Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8145 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נכון אולי חישוקי שפיצים קלים יותר להרכבה ולהסבה לסופר מוטו אבל הם גם קלים יותר (במשקלם )מאשר חישוקי סגסוגת! עובדה!

השאלה האם סופר מוטו בעל חישוק סגסוגת (ג'נט סגסוסוגת) יאחוז טוב יותר מאשר סופר בעל חישוק שפיצים

הרי שמשקל רב יותר יונח על הפרונט של האופנוע

האם זה נכון?~! :?::conf:

אופנועים-"תהנה היום כי אולי תמות מחר,אבל לא יותר מדי כי אז תמות היום.."-guysta

פורסם

בוא אני אגלה לך משהו קטן:

גלגל לSM המורכב מנאבה + חישוק + שפיצים, לא יהיה קל יותר מחישוק סגסוגת, ואפילו כבד יותר מחישוק סגסוגת מודרני.

דבר נוסף: גלגל סופרמוטו כבד יותר מגלגל של אופנוע שטח. מה לעשות, הרבה יותר חומר.

 

הסיבה שבגללה משתמשים בגלגלי שפיצים לSM היא אלסטיות הגלגל מול הקשיחות של סגסוגת.

האלסטיות הזאת דרושה בעיקר בקפיצות.

זה לא אומר שאם תקפוץ עם גלגלי סגסוגת הם ישברו, ומקסמקס כבר הוכיח את זה.

אבל במקרה כזה האנרגיה שתיספג תועבר במלואה למתלים ולא תיספג גם ע"י הגלגל עצמו.

פורסם

זה טוב ויפה במסלולים עם קפיצות...

אבל כמה קפיצות יש במגרש? :D

 

ביתר פשטות - כל-עוד אתה לא מתחרה במסלול מקצועי, מסודר ודי אלים (לאופנוע :) ) האם ישנה סיבה להעדיף גלגלי שפיצים או ששני הסוגים טובים?

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם
נכון אולי חישוקי שפיצים קלים יותר להרכבה ולהסבה לסופר מוטו אבל הם גם קלים יותר (במשקלם )מאשר חישוקי סגסוגת! עובדה!

השאלה האם סופר מוטו בעל חישוק סגסוגת (ג'נט סגסוסוגת) יאחוז טוב יותר מאשר סופר בעל חישוק שפיצים

הרי שמשקל רב יותר יונח על הפרונט של האופנוע

האם זה נכון?~! :?::conf:

 

כמה טעויות....

 

1. חישוקי סופרמוטו מ"שפיצים" יותר כבדים (במעט) מחישוקים יצוקים. זאת עובדה.

 

2. כן. לדעתי במסלול סלול כולו (ללא שטח, ללא קפיצות) חישוק סגסוגת אכן יאפשר אחיזה טובה יותר, אבל בגלל שהוא קל יותר ולא כבד יותר. משקל בלתי מוקפץ חביבי...

 

והערה אחרונה, שעד היום אינני מבין - למה קוראים למשקל ש"זז" עם המתלים "משקל בלתי מוקפץ"???

הרי זה המשקל המוקפץ בכלל.....

Voy con dios, y si no regreso, estoy con el

פורסם

והאמת לא ידעתי שחישוח שפיצים כבד יותר !

אבל מקס מקס אההההההההההההה איך זה יכול להיות שמשקל הגנט לא משפיע על האחיזה

אני יודע שהוא משקל "בלתי מוקפץ"

אך האם זה נכון לומר שכל שהמשקל של האופהוע כבד יותר ובמקרה שלנו האופנוע + הג'נט לוחצים את הג'נט חזק יותר לקרקע וכך נוצרת אחיזה

או שמא הלחץ בצמיג הוא שקובע את מידת הלחץ שמפעיל הצמיג כלפי האספלט?!

אופנועים-"תהנה היום כי אולי תמות מחר,אבל לא יותר מדי כי אז תמות היום.."-guysta

פורסם
והאמת לא ידעתי שחישוח שפיצים כבד יותר !

אבל מקס מקס אההההההההההההה איך זה יכול להיות שמשקל הגנט לא משפיע על האחיזה

אני יודע שהוא משקל "בלתי מוקפץ"

אך האם זה נכון לומר שכל שהמשקל של האופהוע כבד יותר ובמקרה שלנו האופנוע + הג'נט לוחצים את הג'נט חזק יותר לקרקע וכך נוצרת אחיזה

או שמא הלחץ בצמיג הוא שקובע את מידת הלחץ שמפעיל הצמיג כלפי האספלט?!

 

איפה ראית שכתבתי שמשקל הג'נט לא משפיע על האחיזה?

בדיוק ההפך! על אותו אופנוע, ג'נט קל יותר יאפשר למתלים לעבוד בקלות רבה יותר, ועקב כך, להעלות את רמת העקיבה=רמת האחיזה.

 

 

לך לישון, תחשוב על זה...

Voy con dios, y si no regreso, estoy con el

פורסם
נכון אולי חישוקי שפיצים קלים יותר להרכבה ולהסבה לסופר מוטו אבל הם גם קלים יותר (במשקלם )מאשר חישוקי סגסוגת! עובדה!

