Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5418 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

התגובה שמפורסמת להלן נכתבה ע"י דני אנגלברג מבכירי רוכבי השטח ומי שעמד בראש התאחדות הכידונאים.

דני אנגלברג עבד לצידנו בכנסת ובועדות השונות ותרומתו להעברת החוק היתה רבה.

דני לוי

עדיין לא מאוחר. אני חושב שאין מקום להלקאה עצמית או אפילו לכעס ולאכזבה המוצדקים מהרשות. עלינו לנתח את המציאות שנוצרה באופן קר ומחושב. עלינו לעשות מעשה ולהציל את המצב, חייבים למצוא את הדרך לכך שלא נמציא את הגלגל, ושהספורט המוטורי הישראלי יפעל בהתאמה מלאה לדרך שבה פועלות ההתאחדויות השונות בעולם.

זו המציאות שאני רואה...הספורט המוטרי בישראל - כשל שוק

כשל שוק הינו מצב בו נטען כי הקצאת או אספקת המוצרים והשירותים בשוק אינה מבוצעת באופן מיטיבי ויעיל. כשל שוק מוגדר לעיתים כמצב בו אספקת מוצרים או שירותים מסויימים אינה עולה על משאלותיהם של אנשים מבחינה חברתית או מוסרית. בשני המקרים, הטענה מועלית רק שנלווית לה הטענה כי גורם שאינו כפוף לשיקולי שוק (לרוב ממשלה) יוכל להקצות את המשאבים באופן יעיל או משביע רצון יותר מאשר הגורמים הכפופים לחוקי השוק החופשי (ויקיפדיה).



הספורט המוטורי בישראל הוא דוגמה אבסורדית לכך שהממשל עצמו הוא הגורם לכשל השוק - הנוסחים הקיימים של הפקודה לפיצוי נפגעי תאונות הדרכים וכמובן חוק הנהיגה הספורטיבית, הם אלה שמונעים מאיתנו לקיים בארץ ספורט מוטורי. אני מאלה שתמכו בחקיקת חוק הנהיגה הספורטיבית ולא נותר לי אלא להודות כי זו הייתה טעות מרה שרק החריפה את הכשל. בנוסף, קיים גם כשל שוק טבעי הנובע מכך שאנחנו מדינה קטנה, ולצערי הרב, הספורטאים והעוסקים בענף רק מחריפים את הכשל! בישראל אין מקום ליותר מהתאחדות אחת שתרכז את כל ענפי הספורט המוטורי. חבל ועצוב שמשיקולי אגו ואינטרסנטיות, הענפים מפוצלים להתאחדויות שונות. הרשות לנהיגה ספורטיבית לא מבינה את תפקידה בפתרון כשל השוק ולא עומדת על כך שתהייה רק התאחדות אחת בישראל. דוגמה אחת פשוטה להחרפת כשל השוק היא נושא ביטוח הקהל במירוצים, האם נראה למישהו שזה הגיוני שכל ענף בנפרד יצליח ליצור נפח פעילות שיצליח לעמוד בעלויות הביטוח? מה יותר הגיוני מאשר לוח אירועים שנתי אשר ירכז את כל הפעילות של כל הענפים?פתרון נכון של כשל השוק והנעת הענף, חייב להתחיל בכך שכל הספורטאים מכל הענפים יתאחדו תחת התאחדות אחת.

תפקיד הרשות בפתרון כשל השוק צריך להיות שונה. פתרון של כשל שוק המבוסס על רגולציה רק מנציח את כשל השוק ויהפוך את הספורט המוטורי לנטל כלכלי על גב המדינה, פתרון נכון ויעיל יותר יהיה בתהליך שניתן לבצע במספר שנים.

ראשית יש צורך לאחד את כל ההתאחדויות העוסקות בענפי הספורט המוטורי השונים תחת התאחדות אחת והתאחדות זו תהייה היחידה שתקבל את ההכרה מהרשות לנהיגה ספורטיבית.

המבנה הארגוני והכללים של התאחדות הישראלית לספורט מוטורי יהיו דומים כמה שניתן לכללים הבינלאומיים הנהוגים. אם באמת רוצים לפתור את כשל השוק בטווח הבינוני והארוך, חייבים להבין שללא ספורט מוטורי בינלאומי שיתארח בישראל, לא תהייה הצדקה כלכלית לענף וננציח את הכשל.

