Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6866 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

אני חדש כאן, ואני עומד בפני קנית מערכת.

דבר ראשון אני קורא כאן בפורום המון כך שיש לי קצת ידע ,וגם יצא לי לשמוע מערכות בעבר.

למרות כל זאת, אני זקוק לעזרתכם.

יש לי המון שאלות. אבל בשביל שלא יהיה בתרד הזה סלט גדול, אני ישאל כל דבר בזמנו, בהתאם להחלטות שלי ע"פ ההמלצות שלכם.

 

טוב אז ככה, נתחיל מכך שאני לא סגור על אופי המערכת מבחינת רכיבים.

השאלה שלי היא כזאת.

האם נגיד בסכום X, איזו אפשרות עדיפה:

1. לקנות קומפוננט, 6 על 9, מגבר 4 ערוצים, סאב, ומגבר לסאב.

2. לקנות קומפוננט, סאב, ומגבר 4 ערוצים.

 

תודה מראש לכולם. :-)

גיא זוהר מ"היום שהיה" : מחקר חדש שיצא בודק כמה אחוזים מהסטודנטים שיש להם תואר שני, יש להם גם תואר ראשון".

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לדעתי האפשרות השנייה היא בסיס של כל מערכת ראוייה רק שגם את האפשרות הזאת אתה יכול לחלק לשתיים:

קומפונט מקדימה, מגבר שני ערוצים, מגבר מונובלוק, סאבוופר (וכמובן תשתית של חיווט ראוייה),

כמובן שכדי להוזיל עלויות מגבר 4 ערוצים בא בחשבון.

רק אם באמת חסר לך הסראונד מאחורה (כמוני) או שבא לך לפנק מעט את יושבי המושב האחורי תוסיף 9*6 אחוריים

שיתנו מעט סאונד ולא רעש שיקלקל את הבמה מקדימה.

את הקבל לא הייתי לוקח בחשבון אלא אם כן יש לך בעיה ספציפית מאד (ראה כתב עת מאת אדוני המנהל דני זומרשטיין בנושא אורות מהבהבים ונפילות מתח ובכוונה לא כתבתי מאמר, אחרי שתקרא תבין) או שאתה רוצה לשלוח את הרכב לתצוגה של "בואו תראו איזה בלאגן יש לי בתא המטען".

ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא.

פורסם

רק אם באמת חסר לך הסראונד מאחורה (כמוני) או שבא לך לפנק מעט את יושבי המושב האחורי תוסיף 9*6 אחוריים

שיתנו מעט סאונד ולא רעש שיקלקל את הבמה מקדימה.

את הקבל לא הייתי לוקח בחשבון אלא אם כן יש לך בעיה ספציפית מאד (ראה כתב עת מאת אדוני המנהל דני זומרשטיין בנושא אורות מהבהבים ונפילות מתח ובכוונה לא כתבתי מאמר, אחרי שתקרא תבין) או שאתה רוצה לשלוח את הרכב לתצוגה של "בואו תראו איזה בלאגן יש לי בתא המטען".

 

 

1. רמקולים אחוריים ללא מגבר ? הם לא מעוותים בווליום גבוה ?

2. לא דיברתי כלל על קבל.

גיא זוהר מ"היום שהיה" : מחקר חדש שיצא בודק כמה אחוזים מהסטודנטים שיש להם תואר שני, יש להם גם תואר ראשון".

פורסם

אם אתה מחפש אופטימליות אז מדובר על קומפוננט קדמי + מגבר 2 ערוצים בחיבור פסיבי ישיר או מגבר 4 ערוצים בחיבור בי-ווירינג אם ניתן או חיבור אקטיבי .

סאב+ מגבר מונובלוק או מגבר 2 ערוצים שיודע לתפקד כמונובלוק(קרוס מתאים וסאבסוניק פילטר וכו').

 

אבל בשביל להתחיל ממשהו אפשר להתקין סט קומפוננט + סאב של סליל בודד 4 אוהם באיזור ה250 וואט RMS ומגבר 4 ערוצים.

עם סאב כזה כל מגבר 4 ערוצים יכול לעבוד בגישור, וכמובן עם שילוב של סט קדמי.

