Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6378 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

 

קראתי הרבה בפורום כאן על התקנה החדשה שברשיון הרכב יהיה כתוב קוד המהירות והעומס של הצמיגים.

התקנה הזו מצטרפת לתקנה ישנה יותר הקובעת "לא יורכב ברכב ששנת ייצורו 2006 ואילך צמיג שתכנן יצרנו ללחץ אוויר, לכושר העמסה ולמהירות הפחותים מאלה שתכנן יצרן הרכב".

לפני שבועיים קיבלתי טופס רשיון רכב חדש, ומוזכר שם רק מידות הצמיגים, לא קוד המהירות ולא קוד העומס.

 

שאלותי:

א. האם התחילו ליישם את התקנה? יש מישהו שקיבל רשיון עם קוד מהירות ועומס של הצמיגים?

 

ב. במידה ולא רשום כמו במקרה שלי - איך אני יודע מהו קוד המהירות שנקבע ע"י יצרן הרכב?

אני יוצא מנקודת הנחה שקוד המהירות של הצמיג המקורי אינו בהכרח קוד המהירות המינימלי המתוכנן על ידי יצרן הרכב.

 

ג. למי שרוצה לעזור יותר ספציפית, הפרטים לגבי המקרה שלי:

שברולט אופטרה מודל 2006, צמיג מקורי Hankook K406 195/55R15 85V.

אתמול התקנתי שני צמיגים חדשים Yokohama A.Drive 195/55R15 85H.

השאלה פשוטה: האם קוד מהירות H מותר להתקנה על הרכב הנ"ל?

התקשרתי לשרות לקוחות של UMI והפקידה פשוט לא ידעה מה לענות לי.

 

לינק מצורף:

http://www.mot.gov.il/wps/pdf/RISHUI/NOHAL/HoratNohal042008.pdf

מסמך של משרד התחבורה שטוען שכבר התחילו ליישם את התקנה מתחילת 2008, ומועתקת שם גם התקנה שממנה ציטטיתי בתחילת ההודעה.

 

תודה לעוזרים

פורסם

יש תקנה אך אין מיישמים אותה.

לא הונפקו רשיונות חדשים עם קוד מהירות/עומס לאף רכב.

הנך יכול לדעת את המומלץ לרכבך ע"י היצרן לפי: 1. ספר רכב 2. מדבקה שנמצאת בדר"כ על עמוד דלת נהג.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

תודה לקומפי ורפי.

 

בדקתי את המדבקה שעל הרכב - מצוין שם מידות הגלגל ולחצי ניפוח בלבד.

בדקתי את ספר הרכב (בעברית) - כתוב שם שמידות הגלגל כתובות במדבקה, וכתוב שיש לשים צמיגים עם אותם מידות, עומס, מבנה וסוג כמו הצמיג המקורי. לא כתוב שם לגבי המהירות.

 

זה אולי נשמע כמו התחכמות, אבל:

א. אני לא יכול לבוא לפנצ'ריה ולהגיד לו שהוא חייב להחליף לי צמיגים מכח טקסט כזה מעורפל.

ב. מצד שני, אני לא חושב ששוטר או מכון רישוי יכול לטעון שהגלגלים אינם תקינים/חוקיים מכח הטקסט הנ"ל.

אבל, הוא כן יכול אם יש לו גישה למידע נוסף שהיצרן מפרסם ולא ידוע לי.

 

האם יש סיכוי שב-AutoData קיים המידע הזה? למישהו יש גישה לספר הזה?

 

כמובן שמעבר לשאלה החוקית, קיימת גם השאלה הפרקטית מה כדאי לי לעשות במצב הזה, אבל אני מעוניין למצות קודם את הסוגיה החוקית היבשה.

פורסם

רפי איזה קוד מהירות המידה הזאת:

225/75R15 WR CHAMPPIRO-75 102S WR

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

פורסם
רפי איזה קוד מהירות המידה הזאת:

225/75R15 WR CHAMPPIRO-75 102S WR

 

 

קו המהירות הוא S

180קמ"ש

לחץ אויר בצמיגים יכול להיות לעיתים ההבדל בין "פודיום" ל"קונוס" !!!

