.

כמו שאפשר לאשר מנועים שונים אם היבואן מאשר שבחו"ל אכן קיים דגם מקביל עם המנוע אותו אתה רוצה לשים.

לגבי טורבו, נשמע לי כמו תת-סעיף מעניין של הכלל הזה.

נחכה למישהו מהאגף המשפטי :)

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם

המנוע צריך להתאמץ כדי לסובב את הטורבינה?

 

עדיף שאל תענה חבר אם אתה לא יודע את התשובה!

 

הטורבינה מסתובבת מהגזים שהמנוע פולט.

 

 

היחס בין האויר לדלק נשמר, 1 גרם דלק ל14.7 גרם אוויר.

 

שמע, זה יכול להיות מעניין, אבל לא הכי ראלי.

 

הדגם שמגיע בחול עם הטורבו מגיע עם אותו הגיר? איזה קוטר דיסקים?

 

צריך להסתכל גם מסביב ולא רק המגדש עצמו.

Got To love It

פורסם

אני מתאר לעצמי שזה אותו הגיר כי מדובר בדגם מנוע אחד שכבר חולש על שני דורות



 

D4D עם קוד AZT250 - אותו המנוע נמצא גם בRAV4 של טויוטה

 

הייתי שמח אם מישהו היה יכול באמת לענות על השאלה שלך בן, בצורה מקצועית

 

 

 

לכל אלה ששואלים למה אתה פותח שרשיר אם אתה לא מעוניין - חברים, אני אוהב ללמוד דברים, אני אוהב לשאול ויש נושאים שמעניינים אותי - מותר לשאול?

 

וגם אתם יודעים איך הרבה פרוייקטים בחיים מתחילים - אני רק שאלה...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
המנוע צריך להתאמץ כדי לסובב את הטורבינה?

 

עדיף שאל תענה חבר אם אתה לא יודע את התשובה!

 

הטורבינה מסתובבת מהגזים שהמנוע פולט.

 

 

היחס בין האויר לדלק נשמר, 1 גרם דלק ל14.7 גרם אוויר.

 

שמע, זה יכול להיות מעניין, אבל לא הכי ראלי.

 

הדגם שמגיע בחול עם הטורבו מגיע עם אותו הגיר? איזה קוטר דיסקים?

 

צריך להסתכל גם מסביב ולא רק המגדש עצמו.

 

המנוע כן צריך "להתאמץ" יותר כי הטורבינה עובדת על מפל לחצים. בשלב הפליטה הבוכנה צריכה לעבוד כנגד לחץ הסביבה + מפל הלחץ במערכת הפליטה + מפל הלחצים שעל הטורבינה. בנוסף, לטורבינה יש נצילות מסויימת, וגם למדחס. כלומר, האנרגיה שאנו מוציאים מגזי הפליטה לא חוזרת במלואה בצורת אוויר דחוס בסעפת היניקה, יותר משהו כמו 40-60%.

ובדרך כלל כשגודשים מעשירים תערובת אז זה כבר לא יהיה 14.7 בלחיצות.

תקנו אותי אם אני תועה

פורסם

צריך לאסור על פולנים חובבי אודיו לפורום הזה, אבל בכל זאת:

 

צריך לבדוק האם הגיע דגם כזה לארץ עם טורבו:

אם כן, לא בעייתי לאשר.

אם לא, לא ריאלי לאשר.

 

אם כן:

יכולים להיות שינויים רבים ברכב הידרשו ע"י משרד התחבורה/ המחלקה הטכנית של היבואן כדי לאשר שינוי.

גם לרמה של החלפת חלקים בסרן האחורי (לא רק, אבל גם לשם אפשר להגיע).

 

כמה כוח:

תלוי בתוכנה שתותקן במחשב.

מכיוון שזו תוכנה, ניתן לכייל אותה לטווח רחב של עקומות מומנט והספק, תלוי ברכיבים שיותקנו, בשיפורים במנוע עצמו, וכן הלאה.

 

עלות:

תלוי מאד ברכיבים שתוכל למצוא משומשים שיתאימו, המצאי בארץ, ועלות רכיבים שידרשו לרכב הספציפי הזה.

בקיצור- עם עבודה לא הייתי חושב על פחות מ 20K ש"ח.

 

עכשיו לך תשים אהיל על הראש.

