Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מילון מונחים בתחום נהיגת השטח


שלומי
שימו לב! השרשור הזה בן 5614 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם כפועל יוצא של ההסבר הנ"ל יש גם חסכון בצריכת הדלק של הרכב בכביש (כאשר הלוקרים מנותקים)?

אם כן, האם זה מורגש או זניח?

ההבדל זניח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קונים ג'ימני?

לא מזלזל ולא כלום אבל איך ג'ימני בתור רכב שטח?

:lol: כי בנות קונות אותו מכיוון שהוא ג'יפון קטן וחמוד.

 

בתמונות שלך גם אין מספר רישוי מקדימה או שאתה פשוט עורך טוב מאוד?

אני לא נוסע שאני לא בפוקוס

0-100 12.5'

Ford Focus HatchBack 02' 1.6

Nissan Sunny 93' 1600cc R.I.P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קונים ג'ימני?

לא מזלזל ולא כלום אבל איך ג'ימני בתור רכב שטח?

:lol: כי בנות קונות אותו מכיוון שהוא ג'יפון קטן וחמוד.

?

באמת אין מה לזלזל-גמיני זה ללא ספק הרכב שנותן הכי הרבה יכולת שטח לשקל בשוק,

במחיר שלו וגם ביותר מזה אין לו מתחרים בשטח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חרא רכב תאמין לי לא שווה שקל :)

בנימה קצת יותר רצינית:

תחפש 2 שרשורים כאן בפורום אודות הג'ימני, יש מספיק מידע, אני לא מרחיב כי אני משוחד והרכב שלי גם לא מקורי.

בסרטון המצורף, טיול למעלה יאיר+מעלה זרון עם הקבוצה שאיתה בדר"כ אני יוצא לטיולים, אני הייתי עם חבר בג'ימני כחול, שנת 2003 שכנראה קצת פחות טוב ממני בשטח (אני עדיין מנסה להבין למה).

את כל מה שרואים בסרטון, גם הג'ימני עבר, מי שמכיר קצת יודע שמעלה יאיר נחשב לא קל בכלל ומעלה זרון נחשב קשה +

 

http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=2992961

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חרא רכב תאמין לי לא שווה שקל :)

בנימה קצת יותר רצינית:

תחפש 2 שרשורים כאן בפורום אודות הג'ימני, יש מספיק מידע, אני לא מרחיב כי אני משוחד והרכב שלי גם לא מקורי.

בסרטון המצורף, טיול למעלה יאיר+מעלה זרון עם הקבוצה שאיתה בדר"כ אני יוצא לטיולים, אני הייתי עם חבר בג'ימני כחול, שנת 2003 שכנראה קצת פחות טוב ממני בשטח (אני עדיין מנסה להבין למה).

את כל מה שרואים בסרטון, גם הג'ימני עבר, מי שמכיר קצת יודע שמעלה יאיר נחשב לא קל בכלל ומעלה זרון נחשב קשה +

 

http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=2992961

אני חושב שקצת טעית בקישור. בקטע המצורף אף אחד לא עובר שום דבר. כולם נתקעים...

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלו הלו, טראנו טובעת זה לא כולם :)

יש גם תמונות אולי זה יותר טוב:

http://pic.hevre.co.il/UserPicSlideShow.asp?uid=2C9CDA29BDCD4238A7A9791B18DCEF85&alid=574884

בקיצר השורה התחתונה, ג'ימני עולה את מעלה יאיר (במצבו כיום, התמונות והסרטון מטיול של אתמול)

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הגבהה, צמיגים , ולוקרים.

 

הגבהה.

 

בניגוד למה שנאמר כאן קודם , הגבהת רכב שטח היא ממש לא רק כדי להכניס צמיג גדול יותר.

ההגבה משפיעה על שלושה מצבים בשטח .

(מצב ראשון )מרווח גחון , כמובן גדל , נותן אפשרות למעבר "סכינים" חדות יותר , ומקטין סיוכי לפגיעה במכלולים מאבנים עפות.

יתרון נוסף (מצב שני )של מרווח הגחון הוא במצבי בוץ וחול , בחלק ממצבים בנהיגה במקום עם פוטנציאל שקיעה , תוכל להמשיך לנוע כל עוד הגחון לא יגע בקרקע , למשל כשמתחת הבוץ יש שכבה קשה , אז מרווח גחון גדול יותר יתן לך יותר סיכוי לצאת ללא שקיעה.

