Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6553 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם!

 

לאחר זיהוי הרכב אני פותח אשכול חדש למען הדורות הבאים והסדר הטוב.

 

היום יש לאישתי רנו סניק 1.6 בנזין הדגם הפשוט שנת 2006.

 

מכיוון שמחירי הדלק עולים והצריכת דלק של הרכב הנ"ל היא 8 ק"מ לליטר בעיר אזי רציתי להחליף לרכב דיזל.

 

דרישות התפקיד:

1. שנתון 2006-2007

2. דיזל אוטומט

3. טיפולים זולים

4. בטיחות

5. עד 120,000 ש"ח

6. טריידין - אני רוצה להחליף עם הרכב של אישתי

7. מיניוואן כמו הסניק

 

ואז נפגשתי בהצעה באתר של אוטודיל:

סיאט טולדו 2006 אוטומט דיזל 2 ליטר 46,000 ק"מ 107,000 ש"ח. (תמונה מצורפת לרכב המדובר)

 

נראה לי בול מה שאני מחפש, במיוחד שירידת הערך עברה כבר (חדש 190K היום חצי מחיר!). אני לא תמים, וברור שאני ירצה למכור הערך ירד עוד אבל זה פחות משמעותי לי.

 

תודה!

3591660.jpg

פורסם
אחלה מכונית ! , בחירה מוצלחת.

 

אחלה תגובה , מפורטת וממצה מאוד.

 

השאלה לפותח השירשור היא על כמות הנסועה השנתית של הרכב , באם מדובר על נסועה נמוכה או אז אין שום הגיון כלכלי בהחלפה הזו, והחיסכון לא יהיה משמעותי.

 

אפשר לומר שבדיוק ההפך, שמירת ערך של רכב המצויד עם מנוע סולר תהיה פחותה מזו של זה המצויד במנוע בנזין.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

CX25GTI:

 

העלות הנוספת לשנה היא: 400 ש"ח אגרה טסט + 1,000 ש"ח ביטוח מקיף.

 

תוספת של 115 ש"ח לחודש....

 

החסכון בדלק בלי שום ספק הרבה יותר גדול מזה. אם הטולדו בממוצע זה 1:16 שזה פי שתיים יותר חסכוני מהרנו. אם נניח שהם מגזימים וזה רק 50% זה גם שווה.

 

בממוצע אנחנו נוסעים 20,000 ק"מ בשנה כאשר 90% בעיר.

 

עדכון: עשיתי נסיעת מבחן על הרכב של אוטו-דיל, רכב ממש נחמד ומאובזר. אם כי המושב האחורי נראה לי צר יותר מאשר בסניק II שיש לנו כיום.

פורסם

אם תמצא סניק ידנית תוכל להגיע ל 1:11 ואולי אף יותר מזה.

 

בחשבון שלך לא לקחת בחשבון את אובדן הערך של רכב הסולר , אני מניח שלאחר 3-4 שנים אצלך הרכב יאבד עוד כ 50% מערכו.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

שכרתי בחו"ל אלתיאה טורבו דיזל ידנית (שהיא אחות תאומה כמעט זהה של הטולדו בהבדל של תא המטען) עם גיר ידני קיבלתי צריכה של 1:15 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת שרובה בין עירונית וחלקה היתה עם בקרת שיוט מחוברת (שאמור להיות המצב הכי חסכוני לרכב), כך ש1:16 בעיר תראה רק בחלומות ורודים בעיקר אם מדובר על רכב אוטומטי.

פורסם

כל זה, כמובן, מבלי לקחת בחשבון את עלויות התיקון שיש ברכבי דיזל. אם יתמזל מזלך, אתה יכול לנסוע גם 300,000 ק"מ בלי שום תקלה במערכת ההזרקה - אך אם לא שפר מזלך, גם ברבע ק"מ מזה אתה עלול להתיקל בתקלות שעלויות התיקון שלהן במערכות מסילה משותפת מ-א-ו-ד יקרות, עד כדי כך שהתקלות בבנזין יכולות להיות משחק ילדים לעומתן.

מערכות אלו מאוד רגישות לסולר שאינו באיכות טובה. זה משתלם מאוד (גם אם יצוצו תיקונים) רק למי שבאמת נוסע המון ומוכן להתפשר על גיר ידני בשביל להנות מהחיסכון המקסימלי של הדיזל.

בנוסף לזה, ומניסיון, הדיזלים הקטנים המוגדשים הרבה יותר נעימים וחסכוניים (וגם הרבה פחות ויברציות ובלאי שנובע מכך) והם מציגים רמת אמינות מצויינת הודות לאיכות חומרים משופרת.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
כל זה, כמובן, מבלי לקחת בחשבון את עלויות התיקון שיש ברכבי דיזל. אם יתמזל מזלך, אתה יכול לנסוע גם 300,000 ק"מ בלי שום תקלה במערכת ההזרקה - אך אם לא שפר מזלך, גם ברבע ק"מ מזה אתה עלול להתיקל בתקלות שעלויות התיקון שלהן במערכות מסילה משותפת מ-א-ו-ד יקרות, עד כדי כך שהתקלות בבנזין יכולות להיות משחק ילדים לעומתן.

