Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5430 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

הרכב עבר טיפול שנתי בינואר. אתמול בדקתי את מפלס נוזל הקירור המיכל הרזרבי וראיתי שהוא נמצא מתחת ל- Low. בספר הרכב רשום שיש למלא נוזל קירור המסומן בתור SLLC - Super Long Life Coolant.

  1. האם לקנות נוזל קירור מקורי של טויוטה? אפשר להשיג אותו רק במוסכים המורשים?
  2. אני יודע שחנויות של אביזרי רכב מקפידים לשאול האם מדובר על נוזל ירוק או אדום, אך אף אחד לא שואל אם דרוש LLC או SLLC. האם בכל מקרה הנוזל חייב להיות מסומן בתור SLLC?

תודה רבה!

פורסם

רצוי מאוד להתשמש בנוזל מקורי מסוג SLLC. הבעייה איתו שהוא עולה הן תועפות, גם למוסך וגם ללקוח (אאל"ט בפעם האחרונה שביררתי עליו הוא עלה 260 ש"ח לפני מע"מ ל 4 או 5 ליטר).

 

אם נוזל חליפי אז נוזל איכותי תואם יהיה ה G12+ או G12++ של פולקסוואגן (מקורי או של יצרני משנה, בכל מקרה הוא יהיה זול יותר מהמקורי של טויוטה). מומלץ מאוד לבצע שטיפה יסודית של נוזל הקירור הישן טרם הכנסת נוזל חדש מסוג אחר למערכת. עדיף שישארו קצת מי ברז במערכת מאשר נוזל קירור ישן.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

עברתי על היסטוריית הטיפולים של הרכב. הוא עבר החלפת נוזל קירור בפעם הראשונה בטיפול השנתי הרביעי שהיה בינואר השנה. הטיפול בוצע במוסך מורשה. בחשבונית רשום באיזור העבודות שטיפת מנוע (לא בטוח שקשור). בחשבונית רשום באיזור החלפים (לפני מע"מ כמובן):

מקורי - נוזל קירור טוי

כמות: 5.1

יח' ליצרן: 16.6

סכום ש"ח: 84.7

 

האם זה אומר שבוצעה שטיפה יסודית והחלפה של נוזל הקירור במוסך?

הכמות שחסרה במיכל הרזרבי היא די קטנה מתחת לקוה- Low. האם כדאי להחליף עכשיו את כל הנוזל במערכת? כל כמה זמן מומלץ לבצע את השטיפה וההחלפה שהצעת?

פורסם

אם הוחלף נוזל קירור לפני 7 חודשים בלבד אין צורך לבצע ניקוי למערכת ולהחליף נוזל אלא פשוט להוסיף כמה שחסר ורצוי מאוד מאותו סוג אני מאמין שאם תיגש לאותו מוסך שבוצע בו הטיפול יוסיפו לך אפילו ללא תשלום.

 

איתמר צודק בעניין שבו נוזל הקירור ישן ואיבד את התכונות שלו אז עדיף לרוקן אותו ולבצע שטיפה יסודית למערכת, בכל מקרה לא מומלץ בכלל לערבב בין סוגים שונים של נוזלי קירור כמו שאמר איתמר אם חסר קצת נוזל עדיף להוסיף מים רגילים ולא נוזל מסוג אחר.

 

נוזל קירור איכותי בד"כ מחליפים כל 100,000 ק"מ או 5 שנים לפי הוראות היצרן, כמובן שגם לפני לא מזיק בכלל ואפילו עדיף.

פורסם
בשום אופן לא להוסיף מים ורק להשתמש בנוזל קירור של טויטה המקורי

 

במידה והכמות שחסרה היא מזערית זה לא נורא כי הנוזל גם ככה מגיע מרוכז.

פורסם

הייתי לפני כחודש במוסך SOS טויוטה מורשה יבואן בחדרה וביררתי על נוזל קירור-נוזל קירור עולה 250 ש"ח ל5 ליטר, והנוזל הוא מסוג SLLC. ניתן להשיג אותו במוסכים מורשי יבואן, לא נתקלתי בebay במוכרים ששולחים לארץ (הם טוענים שיש הגבלה על שליחת נוזלים מחו"ל).

 

הנוזל מגיע מוכן לשימוש ולא דורש דילול. אני מתעתד להחליף אותו בעוד חצי שנה בערך כשהיאריס תהייה בת שנתיים וחצי. עדיף לקצר, לדעתי-כפי שאיציק רשם, החומציות של נוזל הקירור עולה עם השנים וזה לא טוב למערכת הקירור.

 

עריכה: ראיתי שנוזל הקירור שלך ירד מתחת ל low. מתי בדקת זאת? כשהרכב מונע או כשהוא היה במנוחה כמה שעות טובות? ייתכן שיש לך בעייה במשאבה, קראתי בחו"ל על יאריס שלפעמים משאבת המים שם נוטה לשבוק חיים. ייתכן ויש גם נזילה, בדוק זאת.