(מצב שלישי)זוויות גישה נטישה , כמובן שהזוויות גדלות יחד עם עליית הגחון , ועל זה כבר דיברו פה.

צמיגים.

 

לגבי החוק , הוא אומנם חוק אבל בואו נדבר על מה טוב בשטח , וכל אחד יעשה את החשבונות שלו .

 

יש כמה סוגי נהיגת שטח , לרובם עדיף צמיג גדול יותר אבל לא מוגזם .

צמיג גדול יותר נותן כמה דברים , קודם כל יותר יותר אחיזה , בשטח נוסעים עם לחץ אוויר נמוך יחסית , וככל שהצמיג גדול יותר יותר שטח ממנו יאחוז .

בנוסף היחס בין הצמיג למכשולים קטן לטובת הצמיג ,יותר כל לטפס ,לעבור לצלוח וכו'.

 

הצמיגים זו תורה שלמה , שכדי לפרט בא צריך להיתמקד בסוג נהיגה וסוג שטח.

 

הערה לגבי הלוקרים , ברכבים שבהם לי יצא לנהוג , לוקר נעול מפריע להיגוי כמו 4X4 משולב , חוץ מזה כנראה שיהיה בלאי צמיגים מאוץ , לא יודע בודאות.

 

 

* אם אף אחד לא יפרט על סכינים ומדרגות אני יעשה את זה מחר

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה AXLE RATIO ומה אני אמור להבין מזה ?

 

לדוגמא: FORD F-250 החדש:

 

3.55

או

3.73

או

4.10

או

4.30

 

:?:

יחס העברה (AXLE RATIO) הינו היחס בין סיבובי המנוע לסיבוב הגלגל. יחס של 1:35 משמעו שעל כל 35 סיבובים של המנוע הגלגל מסתובב פעם אחת. המספרים שציינת מציינים לדעתי יחס ההעברה בגיר. אם ניקח לדוגמא גיר בין 5 הילוכים, ההילוך הרביעי יהיה ביחס של 1:1, הגיר יסתובב באותה מהירות של המנוע. בהילוך חמישי יחס ההעברה גבוה יותר (OVER DRIVE) מהירות שיוט, המנוע מסתובב לאט יותר מאשר הגיר (יותר מהירות פחות כוח) בהילוכים הנמוכים היחס מתחיל הלראות כמו המספרים שציינת וזה אומר יותר כוח פחות מהירות.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא מדוייק. המידות היחידות החוקיות המאושרות ע"י יצרן הרכב נקבעות לפי גובה הרכב המקורי. במידה ולפי הוראות היצרן המידה הגבוהה ביותר שהרכב שלך יכול לנעול היא לדוגמא: 205/70/15 גם אם תגביה את הרכב בחצי מטר עדיין אתה לא רשאי להגדיל את המידה.

גם ברכבים שהפגושים עשויים ברזל זוויות הגישה והנטישה מהווים בעיה לא פשוטה שמצריכה נסיון כדי להתמודד איתה. מי מאיתנו לא נתקל במגנום חייתי שמתחפר באדמה כשוו הגרירה שלו משמש כמחרשה לחריש עמוק ואין יוצא ואין בא? יצא לי גם לראות מגני גחון העשויים אלומיניום 6 מ"מ קרועים לגזרים משן סלע בולט. גם בטיטניק שהייתה בנויה מפלדה נפער חור מסלע שחדר לגחונה.

מה שאני מנסה להגיד זה שכשאין שכל בקודקוד גם פלדה לא תעזור.

 

ארז, לא התייחסתי לנושא החוקיות, ולא כאן המקום לכתוב עליו כאשר מדובר בנושא כגון רישוי צמיגים.

עובדתית, אם תרצה להגדיל את קוטר הצמיג ביותר מאינץ או שניים, אתה חייב להגביה את הרכב ( לפחות ב90% מהרכבים שאני מכיר ).

 

כמובן שההגבה גורמת לעוד שינויים ( שאומי5 פירט בצורה יפה ) , אבל שוב, אני התייחסתי לאופציה של הגדלת הצמיג , ושים לב ששורה מתחת לזה גם הזכרתי שהגבה משפרת את זויות הרכב ( גישה-בטן-ונטישה ).

