Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו B4 או הונדה אקורד


kobiho
שימו לב! השרשור הזה בן 6422 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האקורד מצויידת ביחידת הנעה טובה משל ה-B4 וגיר 5 הילוכים לעומת 4 הילוכים מיושן בסובארו.

ה-B4 מאובזרת הרבה יותר ומצויידת (בשטות הזאת שנקראת) AWD.

 

על ה-B4 לא נהגתי, אך באקורד הרגשתי את המתלים קשים מעט לטעמי.

 

ממליץ על נסיעת מבחן.

טוב שאתה ממליץ על נסיעת מבחן ופוסל מערכות ברכב וקורא להן שטויות, וזה כשעוד לא נסעת ובדקת.

 

התנהגות ילדותית ? כנראה שכן.

 

הסובארו מצויינת, מאובזרת הרבה יותר מהאקורד. נוחה יותר.

המנוע של האקורד מרעיש יותר, אבל עם זאת היא אטומה יותר לרעשי הרוח והסביבה.

למרות שלסובארו גיר 4 הילוכים במקום 5 באקורד, הגיר של הסובארו פועל משמעותית טוב יותר, ההעברה חלקה יותר והיחס הרבה יותר כיפי ונכון.

הסובארו מרגישה יותר מוצקה על הכביש, אבל הפלסטיקה של האקורד טובה יותר.

 

לגבי המראה החיצוני אני מעדיף את הסובארו. לגבי העיצוב הפנימי - האקורד.

 

רזי.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מצאתי משהו רע או פגום בתיבה או בנוחות של האקורד - למרות הקשיחות.

האקורד נשארת מאוד מאוזנת בשיבושים בכביש למרות הקשיחות, וזה גם משהו שצריך לקחת בחשבון.

ה B4 מאז ומתמיד היתה מכויילת רך ביחס לאקורד.

 

שורה תחתונה שתיהן טובות - רק נסיעת מבחן תכריע את הכף.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחקו לי את ההודעה למרות שלא היה שום דבר שנוגד את חוקי הפורום.. אבל כן ידעו להשאיר את התגובות הטוענות שדיברתי ללא ביסוס.

 

אז אני אתן שוב מענה לרנזי וליאצק מדוע טענתי את מה שטענתי..

 

אולי יוכלו המתנגדים הנחרצים לדבריי לספר לנו מדוע AWD היא מערכת הכרחית ברכב משפחתי עם מנוע 2 ליטר.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=103046&page=3&highlight=AWD

 

אמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, ההודעה שלך נמחקה מהסיבה הפשוטה שאתה הגבת (גם) לגופו של כותב (אני) ולא לגופו של עניין.

 

שנית, אתה קבעת בצורה נחרצת וללא שום הסתייגות שהמערכת המדוברת היא שטותית.

עובדתית, בישראל, הנחיצות שלה היא נמוכה בדגמי ה 2.0L מאשר במדינות קרות\מושלגות וכד'. במצבים קיצוניים יהיו כאלה שידעו להשתמש בה ויהיו כאלה שלא, בדיוק כמו ב ABS (עדיין יש אנשים שלא יודעים לבלום עם המערכת הזו וגם לא יודעים מה מטרתה).

 

את יתרונות המערכת (יעילות הורדת הכח לכביש) כולנו מכירים - וגם את החסרונות.

מכאן ועד לקחת מערכת כזו, שהיא גם תפיסת עולם של היצרן, ולומר שהיא שטותית - הדרך רחוקה. עובדה: עד היום נמכרו כמה מיליוני סובארו ברחבי יפן ואמריקה - כולם עם AWD. אנשים חיפשו את ה AWD בגלל השימושיות (שלהם ברכב) והייחודיות של רכב פרטי\סטיישן עם המערכת הזו. עובדה שבמשך שנים סובארו השקיע הון בפיתוח המערכת והצליחה ליצור מספר וואריאציות מתקדמות הן לדגמי האימפרזה והן לדגמי הלגאסי והפורסטר. המערכת הזו באופן טיבעי לא חסינה מחסרונות ולא באה להציל את העולם.

