Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5570 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

אני מעוניין לרפד את המושב הקדמי,הכוונה לשים ספוגים ושאר דברים שתמליצו לי בתוך המושב מכיוון שהספוג שם ממש יבש ומתפורר

אבקש את עזרתכם ועצתכם כיצד לחדש ובאמצעות אילו אמצעים

פורסם

לגבי ספוגים אני לא ממש יודע, אבל אני גם מתכוון להחליף בעצמי ריפוד לאוטו בקרוב.

 

אתה צצריך ללכת לחנות בדים, אני לא יודע מאיזה אזור אתה אבל בחיפה בהדר יש אחלה חנות בדים(שם ד"א קניתי בדיפם לתחפושות בפורים) , יש המון סוגים (דמוי עור, בד נמתח בדרגיל וכו'...) ומוכרים לפי מטר (נע בין 25 ל75 ש"ח למטר).

 

השלב השני זה לחתוך בצורה של כל חלק של המושב (משענתלראש, משענת לגב וכיסא תחתון).

 

שלב אחרון זה לתפור את הבד למושב, להתחיל מהאמצע (ממש לעבור על התפירות שכבר קיימות לריפוד האמיתי) כלפי חוץ, ובסוף למתוח הכל תוך כדי תפירה (יכול להיות לאחד הצדדים או למטה).

 

זה לפחות מה שאני מתכנן לעשות, לא מצאתי יותר מדי חומר על זה בפורום, אפשר כמובן להדביק למושב אבל קח בחשבון שלא ניתן לחזור למצב הקודם.

או שפשוט אפשר להכין גופיות בעצמך (עם גומי מיוחד כזה כמו ששמים במכנסי גומי).

 

את התפירה יותר פשוט לבצע עם מחט עקומה בקצה, כמו כאן:

http://cgi.ebay.com/VINTAGE-SET-GLYDA-STAINLESS-STEEL-CANVAS-SAIL-NEEDLES-/200587343688?pt=UK_Crafts_Sewing_Supplies_MJ&hash=item2eb3eff748

אבל לא מצאתי משהו נורמלי וזול (וחדש), אם תמצא אשמח לשמוע כי אני גם מחפש.

 

בכל מקרה זה נראה לי די מהנה להכין בעצמך את הריפוד מאשר לשלם למישהו שיעשה...אבל לא כולם יסכימו איתי.

 

בהצלחה!

פורסם

אין לי מושג ברפדות רכב (אני רק יודע שזו עבודה של אומן מומחה, ולמי שלא מנוסה יהיה קשה מאד לקבל תוצאה שנראית מקצועית).

כמו כן- הספוג הוא S.K מיוחד או גומאוויר יצוק לצורת המושב ולא סתם חתוך ומונח בשכבות.

 

אם אתה מתעקש, בשום אופן אל תשתמש בספוג צהוב פשוט ליצירת המושב. קנה לכל הפחות ספוג כחול או חצי פלטה של S.K (נורא יקר אבל הכי דומה למה שיצרני הכסאות לרכב משתמשים). אתה צריך לבקש פלטה בעובי צול - צול ורבע. אם אתה רוצה לחסוך ומתכוון להפטר בקרוב מהרכב קנה ספוג מסוג HR. זה מה שעושים יצרני הספות הזולות (בבדייה נניח). צבעו ירוק והוא עולה חצי מה-SK ובהתחלה נותן אותן תוצאות (ואפילו מחפה על פשלות של הרפד החובב כי הוא מאד קפיצי ו"מנפח" את הריפוד). אחרי ישיבה מאסיבית הוא שוקע.

היינו משתמשים בספוג הזה בתור סטודנטים לאדריכלות, בסטודיו לעיצוב מוצר, כשהיינו צריכים ליצור פרוטוטיפים (מודל אמיתי עובד) לספות וכסאות שעיצבנו. הגענו איתו לתוצאות טובות, אבל חוץ מישבנו הצנום של המנחה של הסטודיו, לא הונחו הרבה ישבנים על התוצרת...

 

בכל מקרה, את הצורה שתחתוך מהספוג שתחליט עליו, תצפה בשכבה דקה של ספוג צהוב פשוט (חצי ס"מ). זה טריק שמותח את הריפוד העליון בלי לפגום בנוחות ובפונקציונליות של הכסא.

 

זה מה שאני יכול לתרום בנושא (את התפירה באונ' היתה עושה עבור קבוצת התכנון שלנו אמא של אחת הבנות בקבוצה, מעצבת אופנה די מוכרת ותופרת בחסד, שהיה לה ציוד מקצועי וידע.)

האמת, שבכלל נכנסתי לשרשור כדי להציע לך להחליף את שני הכסאות הקדמיים בכאלה של סופר רייסר (ראיתי לא מזמן זוג במצב מעולה בפירוקיה בראשון ליד אחים יזדי - הוא רצה 600 ש' לשניהם, לפני מיקוח).

נסחפתי לנוסטלגיה...

 

נתקו

 

אגב נוסטלגיה- אם אתה מחפש מקום לקנות את הספוגים שיש לו גם סבלנות לכמויות קטנות ואפילו תמיד שמח לעזור בעצה טובה- היה בזמנו רפד מבוגר בשם אברם בהרצל 75 בת"א שהיה עושה פוטונים (אז זה היה שוס לא נורמלי :lol: ). הוא מוכר את כל סוגי הספוגים והמילויים כחומר גלם לסטודנטים וחובבי רפדות.

מקווה שהוא עדיין שם. אם כן, אולי הוא אפילו עוד זוכר את נתי ואיגור מאונ' ת"א... שגענו אותו על בסיס חודשי במשך כמה שנים...

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

נתקו תודה רבה על ההסבר!!

אני מאיזור הדרום,האם ידוע לך על מישהו שמוכר את הספוגים הללו באיזור אשקלון?ב"ש?

פורסם

לא נעים לומר זאת, אך דרומית לצומת ביל"ו, זה חו"ל בשבילי.

אני מכיר את פולירון מקיבוץ זיקים. הם אלופי הספוג הכחול. אבל איני מניח שהם מתעסקים עם מכירת ח"ג, אלא בייצור מזרנים

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

×
×
  • תוכן חדש...