מערכות אלו מאוד רגישות לסולר שאינו באיכות טובה. זה משתלם מאוד (גם אם יצוצו תיקונים) רק למי שבאמת נוסע המון ומוכן להתפשר על גיר ידני בשביל להנות מהחיסכון המקסימלי של הדיזל.

בנוסף לזה, ומניסיון, הדיזלים הקטנים המוגדשים הרבה יותר נעימים וחסכוניים (וגם הרבה פחות ויברציות ובלאי שנובע מכך) והם מציגים רמת אמינות מצויינת הודות לאיכות חומרים משופרת.

 

איציק

 

מכיוון שהוא חולק את אותה פלטפורמה כמו הגלוף ומכיוון שמנוע הזה נמצא באוקטביה, גולף ובפאסאט לכן אני רגוע מבחינת תקלות.

 

שאתה אומר דיזל קטן אתה מתכוון ל1.9 ליטר?

 

למה סיאט לא מוערך בארץ כמו הסקודה לפחות אם לא כמו הפולסוואגן ??

פורסם

שכרתי בחו"ל אלתיאה טורבו דיזל ידנית (שהיא אחות תאומה כמעט זהה של הטולדו בהבדל של תא המטען) עם גיר ידני קיבלתי צריכה של 1:15 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת שרובה בין עירונית וחלקה היתה עם בקרת שיוט מחוברת (שאמור להיות המצב הכי חסכוני לרכב), כך ש1:16 בעיר תראה רק בחלומות ורודים בעיקר אם מדובר על רכב אוטומטי.

 

ברור לי, גם 1:12 יהיה יותר טוב מ-1:8 כיום.

פורסם
מכיוון שהוא חולק את אותה פלטפורמה כמו הגלוף ומכיוון שמנוע הזה נמצא באוקטביה, גולף ובפאסאט לכן אני רגוע מבחינת תקלות.

 

שאתה אומר דיזל קטן אתה מתכוון ל1.9 ליטר?

לא הבנתי למה אתה רגוע מבחינת תקלות, כי מכירים את הדגם וידעו לאתר את התקלה או בגלל שאתה חושב שהעלויות יהיו זולות ?

בכל מקרה תיקח בחשבון שמנוע דיזל בנפח 2 ליטר הוא הרבה יותר כבד מבנזין מקביל, רמת הויברציות גבוהה בהרבה, כיול הרכב כתוצאה מכך הוא נוקשה יותר ולאורך זמן לא בטוח ב 100% שזה ישתלם.

שים לב שגם נהגי מוניות שגומעים בקלות כמה עשרות אלפי קילומטרים בשנה (ויש גם מעל 100,000 ק"מ) בחלק לא מבוטל עדיין נוסעים על בנזין (עם מערכת גפ"מ) בנפח 1.6 עם תיבה אוטומטית. לאורך זמן הדיזלים שופעי המומנט לא תמיד מסתדרים היטב עם תיבות הילוכים אוטומטיות ובחישוב הוצאות על הרכב לאורך מספר שנים, מגיעים למסקנה שזה לא תמיד משתלם והכדאיות הכלכלית של דיזל אוטומטי מוטלת בספק... בגלל זה גם אמרתי מקודם שאם כבר רוצים להנות מרמת החיסכון של הדיזל אז כדאי לעשות זאת עם גיר ידני.

 

דיזל קטן זה דיזל עד 1.6 ל' - וההבדלים ברמת הויברציות בין דיזל 1.9\2.0 לדיזל 1.4\1.6 הינם גדולים למדי. נסה והווכח.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

שכרתי בחו"ל אלתיאה טורבו דיזל ידנית (שהיא אחות תאומה כמעט זהה של הטולדו בהבדל של תא המטען) עם גיר ידני קיבלתי צריכה של 1:15 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת שרובה בין עירונית וחלקה היתה עם בקרת שיוט מחוברת (שאמור להיות המצב הכי חסכוני לרכב), כך ש1:16 בעיר תראה רק בחלומות ורודים בעיקר אם מדובר על רכב אוטומטי.

 

 

משהו לא הגיוני במה שאתה אומר.

לפי נתוני היצרן הטולדו האוטומטית עושה בממוצע 16.6 ק"מ לליטר. גם המרצדס שלנו לדוגמא (C220 CDI) צורכת זהה - מנסיון ולא על סמך נתוני יצרן. איך אתה הצלחת להגיע לצריכת דלק גרועה יותר עם תיבה ידנית?

פורסם

נתון יצרן הוא חלומות באספמיה שגבוה ב10-15% מהכבישים האמיתיים בגלל שיטות המדידה.



מה גם שהצריכה שאני רשמתי היא של הנתון המעורב לא נסיעה קבועה ב90 קמ"ש שאתה הבאת.

מה עוד שהאלתיאה XL שאני נהגתי עליה ארוכה יותר מהטולדו וגם קצת יותר כבדה.

פורסם

נתוני יצרן של שתי המכוניות:



 

אלתיאה XL טורבו דיזל ידנית טולדו טורבו דיזל DSG (רובוטי)

עירוני 1:14.4 ק"מ לליטר 1:14.2

בין עירוני 1:21.3 1:20

משולב 1:18.5 1:16.6

 

כך שאתה רואה שכבר בנתוני היצרן של האלתיאה יש הפרש של 19% מנתוני יצרן לצריכה שאני קיבלתי עליה.

×
×
  • תוכן חדש...