פורסם

WR= מתייחס לכיתוב על הצמיג .בתרגום לעברית (פס לבן) עיגול לבן . כלומר על דופן הצמיג מוטבע פס לבן .

לחץ אויר בצמיגים יכול להיות לעיתים ההבדל בין "פודיום" ל"קונוס" !!!

פורסם
שלום

 

קראתי הרבה בפורום כאן על התקנה החדשה שברשיון הרכב יהיה כתוב קוד המהירות והעומס של הצמיגים.

התקנה הזו מצטרפת לתקנה ישנה יותר הקובעת "לא יורכב ברכב ששנת ייצורו 2006 ואילך צמיג שתכנן יצרנו ללחץ אוויר, לכושר העמסה ולמהירות הפחותים מאלה שתכנן יצרן הרכב".

לפני שבועיים קיבלתי טופס רשיון רכב חדש, ומוזכר שם רק מידות הצמיגים, לא קוד המהירות ולא קוד העומס.

 

שאלותי:

א. האם התחילו ליישם את התקנה? יש מישהו שקיבל רשיון עם קוד מהירות ועומס של הצמיגים?

 

ב. במידה ולא רשום כמו במקרה שלי - איך אני יודע מהו קוד המהירות שנקבע ע"י יצרן הרכב?

אני יוצא מנקודת הנחה שקוד המהירות של הצמיג המקורי אינו בהכרח קוד המהירות המינימלי המתוכנן על ידי יצרן הרכב.

 

ג. למי שרוצה לעזור יותר ספציפית, הפרטים לגבי המקרה שלי:

שברולט אופטרה מודל 2006, צמיג מקורי Hankook K406 195/55R15 85V.

אתמול התקנתי שני צמיגים חדשים Yokohama A.Drive 195/55R15 85H.

השאלה פשוטה: האם קוד מהירות H מותר להתקנה על הרכב הנ"ל?

התקשרתי לשרות לקוחות של UMI והפקידה פשוט לא ידעה מה לענות לי.

 

לינק מצורף:

http://www.mot.gov.il/wps/pdf/RISHUI/NOHAL/HoratNohal042008.pdf

מסמך של משרד התחבורה שטוען שכבר התחילו ליישם את התקנה מתחילת 2008, ומועתקת שם גם התקנה שממנה ציטטיתי בתחילת ההודעה.

 

תודה לעוזרים

 

מתוך" הצמיג והטיפול בו" . תקנה מס" 322 סעיף ו2 "לא יורכב ברכב ששנת ייצורו 2006 ואילך-צמיג שתכנן יצרנו ללחץ אויר, לכושר העמסה ולמהירות הפחותים מאלה שתיכנן יצרן הרכב"

כלומר אם הצמיג המקורי הוא V אזיי צריך לחזור לרכב צמיג עם אותו קוד מהירות.

לחץ אויר בצמיגים יכול להיות לעיתים ההבדל בין "פודיום" ל"קונוס" !!!

פורסם

תודה לכם ,

הצמיגים נמצאים בג'י אם סי וונדורה 84' אז בטח שלא יגיע ל180 קמ"ש ,אכן אלו צמיגים "אמרקאים עם פס לבן" .

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

פורסם
מתוך" הצמיג והטיפול בו" . תקנה מס" 322 סעיף ו2 "לא יורכב ברכב ששנת ייצורו 2006 ואילך-צמיג שתכנן יצרנו ללחץ אויר, לכושר העמסה ולמהירות הפחותים מאלה שתיכנן יצרן הרכב"

כלומר אם הצמיג המקורי הוא V אזיי צריך לחזור לרכב צמיג עם אותו קוד מהירות.

 

 

כתוב: מאלה שתיכנן יצרן הרכב.

לא כתוב: מאלה של הצמיגים המקוריים ברכב.

