Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7222 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום
פורסם

מדובר ברנו מגאן שנת 2001 מנוע 1.6 16V גיר אוטו

התופעה כפי שתוארה על ידי הלקוח

בנסיעה ממושכת של כ-20 דקות ומעלה בפקקים בקצב של ראשון שני לפתע במעבר מראשון לשני

הגיר יוצא לניותרל בהחלקה של 100% למשך של כ30 דקות עד שעה הלקוח ממתין בצד הדרך

תוך כדי ניסיון מידי פעם לנסוע ולפתע נוסע -התקלה מופיע רק במקרים הקיצוניים האלה ולא תמיד

הרכב הובא אלי לבדיקה -בסריקה נמצא כי אין תקלות ,מפלס שמן תקין,צבע שמן סביר לרכב יש 78K

אני נסעתי ברכב אמנם לא בתנאים האלה והרכב נסע והחליף מצוין

האם מישהו נתקל בתקלה כזאת .

הפניה למומחים של רנו במיוחד בתודה מראש רון

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם

לרוב תופעה כל כך בוטה של החלקה אמורה להקפיץ גם קוד תקלה כגון input speed sensor, output speed sensor, gear slip, gear ration.

 

אישית לא נתקלתי בתקלה כזו ,אבל המלצתי היא שתיסע בעצמך עם הרכב באותם התנאים מחובר עם סקנר, ובזמן תקלה ה DATASTREAM יוכל לתת לך כוון.

 

עוד דבר, מכוון שקוד תקלה לא קפץ, יתכן ומדובר בבורר מצבים או מתג P/N לא מכוון, שלמעשה הוא מראה מצב N כאשר אתה בעצם ב D. אבל תוכל לראות זאת ללא קושי בזמן אימות התקלה עם סורק.

 

אני הייתי בודק את כוון המתג הנ"ל, במידה ונדרש כוון, מכוון ומשחרר את הלקוח שיסע ויעדכן אותך בעצמו.

 

עוד אפשרות לבדיקה כאן.

  • ספונסר פורום
פורסם

אני לא יכול להכניס את עצמי לפקק של שעה באיילון (עדיף לא לעבוד)

ומשום מה הסקנר שלי מסוג סאן לא נותן לי דאתא אלה רק קריאת תקלות

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם
עוד דבר, מכוון שקוד תקלה לא קפץ, יתכן ומדובר בבורר מצבים או מתג P/N לא מכוון, שלמעשה הוא מראה מצב N כאשר אתה בעצם ב D. אבל תוכל לראות זאת ללא קושי בזמן אימות התקלה עם סורק.

 

אני הייתי בודק את כוון המתג הנ"ל, במידה ונדרש כוון, מכוון ומשחרר את הלקוח שיסע ויעדכן אותך בעצמו.

 

נתת לך אלטרנטיבה. בדוק את הנושא.

  • ספונסר פורום
פורסם
לרוב תופעה כל כך בוטה של החלקה אמורה להקפיץ גם קוד תקלה כגון input speed sensor, output speed sensor, gear slip, gear ration.

 

אישית לא נתקלתי בתקלה כזו ,אבל המלצתי היא שתיסע בעצמך עם הרכב באותם התנאים מחובר עם סקנר, ובזמן תקלה ה DATASTREAM יוכל לתת לך כוון.

 

עוד דבר, מכוון שקוד תקלה לא קפץ, יתכן ומדובר בבורר מצבים או מתג P/N לא מכוון, שלמעשה הוא מראה מצב N כאשר אתה בעצם ב D. אבל תוכל לראות זאת ללא קושי בזמן אימות התקלה עם סורק.

 

אני הייתי בודק את כוון המתג הנ"ל, במידה ונדרש כוון, מכוון ומשחרר את הלקוח שיסע ויעדכן אותך בעצמו.

 

עוד אפשרות לבדיקה כאן.

ברנו ישנו גיר AL4 כמדומני, אם כן מתג בורר הילוכים שאינו מכוון כראוי ידליק נורת חיווי תקלה וירשום קוד תקלה של multifunction switch position

אורן

פורסם

תקלת מתג תדלק במקרה של נתק במעגל החשמלי או מגע רופף במתג, כוון לקוי לא ידליק תקלה.

