Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עד כמה מטומטם הוא יכול להיות?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6580 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני לא מבין איך זה מזהם?

בכך שיש השפעה על צריכת הדלק? אני יכול להעיד שההשפעה היא כל כך קטנה עד שאתם לא תצליחו לחשב אותה. תנסו.

לוקח כוח מהמנוע? שטויות-אני לא מרגיש כלום.

זה יכול לזהם רק אם האור שזה מייצר הופך איכשהו שלקרינה אלקטרומגנטית שיכולה לגרום לכולם להיות חולי סרטן. בקיצור שטויות.

מצבר זה לא גומר. מנסיון.

 

ודרך אגב תדליקו פעם אחת את האורות ותגלו עד כמה זה כן עוזר.

פורסם
בתור ה"מעריץ מספר אחד" של מופז בפורום,מצטער , אך אני חייב למחות , אני ה"מעריץ מספר 1 " אתה יכול להיות רק מספר 2 , אבל תקח תור :lol: אני חייב לציין שלדעתי הפעם - לשם שינוי - הוא צודק.

יש בדיחה על שעון מקולקל שפעמיים ביום נותן את השעה הנכונה , אני חושש שאצל מופז זה יהיה פעמיים בימי חייו (וגם זה לא בטוח :lol:) וכאן הוא בטוח לא צודק

הדלקת אורות בכביש בין עירוני, גשבחוץ שמש קיץ קופחת, היא ברוב המקרים מיותרת לחלוטין. נכון שכשנוסעים בכביש הערבה האורות מגדילים את הבטיחות, כיוון שאז רואים אם הרכב שהרחק לפניך נוסע מולך או לפניך.

בא נניח שאתה צודק מה אכפת לך ? אם אנשים יתרגלו שכול הזמן אורות דולקים , ולא רק בחורף , ההרגל יעשה את שלו (וזה מחוץ לסיבות מעשיות יותר )

אבל, איזו תועלת בטיחותית תהיה לאחד כמוני ששורף כמעט את כל הקילומטרג' על כביש י-ם ת"א?

שזה שלפניך יראה שיש מישהו מאחוריו (אם הוא מטומטם מספיק לחשוב שהוא נוהג לבד על הכביש :lol: מה שכנראה כול הנהגים חושבים )

התועלת אפס, אבל בזבוז האנרגיה וזיהום האוויר הצמוד אליו, כמו גם הסיכון לשלומו של המצבר וגם לכיס - אם שכחת להדליק - מטים את הכף בבירור לטובת אי החלת התקנה הזו.אתה יכול להסביר לי איזה בזבוז אנרגיה יש כאן ? ואיך בדיוק הגעת לזיהום אוויר ? להזכירך לא מדובר על תחנת כוח העובדת על פחם , ואת זיהום האוויר של הדלק אתה ממילא מוציא . עד כמה שידוע לי האלטרנטור לא מוסיף עומס על המנוע , ואם כן הוא לא רלבנטי בכלל , אז איזה זיהום אוויר יש כאן ?

 

טוב שמשאירים לנהג איזה שיקול דעת (מעפן אבל שיקול דעת) מתי ראוי להדליק אורות ומתי זה סתם מיותר.

עדיף שלא ישאירו לנהג הישראלי המצוי שיקול דעת בנושאים בטיחותיים , כי רובם מראים שהם אפילו לא יודעים שיש עוד אנשים על הכביש . אז לטפשים/עוורים כאלו צריך לתת הכול בכפית לפה

בברכה יהודה

פורסם

לכל אלו שחושבים שאלטרנטור זה חשמל חינם - באוטו שלי מרגישים טוב מאוד שזה לא חינם, שמדליקים אורות האוטו רועד בסרק כמעט כמו שעם מזגן. וזה הוכחה מספיק טובה... (לפחות בשבילי)

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם

יהודה, הפתגם המתאים למופז הוא "גם תרנגול עיוור לפעמים מוצא גרגר".

ואני חולק על דעתך המלומדת - אני הוא גדול המעריצים של מופז בפורום. :lol:

 

ובנימה רצינית, הנורות הראשיות הן בעלות הספק של כ- 60W כ"א הנורות האחוריות הן בהספק של כ- 15W כ"א.

סה"כ לפחות 150W שהם כ- 13A שהאלטרנטור צריך לספק לחינם.

אם נראה לך שהאנרגיה הזו מגיעה מהאוויר, סבבה תדליק אורות כל הזמן. אני מבקש לזהות תועלת בעבור הדלקת האורות, לכן המקומות היחידים בהם אני מדליק אורות בקיץ בשעות היום - הם כבישי הדרום.

 

על כביש ירושלים - ת"א לא הצלחתי לזהות תועלת - סורי.