 

יתכן שיצרן הרכב תכנן את הרכב כך שצמיגים החל ממהירות T ומעלה יהיו בסדר, ובפועל הוא בחר לשים צמיגים עם מהירות V.

למה? - יכולות להיות לו אלף סיבות. היו על זה כבר כמה דיונים בפורום.

 

לפי המפרט של הרכב המהירות המירבית של הרכב היא 175 קמ"ש.

נכון, המהירות המירבית אינה קובעת. מלשון החוק ברור שזה קובע רק במכוניות ששנת היצור שלהן עד 2005.

אבל, לבוא ולהגיד ש"המכונית מתוכננת עבור צמיג שעמיד במהירות 240 קמ"ש לפחות", רק בגלל שהצמיג המקורי הוא כזה:

א. זה יכול להיות.

ב. יכול להיות שלא...

 

ברור לי שאם הייתי מודע לפיסקה הזו בחוק לפני הקניה לא הייתי קונה H, והייתי חוסך את כל הכאב ראש.

אבל, עכשיו לאחר שקניתי ושילמתי:

אם אני מצליח להשיג פרסום רשמי של החברה שאומר "המכונית מתוכננת עבור צמיג שעמיד במהירות 210 קמ"ש", אני הולך לישון בשקט.

אם אני מצליח להשיג פרסום רשמי של החברה שאומר "המכונית מתוכננת עבור צמיג שעמיד במהירות 240 קמ"ש", זה אומר שההתקנה אינה חוקית.

אם אני לא מצליח להשיג כלום - אני די בבעיה, והאפשרויות שנשארו לי הן לקנות שוב צמיגים חדשים, או לשכנע את עצמי שהכל בסדר ולקנות עוד שניים כאלה...

פורסם
תודה לקומפי ורפי.

 

בדקתי את המדבקה שעל הרכב - מצוין שם מידות הגלגל ולחצי ניפוח בלבד.

בדקתי את ספר הרכב (בעברית) - כתוב שם שמידות הגלגל כתובות במדבקה, וכתוב שיש לשים צמיגים עם אותם מידות, עומס, מבנה וסוג כמו הצמיג המקורי. לא כתוב שם לגבי המהירות.

 

זה אולי נשמע כמו התחכמות, אבל:

א. אני לא יכול לבוא לפנצ'ריה ולהגיד לו שהוא חייב להחליף לי צמיגים מכח טקסט כזה מעורפל.

ב. מצד שני, אני לא חושב ששוטר או מכון רישוי יכול לטעון שהגלגלים אינם תקינים/חוקיים מכח הטקסט הנ"ל.

אבל, הוא כן יכול אם יש לו גישה למידע נוסף שהיצרן מפרסם ולא ידוע לי.

 

האם יש סיכוי שב-AutoData קיים המידע הזה? למישהו יש גישה לספר הזה?

 

כמובן שמעבר לשאלה החוקית, קיימת גם השאלה הפרקטית מה כדאי לי לעשות במצב הזה, אבל אני מעוניין למצות קודם את הסוגיה החוקית היבשה.

1. אין ב"אוטודאטה" התייחסות לקוד המהירות לדייהולט לאסטי/אופטרה, קיימת רק מידת הצמיג(בדר"כ יש).

2. שוטרים ומכוני רישוי אינם אוכפים את קוד מהירות/עומס, מאחר ואין הם מופיעים ברשיון הרכב.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

תודה רבה!

עזרת לי מאוד.

 

אני מבין ממך שכאשר המידע הזה ישנו שם, הוא מתייחס לדרישות מינימום לצמיג חלופי, ולא חלק מתיאור הצמיג האורגינלי. נכון?

 

מעניין, אפשר באמצעות בדיקה מדגמית של נתונים של מכוניות אחרות לוודא, האם אכן הקוד הזה תואם תמיד את קוד המהירות של הצמיגים המקוריים, או שהוא יכול להיות נמוך יותר.

וכך, להכריע אחת ולתמיד בויכוח האין סופי הזה...

×
×
  • תוכן חדש...