Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5010 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 260
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

1. בהצלחה - ואתה תצליח כי שרדת גרוע משיפוץ, שרדת את המכס!

2. בהצלחה - כי זה אחלה רכב.

3. בהצלחה

 

 

 

 

כעת חסר לך שלא תצליח

Big-Block - I mean a realy Big, the Bigest

פורסם

טוב רק בהלצה אל תיקח את זה ברצינות.

הנה אחד שהביא גורטאה במסווה של מוסטאנג.

נאמר בהפוך על "אילן שהביא רכבים נדירים במסווה של גורטאות.

אני מאחל לך הצלחה בשיפוץ רכב מהנה וכייפי.

לפי מה שאני מבין אתה יוצא לחו"ל אז תעשה רשימה מסודרת תזמין דברים מעכשיו ותשלח לכתובת בארה"ב שתגיע אליה בשהותך שם. זה יחסוך לך זמן רב ותוכל לקנות חלקים ממקומות שרחוקים ממך. בהצלחה ושיסתיים מהר.

פורסם

הייתי ממליץ לרתך את הדלתות לגוף בזמן הניקוי. רכב פתוח ללא גג יכול להתעקם תוך כדי הפחחות וניקוי. חיבור הדלתות לגוף בריתוך (כמה נקודות ) מבטל במידה רבה את הגמישות של הבודי ושומר על המרווח המקורי.

והעיקר שיהיה בהנאה ובהצלחה!

שלמה דן גדרון

פורסם
תודה על הרעיון.

 

למשהו יש מושג קצת יותר מעמיק ממה שמצאתי כאן?

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=121521

http://calsodaclean.com/about_soda_cleaning.html

http://www.chesapeakesodaclean.com/

 

לא מצאתי אף פרוייקט שיפוץ רכב שעשו את כל הרכב עם סודה... למשהו יש מושג למה? ומה הסיבה?

ישנן הרבה המלצות על ניקוי לחלקים (רדיאטור, בקאקס, דריישפטים וכן הלאה), אבל לא מצאתי שום פרוייקט גדול. השאלה אם זה עניין של עלות? או של מיכשור? או איכות? או יכולת?

 

אשמח אם למשהו יש ניסיון אמיתי לגבי רכב שלם ולא לחלקים....

 

בכל מקרה, תודה על ההמלצה!!

אלירן

 

המוסטנג שלך ממש לא במצב של פרוייקטים אחרים שראיתי פה בארץ

שלי הייתה בין הרמות הקשות ביותר ושלך עוד במצב הרבה יותר קשה

התחלת עם טעות שהורדת מנוע וגיר בלי לדעת את המצב שלהם כאשר אתה חושב להשתמש בהם

והתחלת פירוק לפני מדידות של הרכב

אחרי ניקוי חול לא ישארו בכלל רכב . לגבי סודה אף פעם לא ראיתי

ממליץ לך לבחור פחח אומן שעשה פרוייקטים כאלו אחרת מה שהבאת ישאר גרוטאה

אני במקומך גם בונה שלדה מלאה במקום הברזלים שיש לך למטה

אתה קונבטריבל ובשנים האלו חיזוקי השלדה היו מינימליסטים

 

מבחינת יבוא שאתה רוצה לעשות עכשיו

צמת חשמל ממש רחוקה ממך חבל על המקום בתיק

כנל קוסמטיקה וגומיות

אני הייתי מביא

מוסטנג 2 ודוחף בפנים

זה יצא לך יותר זול מהכל

אתה מקבל מסרק הגה קולמן קויל ספרינג בולמים דיסקים קליפרים

הכל

ותקבל רכב עם היגוי ברמה של רכב חדש ואפילו טוב יותר

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TCI-1964-65-66-67-68-69-70-MUSTANG-FRONT-SUSPENSION-IFS_W0QQitemZ300371138506QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item45ef83d7ca

 

 

שוב בהצלחה

mustang 67 GT, 302 engine t5

פורסם

השאלה היא כמו כל דבר בעולמינו, התקציב.

למוסטנג יש המון חלקים בארה"ב והמון ספקים.

אז אני לא כל כך מסכים עם דודי ביחס לפחח וריתוכים. חלקי פח גדולים כמו פנלים של רצפה או כנפיים וכו' כדאי לייבא.

