Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6001 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא מבין בזה כל כך..אבל כן יש הבדל בין סוגים שונים של פורטים (אורך,קוטר, וכ'ו).

חכה לחוות דעת יותר מוסמכת ממני.

 

נ.ב אתה בטח מתכוון ל"תיבה" ולא ל"טיבה".

שבוע טוב!

רדיו דיסק: Clarion DXZ786USB

מגברים:DLS RA-40 מונו-SunDown 1000D

קומפוננט: DLS UP6i

סאב: Ascedant Audio Arsenal 12

פורסם

תיבה פתוחה זה לחובבי ה spl שזאת אומרת באסים לא מדויקים

תיבה אטומה זה לחובבי ה sq זאת אומרת באסים מדוייקים

אבל תלוי באיזה סאב מדובר , לא בכל סאב זה עובד ..

פורסם

כל פורט פועל על HZ שונים זתומרת יש פורט שמכוון להוציא 50 HZ ויש פורט שמכוון להוציא 20HZ למה לשבור ת'ראש שיש תיבה סגורה שבכל מצב היא תנגן את מה שכיוונת ברדיו

HU: PIONEER DEH-3950MPRAER: lightning audio B4.69.3 AMP1: JENSEN 2CH 200WAAT AMP2:JBL GTS180 2CH SUB:sundstreem xs12 250RMS

פורסם

לכל סאב ניתן לבנות מספר רב של תיבות, כאשר כל אחת תתן תפוקה שונה במקצת מהאחרת.

הכל שאלה של דרישה מול ציוד קיים.

בקשר לשאלתך, מידות הפורט משפיעות על תפקוד התיבה וניתן באמצעותו "לכוון" את התיבה לתדר עיקרי רצוי.

מתחדשת*

פורסם

הכל תלוי.

פורט קטן וארוך יכול להיות 33HZ.

פורט עבה ולא ארוך יכול להיות גם 33HZ.

שתי פורטים באותו אורך אבל עובי שונה זה כבר שינוי בכיוון התיבה.

לכל סאב יש המלצות מהחברה יחודיות לסאב.

איזה סאב יש לך ומה אתה רוצה לבנות? או שזה סתם שאלה כללית?

B///MW אומר לחבר:

אני אקנה את הFI BTL 18 ואנגן את השיר Late Night Tip כל היום מתחת לבית שלך עד שתלמד להעריך את הסאב.

פורסם

כבר פתחתי שירשור בנושא אבל בכל זאת אחזור על זה בקצרה.

ברשותי סאב GTO1202D בתיבה 50 ליטר פתוחה.

כרגע ישנו רק חור בקוטר של 6 ס"מ.

המלצות של היצרן לתיבה פתוחה הם: 50 ליטר,פורט בקוטר של 10 ס"מ ועומק הצינור 25 ס"מ.

כרגע מכיוון שאין צינור ישנה הרגשה כאילו הבאס בורח מהתיבה רק אחרי שסתמתי זמנית את החור עם סמרטוט הוא התחיל לבעוט בצורה מהממת.

יורד ממש ממש נמוך ועוצמתי ברמות למרות שהוא נימצא כביכול בתיבה "סגורה" של 50 ליטר למרות שהיצרן ממליץ על 28 ליטר לתיבה סגורה.

במידה ואשים פורט לפי המלצות היצרן מה התוצאות שאקבל?

והאם יש מצב שאאבד את ה-HZ הנמוכים ביותר שהוא נותן עכשיו בתיבה "סגורה"?

 

תודה.

פורסם

תיבה אטומה גדולה הסאב ירד נמוך.

שים פורט כמו של היצרן יהיה לך פחות איכות אבל יהיה יותר עוצמתי.

אם אתה רוצה שירד נמוך, תעשה פורט שמכוון לנמוך.

פורט שמכוון ל28 HZ ירד נמוך מאוד אבל בגבוהים לא יהיה טוב.

כמו שאתה רוצה.

הייתי מציע על פורט מכוון ל33 35 HZ.

B///MW אומר לחבר:

אני אקנה את הFI BTL 18 ואנגן את השיר Late Night Tip כל היום מתחת לבית שלך עד שתלמד להעריך את הסאב.

פורסם

פינטוס,תשובה לשאלתך נמצאת כאן

יש כאן באס טסטר שרושם תדר מסויים ואת יכול לשמוע אותו.

ככל שהמספר קטן יותר ככה הבאס ישמע עמוק/נמוך יותר

ככל שהמיספרי התדרים עולים כך הבאס ישמע יותר גבוה ופחות עמוק/נמוך.

 

 

שאלה לBMW.

כרגע הסאב שלי מספק לי באסים ממש ממש נמוכים/עמוקים (למשל בשיר הנ"ל:

ב00:47 הסאב יורד לרמה של כמעט ולא שומעים אותו אבל במקביל יש תחושה שהדלתות והכיסאות הולכים להיתפרק).

וגם בתדרים הגבוהים (שאני פחות אוהב) הוא נותן גם בראש.

