Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6617 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בצעתי טיפול לא מזמן במוסך מאזדה מורשה, מאזדה 3 SPIRIT.

השמן שמילאו לי היה "אמריקן איגל " 5W30 ,חצי סינטטי .

עד כמה שידוע לי לא אמור להיות שמן כזה במוסכי רשת מאזדה.

מה אתם ממליצים לי לעשות ?

להחליף את השמן לאחר איכותי יותר , חצי סינטטי.

האם השמן שמילאו לי יכול לגרום למנוע נזק עתידי , או יכול לגרום לרעש יתר בשסתומים ההידראולים ?

בתודה .

פורסם

לדעתי איו ממש מה לדאוג, אבל אם אתה באמת רוצה לקנות שקט נפשי לך תקנה שמן של ESSO או LM או כל שמן איכותי אחר תואם לרכב שלך.

Never argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

פורסם

אני מצרף את תו התקן, לשמן המנוע המדובר.

שם לב הוא עומד בתקני API , עדכניים .

וכמו כן מאושר לשימוש,ע"י FORD ( האמא של מאזדה) וכן מרצדס .

 

מאחר והמוסך, עומד תחת האחריות , של המחלקה הטכנית של מזדה .

חובה עליהם להשתמש, בתקני מאזדה .

 

אבל גם חובה עלייך, לבקש מהם, שיציגו בפנייך, את האישורים, לכל הנוזלים אשר שמים לרכבך .

גש למוסך, ובקש לראות אישור התאמה .

 

ובמקסימום - החלף שמן מנוע, אם אינך רגוע ..

 

אייל .

אישור תקן  API.jpg

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

krytek

לא מובן על מה בדיוק אתה ממליץ, כי לא משווקים בארץ שמנים של ESSO או LM שתואמים למאזדה שלו

 

דניסאן

מרימים הידראוליים רגישים?מענין, כי אין שם בכלל מרימים הידראוליים במנוע הזה.

 

ליין מן

מה מענין אותנו התקנים של FORD? לא קשור אפילו במקצת.

השמן למאזדה שלו אמור להיות API SL או ACEA A3/A5 חצי-סינטטי.

 

אבולושיין

אכן שמן זול מאוד שמו לך, אני מתפלא אפילו. כדי לא להפחיד אותך יותר מדי אני אגיד כי לא יהיה נזק, אבל ממליץ לך להחליף את השמן עכשיו או בעוד מס' אלפי ק''מ ולא לטפל במוסך הזה יותר. לפחות לא לפני שהם יחליפו את הספק שמן שלהם.

 

מתוך נסיון רב, אני יכול להמליץ לך על שמנים סינטטיים איכותיים לרכב שלך בתדירות החלפה של 10.000 ק''מ. אין יותר טוב מזה, הרכב יהיה בריא לאורך זמן. המנוע LF שלך קצת פחות אמין מ-Z6 ולכן ישנה חשיבות רבה לשמן סינטטי שעמיד יותר לשריפה בסל''ד גבוהה. אך אם אינך רוצה להסתבך אם הבחירה של שמן סינטטי מלא, אפשר להמליץ על שמן חצי-סינטטי איכותי כגון: MOTORCRAFT 5W/30 SM או VALVOLINE DURABLEND 5W/30 SM. אילו הם השמנים המומלצים ביותר ממה שמשווקים בארץ. השמן המומלץ ע''י היצרן בול בשביל הרכב שלך הוא חצי-סינטטי MAZDA DEXELIA 5W/30 SL שאת הדגם הזהה שלו תמצא בארץ גם תחת שם אחר: ELF EVOLUTION 5W/30 SL

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

זה מנועים בעיצוב וגודל בוכנות שונה, אך מאותה הסדרה MZR.