פורסם
עברתי על היסטוריית הטיפולים של הרכב. הוא עבר החלפת נוזל קירור בפעם הראשונה בטיפול השנתי הרביעי שהיה בינואר השנה. הטיפול בוצע במוסך מורשה. בחשבונית רשום באיזור העבודות שטיפת מנוע (לא בטוח שקשור). בחשבונית רשום באיזור החלפים (לפני מע"מ כמובן):

מקורי - נוזל קירור טוי

כמות: 5.1

יח' ליצרן: 16.6

סכום ש"ח: 84.7

 

האם זה אומר שבוצעה שטיפה יסודית והחלפה של נוזל הקירור במוסך?

 

נוזל הקירור שהחליפו לך הוא לא מקורי. המחיר שמצויין בקבלה הוא אפילו לא מחיר העלות למוסך. אני הייתי מחליף שוב והפעם בצורה ייסודית.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
במידה והכמות שחסרה היא מזערית זה לא נורא כי הנוזל גם ככה מגיע מרוכז.

בטויוטה זה מייד יגרום לאבנית וסתימת רדיאטור אז אל תמליץ מה שאתה לא יודע

פורסם
בטויוטה זה מייד יגרום לאבנית וסתימת רדיאטור אז אל תמליץ מה שאתה לא יודע

 

אמרתי את זה בתור אחד שיש לו ניסיון אם הרכבים הנ"ל וגם דברים ששמעתי ממוסכי טויוטה מורשים וממוסכים בכלל, אם אתה חולק על דעתי זאת זכותך המלאה.

פורסם
אמרתי את זה בתור אחד שיש לו ניסיון אם הרכבים הנ"ל וגם דברים ששמעתי ממוסכי טויוטה מורשים וממוסכים בכלל, אם אתה חולק על דעתי זאת זכותך המלאה.

שמש,

 

הוספת מי ברז או מים מזוקקים מדללים את נוזל הקירור ועלולים לפגוע קשות בתכונות ההגנה כנגד קורזיה.

הבחור ציין שהמפלס מתחת ל-LOW כלומר, חסר כחצי ליטר נוזל קירור בכדי לעלות את המפלס עד לאמצע בין MIN-MAX, היום הוא יוסיף חצי ליטר מים ובפעם הבאה אישתו או במוסך יוסיפו עוד חצי ליטר ומהר מאוד יישאר מנוזל הקירור רק צבע אדום.

 

בכול אופן אני לא לוקח ברצינות יתרה את המוסכניקים במוסך מורשה של טויוטה ולא של צ'מפיון (כמובן כול זה נאמר מניסיון מר איתם בכול מה שקשור להמלצות טיפוליות).

איזה כייף לי :)

פורסם
שמש,

 

הוספת מי ברז או מים מזוקקים מדללים את נוזל הקירור ועלולים לפגוע קשות בתכונות ההגנה כנגד קורזיה.

הבחור ציין שהמפלס מתחת ל-LOW כלומר, חסר כחצי ליטר נוזל קירור בכדי לעלות את המפלס עד לאמצע בין MIN-MAX, היום הוא יוסיף חצי ליטר מים ובפעם הבאה אישתו או במוסך יוסיפו עוד חצי ליטר ומהר מאוד יישאר מנוזל הקירור רק צבע אדום.

 

בכול אופן אני לא לוקח ברצינות יתרה את המוסכניקים במוסך מורשה של טויוטה ולא של צ'מפיון (כמובן כול זה נאמר מניסיון מר איתם בכול מה שקשור להמלצות טיפוליות).

 

למרות שאני קפדן ביותר ולעולם לא הוספתי נוזל אחר מאשר נוזל קירור (דרך אגב אני משתמש בנוזל קירור מקורי של GM) אני עדיין לא חושב שלא הוסיף כמות מזערית של מי ברז יגרום לאבנית הרי שגם ככה הנוזל ששמים מרוכז, לחלקם אפילו צריך להוסיף מים רגילים כדי לדלל. (אני מדבר על כמות מזערית כוס מים לא יותר, בטח שלא ליטר)

פורסם

נוזל הקירור הנמצא במערכת הקירור אינו מרוכז אלא מדולל ביחס הנכון אשר ייצרן הרכב קבע.

ברוב המקרים הנוזל במערכת הקירור הינו ביחס של 50/50 קרי 50 אחוז נוזל קירור ו-50 אחוז מים רכים/מזוקקים.

 

מסכים שכוס מים לא תגרום לדלול נוזל הקירור לדרגה כזו שבעתיד הדבר עלול לגרום להרס מערכת הקירור. אני מסתכל קצת רחוק יותר.

 

בכול מקרה פותח האשכול ציין שהמפלס נמצא מתחת למינימום כלומר חסר לפחות 2 כוסות או יותר.

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...