Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבי אספנות מודל 2008


doren02
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6553 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

כיום, מכוניות אספנות משנות ה-70', ואפילו חצי-אספנות משנות ה-80', הן בסך הכל מאוד מכאניות, בלי מחשבים ואלקטרוניקה מסובכת, ולכן פשוטות יחסית לאחזקה. גם במכוניות אספנות נדירות שאין בנמצא חלפים עבורן, תמיד אפשר קצת לאלתר בלית ברירה ולשחזר חלקים נעלמים. צריך רק לדעת מכונאות בסיסית ובהרבה מקרים אפשר לטפל במכונית בעצמך.

השאלה שלי היא איך לדעתכם יראה עולם אספנות הרכב בעוד נניח, 20 או 30 שנה?

משנה לשנה המכוניות רק נהיות מסובכות יותר. תחשבו על אספן בשנת 2030 שירצה לשפץ S-CLASS בפדנטיות. מעבר למורכבות המכאנית המטורפת, ישנם כל כך הרבה צ'יפים ומחשבים ומערכות מפוקדות-שמע ומערכות מבוססות ניווט לווייני וכו' וכו'...איך לעזאזל הוא אמור להתעסק בכל זה? הוא לא יוכל לעשות שום דבר בעצמו מלבד להחליף נורה פה ושם. על ההנעה הלוויינית הוא בטח יצטרך לוותר מראש. וגם אם ימצא את הנכד של הנין של קארל בנץ שיסדר לו כמה תוכנות לניהול מנוע ומחשב שליטה על המסאז' במושב האחורי, זה רק בגלל ש-S-CLASS תהיה מכונית נפוצה יחסית. מה לגבי מכוניות נדירות ואקזוטיות הרבה יותר?

 

טוב, מצטער על הניחוח האפוקליפטי, סתם מעניין אותי לדעת מה אתם חושבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי, הכיוון שאתה מתאר הוא בעל סבירות גבוהה למדי - לתקן את המכונית שלי מספיקים ארגז כלים סטנדרטי, מנורת ביקורת, ובמקרים חריגים רב-מודד (DVM) שעולה גרושים, אבל כדי לתקן מיאטה כבר נדרש סורק, מחשב, ומי יודע מה עוד...

להערכתי בעוד 20-30 שנה תהיינה סדנאות שיתנו את השרות הזה עבור רכבים קלאסיים של העתיד, ויתכן שיהיה ציוד בייתי פשוט שיאפשר גם לחובבים טיפול במערכות המחשב של הרכב (תוך שימוש ב-LAPTOP למשל), אבל אין ספק שהחיים יהיו קשים יותר.

 

אגב - מאותה הסיבה בדיוק, אם תהיה מלחמה אטומית, הרכבים החדישים יושבתו מייד (בגלל הפעימה האלקטרומגנטית - EMP). פשוט כל הרכיבים המשולבים ישרפו. לעומת זאת, מכוניות עם פלטינות וכויל ימשיכו לנסוע בכיף. יש עתיד :wink:.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב - מאותה הסיבה בדיוק, אם תהיה מלחמה אטומית, הרכבים החדישים יושבתו מייד (בגלל הפעימה האלקטרומגנטית - EMP). פשוט כל הרכיבים המשולבים ישרפו. לעומת זאת, מכוניות עם פלטינות וכויל ימשיכו לנסוע בכיף. יש עתיד :wink:.

 

 

אז יש למה לחכות...:twisted:

מאזדה 6 06' ופורד פיאסטה 89 ללוחמה עירונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב - מאותה הסיבה בדיוק, אם תהיה מלחמה אטומית, הרכבים החדישים יושבתו מייד (בגלל הפעימה האלקטרומגנטית - EMP). פשוט כל הרכיבים המשולבים ישרפו. לעומת זאת, מכוניות עם פלטינות וכויל ימשיכו לנסוע בכיף. יש עתיד :wink:.

 

תמיד אמרתי שיש חיים אחרי המוות.:roll:

 

ירון מאיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייצרו גם ייצרו, אני מוכן לחתום על כך.

 

מה שכן, לשפץ S קלאס חדשה לא הייתי מוכן לעשות אפילו היום, אז עוד 30 שנה ? נשמע כמו בדיחה גרועה.

 

חזוני:

 

בעלי הממון ישמרו וישפצו מכוניות יוקרה וספורט בסכומים גדולים, וכל המכוניות העממיות יעלמו כלא היו. פורד אסקורט שנת 70 יכולה לשרוד בקלות 50 שנה. מאזדה 3 עוד 15-20 שנה תהפוך לאבק.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הבעיות הגדולות במקום עבודתי (חברת אלקטרוניקה).

שכאשר יש לקוחות שמעוניינים לקבל מוצר מדף שיוצר בעבר בעבור לקוח אחר, לא ניתן להשיג יותר את הרכיבים שאיתם ניבנה המוצר המקורי. רכיבים אלו מכונים obsolete ואז יש צורך לתכנן מחדש כרטיסים ולבצע אינטגרציה לחלקים שכן אפשר היה ליצר.

סיפור לא פשוט!

 

קיימים גם מחסנים שסוחרים ברכיבי obsolete, לדוגמא ע"מ לתחזק מערכת בדיקה אוטומטית המבוססת על פנטיום 286, יש צורך לרכוש מעבד "חדש" בעלות סביב 1000 דולר למעבד 286 !!! טירוף.

 

לכן הנבואה שלי, גם כן קודרת מאוד בנוגע לרכבים מרובי מחשבים.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה שהוא בנבכי ארכיון קארזפורום מצוי שירשור זהה מלפני כמה שנים. מה שטענתי אז, ואני גם טוען היום, שהקושי בשימור רכבי אספנות בעתיד יהיה זהה להיום.

