Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6906 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

איסוזו טרופר, זה רכב עבודה,אין מצב שב 14 שנים הוא עשה 250 אלף ק"מ, זה דיי שקוף ששיחקו בק"מ, תתבע את הבן אדם בתביעות קטנות, אין שום התרוצצות, פשוט צריך לגשת לת"א לבית המשפט ולהגיש טפסים , אפשר להוריד אותם מהאינטרנט, לצלם כמה עותקים,ולשלם סכום של 10 אחוז מסכום התביעה, מעבר לזה הכל נעשה בדואר,שולחים לך מתי המשפט והכל...

תאמין לי שבוע לפני המשפט הוא יתחנן לבטל אותו כי מדובר בעבירה פלילית.

 

יום טוב.

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חח

 

אותי תבעו פעם בתביעות קטנות.

בכתב ההגנה כתבתי לשופט שלא הצלחתי לפענח את כתב החרטומים שכתב התובע ולכן אין לי מושג מה הוא רוצה ואיני יודע מה להשיב.

הגענו לדיון.

לתדהמתי, השופט שאל אם הצדדים נמצאים ומיד עבר לקרוא את החלטתו: השופט נזף בתובע על שהוא גוזל את זמנו של בית-המשפט ושהשופט צריך להתעכב מעל ומעבר על כתב התביעה והוא עצמו התקשה להבין מה כתוב, לפיכך הוא מחליט למחוק את התביעה.

השופט רק סיים את דברו ומיד פניתי וביקשתי הוצאות - קיבלתי 250 שקל הוצאות משפט שכמובן שילם לי בית המשפט.

 

ולמי שלא יודע, את התשלום הזה מממן התובע מכספו שלו כשהוא מפקיד בקופת בית-המשפט סכום מסויים עבור זימון עדים.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

בית משפט לתביעות קטנות אינו עוסק בתלונות פליליות ולא ידון בעצם מעשה הזיוף.

 

למרות כל "רואי השחורות" המשווים אותנו לשבדים, אני סבור שאדם שנתקל במעשה פשע לא אמור לעצום עיניים או לגלגל אותן לשמיים ולוותר מראש.

פנה אל המוכר ואמור לו כי יש לך הוכחות כי נעשה זיוף ואתה רוצה לבטל את העסקה/לקבל פיצוי.

אם אין הענות, הגש תלונה במשטרה.

במקביל אתה יכול לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות על נזק כספי (למשל, ההפרש בין מחיר הרכב על פי הקילומטרז' האמיתי לעומת מחירו על פי "מצג שוא".) מכיוון שתביעה בתביעות קטנות מוגבלת בסכום הנזק, ככל הנראה תוכל לתבוע את הסכום המירבי הקבוע בחוק. בתביעות קטנות אין צורך בעו"ד. ציין בכתב התביעה כי הגשת תלונה במשטרה וכי הצעת למוכר לבטל את העסקה/דרשת פיצוי.

אם מוכר הרכב לא חושש ממשטרה או מבית הדין, סביר להניח שלא תראה כסף. (ראה כל סיפורי ההוצאה לפועל להלן). אך דווקא סוחרי רכב מקצועיים ירצו אולי למזער נזק ויהיו מוכנים לפשרה.

פורסם

כל מה שאמרת על זה שבנתיים השתמשת ברכב, המחירון שלו ירד בעוד 2000 ש"ח, יש בלאי למכלולים בעוד 1000 ש"ח, ותקופת תוקף הטסט התקצרה ולכן עוד 500 ש"ח, זה נכון.

כלומר גם אם יקוזז לך הפיצוי על הסעיפים האלו, זה בסדר גמור. אתה לא מפסיד כי באמת נסעת חצי שנה ברכב. ולכל ק"מ יש עלות גבוה מאוד במציאות. (בין שקל ל 4 שקלים לקילומטר, תלוי איך מחשבים).

תחשוב שנסעת ברכב "שכור" חצי שנה, ואתה משלם קצת על זה.

עדיין, מה שחשוב זה שהעסקה תבוטל, יפתח לו תיק במשטרה ובשאיפה גם משפט, ותוכל לקבל סכום הוגן חזרה לקניית רכב נורמלי + כמה אלפים על עוגמת נפש ובזבוז זמן.

פורסם

מסכים עם כל מה שנאמר פה על ידי אמיר שליט. יחד אם זאת אינני מסכים עם זה שהבחורה צריכה לשבת בבית ולתת לנוכל שזייף בערך מחצית ממה שהרכב עשה! להמשיך בחיים נורמליים כאילו כלום לא קרה. מי יודע את מי הוא "ידפוק" ברכב הבא שלו. צריך להתלונן במשטרה \ בשידור חוקר \ אמנון לוי ולעשות משהו עם זה. היא יושבת בבית ואוכלת את עצמה הוא צריך לסבול לא פחות.

פורסם

עצוב - אבל אמיר שליט מציג את המציאות כפי שהיא.

