Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6512 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברשותי רכב מסוג משא אחוד, ובו, שני ספסלים אחוריים.

ורשיון נהיגה דרגה B

(02 לשעבר).

 

האם מותר לי לבצע הסעה יומיומית של ילדי גן, בכמות שאינה עולה על הרשום ברשיון הרכב,

(דהיינו 6 ילדים בשני הספסלים האחוריים) ?

 

או, שעלי לעבור קורס הסעת ילדים ולהפוך את הרכב לרכב הסעות מאושר ?

פורסם

ואם אני לא מקבל תשלום ספציפית על ההסעה הזו, אלא מקבל משכורת גלובאלית מהמוסד החינוכי, בו אני עובד בעבודות נוספות.

 

וגם ההורים בעצם לא משלמים על ההסעה, כי המוסד נותן הסעה חינם לילדים.

 

זה משנה את הענין ?

 

במה זה שונה משאני מסיע את ילדיי ?

 

עם מי ניתן להתייעץ כדי לקבל תשובות מוסמכות ?

פורסם

זה לא משנה ממי אתה תקבל שכר עבור ההסעה.

אסור בתכלית האיסור לקבל תשלום. עליך לבצע רישום מיוחד לשם כך דרך חברת הביטוח.

כמו כן, אם חלילה וחס תבצע נסיעה שבגינה תקבל תשלום ותתרחש תאונה עם נפגעים

מעבר לכך שלא תכוסה בביטוח החובה, אתה גם יגול להתבע על עבירה פלילית.

 

ועוד משהו: באוניברסיטאות ובמכללות נהוג לפרסם על גבי לוח מודעות הצעות להשתתף בנסיעות.

 

לדוגמא: סטודנט שמגיע קבוע עם רכבו לאוניברסיטה/מכללה והוא רוצה לצרף אליו כטרמפיסטים סטודנטים מאזור מגוריו תמורת

השתתפות בדלק, גם זה אסור.

 

יש הבדל בין אתה מסיע נוסעים ברכב ציבורי (אוטובוס מונית וכו') לבין אם אתה מסיע נוסעים תמורת שכר (כמו הסעות ילדים לגן ובתי ספר). ושוב, אתה חייב לציין זאת בסעיף מיוחד בביטוח החובה.

1999-2001 - פורד אריקה 90'

2001-2008 - פולקסווגן פולו קלאסיק 00'

2008-2014 - יונדאי אקסנט - חדשה מהניילונים 08'

2014 - - שברולט קרוז - 11'

פורסם

ועוד משהו: באוניברסיטאות ובמכללות נהוג לפרסם על גבי לוח מודעות הצעות להשתתף בנסיעות.

 

לדוגמא: סטודנט שמגיע קבוע עם רכבו לאוניברסיטה/מכללה והוא רוצה לצרף אליו כטרמפיסטים סטודנטים מאזור מגוריו תמורת

השתתפות בדלק, גם זה אסור.

 

האברג'ילים כבר יושבים בכלא ל25 שנה, בועז יונה החזיר ללקוחות שלו שנפגעו כל שקל ושקל ורק הסטודנטים התחמנים האלה ממשיכים לעשוק את המדינה ומעלימים הכנסות במיליוני שקלים:evil:

אני לא מסיע אף אחד לאונ' ולא שילמתי לאף אחד שיסיע אותי אבל תעשה טובה ותעזוב את הסטודנטים ותן להם לחסוך קצת במדינה שמנסה לעשוק אותם (למעשה את כולם) מכל כיוון

פורסם

בואו נחזור רגע, ברשותכם, לשאלה המקורית.

 

את ילדיי שלי - נניח שיש לי 7-8 ילדים - או ילדים של משפחה/שכנים/חברים, אני יכול להסיע ברכבי המסחרי הפרטי, מבלי שזה יכנס לסטטוס של הסעה. או קיי ?

 

כעת, נניח שאני מנהל מוסד חינוכי, שנותן לתלמידיו הסעות חינם בתוך העיר,

מקבל משכורת גלובאלית של מנהל, ומסיע את תלמידיי, כחלק אינטגרלי של עבודתי.

 

מה ההבדל ?

פורסם

ההבדל הוא קודם כל מבחינת הביטוח: אם חלילה יקרה משהו הם קודם כל יחפשו את הדרך לא לשלם, ויבררו מה ואיך הנוסעים הגיעו לרכב שלך, לכן קודם כל עליך לוודא עם סוכן/חברת הביטוח שאתה מכוסה מבחינה ביטוחית.

