Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חום אגזוז


tamirbike
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7879 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

השאלה שלי היא איך עובד מד חום אגזוז ? {לא מבחינה טכנית } כיאילו איך הוא מתחבר ויושב על האגזוז ? בשביל מה צריך את זה ? אפשר לשים את זה בכל אוטו ?

תודה מראש על התשובות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מד חום אגזוז מועיל בעיקר לשיפור המראה הקרבי של לוח המחוונים. תכל'ס אין לך מה לעשות עם הנתון הזה בזמן נהיגה, חוץ מלהגיד לחברך היושב לידך - "בוא'נה אחשלי, תראה איזה חם האגזוז..."

 

מד חום שמן, מודד את טמפרטורת השמן.

לשמן המנוע ישנה טמפרטורת מקסימום מסויימת שאחריה הוא ניזוק, כלומר מאבד את הצמיגות ויכולת הסיכה שלו.

מעשית אין לך סיכוי להגיע לטמפרטורה הזאת, מכיוון שעוד הרבה קודם מי הקירור ירתחו. גם שעון זה, שהוא מקורי בהרבה דגמים ספורטיביים, לא עושה הרבה יותר מהעשרת לוח המחוונים במראה קרבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

actually,

 

מד חום אגזוז או EGT - Exhaust Gas Temperatue מהווה תפקיד חשוב במדידת העומס שאיתו מתמודד הטורבו במנוע מוגדש.

 

החיישן (תרמוקפל) מודד את החום בסעפת הפליטה (או ישר אחרי הטורבו) ומהווה אינדיקציה לטמפ' הגזים שבוערים בצילינדר.

 

טמפ' גבוהה יתר על המידה עלולה לחמם את קצוות הטורבינה עד להמסה שלהם, מכאן הדרך לכשלון טוטאלי של הטורבו וכפועל יוצא גם של המנוע קצרה.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

actually,

 

מד חום אגזוז או EGT - Exhaust Gas Temperatue מהווה תפקיד חשוב במדידת העומס שאיתו מתמודד הטורבו במנוע מוגדש.

 

החיישן (תרמוקפל) מודד את החום בסעפת הפליטה (או ישר אחרי הטורבו) ומהווה אינדיקציה לטמפ' הגזים שבוערים בצילינדר.

 

טמפ' גבוהה יתר על המידה עלולה לחמם את קצוות הטורבינה עד להמסה שלהם, מכאן הדרך לכשלון טוטאלי של הטורבו וכפועל יוצא גם של המנוע קצרה.

 

ok , i stand corrected

 

במכוניות מוגדשות, במיוחד כאלה שהטורבו בהן לא מקורי, למחוון הזה יש משמעות.

 

אני מאמין שבמכוניות טורבו מודרניות ישנו חיישן חום אגזוז שמשדר אות לבקרת המנוע, וזו מצידה מווסת את פעולת הטורבו למניעת הרס, כך שזה לא בידיים של הנהג.

במכוניות משופרות, עם לחץ טורבו מוגדל, או כאלה שהוסיפו להן טורבו, הנהג צריך לבקר את החום בעצמו.

 

למי ששאל - חיישן חום אגזוז מותקן בצינור הפליטה, לפני הטורבו או אחריו. חיישן חום שמן מוברג בתוך הבלוק או הקרטר, כך שיש לו מגע עם השמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להתקין רק במכוניות עם טורבו ?

עוד שאלה

אם יש לי מכונית פיזו 205 רגילה 1.4

מותר לי לשים מנוע עם טורבו ?

{מבחינת החוק ומבחינת התאמה }

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להתקין רק במכוניות עם טורבו ?

עוד שאלה

אם יש לי מכונית פיזו 205 רגילה 1.4

מותר לי לשים מנוע עם טורבו ?

{מבחינת החוק ומבחינת התאמה }

 

 

Another one is born every day

 

:roll::roll::roll:

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מד חום שמן, מודד את טמפרטורת השמן.

לשמן המנוע ישנה טמפרטורת מקסימום מסויימת שאחריה הוא ניזוק, כלומר מאבד את הצמיגות ויכולת הסיכה שלו.

מעשית אין לך סיכוי להגיע לטמפרטורה הזאת, מכיוון שעוד הרבה קודם מי הקירור ירתחו. גם שעון זה, שהוא מקורי בהרבה דגמים ספורטיביים, לא עושה הרבה יותר מהעשרת לוח המחוונים במראה קרבי

 

חיים, אני ממש לא מסכים איתך.