 

אם נתייחס לעניין הטכנולוגיה נראה שדווקא בסובארו הצליחו ליצור מכונית עם AWD שלא שוקלת יותר מרוב המכוניות בסגמנט שלה.

רוצה דוגמאות ? בבקשה;

B4 עם מנוע 2.0R שוקלת פחות מ 407, מאזדה 6 ופאסאט 2.0FSI.

האקורד לעומת כל הנ"ל, שוקלת פחות !.

 

לגבי גזילת הכח של ה AWD - אין ספק, נקודה רעה במיאוץ האולטימטיבי מ 0 ל 100 קמש הגוזלת כ-שניה שלמה (!).

מבחינת צריכת דלק ? התאוריה אומרת שעם המנועים החדשים הגיעו לנתונים טובים מאוד ביחס למכוניות עם מערכת הנעה כפולה - ואולי אפילו טובים ביחס למתחרות. מן הסתם לא יצא לי באופן אישי לעשות השוואות בין המכוניות לכן אין לי נתונים מדוייקים בעניין - כך שצריך לקחת את הנל בערבון מוגבל.

 

בשורה התחתונה, במקרה שלנו, ה AWD לא צריך להיות הסיבה להעדיף את ה B4 על מתחרה אחרת. אפשר לומר שבשבילנו בארץ זה בונוס. בשביל מי שידע להשתמש בזה - זה אפילו יתרון.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, אני לא מבין על מה התלעמת מלכתחילה..?!

תעיין בלינק שצירפתי ותקרא בשרשור ההוא שרשמתי את אותם דברים שאתה רשמת (לא רק אני, גם רבים אחרים).

 

לקחת את מה שאמרתי כאן (שטות) ולפרש את זה בקונטציה כזאת של זלזול ולעג למהנדסי רכב מובילים שתכננו מערכת מסוימת זה החלק השגוי פה.

 

הכותב בשרשור ביקש חו"ד לרכישת הסובארו, שמן הסתם הרכב שהוא ירכוש יסע על כבישי.....ישראל!

כבר אמרתי, אתה בעצמך גם אמרת, שה-AWD, ברכב ממוצע, לנהג הממוצע שמחפש רכב משפחתי גדול ותו לא, פשוט לא הכרחית.

 

למה אני מגדיר את זה שטות? בדיוק מהסיבה הפשוטה שהיבואן בארץ מרשה לעצמו לשחק במערכת כגימיק שיווקי!

אם תחליק על כתם שמן על הכביש במהירות X, ה-AWD זה לא מה שישאיר אותך בחיים. וזה גם לא מה שעושה את הרכב בטוח וטוב יותר מהמכוניות בקבוצה.

 

לגבי החסרונות, אולי טכנולוגיית המנועים החדשה ממזערת אותם, אך הנעה לארבעת הגלגלים חייבת לקחת משהו ממקום אחר. אין מה לעשות.

אם מסתכלים על ההיתרונות שבמערכת (שפשוט לא יבואו לידי ביטוי ב-99.9% בכבישי ישראל) אל מול החסרונות, מערכת AWD לא כדאית ברכב שכזה.נקודה.

 

אגב, אני לא מבין מאיפה הסקת שאני חושב שה-AWD זאת מערכת חסרת חשיבות?

 

גם בשרשור ההוא טענתי, שהמערכת ידועה וכבוד רב רוכשים לה ולמהדנסי סובארו שעמלו לפיתוחה, במכוניות (WRX/STI/פורסטר/B4 3.0) שראויות לזה, או לחילופין במדינות שזקוקות לזה.

 

אמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון, זכותו של היבואן לקחת את העניין ולהשתמש בו כגימיק שיווקי - כמו שיבואנים משתמשים בכל מיני סיסמאות וגימיקים שטותיים לא פחות מאלו.