אותו דבר גם ביחס לחלקי מיתלה.

רצ"ב שתי תמונות מהשיפוץ של המוס שלי שמראות בנייה חלקית של המסגרת וכן שילוב של ישן וחדש ברצפת הרכב.

דודי, הטפה על טעות לא תעזור. המנוע בחוץ וזאת עובדה. כידוע לכולנו ניתן לבדוק את המנוע כשהוא בחוץ.

2961637030046224776WJwWXE_ph.jpg

2174700660046224776bSGVUv_ph.jpg

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

דודי אני לא מסכים איתך,בשביל להרכיב את ההמערכת הזאת הוא צריך לרתך את זה על קורות בריאות של המרכב,מה שנראה לי שהלכו לעולמם.

אני הייתי חושב שאין ברירה ולפרק את האוטו כמו בפרויקט של בני ולהתחיל משם.

המינוס הגדול של הרכבים הללו שהם מרכב מלא ולא שאסי לכן זה מחליש את האוטו ועושה אותו עוד יותר קשה לשיפוץ.

דודי אל תשכח שרוב החלודה שלך היית חיצונית ,פאנלים רקובים,השילדה שלך הייתה נקיה וזה המזל השלך אחרת המכוניות הללו נהיות כמו ביסלי גריל,או הSHOCK TOWERS קורסים כמו כמה מכוניות שראינו.

 

ובנימה אחרת

 

 

להמחשה מרכב של מוסטאנג

 

 

fu_a.jpg

 

:lol:

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם
דודי אני לא מסכים איתך,בשביל להרכיב את ההמערכת הזאת הוא צריך לרתך את זה על קורות בריאות של המרכב,מה שנראה לי שהלכו לעולמם.

אני הייתי חושב שאין ברירה ולפרק את האוטו כמו בפרויקט של בני ולהתחיל משם.

המינוס הגדול של הרכבים הללו שהם מרכב מלא ולא שאסי לכן זה מחליש את האוטו ועושה אותו עוד יותר קשה לשיפוץ.

דודי אל תשכח שרוב החלודה שלך היית חיצונית ,פאנלים רקובים,השילדה שלך הייתה נקיה וזה המזל השלך אחרת המכוניות הללו נהיות כמו ביסלי גריל,או הSHOCK TOWERS קורסים כמו כמה מכוניות שראינו.

 

ובנימה אחרת

 

 

להמחשה מרכב של מוסטאנג

 

 

fu_a.jpg

 

:lol:

 

תקרא מה רשמתי

לעשות קורות שלדה חדשים

זה לא משנה מה הוא יזמין וירצה לעשות את "השסי" הוא חייב לעשות

להזמין TCI יצא לא משתלם יותר מאשר להתחיל להזמין את כל החלקים שאין לו

הגה כח ברקסים בולמים וכל השיט הזה

 

 

אני לא אמרתי שלא צריך לפרק את האוטו

אני רק אמרתי שצריך למדוד דברים לפני שמפרקים לקחת דיגנולים ועוד שטויות

בשביל שהשסי יצא ישר ולא כמו הביסלי שהעלת

 

בני גם אם הוא יביא את כל הפחים והשיט מטאל חדש הוא עדין צריך פחח ברמה שירכיב לו את זה

כי כל הבסיס שם חרא

בנוגע לבדיקת מנוע נכון אפשר בחוץ ורשמתי לו את זה כמה הודעות מקודם

אבל את הגיר שלו הוא ממש לא יכול לבדוק בחוץ

אם הוא פותח לראות מה עניינים שם הוא פותח תיבת פנדורה שהוא לא יודע איך זה מתחיל ואיפה זה מסתיים

.

סה"כ יש פה הרבה ידע מכמה אנשים שבאמת עשו דברים כאלו ולא ראו את זה על דף באינטרנט

חבל שהוא עושה דברים לפני שהוא מתייעץ

הוא יכול ללמוד מטעויות של אחרים או לחזור על אותם טעויות שהם עשו .

mustang 67 GT, 302 engine t5

פורסם

שמע ברור לכולם שכל עוד בן אדם לא לוקח יועץ מסודר ומנסה לבנות אוטו בהתכתבות זה לא הולך... והא יעשה טעיות

אבל בכל פרויקט כזה יש סחר לימוד השאלה כמה אתה חכם לצמצם אותו.