 

לשעון מד-חום השמן ולשעות מד לחץ השמן יש חשיבות עליונה ברכב ספורטיבי ובכלל.

מאוד לא מומלץ לאמץ את המנוע עד להגעת השמן לטמפ' העבודה הרצויה.

מד נוזל הקירור אולי נותן אינדקציה על טמפ' נוזל הקירור במנוע - אבל הנתון החשוב יותר הוא טמפ' השמן.

כמו כן מד לחץ שמן יכול להעיד על בעיות, עוד לפני שנוזל הקירור ירתח (ואולי יהיה מאוחר מידי).

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להתקין רק במכוניות עם טורבו ?

עוד שאלה

אם יש לי מכונית פיזו 205 רגילה 1.4

מותר לי לשים מנוע עם טורבו ?

{מבחינת החוק ומבחינת התאמה }

אפשר להתקין בכל רכב, השאלה מה זה יתן לך והתשובה בהנחה שהרכב שלך סטנדרטי היא - כלום.

 

בקשר לשאלה השנייה, תבצע חיפוש בפורום, יש בעניין הזה שלל מידע.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מד חום אגזוז מועיל בעיקר לשיפור המראה הקרבי של לוח המחוונים. תכל'ס אין לך מה לעשות עם הנתון הזה בזמן נהיגה, חוץ מלהגיד לחברך היושב לידך - "בוא'נה אחשלי, תראה איזה חם האגזוז..."

 

מד חום שמן, מודד את טמפרטורת השמן.

לשמן המנוע ישנה טמפרטורת מקסימום מסויימת שאחריה הוא ניזוק, כלומר מאבד את הצמיגות ויכולת הסיכה שלו.

מעשית אין לך סיכוי להגיע לטמפרטורה הזאת, מכיוון שעוד הרבה קודם מי הקירור ירתחו. גם שעון זה, שהוא מקורי בהרבה דגמים ספורטיביים, לא עושה הרבה יותר מהעשרת לוח המחוונים במראה קרבי.

 

 

חיים אם אתה לא מבין ועדיין נותן דיעה - אתה מטעה.

 

בכל הרכבים החדשים (10 שנים לעירך) ראש המנוע עשוי מסגסוגת אלומיניום.

פיצוץ במערכת הקירור גורם לאובדן מיידי של כל נוזל הקירור, יונית החום לא מתפקדת במצב זה כי אין נוזל שמעביר את החום לגשש. ולכל המבינים - יונית החום קוראת נוזל לא אוויר חם או קיטור (מים מעל 100 מעלות צלזיוס).

 

במצב כזה חום המנוע בראש המנוע עולה במהירות מטורפת אבל לנהג אין שום מושג ירוק מה קורה.

 

כיוון שטמפרטורת גזי הפליטה (אגזוז) משתנה במהירות הרבה יותר גבוהה מנוזל היא גם תיתן את הטמפ' הכי מדוייקת של ראש המנוע.

 

השינוי ממצב תקין למסוכן הוא מספר שניות ולכן מותקן גם זמזם על חיישן טמפ' הגזים.

 

לשים כזה שעון זה תכנון נכון - ראש מנוע מאלומיניום מתעוות תוך שניות כאשר עוברים לטייל בצד האדום.

 

אם יש למישהו כזה שעון שהוא לא רוצה אני מוכן לקבל.

 

בברכה,

 

גלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

חיים אם אתה לא מבין ועדיין נותן דיעה - אתה מטעה.

 

 

כיוון שטמפרטורת גזי הפליטה (אגזוז) משתנה במהירות הרבה יותר גבוהה מנוזל היא גם תיתן את הטמפ' הכי מדוייקת של ראש המנוע.

 

 

גלי.

 

גם אתה קצת מטעה.

 

טמפ' גזי הפליטה ביציאה שלהם מהמנוע מגיעה ל 700-900 מעלות צלסיוס!(מנוע בנזין.)

 

אני לא חושב שראש המנוע מתחמם לטמפ' כזו :shock:

 

מד טמפ' שמן יהיה יעיל יותר במצב שבו אין מים במנוע, ויוניט החום לא "קורא" את הטמפ' האמיתית של המנוע.

 

דרך אגב, בדגמים יפניים (ניסאן,סוזוקי) קיים חיישן טמפ' גזי פליטה שנועד לדווח למחשב ניהול המנוע מתי הממיר והחיישן חמצן היגיעו לטמפ' עבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...