 

9*6, מיותרים.

 

בהצלחה,

under construction..

פורסם

טוב, אז ככה.. נראה לי שאני יוותר על 6 על 9 וכמו שMAKARA אמר אם אני ירגיש שזה חסר אני יוסיף כאלה בקטנה מאחורה.

אני מעדיף מגבר 4 ערוצים , ולא 2 ערוצים ומונו.

 

קראתי פה בפורום בזמן האחרון מלא ביקורות על המק אודיו Z4200 ועל השוואתו לגי בי אל, ראיתי שהוא עולה כמה מאות פחות.

האם הוא באמת טוב כמו הגי בי אל ?

והאם יש מגבר יותר טוב ממנו בתקציב של עד 1200 ?

גיא זוהר מ"היום שהיה" : מחקר חדש שיצא בודק כמה אחוזים מהסטודנטים שיש להם תואר שני, יש להם גם תואר ראשון".

פורסם

תראה זה תלוי גם איזה רדיו דיסק יש לך .. וגם כמובן בתקציב שלך.

אם יש לך תקציב מספיק גדול , אז תקנה גם 6X9.

פורסם

רדיו דיסק פייוניר 6700.

ו6 על 9 אילו אתה ממליץ ? כאלו ללא חיבור למגבר ?

ויש מגבר טוב יותר מהמק אודיו עד 1200 ?

ואיך הוא בהשוואה לגי בי אל ?

גיא זוהר מ"היום שהיה" : מחקר חדש שיצא בודק כמה אחוזים מהסטודנטים שיש להם תואר שני, יש להם גם תואר ראשון".

פורסם

ה 6X9 - לא קשור לתקציב! אם יש לך סאב אז הוא די מיותר, ואף מפריע ליצירת במה קדמית. תעשה כמו ש MAKARA אמר לך, במידה ותרגיש שחסר, תוסיף ותגביר מה HU. זה הכל.

 

לגבי המגבר, אני יודע שכבר בטח עשית, אבל תעשה עוד חיפוש. יש המון שירשורים עם המון המלצות בסכום. Z4200 הוא בחירה די טובה. שים לב שכבר לא מוכרים את הJBL\INFINNITY ב DUTY (כמה שידוע לי) אלא מגבר PIONEER לא משתלם.

 

אני בניתי לי מערכת של מגבר 4 ערוצים, HU, קומפוננט טוב, סאב מדויק ורמקול קואקסיאלי חלש מאחורה (6.5) וממש לא חסר לי כלום ואני מאוד מרוצה.

 

יואב

יואב :arrow:

פורסם
טוב, אז ככה.. נראה לי שאני יוותר על 6 על 9 וכמו שMAKARA אמר אם אני ירגיש שזה חסר אני יוסיף כאלה בקטנה מאחורה.

אני מעדיף מגבר 4 ערוצים , ולא 2 ערוצים ומונו.

 

קראתי פה בפורום בזמן האחרון מלא ביקורות על המק אודיו Z4200 ועל השוואתו לגי בי אל, ראיתי שהוא עולה כמה מאות פחות.

האם הוא באמת טוב כמו הגי בי אל ?

והאם יש מגבר יותר טוב ממנו בתקציב של עד 1200 ?

אתה לא תרגיש שזה חסר. כי רק כשמשהו היה לך ואין לך יותר רק אז אתה מרגיש שזה חסר לך. וזה לא רק ברמקולים אלה בחיים גם. ארי אתה לא יודע האם חסר לך בחורה ספיציפית ליפני שהיא הייתה בידיים שלך. אני חושב שבסופו של דבר צריך איזה משהו מאחורה אבל זה לא קריטי זה בסוף. מקסימים תחבר אותם ל HU וגם לא חייב 6 על 9, זה מוגזם, שני רמקולים של 5.25 זה בהחלט יספיק לך.

פורסם

אוקיי ברמונדו ורומןאקס, אני בינתיים ישתמש בעצות שלכם ולא ישים אחוריים, אם אני יהיה שבסוף זה חסר ,אז אני יוסיף משהו פשוט.