אתה לוקח דוגמא לא טובה מהמועדון שלנו שכולם עם פרויקטים על מאסל קארס אז יש מאגר ידע עצום,במקרה הזה הוא צריך ללכת לבעל מיקצוע או מישהו שיוביל לו את הפרויקט אם אין לו ידע,כמו שבני ידע למי לפנות שיחדש את המרכב ולמי שיצבע למי שיחדש מנוע וכו.

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם
שמע ברור לכולם שכל עוד בן אדם לא לוקח יועץ מסודר ומנסה לבנות אוטו בהתכתבות זה לא הולך... והא יעשה טעיות

אבל בכל פרויקט כזה יש סחר לימוד השאלה כמה אתה חכם לצמצם אותו.

אתה לוקח דוגמא לא טובה מהמועדון שלנו שכולם עם פרויקטים על מאסל קארס אז יש מאגר ידע עצום,במקרה הזה הוא צריך ללכת לבעל מיקצוע או מישהו שיוביל לו את הפרויקט אם אין לו ידע,כמו שבני ידע למי לפנות שיחדש את המרכב ולמי שיצבע למי שיחדש מנוע וכו.

גם בפורום הזה ,הכללי ,ישנם מספיק אנשים שביצעו בעצמם בידיהם מספר לר קטן של שיחזורי ושיפוצי רכב ,מרמה של ערמת פחים רקובה ובסופו של דבר יצאו תוצאו מרשימות מאד אפילו ברמה בינלאומית ,סה"כ הרמה עולה כל הזמן והידע מצטבר לו .

ממה שאני קורא הפרוייקט לא רץ קדימה ללא הבחנה אלה נשאלות שאלות ניתנות תשובות גם על הגבי הפורום וגם בפרטי אני מאמין שהתוצאות תהיינה טובות.לגבי השילדה :כל זמן שהעבודה תבוצע כך שדבר ראשון לפני כל פרוק פח או קורה הרכב יורכב על שולחן קבוע ויקובע אליו (אין צורך לרתך דלתות ) ללא אפשרות תזוזה ניתן יהיה להחזיר כל קורה או קימור לקדמותו.

דורון

פורד אסקורט ‏‎Mexico MK1 RS ,

פורסם

שלום לכולם,

 

תודה על כל התגובות, העצות, הרעיונות וההודעות הפרטיות...!!

 

אז ככה. ראשית, שכחתי להגיד שהרכב לא נמצא אצל פחח בטייבה (עם כל הכבוד לפחחים מטייבה ויש כבוד....:lol:). הרכב נמצא אצל פחח אומן שעבד שנים רבות בסדנאות של רכבים אמרקאים ומן הסתם, יודע איזה דבר אחד או שניים.

 

נושא הסודה ירד מהפרק. כל מה שנכתב כאן בפורום הוא אכן נכון ואכן, טוב שהדברים נאמרו, היות ובכלל לא הייתי מודע לאפשרות זו לפני כן. יחד עם זאת, במקרה שלי זה לא רלוונטי ואין קשר למחיר (שבאמת גבוה מניקוי חול). מי שירצה לקבל הסברים מעמיקים, אשמח להשיב בהו"פ, ואגב - מסת-בר, שיש עוד שיטות של ניקוי שהתגלו לי ביומיים האחרונים.

 

הרכב טרם הועבר לניקוי החול, היות ולפני כן, היו צריכים לקחת מידות (כמובן...!). לצורך זה, הרכב נמתח כמו שהוא, לפני שפירקו לו את הצורה..... והולחמו לו חיזוקים על-מנת להחזיר לו את הצורה המקורית עם המידות המקוריות.

 

בכל מקרה, נלקחו כבר חלק גדול מהמידות והתחילו לייצר חלקים קריטיים. לאחר ניקוי החול, אשר אמור להיות בתחילת-אמצע השבוע, יוחזרו הדלתות למקומן והרכב ימתח שוב, תוך כדי ריתוחי חיזוק, כדי לקבל את המידות המדוייקות.

