Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6169 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מנוע טורבו-דיזל

רכב סיטרואן ברלינגו

האם הטורבו נחשב חלק מהמנוע?

 

אחדד את שאלתי

אם מישהו כותב את המשפט הבא במסגרת זיכרון דברים למכירת רכב משומש:

" אחריות למשך שנה או 10,000 ק"מ הקודם מנוע + גיר שבר מכני בלבד ולא נזק בזדון או התחממות"

האם ניתן להבין שזה לא כולל מנגנון טורבו?

 

אינני מבקש יעוץ משפטי, כי זה לא המקום

תודה לעונים

פורסם

אתה נכנס כאן לקטע של פרשנות חוזה.

כל צד יכול לפרש את הדברים כרצונו.

לכן בכדי להמנע מבעיות רצוי לרשום את הדברים בצורה מפורטת ככל שניתן (מסוימות, בשפה משפטית).

בדר"כ כאשר מדובר בחוזה אחיד (שרק צד אחד היה צד לכתיבתו) תינתן פרשנות מרחיבה למושג מנוע.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

כעקרון כן. הוא מורכב על המנוע וחלק בלתי נפרד ממנו, מזין אותו באויר, מקבל ממנו שימון וקירור ובלעדיו פעולת המנוע לא אפשרית.

פורסם

נכון, זה לא חלק מהמנוע.

 

גם אלטרנטור, סטרטור, משאבת מיים, משאבת וואקום, משאבת הזרקה, אינג'קאורים, אינטרקולר, סעפות, EGR וחיישנים למינהם הם לא חלקים מהמנוע, אבל הם מורכבים על המנוע, ובלעדיהם המנוע הוא לא מנוע, הוא גוש ברזל.

 

אז מה, לפי דעתך האחריות של המגרש כוללת רק את הבלוק מנוע, קרנקשפט, בוכנות ורינגים ?

 

 

פורסם
בדרך כלל אין אחריות על מגדש הטורבו!

גם בבדיקה במכון בדיקה,הם רושמים זאת במפורש

הסיבה לכך היא:ששימוש לא נכון או הזנחה יכולים בקלות לגרום להרס המגדש

 

קודם כל תודה לכל המגיבים

 

בבדיקה שערכתי לרכב לפני הקניה במכון מבדק הרצליה

לא נאמרה ולו מילה בנושא הטורבו, לא בע"פ ולא בכתב

 

מה זה שימוש לא נכון בטורבו? מתניע מנוע והוא עובד, מכבה מנוע והוא מפסיק

או שלא הבנתי משהו...

 

עכשיו נניח שהתקלה היתה בראש המנוע

נאמר גל זיזים, זה כן חלק מהמנוע?

ואולי רק קפיץ שסתום סורר, זה כן חלק מהמנוע?

ואולי רק אטם ראש דולף, זה כן חלק מהמנוע?

היכן הגבול? מי קובע?

פורסם

אין קשר למה שאמרו או לא אמורו במכון הבדיקה.

 

הרי האחריות היא לא של מכון הבדיקה, אלא של מגרש, שמכר לך את האוטו.

 

אף אחד לא יתן לך תשובה ודאית לגבי טורבו. זה חלק בילתי נפרד של המנוע, ולדעתי כן צריך להיות כלול באחריות, אם אין סעיף, שבפירוש מציין שהטורבו לא כלול.

 

שימוש לא נכון בטורבו זה קודם כל שימוש בשמן מנוע לא מתאים, ואי החלפת שמן במועד. זה הגורם שמשפיע הכי הרבה.

מומלץ גם לא לכבות מנוע מיידית אחרי נסיעה מאמצת או במהירות גבוהה, אלא להמתין כחצי דקה בסל"ד סרק במקום.

 

זה מאפשר לטורבו להאט את המהירות שלו, לפני שהספקת השמן נפסקת, עם כיבוי המנוע.

 

כל החלקים האחרים שפירטת - קאמשאפט, שסתומים, וכו' - הם ב 100% כלולים באחריות על המנוע, ולגביהם לא יכולה להיות שום מחלוקת.

 

 

פורסם
נכון, זה לא חלק מהמנוע.

 

גם אלטרנטור, סטרטור, משאבת מיים, משאבת וואקום, משאבת הזרקה, אינג'קאורים, אינטרקולר, סעפות, EGR וחיישנים למינהם הם לא חלקים מהמנוע, אבל הם מורכבים על המנוע, ובלעדיהם המנוע הוא לא מנוע, הוא גוש ברזל.

 

אז מה, לפי דעתך האחריות של המגרש כוללת רק את הבלוק מנוע, קרנקשפט, בוכנות ורינגים ?

 

אם יקרע לך הכבל של הטלפון בבית תחליף את המכשיר?

 

אותו דבר לגבי טורבו.

 

בלוק, ראש, שסתומים, וכו'

 

לדעתי מהרגע שהתחילה הסעפת נגמר המנוע, כנ"ל חוטים, רצועות, עופות וחגבים.

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

פורסם

OK.

 

לדעתך, משאבת מיים כלולה ? טרמוסטט כלול ?

אינגקטורים כלולים ? הם מוברגים בדיזל ישר לראש המנוע ולא נמצאים בסעפת.

 

 

פורסם

נושא בעייתי ונתון לפרשנות, מנסיוני במקרים כאלו שמגיעים למשפט או בוררות מקצועית, מתקבלת הדיעה שהטורבו כן קשור בצורה הדוקה למנוע.

 

מציע פנות לשמאי רכב ולהכין תיק תביעה.

פורסם

הרי האחריות היא לא של מכון הבדיקה, אלא של מגרש, שמכר לך את האוטו.

מסכים

שימוש לא נכון בטורבו זה קודם כל שימוש בשמן מנוע לא מתאים, ואי החלפת שמן במועד. זה הגורם שמשפיע הכי הרבה.

מומלץ גם לא לכבות מנוע מיידית אחרי נסיעה מאמצת או במהירות גבוהה, אלא להמתין כחצי דקה בסל"ד סרק במקום.

 

זה מאפשר לטורבו להאט את המהירות שלו, לפני שהספקת השמן נפסקת, עם כיבוי המנוע.

כל זה טוב ויפה וגם מקפיד על כך בעצמי

אך אין לי שמץ של מושג לגבי איכות השמן ו/או נוהל כיבוי מנוע שהיה ביד הקודמת

 

בכל מקרה תודה

 

נושא בעייתי ונתון לפרשנות, מנסיוני במקרים כאלו שמגיעים למשפט או בוררות מקצועית, מתקבלת הדיעה שהטורבו כן קשור בצורה הדוקה למנוע.

 

מציע פנות לשמאי רכב ולהכין תיק תביעה.

אני אכן מכין את עצמי לכך שיקח לי הרבה זמן לראות את הכסף בחזרה

×
×
  • תוכן חדש...