 

בקשר לפגושים, אתה שוב מקצין את מה שכתבתי, כמובן ששימוש לא סביר, שלא לומר התעללות ברכב יפרקו את החזק שבמיגונים, אבל זה לא מה שטענתי. הכוונה היתה שפגושי הברזל ברכבים שכן נוסעים בשטח , נועדו לספוג מדי פעם מכות של התיישבות על סלעים וכד'.

 

ובהתייחסות לשתי התמונות, מגן החזירים בהיילקס, בהנחה שהוא מחובר נכון וחזק מספיק, ישרוד פגיעה כזאת בלי בעיה ( במהירות נמוכה של נסיעה בשטח ).

פגוש הפלסטיק של הסובארו לעומת זאת, לא היה נשאר שלם בסיטואציה כזאת.

 

והנה עוד דוגמה: תתבונן בתמונה שצירפתי של הניסן ( קרדיט לאתר ג'יפולוג על התמונה ), הוא יכול לעלות את המדרגה בקלות , אבל במחיר פגיעה רצינית בפגוש הפלסטיק ( הוא כמובן יכול לעלות גם בזוית למדרגה, אבל לצורך ההסבר נניח את זה בצד ) , עכשיו דמיין שבמקום פגוש הפלסטיק היה מורכב שם פגוש ברזל ( משהו כמו בתמונה של הג'מיני - שוב קרדיט לג'יפולוג ) , גם אם הפגוש החדש לא היה משפר בצורה כלשהי את זוית הגישה, הוא היה מאפשר לעלות את המדרגה תוך כדי זחילה על הפגוש עצמו ללא שום נזק, וזו בדיוק הנקודה שרציתי להעביר.

 

nissan_pickup_nevara_road_test06.jpg

 

בידידות,

אלכס.

suzuki_jimny_loaded.jpg

דרושים מסגרים עם ניסיון בCO2

מחפש כנפונים לטנדר מאזדה 2003-2007

מחפשים מסגר? חפשו בפייסבוק: http://www.facebook.com/profile.php?id=100002187529747&sk=wall#!/profile.php?id=100002187529747&sk=wall

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה AXLE RATIO ומה אני אמור להבין מזה ?

 

לדוגמא: FORD F-250 החדש:

 

3.55

או

3.73

או

4.10

או

4.30

 

:?:

 

המספרים הנ"ל הם אפשרויות הבחירה של יחס העברה בסרן האחורי ( או בשני הסרנים בגרסאות ה4X4 ), שהוא היחס בין הקורונה לפיניון ( בתוך הדיפרנציאל ).

במילים אחרות, אם הדרייבשאפט מסתובב 3.55 סיבובים, הגלגלים יסתובבו סיבוב אחד.

 

ארז, AXLE=סרן , RATIO=יחס. הכוונה כאן היא לא לגיר אלא לסרן מניע ( אחורי או שניהם בהתאם לגרסא )

 

 

אלכס.

דרושים מסגרים עם ניסיון בCO2

מחפש כנפונים לטנדר מאזדה 2003-2007

מחפשים מסגר? חפשו בפייסבוק: http://www.facebook.com/profile.php?id=100002187529747&sk=wall#!/profile.php?id=100002187529747&sk=wall

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סרן חי

 

ציר שמחבר את הגלגלים האחוריים. מכיל במרכזו דיפרנציאל ( שהרי ללא הדיפרנציאל היה מכונה סרן מת) , הדיפנציאל יימצא בתוך חיפוי ביצתי . מתוך ה"ביצה" יצאו שני מוטות לגלגלים שבהם יש ציריות. כך שנוצר מצב שאם גלגל עולה , אז השני יורד.

יתרונו של הסרן החי הוא האמינות הגבוהה שהוא מפגין עקב פשטותו , שלא כמו המתלים העצמאיים , והרכבתו מחומרים מאוד קשיחים ועמידים. זאת הסיבה שברכבי שטח שנועדו לשטח קשה , לרוב יימצא סרן חי.

חסרונותו של הסרן החי הוא בעיקר הנוחות נוחות.

liveaxle.jpg

It's never what it seems

You're watching the return of the machines

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5614 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...