Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6045 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כלומר האם יש הבדל בין צריכת דלק של מנוע ללא טורבו לבין אותו מנוע עם טורבו, כי לפי מה שהבנתי כל תפקידו של הטורבו הוא להזרים אוויר.

תודה

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ובהתאם לכמות האויר עולה גם כמות הדלק(ניהול מנוע, משאבת דלק ומזרקים) וכן טורבו משפיע על צריכת הדלק ולרעה.

פורסם

טורבו דוחס יותר אוויר למנוע ולכן מצריך גם דחיסת יותר דלק לתערובת. זה כל הטעם בטורבו...

בכל מקרה, צריכת הדלק היא לא בהכרח כזאת גרועה, אפשר להגיע לצריכת דלק טובה גם במנוע טורבו אם נוסעים רגוע.

הכל תלוי באופי הנהיגה וכמובן בנפח וסוג המנוע.

לדוגמא בנסיעה רגועה אני עושה עם הקופרה (והטורבו...) 10 ק"מ לליטר וחבר אחר עם מנוע 1.6 אוטומט עושה 9 ק"מ לליטר.

פורסם

כן אבל הקופרה שלך עם צ'יפ צנרת ושאר ירקות:lol: במצב סטנדרטי אני חושב שתוכל להוציא צריכה קצת יותר טובה.

 

(מתי אני עושה עוד סיבוב?:wink:)

פורסם

דוקא בנהיגה רגועה, ציפ יכול לגרום לירידה (קלה) בצריכת הדלק.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
כן אבל הקופרה שלך עם צ'יפ צנרת ושאר ירקות:lol: במצב סטנדרטי אני חושב שתוכל להוציא צריכה קצת יותר טובה.

 

(מתי אני עושה עוד סיבוב?:wink:)

 

ברור שאפשר להשיג תצרוכת יותר טובה. זו סתם דוגמא לזה שטורבו (אפילו ברכב משופר) לא כזה גורע מצריכת הדלק.

בהזדמנות הקרובה הראשונה תקבל שוב את המפתחות. או במילים אחרות כשיהיה עוד מה לנקות באוטו... :wink:

פורסם

מחזק את אלדד - לשם שינוי :-)

 

ומתן, אל תדאג - הפעם הבאה אמורה להיות מאוד קרובה.

המבין יבין :lol:

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

מחזק את עניין הקופרה.

אני עם הקופרה בנסיעות עירוניות נסיעה רגועה וקצת לחיצות מגיע לצריכה של 9 ק"מ ל'.הקופרה מקורית.

הרכב הקודם גולף 2.0 אוטו בכל מצב היה 8 ק"מ ל'.

Renault Clio TCe 120 EDC

פורסם

משפיע ולטובה,נכון הוא דוחס יותר אוויר(=יותר אוויר=יותרדלק,בקצרה,אתה דוחס יותר אוויר אתה צריך גם לדחוס יותר דלק כדי ליסוע על תערובת נכונה,נגיד עם תיסע עני האוטו לא יסחוב ויגמגם,עם תיסע עשיר האוטו יעשה הרבה באקפאירים וכו')אבל אתה מקבל תוספת נכבדת של מומנט מה שלא מאלץ אותך להאיץ חזק יותר

המערכת שלי :

 

HU: PIONEER 3950 MID:MOREL PULS AMP:JBL GTS180 AMP 2:JENSEN MARCURI SUB:PIONEER SPICEL EDISEN

פורסם
מחזק את אלדד - לשם שינוי :-)

 

אוראל, אתה בריא?!

 

בכל מקרה, מחזק את זה שמעליי.

כשהמנוע מייצר יותר מומנט בעזרת הטורבו, אין צורך לאמץ את המנוע ולהביא אותו לסל"ד גבוה שם הוא צורך יותר דלק.

פורסם
משפיע ולטובה,נכון הוא דוחס יותר אוויר(=יותר אוויר=יותרדלק,בקצרה,אתה דוחס יותר אוויר אתה צריך גם לדחוס יותר דלק כדי ליסוע על תערובת נכונה,נגיד עם תיסע עני האוטו לא יסחוב ויגמגם,עם תיסע עשיר האוטו יעשה הרבה באקפאירים וכו')אבל אתה מקבל תוספת נכבדת של מומנט מה שלא מאלץ אותך להאיץ חזק יותר

 

תוספת המומנט מגיעה עקב כמות האוויר הדחוס יותר והדלק הרב יותר שמגיעים לצילינדר. המומנט לא מגיע אוטומטית כשמותקן טורבו. הוא מגיע כשהטורבו נכנס לפעולה, וגם זה תלוי בסל"ד, בדחיסה וכו'.