מתחדשת*

פורסם

גיר אוטומט ממש לא בטוח שיחזיק.

תוכנה הוא יצטרך קארסטום וחלקים משומשים כנראה שהוא לא ימצא דברים ספיציפיים לרכב שלו (אני לא מדבר על טורבו ודברים אוניברסליים).

פורסם
שלום לכל חולי השיפורים,

 

הרכב - אוונסיס 2006 2.0 ליטר, גיר אוטומט, מנוע D-4D קוד AZT250

 

נתון המיאוץ של הרכב ע"פ היצרן הוא 9.7 מ0 ל100 (לגיר אוטומטי - אני לא מתבלבל)

 

בגדול אני מסופק לחלוטין מהרכב והשאלות הן מתוך סקרנות טהורה נטו - התאוצה של הרכב דווקא עונה לי על הדרישות לחלוטין (בכלל אני נהג מאוד רגוע ואוהב לשייט על 100), חבל שההיגוי שלו אנמי כל כך, פשוט הגה לא מתקשר - כל השאר, חולה על הרכב!

 

 

אדי

 

בתור אחד אשר מתעניין ברכב הנ"ל, מאיפה לקחת את נתון התאוצה?

אני שואל בכנות וללא שמץ של ציניות, פשוט חיפשתי וכל מה שהצלחתי למצוא זה נתון של 11.1 ש' ל-100 (לא שזה כל כך רע)

לפי הקישור הנ"ל: http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=107547

לפי אתר KML.CO.IL אכן מופיע נתון מרשים, אך אני חושב שהאתר לא אמין במיוחד מאחר ונתקלתי כבר בלא מעט טעויות.

 

 

אגב, לגבי צריכת הדלק, זכור לי שרשמת באיזשהו מקום שהיא עומדת על ממוצע של 1:10, באיזה אופי נסיעה מדובר?

כמה עירוני וכמה בינעירוני?

פשוט נראה לי מוזר שההפרש בין הקורולה 2005 לאוונסיס 2005 כל כך שניח, זאת בזמן שלפי אתר KML יש הפרש ניכר 1:9 מול 1:12

 

מצטער שאני מתעלק על פורום שיפורים עם שאלות על מקררים :lol:

פורסם

אין בעיה בכיף - אני אתייחס לכולם.

 

לגבי הרכב עצמו במצבו המקורי - הוא רכב מאוד מאוד זריז - בייחוד לגודל שלו ולנפח המנוע.

 

הוא 2 ליטר סה"כ ויש לו 150 סוסים אבל נראה שכמעט כולם בגלגל - נסעתי על הרבה רכבים כשחיפשתי אותו - אקורד, B4, 6, סונטה, מונדיאו מאותם שנתונים והרכב הזה בפירוש זריז יותר.

 

תחפש סקירות נתונים שעשו על הרכב הזה ביו טיוב אתה תראה שהדגם הנוכחי אמנם פחות חסכוני מהדור הקודם אבל יותר זריז ממנו.

 

ההגה כמו שאמרתי מת ולכן זה ממש לא רכב לביצועים אלא לנסיעה רגועה והאצות על קו ישר כשצריך או כשרוצים - אל תשכח, סה"כ הגודל הפיסי של הרכב הזה מקביל לאאודי A6 - חניתי אחת ליד אחת - פשוט אותו הגודל.

 

1:10 הוא עושה בנהיגה שהיא חצי פקוקה לחצי פתוחה כאשר בחלק הפתוח אתה נוסע 120 רוב הזמן - 4 הילוכים הוא כבר מגיע ל3K סל"ד ואז הוא בעצם שורף טיפה יותר דלק.

 

כשנוסעים עליו רגוע - בנסיעות פתוחות בעיקר אתה תראה ממנו 1:12 אפילו 1:12.5 אבל אני מדבר על נסיעה רגועה בה אתה רוב הזמן משייט על 90-100 (שזה כיף סה"כ ברכב הזה - מאוד נוח רח ומפנק) והסל"ד עומד על 2.2 לא יותר מ2.5 בתאוצות קצרות.

 

בגדול מאז שאני שיניתי לנהיגה רגועה בזמן האחרון - הממוצע עלה ל1:11

 

וכן - הסיבה שאני לא מחפש בנרות לשדרג את הרכב הזה או לשפר אותו היא בגלל שהוא באמת מטוס ביחס למתחרים שלו וביחס ל90 אחוז מהמכוניות על הכביש בארץ.

