Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6708 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

גם המסעדות מרויחות עלינו וגם חנויות הבגדים וגם העו"ד וכו'.

אני הופתעתי לטובה דווקא מכך שהנחיות רשות המיסים היו די מדויקות למציאות לעומת העבר שבו ההנחיות היו בהגזמה של הרווח הגולמי (ברוטו).

לא לשכוח שמדובר ברווח גולמי (ברוטו) שושמנו יש למוסך המון תשלומים והוצאות כשכירות, ארנונה, מס שלטים, שכר עבודה לעובדים, רכישת ואחזקת ציוד וכלי עבודה ואבחון, רכישת ו/או מנוי למסדי נתונים (במוסך מודרני), מידע טכני, תקליטורים טכניים וכו', ביטוח צד ג' למכוניות הלקוחות וללקוחות והעובדים, ביטוח העסק עצמו בפני פריצה ושריפה וביטוח אחריות מקצועית.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

מקובל לגמריי,

בדיוק כמו שעורך דין שוחט ממך 200$ לשעה של דיון,

רופא שיניים פרטי לוקח על כל פיפס קטן 800 שקל,

או פסיכולוג, שמרוויח עליך 10 שקל לדקה.

 

דווקא במוסך הרווח קטן יותר מכל ^^^

כמובן שיש את החעפרים ואת אלו שעובדים שחור.

את זה יש בכל מקצוע.

----

פורסם

אחוז המוסכים שמרווחים טוב, נמוך. מעבר לכך, אתה יכול לגשת לכל מוסך שאינו מרוויח טוב.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

לא ברור מה בני ברק מנסה לומר בדיוק בכתבה, למרות שזה מתחבר לי היטב עם המנטאליות הישראלית שמתעקשת לדחוף את האף שלה לכיס של אחרים. במילים אחרות אני אומר שהרופא שיניים שהשארתי לו סכום של 5 ספרות על טיפולי שיניים לי ולאישתי לא הוציא עשירית מזה על חומרים - אבל כבעל מקצוע העבודה יש לו עבודה מ-ע-ו-ל-ה ועל זה בדיוק משלמים. בניגוד לרוב הישראלים שקודם מחפשים כמה פחות אפשר לשלם, אני נהנה לשלם לבעל מקצוע שאני מבסוט מהעבודה שלו \ שירות שלו - בלי להתווכח יותר מידי.

 

בני ברק שכח, כנראה, שמוסכים מורשי יבואן יושבים על שטח עצום שחייב לאכלס חניה לרכבי הלקוחות, שטח משרדים מכובד עם חדר המתנה ועוד אי-אילו תופינים שעולים כסף. השטח הזה מגיע לעיתים לשטח שהוא פי 5 (יש יותר ויש פחות) משטח של מוסך "חאפר" שיושב על 2-3 ליפטים בלי שום חניה, משרדים או חדר שירותים נורמלי.

אתם יודעים כמה עולה ארנונה באיזור תעשיה ? כדאי שתבררו...

 

בנוסף לזה המוסכים המורשים מחוייבים לכל גחמה של היבואן והיצרן, בין אם מדובר בציוד חדש, כלי עבודה, עדכוני תוכנה וחיבור ליצרן (שעולים אי אילו עשרות ומאות יורו-אים לכל חודש) ואין לו מה לעשות נגד זה.

אם מחר היצרן יחליט שהוא צובע את כל המוסכים שלו בירוק זוהר, בעל המוסך יצטרך לשאת בהוצאות של הצבע והמדים לעובדים כי ככה היצרן רוצה - וזה יכלול גם החלפה של כל הריהוט במוסך וכל מה שהיצרן רק יחליט שהוא רוצה.

האם המילה "דיקטטורה" עוברת לכם בראש ברגע זה ? אם כן אז אתם צודקים, יש בזה משהו.

 

בתור אחד שכן מועסק במוסך מורשה, דברים שרואים מכאן לא רואים משם. ברור שהמחירים יותר יקרים אבל על תנאים משלמים - וזה שיש אנשים שלא מוכנים לשלם כסף על תנאים זו כבר בעיה שלהם.

לא רחוק היום בו המוסכים החאפריים לא יוכלו להתקיים, השיטה עומדת להדק את כל בעלי הרכבים למוסך המטפל במותג שלהם בלבד, בין אם בציוד דיאגנוסיטקה,כלי עבודה יחודיים, פטנטים וכד'.

ענף המוסכים עומד לעבור מהפכה מאחר והיצרנים מהדקים חגורות והתחרות על השירות עומדת להיות פסיכית. בעתיד הקרוב-רחוק לא תמצאו מכונאים עילגים אלא כאלה שיודעים לקרוא ולהבין את הספרות הטכנית של היצרן וגם יבחנו עליה.

הפערים היום בין המוסכים המורשים לחאפרים עדיין לא ברורים, יש מוסכים מורשים מעולים ויש חאפרים מעולים (ברמה המקצועית) בדיוק כמו שיש מוסכים מורשים גרועים וההמשך ידוע...