תקציב הרשות בחמש השנים הקרובות צריך להיות מופנה אל אותה התאחדות ע"מ שזו תקים בצורה האופטימלית את המנגנון המארגן והמפקח של הספורט המוטורי בישראל. אני מאמין שתוך ארבע שנים, ההתאחדות תוכל להיות עצמאית מבחינה כלכלית ולא תזדקק לסיוע ממשרד הספורט. בשלב זה, בו ההתאחדות "תוכיח" שהיא מסוגלת לקיים ולנהל את הספורט המוטורי בישראל באופן מקצועי ועצמאי, הרשות תעביר את כל סמכויותה להתאחדות ותסגר.

דני אנגלברג

מירוצי מכוניות

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

דני שלום לך, אני ממש לא מבין למה הנושא הזה חוזר על עצמו שוב ושוב? בוא נצא בהנחה שנכשלו כול האפשריות עד היום יופי אז מה עושים? זה שלאנשים כבר נמאס ולא מעניין כלום זה כולם יודעים אבל בכול זאת מה עושים? א. כתבתי בעבר לקחת עורך דין לשלם לו ושיתחיל לעבוד על הנושא ולא לא נגיע לכלום, כנס רגע דני לגיפולוג וראה את התגובות שם הם מדברים על עליות של 20 אלף שקלים רק להביא את המכוניות לתקן שיאפשר להתחרות ומה אז? לדעתי צריך להפסיק לעסוק בנושא הזה ולהתחיל לארגן ארועים כמו שהיו פעם ואז אולי יתחילו להבין שאנו רציניים, במידה ונשב כמו כבשים שהולכות לשחיטה נראה כמו שאנו נראים כיום. ההתכתביות האלו פה או בכול מקום אחר לא מביאות לתוצאות זה הוכח כבר אז מספיק בואו ונתארגן אפילו שיש סיכון בעניין ונצא לארועים אחרת כמו שכתבתי ב 2010 שלא יהיה ארועים בשנת 2011 ועכשיו אני מוסיף לא יהיו ארועים חוקיים גם בשנת 2012. דני השנים עוברות ואנו רק מזדקנים ועוד כמה שנים הדבר היחידי שננהג בו זה יהיה השלט של הטלוזיה.

 

בברכה המטיףףף ( זלמן )

פורסם

האיוולת באינוס ההתאחדויות (תקנונים)

הקדמה

בכל מדינה בעולם בה מתקיים ספורט מוטורי ההתאחדויות המקומיות ASN מחוייבות לערוך תקנונים טכניים ותקנוני אירוע

ע"פ הקריטריון המוביל של ההתאחדות הבין לאומית שאותה מדינה מעוניינת להשתייך.

רוב העולם למעט ארה"ב אימצה את התקנונים של הFIA כחוק.

ישנו סעיף מיוחד הנותן "יד חופשית" לשינויים בתקנונים בכל מדינה,למעט בטיחות הספורט וחוקי המדינה המתייחסים לבטיחות.

ברשות הנהיגה הספורטיבית כחלק מה"השתלטות" הרגולטורית הוחלט שהם יהיו הפוסקים האחרונים בכל הקשור לתקנונים

עד רמת "הערות שוליים".

כתוצאה מכך נערמו קשיים משמעותיים שנבעו מחוסר יידע של היועצים הטכניים (המועסקים ע"י הרשות) ובמקום לקבל את התקנונים כפי שנכתבו ואושרו ע"י ההתאחדויות,הפך הנושא ל"פינג"פונג", ההתאחדות שולחת,הרשות מחזירה עם הערות שמראות חד וחלק שבין אותן הערות לנושא אין שום קשר מקצועי, התוצאה? מיאוס טוטלי,מריבות,ועד לשעה זו טרם אושרו התקנונים במלואם.

כל זה היה נמנע לו הרשות פשוט לא היתה מתערבת,אין לה סיבה להתערב,לא מסמכותה להתערב, עליה לקבל את התקנונים כמות שהם.

התוצאות כפי שהזכרתי הן ריקון סמכויות ההתאחדויות והפיכתן לכלי שרת ביד הרשות.

לסיום

הספורטאים ציפו לרשות נהיגה ספורטיבית "נושכת",זריזת מחשבה,מחליטה מהר,(6 שנים ועדיין אין מרוצים)

אני משוכנע שמול ביקורת זו יגיעו תרוצים,ינסו לקעקע את המאמר,אבל התוצאה מדברת בעד עצמה.

הרשות כשלה בהתנהלות,כשלה בבחירת יועציה (כן אני יודע היה מכרז ),והכל כמובן בשם החוק.