 

הינה סיפור קצר ואמיתי שממחיש את מה שטען אמיר (אם בכלל צריך המחשות נוספות):

באחד מימי האינתיפאדה הקודמת, חיילי צה"ל באיזור חברון זיהו דגל אש"ף מונח על חוט חשמל.

כמקובל באותם ימים הם תפסו את הפראייר המקומי הראשון שעבר, לקחו לו את הת"ז ודרשו ממנו להוריד את הדגל.

האיש טיפס על עמוד החשמל, ניסה להוריד את הדגל וספג מכת חשמל שבעקבותיה איבד את שתי ידיו.

 

האיש דרש פיצויים מהמדינה וקיבל כמעט גורנישט. אתם יודעים למה?

כי עו"ד פליאה אלבק שייצגה את המדינה טענה שהמדינה מימנה לו פרוטזות, שהוא עובד בחנות פלאפל ועם פרוטזות קל יותר לתפקד (חוסך כלי עבודה) ולכן הנזק שלו אפס.

 

אתם מבינים - האיש איבד את שתי ידיו אך מבחינה משפטית הנזק שלו אפס...

 

לכן לפני תביעה צריך לשקול היטב את העניין. זו המציאות בבתי המשפט וגם אם תוכיחו את צידקתכם עדיין יוכל לבוא מישהו ולטעון שאתם צודקים אבל הנזק שלכם הוא אפס.

פורסם

הבעיה הגדולה פה היא בעצם מוסרית

מאז שגילינו את העניין ידידה שלי רוצה למכור את הרכב

היא לא יכולה להמשיך את השקר שעשה בעל הרכב הקודם ולמכור את הרכב כביכול עם 260 אלף ק"מ

והיא תאלץ לספוג נזק מאוד גדול כשתמכור את הרכב בתור רכב שעבר כמעט חצי מיליון ק"מ

בערך בחצי מחיר אולי אפילו פחות מחצי מחיר

פורסם

חברתך ראויה לשבח על קו מחשבתה.

 

כפי שהבנת, הסיכוי לקבל עזרה אמיתית ממי שבעצם אמור לתת עזרה, כלל לא וודאית ואף יתכן כי סתם תיובש בהליכים ביורוקרטיים.

 

האפשרות הפשוטה יותר, היא לכל היותר לנסות לפנות למוכר, להסביר לו שיש לכם עובדות המעידות על רמאות, ולנסות לבקש פיצוי כלשהו. אם המוכר יבהל, אולי זה יעזור קצת.

אבל אם המוכר לא יבהל, זאת תהיה שוב סטירת לחי שתוכיח לכם שלא רק שרימה אותה בפעם הראשונה, גם עכשיו הוא מזלזל בה. לפעמים לא כדאי להיכנס לסיטואציה שיכולה לגרום לעוד עוגמת נפש.

 

מה שאולי נכון יותר לעשות, הוא לשלוח מכתב מסודר, להעלות את הנקודות הבעייתיות שיש לקונה, לדרוש ביטול העסקה והשבת כספים, או פיצוי כספי נאות.

לכתוב שבמקרה ולא ימצא פתרון, היא שוקלת פניה לערכאת משפטיות.

 

להשאיר כתובת למשלוח תשובה - לא טלפון. תשובה בכתב יכולה למעשה לתת אור על טענותיכם ולאשר אותן.

 

אם תתקבל תשובה שהמוכר מוכן לתת משהו, או להגיע להסדר, תוכלו להתנחם בכך שהצלחתם להוציא משהו מנוכל.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

קודם כל להתקשר אליו ולהקליט את השיחה. להבהיר לו שבררתם במוסכים שונים כדי להיות בטוחים, וזה ודאי שלרכב היה פעם ק"מ יותר גבוה מאשר היום.

להגיד לו שאתם הולכים לתבוע אותו.

בשלב זה יתכן והוא יגיד שמצידו תתבעו אותו כי יעברו שנים עד שתראו ממנו שקל. בכל מקרה השיחה מוקלטת כך שזו בעצם הודאה.

אני מצאתי את עצמי פעם באותו מצב וזה מה שעשיתי.

אני הקלטתי והוא אמר שהוא לא יכול כבר לבטל את העסקה ולקחת את האוטו חזרה כי הוא יהיה יד חמישית כבר ואז איך הוא ימכור ובלה בלה, וחוצמזה הוא כבר השתמש בכל הכסף שנתתי לו. נתתי לו כמה ימים להגיד לי אם הוא מתכוון להחזיר לי סכום של שליש מערך הרכב או שאני הולך למשטרה.

אחרי כמה ימים מאז שהקלטתי אותו, הוא התקשר, אמר שהוא מוכן להחזיר לי איזשהו סכום ושהוא מניח שהקלטתי את השיחה הקודמת. בקיצור נפגשנו ברחוב בצהריים, (כל אחד מלווה בעוד אנשים...) והוא החזיר במזומן רבע מערך הרכב ואני חתמתי לו שאין לי טענות יותר אליו.

זה המקסימום שיכולתי להערכתי להשיג, וזה בערך פיצוי סביר.

בהצלחה


×
×
  • תוכן חדש...