 

אם תעשו חישוב כמה הבוס צריך להוציא על כל שעת עבודה של פועל (כולל התנאים), כמה נשאר לו מזה, כמה מס הוא צריך לשלם ועם מה הוא צריך ללכת בסוף החודש לשלם את החשבונות - תראו שלא גוזרים עליכם כזה קופון מטורף (ואל תשכחו שבאיבחון תקלות לא צריך סתם פועלים שיעבדו אלא אנשים שיודעים לעבוד - וכאלה אין הרבה), בטח שלא כמו בבתי קפה - שם אתה מזמין כוס נס על חלב שעלותה הממוצעת להכנה לא עוברת את ה 1.5-2 שח (במידה ומדובר בכוס גדולה) ואתה משלם על זה 12-15 שח לפחות (ודוגמאות לא חסרות: סלט שעולה 5-10 שח להכין נמכר לך ב 35-50 שח לפחות וכו' וכו').

 

בשורה התחתונה כולנו אוהבים שירות ורובנו משלמים על כך; אחרת המוסכים, בתי הקפה, מסעדות, חנויות בגדים, מאפיות, פיצריות וכו' וכו' היו פושטים את הרגל מזמן.

בני ברק כתב דברים שידועים לכולנו, לא ברור לי מה המטרה (התססת הציבור ?) אבל שום פואנטה לא הועברה דרכה. כולנו צריכים להתפרנס וכולנו יודעים שהיום שבעסקים קטנים (רוב המוסכים) אי אפשר להתפרנס מאחוזים בודדים של רווח (בסופו של דבר זו גם הפרנסה של העובדים).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני יודע שמוסך מורשה של חברה גדולה (שלא נזכיר שמות) נחשב למוסך ממש יקר והוא עדיין לא רווחי כמו שכולם חושבים הוא אפלו כמעט לא מרוויח

ולא לשכוח כמובן שגם משירותים ניתן להדבק באיידס במידה וזה שישב על האסלה לפניך עוד לא קם! :shock::?:shock:
פורסם

סיבות

הגיש את הטור השבועי ,שעליו הוא מקבל תשלום

המשך מסע ההכפשות כנגד ענף שלם שממנו "מתפרנסות" עשרות אלפי משפחות,וכל זאת עבור מדד רייטינג זה או אחר

חוסר התגובה של האיגוד למול סגנון הכתיבה המשתלח

העלאת קרנם של חברות הליסינג בעיני הציבור

יתרונות הכתבה :

אולי מגמתיות הכתבה תמשוך כח אדם איכותי (מרויחים טוב,לא?!)

חסרונות

תפישה מוטעית של הציבור כמוסך=עושק

התייחסות הגופים הצבוריים למוסכים ,כמדפסות כסף ,הטלת מיסים חדשים והעלאת הקיימים

 

הכתבה כמו הרבה דברים בחיים תעלם ותתפוגג בין דפי ההיסטוריה שממילא אף אחד אינו מעונין לזכור,אך יוצרת שחיקה בין נותני ומקבלי השירות ,ובינינו בני האדם

יגאל

פורסם

מה ההשואות בין בעלי מקצועות אקדמאיים שמשקיעים 6 (פסיכולוג תואר שני) עד 10 שנים (רופא מומחה) באוניברסיטה למי שעשה קורס של חודש בבה"ד 20 ? הם שוים אותו דבר ? גם לקברניט לא משלמים כמו למנקה המטוס .

פורסם

עד כמה שאני מכיר את הנושא, ואני מכיר קצת מספרים, לפחות בחלק מהמקרים התשואה על מוסך יבואן היא פחות טובה מאשר אם את אותו כסף היבואן היה שם בקרן נאמנות טובה, וזה אומר שכשלעצמו המוסך כעסק הוא לא כלכלי, אלא שירות הכרחי ללקוח שקונה את הרכב.

 

לא שהכתבה אומרת את זה במפורש, אבל ברור שהרושם שהכתבה מנסה ליצור, כאילו מרכיב הרווח בענף הוא מוגזם, הוא שגוי.

 

יש תחומים אחרים שבהם בהחלט אפשר בצדק לבקר את הענף, ומי שמכיר את הדיעות שלי יודע עד כמה אני בעצמי ביקורתי לגבי חלק מהעוסקים בענף, אבל כאן הירי נעשה לכיוון הלא נכון.

פורסם

לאחר קורס של חודש בצבא בבה"ד 20 אז העובד הזה יהיה רק כשיר לפרוק והחלפת מכללים ברכב וגם זאת עם פיקוח של אדם בכיר וניומן יותר ממנו. כל בעל כתב הסמכה לניהול מוסך בתחומי הרכב לומד גם את התחום המקצועי, גם לימודי מינהל כלליים וגם עובר בחינות תאורטיות ובחינות מעשיות.

מנהל מודרני של מוסך מכונאות או חשמל או דיאגנוזה והזרקות דלק חייב לשלוט במכונאות, חשמל, מיזוג אויר, הידראוליקה, פנאומטיקה, יסודות אלקטרוניקה, אנגלית (לפחות ורצוי מאוד עוד שפות כי זה עוזר), אבחון תקלות ממוחשב ושימוש מושכל במידע טכני ומאגרי מידע וכושר ניתוח וחשיבה שיטתיים.