 

דרך אגב, אפילו אנשי 'אור ירוק' עדיין לא גיבשו עמדה המגובה במחקר מדעי שמוכיח את התועלת בהדלקת אורות בחורף - לא בקיץ.

פורסם
בעניין: עד כמה מטומטם הוא יכול להיות?

זו שאלה שלא שואלים. תמיד אפשר לרדת יותר נמוך מזה.

אני ראיתי כבר 3 שיאים נשברים, שלא האמנתי שיש מצב שהם ייעקפו אי פעם.

אחד מהם זה מזגן שמקרר כלפי חוץ ולא כלפי פנים. וכן הוא מותקן לכיוון הנכון.:shock::roll:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

עוד ח"כ שרוצה לעשות בלאגן כדאי שאנשים יכירו אותו.

מצחיק שהחוקים המפגרים האלה, באים על חשבון הגב שלנו.

גי גי גי גי גי גי גיטרה!

פורסם
זו שאלה שלא שואלים. תמיד אפשר לרדת יותר נמוך מזה.

 

סיפור אותנטי מהחיים:

 

אחד בא לפסיכיאטר לקבל טיפול.

הפסיכיאטר: מה הבעיה שלך?

האיש: אני נהנה לז**ן כלבים.

הפסיכיאטר (מזועזע): עד כמה נמוך אפשר לרדת?

האיש: עד לגובה של גור... :-P

פורסם

אתמול נסעתי לדימונה, הדלקתי אורות כדי שיראו אותי מרחוק בעקיפות. לאחר מכן נסעתי בתוך עיר בסביבות השעה 7, אור מלא בחוץ, הרבה האנשים לא מדליקים אורות, והדלקתי כדי שמי שמשתלב או יוצא מחניה יראה אותי בבירור. מעבר למקרים כאלה, אין שום סיבה בעולם להדליק אורות בכביש מהיר באמצע היום. וכשאני מדליק אורות ברנו אני מרגיש אותה מתאמצת, גם ככה אין לה הרבה כח מסכנה.

החוק הזה לדעתי סתם היה נותן לגיטימציה לעוד דו"חות מיותרים.

פורסם

אני רוצה לציין רק שלרוב האופנועים, ביניהם ה-DL650 הפרטי שלי, כלל אין מתג לכיבוי האורות - הם תמיד דולקים.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם

DORKI תקן אותי אם אני טועה (אני לא ממש מבלה בטכני) אבל אלטרנטור פועל או על רצועה שיוצאת מהמנוע או בצורה אחרת , אבל הוא לא מוסיף צריכת דלק נכון ? או שיש לי טעות

וגם אם כן ,אז תסכים איתי שהתוספת הזו היא לא ממש רלבנטית ,כי האלטרנטור צריך לעבוד כול הזמן גם לשם החשמל של המנוע/מזגן/...... . אז אם כך איזה הפסד יש מכך שהוא צריך לתמוך גם בנורות ?

 

 

וliorwohl העובדה שיש לך צרכני חשמל גדולים רק אומרת שאו שמערכת החשמל ברכבך לא מכווונת , או שמערכת הסטריאו שלך צורכת יותר חשמל ממה שהאלטרנטור מספק . אבל הנורות זה לא מה שיגרום לאלטרנטור לעבוד קשה

בברכה יהודה

פורסם

אתם רצניים לגבי הדלקת אורות בקיץ לשיפור בטיחות? :shock: ברכב הישן שלי המפסק של אורות היה דפוק והאורות היו דולקים תמיד ,אבל הסוויץ היה מכבה אותם, כתוצאה מכך היו לי איזה 8 דוחות על מנורות שרופות... הפאם מופז צודק ב100% ,הדלקת אורות ביום קיץ לא תורמת לכלום, רק עיוור לא יזהה רכב ביום שמש...

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

פורסם
DORKI תקן אותי אם אני טועה (אני לא ממש מבלה בטכני) אבל אלטרנטור פועל או על רצועה שיוצאת מהמנוע או בצורה אחרת , אבל הוא לא מוסיף צריכת דלק נכון ? או שיש לי טעות

 

המנוע מסובב את האלטרנטור באמצעות רצועה.

העניין הוא שהתנגדות האלטרנטור לסיבובו היא נגזרת ראשונה של ההספק שנדרש ממנו. כלומר ככול שתעמיס יותר על האלטרנטור, כך המנוע יתקשה יותר לסובב אותו. אותו אלטרנטור שאתה מסובב בקלות כשהוא מנותק מהמנוע, ידרוש הרבה מאוד כוח כשמחובר אליו צרכן הספק.

 

הדבר דומה (דמיון הפוך) למנוע חשמלי, כשהוא מנותק מחשמל ניתן לסובב אותו בקלות - כשהוא מקבל חשמל , הוא מספק אנרגיה מיכנית.

×
×
  • תוכן חדש...