 

הייתי עם קורולה 2007 4 שנים והיא הרגישה לי יותר זריזה וחזקה מסובארו אימפרזה GX עם 2 ליטר נפח מנוע ו124 סוסים שלקחתי לנסיעת מבחן

 

האוונסיס - אין בכלל מה להשוות לקורולה 2007 - לא רואה אותה ממטר בכל פרמטר.

 

הקורולה 2008 היתה לא רעה אם לגיר הדפוק שלה היו נותנים יחס העברה קצר יותר אבל מעבר לכך לעומת האוונסיס הרגישה כמו צעצוע.

 

אצלי מותקנת ברכב הזה מערכת סטריאו שמוסיפה המון משקל לרכב - לפחות 60 קילו לכן המיאוץ אצלי הוא קצת יותר איטי אבל זה מרגיש מאוד זניח, הרכב באמת עף מהמקום - יצא לי כבר לנהוג בחיים ברכבים שעושים 0-100 ב7 שניות ואפילו גם בכמה שעושים את זה ב5 שניות (אולי פחות) והתחושה היא פשוט הזויה איך שהנוף מסביב נהיה לא ברור פתאום - האוונסיס הרבה יותר רגועה כמובן אבל ממש לא פראיירית.

 

רומם - הם לא מכירים את נושא האהילים :-P זה מוקדם מידי לחשוף אותם לפולניות יתר - תן להם להתרגל אליי :-D

 

------------------------------------- לגבי נושא הגדישה

 

זה בדיוק מה שמעניין אותי - אני רוצה להבין משהו - מה קורה בזמן גדישה בעצם?

 

אני מכניס יותר אוויר לגרם דלק? (משפר את יחס הבערה ואמור לחסוך בדלק)

אני מכניס יותר אוויר ויותר דלק? - (משפר את הספק המנוע ולדעתי גם את המומנט)

אני מכניס את אותה כמות אוויר רק שהלחץ שלו גדול יותר ובעצם יש את אותה כמות אוויר רק מהירות הזרימה גדולה יותר ואז אני גם מכניס יותר דלק?

 

מה בעצם קורה בזמן גדישה?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

 

זה בדיוק מה שמעניין אותי - אני רוצה להבין משהו - מה קורה בזמן גדישה בעצם?

 

אני מכניס יותר אוויר לגרם דלק? (משפר את יחס הבערה ואמור לחסוך בדלק) לא מדוייק, אתה מכניס יותר אוויר, לכן צריך לשנות את המפות כדי שהמחשב ידע להכניס יותר דלק ולא תסע על תערוכת עניה. בזמן פתיחה מלאה של המצערת אתה ממש לא חוסך בדלק, זה תלוי באופי הנהיגה ומה הטווח "הפעיל" של הטורבו שאתה מתקין. נניח אצלי בשירוקו הוא מתחיל "לעבוד" ב3000 סל"ד.

אני מכניס יותר אוויר ויותר דלק? - (משפר את הספק המנוע ולדעתי גם את המומנט) אותה התשובה, הטורבו מכניס רק יותר אוויר, המחשב אמור לדעת כמה דלק להכניס.

אני מכניס את אותה כמות אוויר רק שהלחץ שלו גדול יותר ובעצם יש את אותה כמות אוויר רק מהירות הזרימה גדולה יותר ואז אני גם מכניס יותר דלק?

 

מה בעצם קורה בזמן גדישה?

 

מה קורה? עולה חיוך על הפנים.

 

תראה, בזמן העבודה של המנוע הוא פולט גזים, כאשר יש מגדש הגזים האלו בעצם מסובבים את הטורבינה(מגיע לסל"ד מטורף) אשר מייצרת יניקה של אויר מהאטמוספירה, האוויר אמור לעבור באינטרקולר(אויר קר יותר צפוף משמע תופס פחות נפח בצילינדר-אפשר להזריק יותר דלק-יותר כוח) ומשם הוא מגיע למצערת. הגזים שסובבו את הטורבינה ממשיכים הלאה לדודים ומשם לאויר העולם.

 

התשובות באדום.

Got To love It


×
×
  • תוכן חדש...