בכוונה לא השויתי את ה"מוסכניק" לבעל מקצוע חופשי כרופא או עו"ד שהכשרתם שונה, ארוכה יותר ויקרה יותר אבל כל מתכנת מתחיל מרויח הרבה יותר כשכיר מבעל מקצוע שכיר כלשהוא בתחום הרכב.

עקב כך יש מעט כוח אדם איכותי שזורם אל ענף המוסכים שהנו גם עם תנאים סביבתיים קשים (קור וחום, לכלוך, עבודה פיזית) והנהירה גדולה יותר אל המחשבים, מכירות ושיווק.

וכעת קצת נתונים מלפני כ 6 שנים מהמוסך שבו עבדתי (בא.ת חולון) וששטח המגרש (כולל חניות רכב) היה 2 דונמים שבהם שטחיים מקורים של 800 מ"ר ומגורון משרדים של 42 מ"ר. שכר דירה היה 5500$ (חמשת אלפים חמש מאות דולרים, שהיו כ 22000 ש"ח) לחודש, ארנונה לעיריה הייתה 11000 (אחד עשר אלף) ש"ח לחודש. חוץ מעובדים יצרניים היו גם תשלומים קבועים נוספים כביטוחים (צד ג' לאדם ורכוש והמוסך עצמו), רואה חשבון, מס שלטים עירוני (ויקר), מע' אזעקה עם מוקד שמירה (חב' הביטוח מחייבת), עובד נקיון קבוע ועוד.

כל טכנאי מחשבים, מכונות כביסה, מקררים, אינסטלטור, נגר וכדומה גובה שכר עבודה לשעה דומה או אפילו יותר וזאת כשלצורך כך הוא נזקק לשטח עבודה ואחסון המוצר (במוסך מאחסנים מכונית, קרי חנייה) קטן בהרבה ולכן זול בהרבה.

אני שמח שנתקלתי כבר בכמה אנשים שנטשו את עולם ההייטק ועברו אל ענף המוסכים (ואחד מהם גם חבר פעיל בפורום זה) כשהם מביאים אל המקצוע גם את אהבתם לרכב וגם את הידע מענף המחשבים וההייטק וגם רמת שרותיות גבוהה מאוד וברור שהם מרויחים במוסכים הרבה פחות משבהייטק.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

נדמה לי שאין לאנשי ענף המוסכים על מה להתנצל.

 

כלל יסוד בכלכלה קובע שכששולי הרווח גבוהים אז יותר יזמים נכנסים לענף, מגדילים את ההצע ובכך מורידים את המחיר לצרכן.

התחרות היום בענף המוסכים משוכללת מאוד ולכן המחירים בענף המוסכים הם מחירי שיווי משקל כלכלי.

 

כדי להמחיש את הטיעון: ראו את המחיר למ"ר בנוי במגדלים התל אביבים, המחיר מזמן איבד קשר עם המציאות.

התוצאה: יותר יזמים מרימים מיגדלים בתל אביב, דבר שיוצר בועה שאמורה להתפוצץ בשלב כלשהו.

 

אגב, אם מישהו חושב אחרת, אז הוא מוזמן לפתוח מוסך בעצמו ולנסות למצוא את הדרך אל העושר.

פורסם
לא ברור מה בני ברק מנסה לומר בדיוק בכתבה, למרות שזה מתחבר לי היטב עם המנטאליות הישראלית שמתעקשת לדחוף את האף שלה לכיס של אחרים. במילים אחרות אני אומר שהרופא שיניים שהשארתי לו סכום של 5 ספרות על טיפולי שיניים לי ולאישתי לא הוציא עשירית מזה על חומרים - אבל כבעל מקצוע העבודה יש לו עבודה מ-ע-ו-ל-ה ועל זה בדיוק משלמים.

איציק

 

בל נשכח שרופא שיניים למד באוניברסיטה ועשה סטא'ז והרוויח גרושים ורק בגיל 35-40 הם מתחילים לעשות קופה לעומת מכונאי ממוצע שעשה קורס (אם בכלל).

השוואה ממש לא במקום.

איזה כייף לי :)

פורסם

למרק

כמה מכונאים עצמאים מתחת לגיל 35 אתה מכיר?

הסטאז' הוא בעבודה קשה בתנאי שכר מינימליים (וללא תנאים סוציאלים במוסכים קטנים),הגיל הממוצע לפתיחת מוסך הוא סביב ה40 פלוס ,לאחר שאתה משושפף בשוק , כאשר המיומנות הטכנית היא הפרט השולי ,ואילו ניהול משאבי אנוש ,ושירות לקוחות ,שיווק ,ניהול משאבים הופכים למרכזיים ,כאשר כל טעות עלולה לסכן את בטחון עסקך וביתך

ורוב המכונאים הטובים עוסקים בענף עוד לפני הצבא כנערים ,כאשר ההדרכה היתה שיחות עם "הגב" של הפועל הבכיר ממך

במקרה הטוב

יגאל

×
×
  • תוכן חדש...