חברי דני אנגלברג כתב מהגיגי ליבו וכאב כולנו מאמר, אם הדבר ייצא לפועל? אני מסופק,אך לא נראית לי שום דרך אחרת.

לסיכום

העמדתי מראה מול הרשות ואני מקווה שבתוקף סמכות מנהלה יבוא שינוי.

דני לוי

מירוצי מכוניות

פורסם

כל הכבוד שסוף סוף מישהו קם ומאיר את המצב באור אמיתי, ברור והחלטי, בלי התלהמות וללא האשמות.

 

כל הכבוד אנגלברג, תמשיך כך.

פורסם

זלמן ידידי

מה בדיוק אתה מבקש לעשות?

ברוך שליט ניסה לארגן סמינר קצר עם עו"ד ,מישהו הגיע?

כיום כ"א דואג לעצמו (אם את זה חזתה הרשות?) לדעתי לא לכך התכוונו,ככה יצא,עזוב מי אשם,ממש לא מעניין,

אנחנו חזרנו לתקופת קפריסין ,את המפתחות צריך להחזיר.

מירוצי מכוניות

פורסם

זלמן ידידי

מה בדיוק אתה מבקש לעשות?

ברוך שליט ניסה לארגן סמינר קצר עם עו"ד ,מישהו הגיע?

כיום כ"א דואג לעצמו (אם את זה חזתה הרשות?) לדעתי לא לכך התכוונו,ככה יצא,עזוב מי אשם,ממש לא מעניין,

אנחנו חזרנו לתקופת קפריסין ,את המפתחות צריך להחזיר.

__________________

 

דני שלום לך ולכולם. תשובה למה ששאלת, ברוך אכן ארגן סמינר וממה שהבנתי נרשמו כ 80 איש לארוע שחלק גדול מהם ביקשו את רשות הדיבור, ברוך תכנן להביא עורך דין שיתן את דעתו, לקצר בסיפור הגעיו בהתחלה רק 12 איש ובסוף הערב היו 18, ברוך טילפן לעורך דין וביקש ממנו לא להגיע כי לא היה טעם לעניין, בגדול מפיל יצא עכבר שגם הוא לא יכול לציץ, מה שאני אומר זה שהחוק שישנו היום זו מכה מכה שלא נוכל לצאת ממנו, צריך לדעתי לשלם מהתקציבים שישנם לעמותות למינהן לעורך דין שיצא לדרך דבר ראשון להקפיא את החוק ולהתחיל לעבוד עליו מחדש, איך ומה עושים זו כבר תהיה הבעיה של עורך הדין ולא שלנו על זה הוא יקבל כסף. ( דרך אגב גם לא ראיתי שברוך פרסם מה היה במפגש? או שפשוט אין מה לספר חוץ מהעוגות והקפה שהיו שם ? ).

 

בברכה המטיףף

פורסם

תהליך קליטת רכב מיובא והפיכתו לרכב תחרותי

כתבה תועלה בקרוב ,(הסרט בהמשך) יוצא מכרז לצלמים,תיקי עבודות ניתן לשלוח לנווה אילן.

מירוצי מכוניות

פורסם

זלמן, לדעתי אתה צודק!

צריך לחזור למתכונת הישנה והמוכרת של מירוצים במחתרת (אפילו אימונים ללא זמנים להסרת חלודה)

השאלה אם יהיה מי שירים את הכפפה, מי שישלם למי שירים את הכפפה, מי שיהיה מוכן לנהוג לצד הנהגים האחרים?

האם פעם אחת יתאחדו כל הנהגים לאירוע אחד? או שיעדיפו להחליד בבית?

האם זה מציאותי?

 

אני בספק

 

לסלי

"There's one arena of motor sport where everyone's a hero. One where the skill is not in the deftness of steering, nor the late application of brakes. Nor that intuitive feel for a car's limits. This a sport where the real display of talent is just turning up on race day." TOP-GEAR on drag racing.

פורסם

הכדור לביצוע "אימונים" ביד המפיקים,בראלי רייד יש הבנה הסכמות ותחרויות ,כנ"ל בחלק מהדו גלגלי

אצלינו? ירחם השם, מעדיפים שהמכוניות יהפכו למוצגים ארכיאולוגים מאשר לשנס מותניים ולהנות.

מירוצי מכוניות

פורסם

תהליך קליטת רכב מיובא והפיכתו לרכב תחרותי

כתבה תועלה בקרוב ,(הסרט בהמשך)

 

הכתבה הראשונה.