 

שנית, כל המכוניות של סובארו היום מגיעות עם AWD, תפסול אותן רק בגלל זה ?

הרי כבר אמרנו שמבחינת משקל אין הבדל, מבחינת האצה יש מעט הבדלים - ומבחינת צריכת דלק תהיה בטוח שההבדלים לא תהומיים, אז איפה פה הבעיה ?

 

בעניין יתרונות המערכת - זה לא קשור רק לכבישי ישראל (אחרת, עם מצב הכבישים בארץ, היית צריך אותה תמיד - כי רוב הכבישים כאן משולים לשטח קל :p) אלא קודם כל לנהג, שידע להשתמש בה - וגם (בלי קשר) יש לך תמיד יתרון קטן של הורדת הכח לכביש שהיא יעילה יותר. האקלים היה יכול להפוך את המערכת הזו לנחוצה יותר, אבל לגבינו זה יחסית שולי.

 

בכל מקרה שלוקחים את כל החבילה אין הרבה מה לתהות על קנקנה של מע' ה AWD אלא פשוט להסתכל על כל החבילה, לנסות אותה - ואז לבחור (לפי ראות עיניו של הקונה\מתלבט).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, נהגתי רבות ב-WRX, לא הגעתי למצבים קיצוניים אבל גם לא חשתי שיושבת לה מערכת שכזאת ברכב- כלומר, המערכת עצמה אינה באה לידי ביטוי לרעת הנסיעה.

 

לראיה, אבא שלי שקל החלפת ה-6 ב-B4 החדשה.

הרכב נפסל, בהמלצתי, דווקא בשל גיר ה-4 ההילוכים והמתחרה מבית פורד שצפויה להגיע.

לא אמרתי מהומה ולא פסלתי את הרכב בגלל ה-AWD.

אפשר להגיד שזה יתרון כלשהו שהמערכת הזאת הקיימת ברכב, גם אם תזדקק לה במקרה קיצוני אחד וגם אם לעולם לא תגיע לזה- היא פשוט שם, ותמיד מורידה את הכח לכביש בצורה טובה.

 

שים לב, היא יכולה לעזור במקרה מסויים וספציפי אחד נניח, אבל היא תמיד תצרוך את הפעולה שלה היומיומית בכל נסיעה בדלק.

וגם אם ההפרשים הם לא גדולים, זה מצטבר להרבה, כשנוסעים כ-20K ממוצע שנתי.

 

בשורת הסיכום, זה לא פאקטור לרכישה, בטח שלא לדוגמא לאבא שלי או למנהל הבכיר.

לעולם אגב לא פסלתי את ה-B4 בגלל הנעה כפולה (למרות שבעיני היא פשוט "סתם" נמצאת שם).

 

(אחרת, עם מצב הכבישים בארץ, היית צריך אותה תמיד - כי רוב הכבישים כאן משולים לשטח קל :razz:)

בשביל זה הביאו לנו את הפורסטר :-P
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון, זכותו של היבואן לקחת את העניין ולהשתמש בו כגימיק שיווקי - כמו שיבואנים משתמשים בכל מיני סיסמאות וגימיקים שטותיים לא פחות מאלו.

 

שנית, כל המכוניות של סובארו היום מגיעות עם AWD, תפסול אותן רק בגלל זה ?

הרי כבר אמרנו שמבחינת משקל אין הבדל, מבחינת האצה יש מעט הבדלים - ומבחינת צריכת דלק תהיה בטוח שההבדלים לא תהומיים, אז איפה פה הבעיה ?