עכשיו בקשר למגבר, עשיתי עוד חיפוש קטן ואני ולא ראיתי משהו יותר טוב מהמק אודיו הזה שממליצים עליו במחיר הזה.

 

עכשיו נגיד שאני הולך על המגבר הזה, שאלתי היא כזו.

איזה קומפוננט ואיזה סאב הכי טובים שהוא יכול לעבוד איתם ? מבקש המלצות.

 

(אני יסביר את השאלה בדוגמא, נגיד שקומפוננט של פירלס זבל יהיה פשוט מדי עבור המגבר הזה, אך מצד שני מורל אילייט יהיה גדול עבור המגבר הזה.)

 

שוב תודה :-P

גיא זוהר מ"היום שהיה" : מחקר חדש שיצא בודק כמה אחוזים מהסטודנטים שיש להם תואר שני, יש להם גם תואר ראשון".

פורסם

המגבר נותן 100 או 110 RMS, כמה שאני זוכר. אני מקווה שהוא נותן את מה שהוא מוצהר עליו.

 

אני שדכתי למגבר של 100 RMS לערוץ את דוטק אוביישן ומרוצה מהתוצאה. אבל זהו מורל, אתה צריך להחליט מה טוב לך ואיזה סט אתה אוהב. בתחילת השרשור אמרת שהקשבת למערכות, אז תגיד לנו אתה, איזה סט אהבת (או אופי צליל של איזה חברה אהבת).

 

סאב - לי יש את ה PG OCTANE ZR12 שגם ממנו אני מבסוט מאוד, והוא מקבל מספיק הספק מהמגבר.

 

מבחינת עוצמות הבעיה היא לא גדולה מדיי, אתה צריך משהו בתחום הספקים RMS קרוב פחות או יותר (עוצמת גישור 2 ערוצים עבור הסאב), בין המגבר לרמקול. על מנת לכפר על ההפרשים תוכל לשחק בעוצמות של המגבר. לגבי סאבים רציניים או סטים עליונים של חברה - שם כבר דרושה הגברה רצינית מהממוצע.

 

תחפש רמקולים שאתה אוהב את הצליל והאופי שלהם. ההמלצות שלי - הן אישיות ממה שאני אוהב. יכול מאוד להיות שאתה תאהב צליל\עוצמה של רכיבים אחרים. תקבע אתה, על פי דמיעה.

אני מעדיף שהרמקול יוכל לקבל יותר ממה שהמגבר מוציא (אבל זה רק אני, רבים יחלקו עליי).

 

יואב

יואב :arrow:

פורסם

תישמע קודם כל תחשוב על במה קדמית. 6על 9 מאחורה, זה לא רמקול לרכב, זה רמקול לרחוב. ישמעו טוב כשתפתח את הבאגאז' אז הם יצעקו חזק. אבל בתור הנעה ממוזסיקה (לא רק חוזק של הבאס) אתה חייב רמקול אכותי מקדימה. רמקול של פוקל נותן באס מדוייק ופאנצ' מאוד. אבל יקר. רמקול חזק שלא מפחד מהעוצמה.

תלוי מה התקציב שלך לרמקול כי זה הרכיב היקר והחשוב במערכת. לא פחות חשובה התקנה שלו.

פורסם

התקציב שיש לי כעת למגבר 4 ערוצים, סאב וקומפוננט עומד על 2,000 שקל.

 

עוד דבר שצץ עכשיו, דוד שלי מחרתיים נפרד מהאוטו ומביא לי את המגבר והסאב שלו.

סאב לנזר מקס, ומגבר שתי ערוצים פיוניר.

 

עכשיו, מה לעשות ?

 

- אולי לקנות מגבר 4 ערוצים, קומפוננט, 6 על 9 ??

- מגבר שתי ערוצים וקומפוננט ?

- כל הצעה אחרת שיש לכם.

גיא זוהר מ"היום שהיה" : מחקר חדש שיצא בודק כמה אחוזים מהסטודנטים שיש להם תואר שני, יש להם גם תואר ראשון".


×
×
  • תוכן חדש...