כאמור לאחר כ6 שנים להעברת חוק הנהיגה הספורטיבית בכנסת (דצמבר 2005) התבשרנו בכל תרועה רמה כי הוסר המכשול האחרון לתחילת התחרויות בישראל ,זאת לאחר שהרשות "פיצחה" את המוקש האחרון של תקנת היבוא של המכס.

לדברי הרשות והעומד בראשה מר יוסי ניסן התקנה אושרה ולפי החוק יש לפרסמה ברשומות על מנת שהתקנה תיכנס לתוקף (ההליך מנהלי ומחייב את חתימת השר או נציגו תוך 30 יום,או אם נקבע אחרת).לאחר בירור עוד אתמול לא פורסמה התקנה,השר הממונה לא חתם עליה ,לעניות דעתי בניגוד לחוק.

העמדתי את נושא היבוא במבחן ראשון ושלחתי בתחילת חודש יולי בקשה לייבא רכב המיועד לשדרגו לרכב מירוץ.

הבקשה הועברה לרשות,משרד התחבורה,אגף המכס.

תשובות

משרד התחבורה דממת אלחוט ,אין תגובה ואין תשובה.

המכס,אין קול ואין עונה

זו דרכם של משרדי הממשלה בטיפולם באזרח (מפתיע?)

רשות הנהיגה הספורטיבית

תשובתם? כמה מפתיעה,עדיין לא פורסמה התקנה ולכן אי אפשר לייבא רכב במתכונת הספורט המוטורי,תפנה ל"ותיקן"

ועוד,מתברר כי לא ניתן לייבא רב מירוץ או רכב המיועד להסבה למרוץ שגילו מעל שנתיים.(יהיו פה מרוצים???)

בצר לי ולאחר שהרכב הגיע לנמל חיפה (הייתי מוכרח לשנע אותו,לא יכולתי לחכות, חודש לא מספיק?)

הקונטיינר עובר ללימסול קפריסין ושם בעזרת המדינה הקטנה הזו שיודעת להעריך מהו ספורט מוטורי הרכב יורד ויעבור לסדנא מקומית לצורך הסבתו.

סיכום

מי האיש שידו לא רעדה בבואו לאשר את התקנה האומללה הזו? (אין שמות, זה המלאך גבריאל חתם והוא כידוע חסין מביקורת)

המשך הכתבה ידון בבירוקרטיה הקפריסאית (אם תהא כזו)

תהנו

מירוצי מכוניות

פורסם

מכתב של דני אנגלברג לאוהבי התחרויות (פורסם גם בפייסבוק "מחאת הספורטאים"

 

קודם כל אני מבקש להצהיר כי אין לי עניין להיות מנהל הרשות לנהיגה ספורטיבית. יש לי עניין לקדם אג'נדה מאד ברורה שבאה מהיותי ספורטאי חובב (ועבריין) בעבר ובן להורים שמכורים לספורט מוטורי. אני מזמין כל אחד ממכם לטריוויה ראש בראש עם אמא שלי בנושא ליגת המוטו ג'יפי ולג'ימקאנה מול אבא שלי.

לאבא שלי יש פז'ו 106 ראלי, משופרת ומוכנה למירוצים (מצ"ב תמונה מהיום שממחישה את מה שיש בנתיים). היא עומדת רוב ימות השנה ומעלה אבק. אתם צריכים לראות את האור בעיניים שלו כשיש לו תור בקופ"ח (בכל זאת בן 70) והוא מחליט להשתמש בה...

אני מצטער. לאבא שלי אין יותר סבלנות.

אני רואה קשר ישיר בין גל המחאות השוטף את הארץ ובין התנהלות הרשות. לעם נמאס מפקידים ובעלי תפקידים לא ראויים ולא מוכשרים שיושבים בעמדות מפתח ולא מספקים את הסחורה. הספורט המוטורי הוא לא מוצר או נכס ממשלתי, הוא שייך לכלל הציבור. לא אמורים "להתיר לנו" לקיים ספורט מוטורי, אמורים רק לראות שאנו לא מזיקים לסביבה ולציבור.

בענף הכלכלי "ספורט מוטורי" קיים כשל שוק מובהק, מתווה הפעולה שבו הרשות לנהיגה ספורטיבית מתנהלת כיום רק מחריף ומנציח את כשל השוק. תפקיד משרד הספורט הוא לפתור את כשל השוק ולסייע לענף לשגשג.