 

בעניין יתרונות המערכת - זה לא קשור רק לכבישי ישראל (אחרת, עם מצב הכבישים בארץ, היית צריך אותה תמיד - כי רוב הכבישים כאן משולים לשטח קל :p) אלא קודם כל לנהג, שידע להשתמש בה - וגם (בלי קשר) יש לך תמיד יתרון קטן של הורדת הכח לכביש שהיא יעילה יותר. האקלים היה יכול להפוך את המערכת הזו לנחוצה יותר, אבל לגבינו זה יחסית שולי.

 

בכל מקרה שלוקחים את כל החבילה אין הרבה מה לתהות על קנקנה של מע' ה AWD אלא פשוט להסתכל על כל החבילה, לנסות אותה - ואז לבחור (לפי ראות עיניו של הקונה\מתלבט).

 

איציק

 

מילים כדורבנות !! אין הגדרה טובה יותר ל- AWD.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית כל, לזכות הסובארו עומדת תוצאת מבחני ריסוק משמעותית טובה יותר מהתוצאה הדי מגוחכת של האקורד (בהשוואה למתחרות)

 

כך מכונית אמורה להראות אחרי מבחן ריסוק:-

http://www.mynrma.com.au/liberty_03_suburu_liberty_nc.asp

 

כך מכונית לא אמורה להראות אחרי מבחן ריסוק (שים לב שלמכונית הנבחנת יש 4 כריות אויר, לאקורד "הישראלית" יש רק 2 לכן המלצתי, שים ברכב קסדה-אולי זה יעזור):-

 

http://www.mynrma.com.au/accord-euro_03_hondaaccordeuro_lhd.asp

 

בנוסף לכך לאקורד רמת איבזור מעליבה ונמוכה (להלן רשימה קטנה ולא מלאה של איבזור שקיים כסטנדרט בסובארו ולא באקורד):-כריות צד, גלגלי מגנזיום-"17, פנסי ערפל קדמיים, בקרת שיוט, רדיו דיסק מחליף דיסקים MP3, קיפול מראות צד חשמלי, 6 רמקולים (באקורד יש רק 2), חימום מראות צד, שני אגזוזים מאחור.

 

הסובארו מכוילת רך יותר ולזכותה מע' מתלים מסוג רב חיבורי שתורם לרמת נוחות גבוהה יותר, האקורד גם רועשת יותר בהשוואה לסובארו.

 

לגבי ההתנהגות כביש, גם מנסיון וגם מקריאה של ירחונים בארץ ובעולם (תקרא מה נכתב על הנושא במבחן ההשואתי שנערך בין האקורד לB4 בירחון "אוטו", ירחון גלגלים האוסטרלי והירחון SCC האמריקאי) תראה שהתחושה הבטוחה יותר נמצאת בסובארו היא יותר ניטרלית וכיפית לנהיגה. מה שנכון שלאקורד יש הגה עדיף על הסובארו כמו גם, גיר אוטמטי מעולה.

 

בקיצור, הסובארו מכונית עדיפה!

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הייתה ההתלבטות הזו בין האקורד לB4 ולאחר נסיעות מבחן על שתיי המכוניות בחרתי בB4 מכמה סיבות:

 

אבזור- אני לא אשלם על רכב כל כך הרבה ואקבל טסות!

נוחות-הB4 מאוד רכה לעומת האקורד ויותר נעימה.

תדמית-לא יעזור להונדה תדמית ערסית ומצועצעת- גם הסמלים נעלמים אחריי שבוע.

תשומת לב-האקורד מושכת המון עיניים בוחנות וקנאים-כל שבוע שריטה חדשה(מניסיון של חבר).

ביטוח-האקורד הרבה יותר גניבה ולכן ביטוחה כמעט פי 2 מהB4.

טיפולים וחלקים-בהונדה הרבה יותר יקרים.

אחיזת כביש גבוהה בB4-לקחתי סיבובים ב90 כשעם רכב בהנעה קדמית ב60 כמעט עף בסיבוב כזה.

 

זהו בעיקרון...

אוטו זה כמו אישה.היית נותן את האישה שלך למישהו אחר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6422 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...