 

אני לא מבין גדול בפח ובטח לא בפחחות, אך בעיני הפחח שלי, המצב הוא לא גרוע כפי שהיה נראה לי. מה שקרה הוא, שכל חלקי הפח הדקורטיבי, חיצוני, תחתון, נאכלו מרוב המלח. המזל הוא, שזה קרה כל כך מהר (בשנים מאוד מוקדמות של הרכב), שזה גרם לבעלי הרכב הקודמים לשים פלטות פח אחת על השניה, כדי שיוכלו לצבוע את זה יפה. חתיכות הפח, שנערמו אחת על השניה, למעשה הסתירו את החלקים הקריטיים של השלדה האחודה מפני נזקי המלח שעל הכביש ולכן, היכן שנשארו חלקי פח מקוריים, אשר ספגו מלח ישיר, הם נאכלו עד שנעלמו בחלקם ואולם, היכן שעוברים קורות הרכב, כמעט שלא ניזוק, בשל כל מיני חתיכות פח שהודבקו. כשהסתכלתי על תחתית הרכב, בעיני הדיוט, לא ידעתי להבחין האם זהו פח הרכב שנאכל מחלודה וריקבון, או שזה חלקי פח חדשים, שהודבקו לצרכי דקורציה והתוצאה היא - שהמרכב העיקרי של הרכב, ז"א הקורות רוחב ואורך שעליהן נשען הרכב, נשארו סבירים וכל יתר חלקי הריצפה, פשוט נאכלו......!!! (קוריוז - אחד הפחים האלו, הודבק בתחתית הריצפה, מאחורי כיסא הנוסע. זהו פח של מחשב פנטיום משהו...., עם הברגים שלו.... לא צוחק.... שמרתי למזכרת...).

 

שיקול נוסף בייצור חלקי פח ולא ביבואם, הוא חוזק. הפח אשר נמכר כיום כרפרודוקציות זולות ב CJ או ב NPD הוא דק מאוד. נכון שהוא עפ"י מידות, ויפה, אבל הוא חלש באופן יחסי למה שייצרו בעבר ולמה שהרכב צריך כיום. לכן, בהמלצת הפחח שלי, ויתרנו על יבוא והוא פשוט ייצר את כל החלקים החסרים, בעיקר אלו שקשורים בחוזק הרכב, בעובי אשר יקנה לרכב חוזק מקסימלי. היות והמלצתו היא בניגוד לאינטרס האישי שלו (שהרי הגיוני שהוא היה מעדיף שאביא חדש מאשר להתחיל לגזור ולכופף... לא?), אני כמובן סומך עליו.

 

לגבי המנוע/גיר. עדיין לא החלטתי מה לעשות. כמובן שהם כבר בחוץ, אבל אני נמנע כרגע מלשלוח אותם לעובר-אול כללי. המנוע נפתח כשהוא עוד היה בארה"ב (על-ידי הבחור שתיווך ביני לבין בעל הרכב), ונבדקו שם ויזואלית השסתומים והחלק העליון שנראו בסדר. בגיר לא נגעו, מי יודע כמה זמן. אני שוקל כרגע להביא קיט של גומיות, פקומים ומחזירי שמן של החיבורי גיר/מנוע + פקום לראש מנוע ולבדוק מה מצבנו אז. אם לא אהיה חייב לעשות עובר-אול כללי למנוע והגיר, אדחה את זה, ככל האפשר ואעשה זאת, בעוד ארבע שנים לאחר שאהנה קצת מהרכב...

 

אגב, שאלו אותי בהו"פ על סידרי עדיפויות מוזרים. אז אסביר.

להוריד את הגיר בלבד, לאחר שאסיים את השיפוץ, זו עבודה של שעה ולכן, זו לא משימה קריטית לכרגע.

לעומת זאת, לפרק את כל הרכב, דלתות, דש-בורד, שטיחים, וכן הלאה, כדי להחליף חיווטי חשמל, כשהרכב יפה וצבוע וצריך להזהר על הצבע ועל כל סריטה ובורג, זה סרט של 3-4 שבועות.

 

אשמח לשמוע עוד המלצות וכמובן שכל המלצה מבורכת באשר היא (גם אם היא לא מיושמת בסופו של דבר).

 

יאללה, ביי בנתיים,

אלירן

 

נ.ב. - איך אפשר לצרף קובץ סרט?

