Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[שאלה] מה זה בעצם גיר קצר וארוך?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6275 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אתה לא יכול לשלב גלגלי שיניים עם מודול שונה. השיניים חייבות להיות באותו הגודל.

 

 

בקיצור שתיכם צודקים אפשר להגיד.

 

 

 

מה שקובע הוא מספר השיניים ולא גודל הגלגל שיניים,אבל!!

 

ברגע שיהיה לך יותר שיניים,אוטומטית הגלגל שיניים יהיה גדול יותר,אין מה לעשות,חוקי הטבע.

 

 

ונכון,חייבים אותו גודל של שיניים בין שתי הגלגלים אחרת יהיה חופש גדול מידי או לחץ גדול מידי,והגלגל שיניים פשוט ישבר באיזה שהוא שלב.

DSCF901111111105_resize1.jpg
פורסם

לא חובה.

תאר לך גלגל שיניים בעל שיניים קטנות בדיוק פי 2 מגלגל אחר (עזוב לרגע את קוטר הגלגלים, תתרכז רק בגודל השיניים).

כל 2 שיניים של גלגל א' נכנסות בדיוק בשן של גלגל ב'. הוא יוכל להמשיך להסתובב כך לעולמים.

יותר מזה - הוכחה שיחס העברה תלוי בקוטר ולא בגלגלי שיניים (בהקשר של העולם המוטורי) הינה הגיר הרציף.

יש לך שתי גלגלות שונות, אשר ע"י שינוי הקוטר שלהן (למעשה זה שינוי אפקטיבי, כי הגלגלות עצמן נשארות זהות, אבל המקום בו נמצאת הרצועה משתנה, ובכך נוצרות למעשה גלגלות דמיוניות) משתנה יחס ההעברה, בלי שיניים ובלי כלום.

פורסם

לא נכון שמר, לשן של גלגל שיניים יש צורה מיוחדת (נקראת involute) אם לא תשלב שיניים מתאימות הן לא יתגלגלו אחת על השנייה אלא ישתפשפו ואז השיניים ישחקו וישברו.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אני לא אתווכח איתך על הנתונים הללו, לפי הודעות קודמות שלך אני מסיק שאתה מכיר את העסק טוב ממני.

עדיין - מה שקובע יחס העברה הינו קוטר הגלגלים, כדוגמה הבאתי את הגיר הרציף ו/או כל גלגלת שתמצא. מספר השיניים הוא נגזרת של הקוטר.

פורסם

בכל אופן בתנאי שטח שאין לך שום אמצעי מדידה חוץ מאיבר מסויים בגוף

 

ברגע ש"תספור" גלגלי שיניים אתה תגיע לתוצאה מדוייקת 100% בידיוק כמו שתשתמש באמצעי מדידה למדידת קוטר הגלגל

 

במקרה שהזכרת לגבי 2 גלגלי שיניים שניכנסים באחד אז פשוט שסופרים מחשיבים כל 2 שיניים כאחד

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

עדיין - מה שקובע יחס העברה הינו קוטר הגלגלים, כדוגמה הבאתי את הגיר הרציף ו/או כל גלגלת שתמצא. מספר השיניים הוא נגזרת של הקוטר.

 

מה שקובע את יחס ההעברה הוא יחס הקטרים ולא הקוטר האבסולוטי.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

×
×
  • תוכן חדש...