פורסם
בואו נחזור רגע, ברשותכם, לשאלה המקורית.

 

את ילדיי שלי - נניח שיש לי 7-8 ילדים - או ילדים של משפחה/שכנים/חברים, אני יכול להסיע ברכבי המסחרי הפרטי, מבלי שזה יכנס לסטטוס של הסעה. או קיי ?

 

כעת, נניח שאני מנהל מוסד חינוכי, שנותן לתלמידיו הסעות חינם בתוך העיר,

מקבל משכורת גלובאלית של מנהל, ומסיע את תלמידיי, כחלק אינטגרלי של עבודתי.

 

מה ההבדל ?

זה התחכמות.

 

בקיצור,אתה יכול להסיע ילדים. (אתה לא יכול לפי תקנה */*).

 

אתה יכול גם לעסוק בסמים (אתה לא יכול לפי תקנה */*).

 

בקיצור,רחוק מהעין רחוק מהחוק.

פורסם

אני שוב אחזור על דברי:

 

אין שום בעיה שתסיע את הילדים שלך, של השכנה, של המוסד החינוכי או את של חברי הכנסת

כל עוד אתה לא מסיע נוסעים מעבר לרשום ברשיון רכב.

 

בנוסף, חובה שיהיה רשום בביטוח שלך (ביטוח חובה) שאתה מסיע נוסעים במסגרת כלשהי. ובמיוחד אם זה בשכר ישיר, שכר גלובלי או שכר עקיף או כל שכר אחר כלשהו. אחרת אף אחד לא יהיה מבוטח!!!

1999-2001 - פורד אריקה 90'

2001-2008 - פולקסווגן פולו קלאסיק 00'

2008-2014 - יונדאי אקסנט - חדשה מהניילונים 08'

2014 - - שברולט קרוז - 11'

פורסם

קצת יותר מורכב מזה.

 

אם למשל בתפקיד שלך לא רשום נהג, וב"חוזה העבודה" לא רשום שחלק מ"עבודתך" היא הסעת ילדים - ואתה מקבל משכורת גלובאלית - אזי אפשר "להחשיב" את הסעת הילדים בתור טובה שאין עליה תשלום (זה שהמהנהל החליט להעלות לך עוד אלפיה בשכר במקרה - סבבה - הכל תלוי בהגדרות התפקיד שלך)

 

לתחמן אפשר עד מחר. דבר עם עו"ד - הוא יתן לך תשובה הכי טובה .

פורסם
אם למשל בתפקיד שלך לא רשום נהג, וב"חוזה העבודה" לא רשום שחלק מ"עבודתך" היא הסעת ילדים - ואתה מקבל משכורת גלובאלית - אזי אפשר "להחשיב" את הסעת הילדים בתור טובה שאין עליה תשלום (זה שהמהנהל החליט להעלות לך עוד אלפיה בשכר במקרה - סבבה - הכל תלוי בהגדרות התפקיד שלך)

 

לתחמן אפשר עד מחר. דבר עם עו"ד - הוא יתן לך תשובה הכי טובה .

 

שניר,

לפני עו"ד צריך שכל ישר.

אם הוא עושה טובה בתור מקרה חד-פעמי, בגלל שבמקרה ההסעה לא הגיעה, אזי אפשר בהחלט להבין שמדובר בטובה.

אם הוא עושה זאת יום יום, או כמעט כל יום, הטובה הזאת תהפוך למעשה שבשיגרה ולפיכך יראו אותה כחלק מעבודתו בין שיקבל עליה תוספת שכר ובין שלא.

סביר שבית משפט לא יקבל את העובדה שהעובד ממן את הדלק על חשבונו כמעשה יום ביומו. סביר שבית משפט לא יקבל שהעובד מבצע על חשבון שעות העבודה הסעה באופן קבוע ושהיא לא מוגדרת כחלק מעבודתו.

 

מתוך תקנות התעבורה:

 

84א. הסעת נוסעים בשכר

לא יסיע אדם ולא ירשה לאחר להסיע נוסעים בשכר או בתמורה אחרת, אלא-אם-כן הוא מסוג הרישיון המצויין בטור א' להלן ובתנאים המצויינים לצידו בטור ב'.

 

טור א'

(1)אוטובוס

ואוטובוס זעיר ציבורי

(2) מונית

(3) רכב מדברי

רכב סיור

רכב בטיחותי

_______________________

 

לא מצאתי את סוג הרכב שלך כמאושר להסעה בשכר או בתמורה אחרת.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

×
×
  • תוכן חדש...