טורבו יעלה את צריכת הדלק של הרכב לעומת אותו רכב ללא טורבו. אולם טורבו יכול להיות חסכוני יותר, אם הוא יורכב על מנוע חלש יותר ובעל נפח קטן יותר, כך שבנסיעות רגועות צריכת הדלק תהה נמוכה (כשהטורבו לא פעיל), ורק מדי פעם בלחיצות הגונות הוא יכנס לפעולה ויעלה את הספק המנוע.

פיג'ו 205 FOREVER

פורסם

עידן יש לך ניסיון עם רכב טורבו?,לא תבין לא משנה עם תלחץ עם 30% מצערת פתוחה ברגע שאתה מגיע לסל''ד שהטורבו מתחיל לדחוס הוא יתחיל ולא משנה כלום

המערכת שלי :

 

HU: PIONEER 3950 MID:MOREL PULS AMP:JBL GTS180 AMP 2:JENSEN MARCURI SUB:PIONEER SPICEL EDISEN

פורסם

כדי להאיץ מסה ממהירות x למהירות y נדרשת אנרגיה מסוימת, על אנרגיה זו יש להוסיף אנרגית פיצוי על התנגדות לכוחות (חיכוך צמיגים, אויר וכו') ואיבודים על נצילות לא אופטימלית של מערכת ההנעה.

 

העבודה הנדרשת מפורשת לכמות דלק (שוב כמובן בהתחשב בנצילות המערכת).

נפריד לגורמים את צריכת הדלק בהשפעת הטורבו:

1. יכולת תאוצה - מנוע בעל טורבו שחזק יותר ממקביל לו ללא טורבו יכול להאיץ יותר, אם הנהג יבחר להאיץ חזק יותר אזי שברור שמכפלת m*a תדרוש יותר עבודה ולכן יותר דלק, לעומת זאת אם הנהג לא יאיץ יותר חזק יותר אז לא אמור להיות הבדל מההבט הזה.

2. משקל נוסף - המשקל הנוסף ע"י מערכת טורבו יכול להעלות את כמות ההפסדים ולכן להוסיף לצריכת דלק - נראה לי זניח ביותר ברוב המוחלט של המקרים.

 

3. נצילות מערכת הנעה - בהנחה שהנהג רגוע ולא מנצל את תוספת הכח להאצה מהירה יותר נכנסת למשוואה נצילות הערכת ההנעהת אם תוספת הטורבו הפכה את המערכת (מנוע גיר וכולי) ליעילה יותר ולכן מבזבזת פחות על הפסדים אזי נקבל הפחתה בצריכת הדלק , אם הטורבו קילקל את הנצילות אז הרכב יצוך יותר דלק, יש לזכור שיעילות ונצילות מערכת ההנעה תלויה בהתאמה שבין גיר ומנוע והסל"ד הנדרש כדי לספק כח, במערכת מתכוננת היטב שבה טורבו מוסיף מומנט ברצועת סל"ד מסוימת והגיר מותאם למנוע בעל האופי ה "חדש" בהחלט ניתן לקבל ניצולת טובה יותר, וולוו לדוגמה הוסיפו לפני כעשור טורבו בלחץ נמוך לרוב הדגמים כדי לשפר צריכת דלק.

בקיצור, כמו בכל דבר בחיים, כשבעל מקצוע יודע היטב מה הוא מתכנן ולאן הוא רוצה להגיע הדברים מסתדרים, ניתן לתכנן מערכת הכוללת טורבו לשיפור תאוצות או לשיפור צריכת דלק ושני הדברים לא תמיד הולכים יחד (לפחות ללא תכנון מוקפד) וזה לא נגמר רק בהוספת הטורבו.

 

 

נתן.

פורסם
עידן יש לך ניסיון עם רכב טורבו?,לא תבין לא משנה עם תלחץ עם 30% מצערת פתוחה ברגע שאתה מגיע לסל''ד שהטורבו מתחיל לדחוס הוא יתחיל ולא משנה כלום

ולך יש ניסיון עם רכב טורבו!?!?!?

יש לי איביזות כבר 3 שנים וכל מה שאתה אומר לא קשור לכלום.

אני גם יכול להביא את הרכב ל8 אלף טורים בלי להתחיל לגדוש אפילו -0.5

פעולת הטורבו קשורה נטו בדוושה, כמה שתלחץ חזק ככה תגדוש גבוה,

כמובן כמובן בהתאם לכמה שאתה מסוגל לגדוש.

Golf GTi MK5: Revo Stage 2+ - Tein SuperStreet 2 - MILLTeK Performance Pipe - APR Hpfp

למכירה: איביזה טורבו 20VT.

פורסם
אני גם יכול להביא את הרכב ל8 אלף טורים בלי להתחיל לגדוש אפילו -0.5.

 

זה מעניין, איך עושים את זה?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6045 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...