אנחנו חייבים להוביל פתרון נכון ויעיל של כשל השוק וע"י כך ליצור ענף רווחי אשר יחסוך ואף יכניס סכומי עתק לקופת המדינה. זאת בניגוד למהלך שמתגלגל כיום שעתידו להעמיס את ענף הספורט המוטורי כעוד נטל כלכלי על קופת המדינה. ברוטשילד דורשים עוד כסף לרווחה, דרישה מאד מוצדקת. הנה דרך להפנות יותר כסף לרווחה.

המהלך הנוכחי שבו הספורט המוטורי יפעל תחת רגולטור ממשלתי יסתום ויחסום את האפשרות של קיום ספורט מוטורי בינלאומי בישראל. ללא ספורט מוטורי בינלאומי לעולם לא תהייה הצדקה כלכלית לענף.

הספורט המוטורי צריך ויכול לתרום ולהשפיע במלחמה בתאונות הדרכים. אם וכאשר נפתור את כשל השוק ונניע את הענף, הספורטאים הבולטים יהפכו לגיבורי תרבות כפי שקורה בכל מדינה אחרת. לספורטאים אלו תהייה השפעה גדולה מאד על תרבות הנהיגה בישראל. בנוסף, אם וכאשר נהפוך את הענף לעצמאי ורווחי, ניתן יהיה להפנות את רווחי המדינה מהספורט ואת הכספים שייחסכו לטובת המלחמה בתאונות הדרכים.

הספורט המוטורי תופס חלק חשוב מאד בפיתוח טכנולוגיות ידידותיות לסביבה ע"י קיום ליגות תחרותיות המבוססות על אנרגיה חלופית. אם וכאשר נניע את הספורט המוטורי נוכל לתרום רבות גם לאיכות הסביבה עיי דחיפה להקמת ליגות ירוקות.

חייבים לעצור את הרשות לנהיגה ספורטיבית לפני שיהיה מאוחר מידי. אסור לנו להתפתות והתחיל ולקיים ספורט מוטורי בכל מחיר. הדרך וההצעות של הרשות, מפתות ככל שיהיו, ימיתו עלינו אסון.

אנחנו חייבים להבין שיש כשל שוק הנובע מכך שאנחנו מדינה קטנה, לצערי הרב, הספורטאים והעוסקים בענף רק מחריפים את הכשל! בישראל אין מקום ליותר מהתאחדות אחת שתרכז את כל ענפי הספורט המוטורי. חבל ועצוב שמשיקולי אגו ואינטרסנטיות, הענפים מפוצלים להתאחדויות שונות.

אני קורא לכל הספורטאים מכל הענפים המוטורים לסוגיהם להתאחד ולפעול תחת קורת גג אחת. אני בטוח שניתן לנסח תקנון ולבנות התאחדות אחת לכולנו שתאפשר לכולם להנות מהספורט המוטרי מבלי שנדפוק האחד את השני.

רק אם נהייה מאוחדים נוכל לדרוש מהמדינה את מה שהיא לקחה מאיתנו.

מירוצי מכוניות

פורסם

בירוקרטיה קפריסאית

או איך מקדמים ספורט מוטורי בעולם (דוגמה אישית)

פרק שני

לאחר שהמדינה על שלל פקידיה ומשרדיה לא טרחו לקיים את מה שכל אזרח היה מצפה (לענות לפחות רשמית על פנייה)

רכב המירוץ המיועד הועמס לאחר כבוד על אוניה מנמל חיפה לקפריסין.

הבקשה להסב ולרשום את הרכב הסטנדרטי (בשלב זה) לרכב מרוץ קיבלה אישור תוך שעתיים.

הרכב הורד מהקונטיינר לבונדד, הניירת הגיעה מהרשות לאחר שהרכב יוסב לרכב מרוץ ויקבל אישור מהבוחנים הטכניים נצטרך לשלם מכס מופחת מאד (לפי מחיר קניית הרכב המקורי).

בעוד יומיים ייצא הרכב לסדנא,תהליך הזמנת החלפים לרכב ,תהליך!!

חשבוניות מגיעות לבוחן הטכני,ברגע שהם מורכבים ברכב הם מצולמים והמכס 12% בלבד.

 

 

מירוצי מכוניות

פורסם

אני חושב שכדאי לנסות להעביר SMS בין הנהגים ולקבוע יום אימון מסודר

האימון הראשון שיצא לדרך יחזיר אותנו לימים טובים יותר

בברכה ניצן


×
×
  • תוכן חדש...