שאלה:

ברגע שאשים פורט לפי ההמלצות היצרן הסטנדרטיות 10 ס"מ קוטר עיגול ועומק הצינור 25 מה התמורה שאקבל?

אני הכי רוצה להוריד אותו עוד יותר למרות שיש תחושה שכבר אין לאן עוד

ובמקביל לא לאבד את התדרים הגבוהים טיפה יותר למשל כמו במוזיקת דאנס שהבאס פחות או יותר עובד שם על כ50HZ אם אינני טועה.

פורסם
פינטוס,תשובה לשאלתך נמצאת כאן

יש כאן באס טסטר שרושם תדר מסויים ואת יכול לשמוע אותו.

ככל שהמספר קטן יותר ככה הבאס ישמע עמוק/נמוך יותר

ככל שהמיספרי התדרים עולים כך הבאס ישמע יותר גבוה ופחות עמוק/נמוך.

 

 

שאלה לBMW.

כרגע הסאב שלי מספק לי באסים ממש ממש נמוכים/עמוקים (למשל בשיר הנ"ל:

ב00:47 הסאב יורד לרמה של כמעט ולא שומעים אותו אבל במקביל יש תחושה שהדלתות והכיסאות הולכים להיתפרק).

וגם בתדרים הגבוהים (שאני פחות אוהב) הוא נותן גם בראש.

שאלה:

ברגע שאשים פורט לפי ההמלצות היצרן הסטנדרטיות 10 ס"מ קוטר עיגול ועומק הצינור 25 מה התמורה שאקבל?

אני הכי רוצה להוריד אותו עוד יותר למרות שיש תחושה שכבר אין לאן עוד

ובמקביל לא לאבד את התדרים הגבוהים טיפה יותר למשל כמו במוזיקת דאנס שהבאס פחות או יותר עובד שם על כ50HZ אם אינני טועה.

 

האם התיבה שלך היא גם לפי היצרן? מה הנפח? ככל שהתיבה היא יותר גדולה ככה הבס יותר עמוק.

מה גודל הסאב שלך? ככל שהסאב יותר גדול, ככה הבס יותר נמוך.

אם אתה רוצה שהסאב ישלוט בנמוכים, תעשה פורט של 28 HZ. אבל תאבד את הגבוהים.

השילוב הכי טוב זה 30 - 33 HZ.

אם עדיין לא מספיק לך, אז תביא סאב 18".

האם הסאב שלך מוגבר טוב?

יש נוסחה כדי לבנות פורטים לתיבות.

תביא לי את הנפח של התיבה נראה מה הHZ של הפורט שלך.

 

עריכה: כפי מה שהבנתי כשקראתי עוד פעם, יש לך תיבה אטומה?

אז נפח של היצרן ופורט לפי היצרן יהיה הכי טוב לסאב. תראה מה התמורה שתקבל.

B///MW אומר לחבר:

אני אקנה את הFI BTL 18 ואנגן את השיר Late Night Tip כל היום מתחת לבית שלך עד שתלמד להעריך את הסאב.

פורסם

אני אסביר שוב פעם.

ברשותי סאב GTO1202D שנימצא בתיבה MDF פתוחה 50 ליטר בדיוק לפי מה היצרן מבקש.

מוגבר ע"י GTO1004 בגישור.

כרגע יש לי חור שעשיתי בתיבה בקוטר של 6 סנטימטר ללא צינור.

כשהפעלתי את הסאב היה נישמע כאילו ההכי נמוכים בורחים דרך החור כנראה כי עוד לא שמתי פורט (צינור מתאים).

ולכן זמנית סתמתי את החור עם סמרטוט והבסים הפכו לממש חזקים גם בנמוכים וגם בגבוהים.

איפה הבעיה?

כרגע כביכול התיבה ניחשבת ל"סגורה" אך לא תואמת בנפח לפי המלצות היצרן (28 ליטר סגורה) למרות שאני ממש ממש מרוצה מהעוצמה ומהדיוק.

הבנתי שאם אשים פורט הסאב יבעט חזק יותר וטיפה טיפה מרוח יותר.

לפי בקשות היצרן תיבה 50 ליטר פתוחה (כמו שברשותי) אמורה להיות עם צינור בקוטר של 10 ס"מ ועומק של 25 ס"מ.

בסה"כ אני רוצה לשים פורט ולא לאבד את בעיקר את הנמוכים (30HZ+-)

 

מה ההמלצות?

 

תודה.

פורסם

איפה הבעיה? - החור שהוא לא פורט אלא רק חור.

מה ההמלצות? - לעשות פורט לפי היצרן. כבר יש לך תיבה 50 ליטר אז תעשה לה פורט.

אם אתה אוהב את הסאונד של האטומה יותר, אז אפשר לאטום אותה.

 

לעכשיו פשוט שים פורט לפי היצרן. זהו.

B///MW אומר לחבר:

אני אקנה את הFI BTL 18 ואנגן את השיר Late Night Tip כל היום מתחת לבית שלך עד שתלמד להעריך את הסאב.

×
×
  • תוכן חדש...