IMG_032611111111111111 (Medium).JPG

On the seventh day, god created MUSTANG

 

אתר מועדון המוסטנג הישראלי: www.mustangclubofisrael.com

ובפייסבוק: Classic Mustang of Israel

פורסם

לאלו ששאלו את עצמם: מי זה הפחח הזה? ומה זה המוסך הזה?

אז ככה: המוסך הוא 'דרך השטח בשרון' הממוקם בקיבוץ שפיים ואני מנהלו ואחד מבעליו.

שעיה הפחח שלי הוא ותיק ומנוסה ביותר.

מאחורינו רקע של שיפוץ כמה וכמה מכוניות אספנות. תמונות של חלק מהן אתם יכולים לראות באתר של המוסך: www.dservice.co.il

 

המוסטנג של אלירן אינה במצב כל כך גרוע כמו שחלק מהמגיבים חושבים. אני מבטיח לכם שלאחר שנסיים אותה, היא תהיה יפיפייה אמתית. הקווים החיצוניים שלה מצוינים.

 

ניקוי חול שחלק מכם פוחדים ממנו, יעשה בחלק התחתון של הרכב, מבחוץ בלבד. אני עשיתי דבר דומה גם באסקורט שלי ששיפצתי (תראו בתמונות שבאתר). מיד לאחר הניקוי אנחנו צובעים הכל ביסוד WashPrimer שגם נקרא 'יסוד צורב', ורק אח"כ מתחילים לחתוך ולרתך.

כמובן שמידות נלקחו והבודי חוזק.

 

בהקשר לבדיקת המנוע והגיר: איך בדיוק יכולנו לבדוק אותם? לפני בדיקה היה צורך להשלים חלקים ומערכות כמו: מערכת חשמל, מיכל דלק, צנרת מים ומערכת הצינון וכד'. נראה לכם שהיה טעם להשלים כל זאת על הרכב ואח"כ לפרק הכל? לעכב את כל תהליך השיפוץ ? ובכל מקרה את הגיר אי אפשר היה לבדוק.

האם לא נכון יותר לבדוק את המנוע והגיר על הרכב לאחר גמר הפחחות (ולפני הצבע)? מקסימום נשקיע שעה עד שעתיים בהרכבה ופרוק נוסף של המנוע והגיר.

 

נראה לי כשיגיע הזמן והמוסטנג הזו תושק, יהיו כאילו שיאכלו את הכובע ....

22Jan_0006.jpg

IMG_0234.jpg

IMG_0238.jpg

IMG_0242.jpg

IMG_0243.jpg

ניר בן-ארי

מוסך 'דרך השטח בשרון'

קיבוץ שפיים.

פורסם

אתה יודע מה אני שמח שאתה בעל מיקצוע שמחזיק מעצמו ואני שמח שאתה כלכך בטוח בעצמך.

אני לא שמח שיש פה אנשים עם כפול נסיון ממך בלשפץ ולשפר רכב כזה ספציפי ואתה מתנשא עליהם.

אז אני אישית בזה סיימתי לעזור פה בשירשור שיהיה לכם בהצלחה.

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם

קודם כל שיהיה לכם עוד פעם בהצלחה בשיפוץ, לדעתי עלות העבודה לשיפוץ רכב במצב הזה יהיה מאד יקר בטוח מעל ה30.000 ש"ח לפני חלקים, וצריך הרבה חלקים חדשים לייבא.

בסופו של שיפוץ לאחר שיכלול כל העלויות ככל הניראה תגיע למסקנה שיותר זול ושווה היה לחפש רכב אחר לייבא במצב סביר+ מאשר לשפץ את מה שהבאת לארץ, אלא עם אתה נהנה לשפץ לבד מה שלא נכון במיקרה שלך.

אני לא מזלזל בבעלי המקצוע שבחרת בטוח שבסוף הרכב יהיה מושולם אבל יעלה כמו 2 רכבים לייבא.(במיקרה הטוב)

אני מקווה שאנשים פה לפני שהם עומדים לייבא יקראו את השרשור הזה ויבינו שלא כדאי להביא רכבים במצב כזה. אלא עם הם עומדים להביא משהו נדיר מאד שאי אפשר להשיג .

 

 

בהצלחה טל


×
×
  • תוכן חדש...