 

לגבי המפרט שצירף ליין מן:

אכן השמן המדובר עומד בתקן של מאזדה, הכוונה שלי הייתה כי ספציפית המפרט של פורד לא מענין אותנו, יש להם את המפרטים שרלוונטיים רק לפורד.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

דניסאן, לפי מיטב ידיעתי אין מרימים הידראוליים. במקומם יש שייבות כיוון מרימים באופן ידני. השייבות יכולות להרעיש קצת בהתנעות קרות והנקישות נפסקות כאשר הן מתרחבות מהתחממות - פעולה תקינה לחלוטין שלא אמורה להדאיג או להצביע על בעיה.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

אז מה נסגר ..

 

מרימים או דחיפים הידראוליים - נדנדים מכניים אוליי .

 

השארתם אותנו במתח - תשובות בבקשה .

 

( על זה נאמר, כל המוסיף שמן גרוע/גורע )

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

חברים יקרים,

 

כאשר דנים על מנוע יש לברר תחילה קוד מנוע מכיוון שכולם פה רושמים מידע שגוי לכן אנסה לתקן את המעוות.

 

במידה וקוד המנוע הינו LF בנפח של 2.0 ליטר אזי אין מרימים הידראולים.

כיוון מרווח השסתומים נעשה על-ידי החלפת מרימי השסתומים.

 

השימס הינו חלק אינטגרלי ממרים השסתומים לכן בכדי לכוון את מרווח השסתומים יש להחליף את המרים.

קיימים כ-35 סוגים של מרימים תלוי בעובי.

 

המנוע מצוייד ב-4 מזרקי שמן הממוקמים בבלוק המנוע.

 

דרך אגב מה הם הוראות הייבואן לגבי צמיגות השמן הנדרשת כפי שמופיע בספר הרכב, אשמח אם מישהו יעלה צילום מתוך ספר הרכב.

איזה כייף לי :)

פורסם

צמיגות השמן נמוכה מידי עבור תנאי האקלים בארצינו.

אני אישית הייתי עובר ל-10W40 בדרת איכות SM או ל-5W40.

איזה כייף לי :)

פורסם
מדובר על מאזדה 2.0 ליטר ,דגם מנוע LF בספר רכב מצויין שמן 5W30 .

שאלה לבורזום,מדוע לא למלא LM 5W30 המקום השמן המצוי, מדוע לדעתך לא מתאים ?

 

כי ה-LM המתאים ביותר הוא LEICHTLAUF SPECIAL AA 5W/30 ועדיין איננו משווק בארץ

 

aa-5w30.jpg

 

 

מרק10

הצמיגות הנדרשת ע''י היצרן במאזדה 3 היא 5W/30 בכל העולם API SL או ACEA A3/A5

להבדיל מאיזורים קרים במיוחד בהם ניתן להשתמש בצמיגות 0W/40, או באיזורים חמים במיוחד בהם ניתן להשתמש בצמיגות 5W/40

 

ההמלצה שלך יפה, אך אינה תקפה בשלוש שנים הראשונות בהן הרכב נמצא בתקופה האחריות, וספק אם הבחירה תהיה טובה יותר גם מעבר לתקופה האחריות. לפי דעתי צריך לתת יותר התחשבות בצמצום מרווחי החלפת השמן ושימוש בשמנים איכותיים יותר, מאשר לשבור את הראש בבחירת הצמיגות בין 5/30 ל-5/40. זוהי דעתי האישית וכך אני נוהג עם רכבי, אך מי שמבקש להתעקש על שמן פחות דליל יכול לעבור גם ל-5W/40 שהוא גם מאושר ע''י מאזדה (אך לא בארץ).

 

גם במנוע Z6 אין מרימים הידראוליים.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

היכן ניתן לרכוש את השמן MOTORCRAFT 5W/30 SM באיזור תל אביב?

 

האם השמן AGIP, שבאוטו דיפו שבמבצע, החצי סינטטי,האם הוא יתאים למאזדה 3 מנוע Z6?

 

האם ESSO חצי סינטטי 10W/40, יתאים לרכב הנ"ל?

 

מה השמן הכי טוב, מבין השלושה?

×
×
  • תוכן חדש...