 

ראשית, ישארו חלפים מקוריים, NOS או משומשים מפירוק. אין היום בעיה להשיג חלפים חדשים מקוריים יעודיים למכוניות מרצדס מ 1977, וסטוק החלפים למכוניות 2007 יהיה אותו דבר.

 

שנית, אם יש ביקוש ייצרו תחליפים. למכוניות אמריקאיות משנות השישים-שבעים אין בעיה להשיג כיום יחידה הנכנסת למפלג במקום הפלטינות והופכת את ההצתה לאלקטרונית. יתכן ובעתיד, דווקא פלטינות חדשות יהיה קשה להשיג - כמו בנזין עם עופרת - כי לא יהיה ביקוש. לחלקי האלקטרוניקה תהיה לבטח קופסא אוניברסלית קטנטנה שתעשה את כל מה שצריך.

 

בקיצור, מי שזה מה שעוצר אותו יכול בשקט לקנות S-class חדשה ולהחזיק אותה עד לאספנות.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה של מכוניות אספנות פופולאריות, כמו שברולט בל-אייר לדוגמא, האם היצרן (ג'נרל מוטורס לצורך העניין) מייצר או דואג שיהיו עדיין חלקי חילוף מקוריים או מורשים? או שמא יש רק חברות לא קשורות שמייצרות תחליפים? והאם החלפים מוקפדים ע"פ התכנון המקורי, פרימיטיבי ככל שיהיה?

 

מעניין אותי לדעת, בתור בן אדם שמתעניין באספנות אך טרם יצא לו לשפץ רכבים בעצמו, מה אתם עושים במקרה שמתפוצצת משאבת דלק במכונית הקשישה? או שנניח יש צורך בתושבות גומי מיוחדות? הרי אין כל כך טעם להתקין רכיבים כאלה משומשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם תנו להגיע ל-2030- וזה לא נראה כ"כ שיקרה, נכון להיום!:? בכל מיקרה- קשה לי להאמין, שתהיה בעיה יותר גדולה לתחזק רכב בן 30 בעוד 30 שנה, מאשר את הרכב בן 30 היום. אגב, יש דוגמאות כבר: תראו את הרכבים היחסית "חדשים", כמו למשל מיצובישי לנסר מסוף ה-80, או אפילו את ה-BX ים- הרי, חלקם כבר כמעט בני 20, וחלקם אף יותר, ולפני 20 שנה כל חובבי רכב "קלאסי" (ואני ביניהם) צחקנו: "תראו רכבים של פעם, ושל היום- אלא של פעם נוסעים וימשיכו לנסוע, ואני בטוח, שאף רכב מודרני לא ישרוד יותר מ-5-6 שנים!". להזכירכם- זה היה לפני כ-20 שנה! ועדיין אנחנו רואים מלא רכבים כאלה בכבישים, בשימוש יומיומי, אני לא מדבר אפילו על האספנות! אז, לא הכל שחור כ"כ, לפחות מבחינה הזו!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הפונקציות הבסיסיות ביותר ברכבים מודרניים (עד כדי הפעלת צופר, אפילו) מבוצעות באמצעות תקשורת מחשבים.

החלפה סיטונית של חלפי NOS לא תעזור אם לא ברור מה הגורם לתקלה.

הבעיה היא שאין כל אפשרות לבצע אבחון או תחזוקה שכזו באמצעים ביתיים.

 

כבר כיום מוסך שאינו מורשה יבואן מתקשה מאוד להתמודד עם מערכות מולטיפלקס, שמחייבות שימוש בחומרה ותוכנה יעודית של היצרן על מנת להתממשק למחשב המכונית.

 

ללא תוכנה וחומרה שכזו, לא ניתן אפילו להחליף חלק תקול בחלק חדש, כיוון שהרכיב החדש (יחידת בקרה לחלון חשמלי, למשל) לא יסכים לפעול לפני שהגדירו אותו במחשב הרכב.

מחשב תחזוקה יעודי שכזה הוא מוצר יקר מאוד, נדיר מאוד (עותק או שניים בכל מוסך מורשה). הסיכוי שמחשב כזה ישרוד שלושים שנה ויהיה זמין מספיק למשפצים עצמאיים - נראה לי די קלוש.

 

גם שכפול מפתח הוא לא עניין של מה בכך. ברכבים אירופאיים רבים שכפול מפתח חדש מתבצע על ידי היצרן (לא היבואן) המקבל את מספר השלדה, ומפיק מפתח המותאם רק למכונית הזו.

ספק אם בשנת 2037 נוכל להזמין מהיצרן מפתח למכונית שנבנתה לפני 30 שנים.

 

 

אני מצטרף למחנה הפסימי. תחביב האספנות ימשיך להתקיים, אבל כל תקלה חשמלית טריוויאלית עלולה להיות עילה להשבתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם בכלל לא בכיוון, בעתיד ייוצרו מכוניות חד פעמיות, המכונית תתכלה בתום השימוש ותהיה עשוייה מנייר עיתון....ובכלל, האנשים יעתקו ממקום למקום בכוח המחשבה. חכו ותיראו....או שלא....רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם במכוניות אספנות נדירות שאין בנמצא חלפים עבורן, תמיד אפשר קצת לאלתר בלית ברירה ולשחזר חלקים נעלמים. .

 

ב-2030 אנשים ישחזרו מחשבים, צ'יפים ושבבים שיהיו דרושים להם ע"מ לשפץ את הרכב, כל אחד ידע שפת תכנות.

 

אופטימי משהו :roll:

http://www.benko.co.il

בנקו - יבוא תאורת לד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...