Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוות דעת על סיטרואן xsara / xantia/c5 1999-2004


oren_
שימו לב! השרשור הזה בן 5223 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

יש לי 20-35 אלף שקל להוציא על רכב משפחתי .

במהלך השיטוטים שלי ברחבי יד 2 גיליתי שהמחירים של סיטרואן xsara / xantia/c5 1999-2004 נמוכים משמעותית מרכבים מקבילים מחברות אחרות מאותם שנים.

אני צריך חוות דעת, במיוחד מאנשים שהיה בבעלותם רכב משנים ודגמים אלו:

כמה הם אמינות?

האם יש באמת הצדקה למחיר הנמוך \ חוסר שוק ?

מה העלות של טיפולים שוטפים (לעומת נגיד, יפניות)?

מה צריכת הדלק?

 

ברור לי שמדובר ברכב מאוד נוח, אני צריך להבין כמה אבלה ואשלם במוסך לפני שאלך על זה.

האם יש דגמים מומלצים (ו\או דגמים שלא להתקרב אליהם)?

 

מה אתם ממליצים?

תודה,

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן,

 

יש ידע רב בפורום אודות הרכבים שציינת.

 

בגדול, יש כאלה שרואים בהם מציאת העשור (כמוני) ויש כאלה שלא יגעו גם עם מקל שמישהו אחר מחזיק.

 

חפש וקרא שרשורים בעניין ותחליט אם מתאים לך.

 

אני מזכיר לך שכל רכב בשנתונים האלה יהיה בחזקת לא ידוע מבחינת מצב.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרכב מטופל ושמור ללא תקלות משמעותיות אין סיבה לא להתקרב.

מרכב מוזנח להתרחק כמו מאש.

מרכב טוב אתה תהנה שנים.

הC5 והקסנטיה הרבה פחות אמינות מהקסארה בגלל ההידראוליקה ועודף אלקטרוניקה בC5.

מקסארה שמורה ומטופלת אתה תהנה מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרכב מטופל ושמור ללא תקלות משמעותיות אין סיבה לא להתקרב.

מרכב מוזנח להתרחק כמו מאש.

מרכב טוב אתה תהנה שנים.

הC5 והקסנטיה הרבה פחות אמינות מהקסארה בגלל ההידראוליקה ועודף אלקטרוניקה בC5.

מקסארה שמורה ומטופלת אתה תהנה מאוד.

 

ואת זה אתה כותב על בסיס מה? הייתה לך C5 ? קסנטיה? אתה יודע בדיוק איזה בעיות יש לרכבים האלה כי אתה מוסכניק בלובינסקי שחי יום יום את התקלות ומגיע למסקנה שהקסארה היא הכי אמינה. חה חה חה.

הקסארה מיושנת מה C5 . לא מגיעה לרמת איכות ההרכבה של ה C5 וב 2003 נעלמה

 

אהה כן יש לך קסארה

קיה סיד SW (ליסינג) וניסן נוט של האשה,

פיאט 127 903cc , 1979 (נמכרה...)

מחפש אספנות - איטלקית חמה - אלפא/לנצ'יה , או DS23/21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש סיטרואן קסנטיה ישנה יותר (97) ולצערי הרכב לא טוב

אומנם האוטו נוח ומרווח אבל לא אמין מספיק. נתקע פעמיים עד היום

החלפתי

צנרת ספיידר

שני צינורות הידראולים אחוריים

משאבה הידראולית

הגה

בולם קידמי

פולי מנוע

ומגן שמש

 

הצד החיובי הוא שהחלקים לא מאוד יקרים ויש שפע של חלקים משומשים ומשופצים

 

אני לא ממליץ כרכב ראשי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל - תודה למגיבים,

 

מדובר על רכב שני, כאשר הראשון שבבעלותי הוא רכב ספורטיבי לא הכי זול לאחזקה (אלפא 156 2.5V6 ליטר).

 

במכונית השניה אמרתי לעצמי שאלך על יפני אמין ובטוח עם עלות אחזקה של דלק וטיפולים בינונית-נמוכה ב25-35 K.

המכונית עבור אישתי ולילדים שיבואו, ולכן הביצועים לא חשובים בכלל - בטיחות אמינות ועלויות האחזקה כן, וגודל סביר + גם לא יזיק.

במהלך החיפושים פתאום ראיתי את המחירים של הסיטרואן, ואמרתי שאולי בגלל שם רע לא מוצדק וענייני היצע וביקוש אני יכול להשיג מציאה (מכונית מנהלים איכותית גדולה במחיר של משפחתית בינונית).

 

לדוגמא - האלפות גוררות שם רע מבחינת אמינות משנות ה 80 ותחילת ה 90,  ומי שקצת חוקר יותר לעומק מגלה שהרבה דגמים מסוף שנות ה90 ושנות ה 2000 מאוד אמינות.

 

חפרתי בפורומים, ומצאתי המון מידע.