השאלה האם סופר מוטו בעל חישוק סגסוגת (ג'נט סגסוסוגת) יאחוז טוב יותר מאשר סופר בעל חישוק שפיצים

הרי שמשקל רב יותר יונח על הפרונט של האופנוע

האם זה נכון?~! :?::conf:

 

כמה טעויות....

 

1. חישוקי סופרמוטו מ"שפיצים" יותר כבדים (במעט) מחישוקים יצוקים. זאת עובדה.

 

2. כן. לדעתי במסלול סלול כולו (ללא שטח, ללא קפיצות) חישוק סגסוגת אכן יאפשר אחיזה טובה יותר, אבל בגלל שהוא קל יותר ולא כבד יותר. משקל בלתי מוקפץ חביבי...

 

והערה אחרונה, שעד היום אינני מבין - למה קוראים למשקל ש"זז" עם המתלים "משקל בלתי מוקפץ"???

הרי זה המשקל המוקפץ בכלל.....

 

מכיוון שמה שמוקפץ הוא כל יתרת האופנוע מהמתלים וצפונה (שילדה ומנוע וכד).סתכל על הלוגו שלי בצד ימין ....

בצער רב וביגון קודר עכוז הרעם למכירה.

YZF1000R 1996 מושלם אף יותר מביום היוולדו.

לא ראה שטח!

פרטים בה"פ.

פורסם

איך גנ'ט קל יותר נותן יותר אחיזה מכבד זה אני לא כל כך מבין

גם אם הוא מאפשר למיתלים לעבוד טוב יותר איך זה משפיע

אני הייתי בטוח שככל שהוא כבד יותר מופעל יותר כוח על הצמיג ונוצרת אחיזה מוגברת

בעצם ניתן לומר שאתה טוען כי ככל שהג'נט קל יותר הוא אוחז טוב יותר ועדיף לסופר מוטו(במידה ותוואי המסלול ללא קפיצות או שטח עפר) ?????

אופנועים-"תהנה היום כי אולי תמות מחר,אבל לא יותר מדי כי אז תמות היום.."-guysta

פורסם

התמונות נערכו בפוטושופ!

:scatter:

 

אחדד את דברי:

במגרש אספלט שטוח לחלוטין, ללא אובייקטים זרים על אספלט זה, אשר מכל ארבעת צדדיו חסום בקירות אנכיים והכניסה אליו מתבצעת דרך מעלית בגודל שלא יעלה על 2X4 מ', לא תימצאנה שום קפיצות.

 

אוקיי?

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם

1. ג'נט שפיצים כבד יותר מיצוק, למה? תראה כמה חומר הולך בו :

1. נבה מרכזית+מיסבים 2. שפיצים 3.אומים שנועלים לחישוק 4. חישוק

2. לשפיצים יש גמישות (זה הטבע של מוטות גמישים) וגם למבנה החישוק , כל זה מאפשר לגלגל עיוותים (רגעיים , ולפעמים גם לא) שבתנאי שטח גלגל יצוק לא ישרוד , ז"א כמובן רכיבת שטח, מוטוקרוס ונסיעה ברחובות דרום ת"א :lol:

3. היתרון של היצוק זה המשקל ,לא צריך פנימית, קלים יותר לתחזוקה (אין כיוונים) ולניקוי

ולראיה אם לא מתכננים נסיעות שטח או רכיבה תחרותית גם סופר מסתדר אם יצוק כמו הדיוק במקור.

4. כל גלגל עדיף שיהיה קל יותר וזה מסיבה פשוטה, תדמיין לך נסיעה שעברת על מכשול

הבולם מתכווץ וכעת מה ישפיע לך על הפתיחה שלו חזרה ? מה שהקפיץ שבו צריך לדחוף חזרה , כעת כח קפיץ שווה (שינוי באורך)x(מקדם הקפיץ)=(תאוצה)x(מסה)

מזה רואים בקלות שככל שהמסה = משקל גלגל קטנה יותר התאוצה שבה נוכל להחזיר את הגלגל למטה = מגע בכביש מהירה יותר .

לכן גלגלים קלים עולים הרבה יותר מרגילים (חפש בגוגלה על גלגלי מגנזיום)

זהו , מקווה שתרמתי משהו.

אדום! רק אדום!!!!

מה אין במלאי?

רק Kתום !! רק Kתום !!!!

פורסם

זו יותר טובה ככל שהיחס בין משקל האופנוע הכולל לבין המשקל הבלתי מוקפץ גדול יותר.

=>

ככל שהמשקל הבלתי מוקפץ קטן יותר על אותו אופנוע, העקיבה אחר הקרקע טובה יותר.

=>

האחיזה גדולה יותר.

 

קאפיש?

פורסם

תודה לכולם אני חושב שהבנתי

אופנועים-"תהנה היום כי אולי תמות מחר,אבל לא יותר מדי כי אז תמות היום.."-guysta

×
×
  • תוכן חדש...