על ההנאה מהרכב אין מה להוסיף, צריכת הדלק 10-11 ק"מ לליטר מספקת ביותר.

הפיתוי גדול:wink: , למרות שבמקור חיפשתי משהו אחר לגמרי.

 

אשמח לקבל עוד חוות דעת מבעלי C5, קסרה וקסנטיה, מהשנתונים 2000-2003, בעיקר ענייני עלויות אחזקה ואמינות.

 

תודה,

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן שלום

יש לי C5 2002, קניתי אותו בדגש על רכב שמור ומטופל ואכן התברר כנכון (לפחות במקרה שלי, הרכב אצלי שנה וחצי).

יתרונות:

נוחות, בטיחות, מרחב,אבזור (שלי דגם PK), בידוד רעשים.

לא אהבתי:

התנהגות הגיר (למרות שבוצעו עדכוני השסטומים הנדרשים), הכל דרך המחשב (גם שלוחצים על הצפצפה יש השהיה).

לגבי צריכת הדלק, פה יש הבדלים משמעותיים, כמו כל רכב הוא אוהב שיוט באוטוסטרדה במהירות גבוהה אבל:

*נסיעה לאילת עם מזגן ציוד רב ו5 אנשים (2 מבוגרים + 3 ילדים) מתדלוק עד תדלוק (לא ע"פ מחשב הדרך) - 1:15.

*נסיעה בהרי הצפון עם אותם הפרמטרים 1:8.

בסה"כ מומלץ

אין החותם מעיד על גיסתו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום...

 

ברשותי סיטרואן קסרה שנת 2001 הדגם עם 8 שסתומים. הרכב ברשותי שנתיים וסה"כ אני דיי מרוצה.

במשך השנתיים לא נתקלתי בתקלות משביתות. מבחינת מנוע לא נתקלתי בבעיה עד היום, מבחינת הגיר זה כבר סיפור אחר. קניתי את הרכב עם גיר גמור ומאותו רגע התקופה בה הגיר היה תקין לא היתה ארוכה אבל חלק גדול מזה באשמתי כי חסכתי בעלויות התיקון.

בנוסף פלסטיקים בפנים מתפרקים ומקרקשים שאותי זה מעצבן.

 

סה"כ תחזוקה לא יקרה מידי ורכב מאוד מפנק מבחינת עלות מול תועלת.

 

הרכב למכירה אגב אבל בתקציב יותר נמוך מהתקציב שאתה רוצה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסיטרואן עדיף לרכוש רכב משנתון מתקדם ככל הניתן, החום הישראלי מיבש את הצנרת ההידראולית.

ה-C5 טובה משמעותית מהקסנטיה בכל פרמטר: בטיחות, נוחות, אמינות וכו'.

 

הקסארה משתמשת במתלים קונבנציונלים (מתבססת על Peugeot 306), התנהגות כביש מעולה ועדיין מצליחה להישאר נוחה מאוד.

 

בתקציב הנ"ל אני מעדיף את הקסארה פיקאסו משנתון 03-04' מינואן מעולה, אמין מאוד , תריץ חיפוש דיברנו בפורום על הפיקאסו לא מעט.

 

אורן

Citroen Cactus Pure Tech 110 S&S manual gear 2017

Subaru XV 1.6 Lineartronic Auto 2015

 

[h=2][/h]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הרכב שאתה מחזיק כיום נראה לי שאתה יכול להתמודד עם רכישת C5 מבחינת הסבלנות והמודעות לרגישויות השונות שלה.

 

אם תמצא C5 שמורה, עם קמ"ג' נמוך (עדיפות כמובן לבין עירוני) והיסטוריה מלאה, תוכל להנות מרכב בטיחותי מאד, מרווח ונוח. מה שכן זו חתיכת אוניה, וישנן בנות שמתקשות בחניה...:wink:

 

עריכה: אני אנסה לתת תשובות קונקרטיות יותר לשאלות שלך.

 

עלות החלפים לא יקרה במיוחד, עד שאתה מגיע למערכת ההידראולית, שם מכה עלולה להכאיב. מה שכן, לא על כל נזילה רצים להחליף חצי אוטו. גם כאן הפורום יכול לעזור לך בקריאת כיוון.

 

כעקרון רכב שמור יהיה אמין ככל רכב ישן פלוס המורכבות של מערכת הידראולית ואלקטרונית סבוכות.

 

על גיר AL4 בטח שמעת כך שאין לי מה להוסיף.

 

השורה התחתונה מבחינתי היא שאם אתה מודע למשמעויות של להחזיק רכב בן 7-8 אתה יכול ליהנות ממנו מאד. בבדיקת הרכב תבדוק בעיקר נזילות הידראוליות (יוניט לחץ שמן של הגה כח, משאבת הגה כל, משאבה הידראולית ראשית והצנרות הקשורות אליהם).

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5223 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...