הרי אין לTCM אפשרות לבדוק את מיקום הבורר או המתג P/N.

  • ספונסר פורום
פורסם
תקלת מתג תדלק במקרה של נתק במעגל החשמלי או מגע רופף במתג, כוון לקוי לא ידליק תקלה.

הרי אין לTCM אפשרות לבדוק את מיקום הבורר או המתג P/N.

כמובן שכן,הוא מודד התנגדות.

גם בהרכבת בורר חדש בגיר AL4 כאשר הוא לא מכוון במדוייק נרשמת תקלה.

ישנו תהליך כיוון מיוחד לבורר,ישנם שני תקעים שאליהם מחברים רב מודד במצב התנגדות ,משחררים את הבורר ממקומו ע"י שחרור 2 ברגי טורקס 30, ממקמים את ידית ההילוכים על מצב N ומזיזים בעדינות את הבורר עד לקבלת רצף מלא.

אורן

פורסם

חבל על הויכוח! מצאתי בהרבה מקרים מתג P/N לא מכוון שגורם לתופעות מוזרות בהתנהגות הגיר, ללא רישום קוד תקלה.

 

אם הבדיקה כל כך פשוטה, לא היית עושה אותה?

 

רק אם יש לך מה לתרום לפתרון התקלה--תגיב.

  • ספונסר פורום
פורסם

למעשה כשהתקלה מתרחשת הלקוח סיפר לי שהוא כמובן מתחיל לשחק עם הידית כלומר מוציא מD לR מוריד ל-3-2-1 באמצעות הידית מכנית אבל הרכב לא נוסע אני מאמין שזה פוסל אפשרות של כוון ידית\בורר

התחושה שלי שמשהו שקשור להתחממות של הגיר אולי איזה מנגנון הגנה שלו

אני יודע שברכביVAG למשל אם חישן טמפ גיר קורא יותר מ140 מע הגיר נכנס לחרום קרי הילוך שלישי

האם ב-AL4 יש מנגנון דומה

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

  • ספונסר פורום
פורסם
למעשה כשהתקלה מתרחשת הלקוח סיפר לי שהוא כמובן מתחיל לשחק עם הידית כלומר מוציא מD לR מוריד ל-3-2-1 באמצעות הידית מכנית אבל הרכב לא נוסע אני מאמין שזה פוסל אפשרות של כוון ידית\בורר

התחושה שלי שמשהו שקשור להתחממות של הגיר אולי איזה מנגנון הגנה שלו

אני יודע שברכביVAG למשל אם חישן טמפ גיר קורא יותר מ140 מע הגיר נכנס לחרום קרי הילוך שלישי

האם ב-AL4 יש מנגנון דומה

כן יש מנגנון דומה, ישנו סולנואיד שמווסת את זרימת השמן אל הקולר שמן. יתכן מצב שהוא תקול והגיר מגיע לטמפ' גבוה מידי.

אבל בדר"כ הוא יכניס תקלה של over heating.

אני הייתי ממתין לתגובה של ספי או kamitech שניהם בעלי נסיון רב עם התיבה הנ"ל.

אורן

פורסם

ב-AL4 אכן קיים מצב צליעה הביתה - limp home.

אך המצב שאתה מתאר הוא החלקה ויציאה לניוטרל, ולא שילוב להילוך קבוע מסויים, כחלק ממצב של תקלה.

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

פורסם

זה אכן שולל אפשרות של כוון מתג P/N.

 

ברוב הגירים מפוקדי המחשב יש חיישן טמפ' לנוזל ההידראולי, אך לא שמעתי לעולם שיש מצב חרום שמכניס את תיבת ההילוכים ל-N. תמיד מוד חרום הוא הילוך 2-4.

כמו כן היה אמור להדלק קוד תקלה של AT OVERHEAT או נורה בלוח השעונים.

מטרידה גם העובדה ששמן הגיר תקין. כך שנשללת אפשרות להחלקה פיזית של מצמד או בלם.

למעשה נשארנו אם פיקוד הידראולי או חשמלי, אף עצם העובדה שאין ביכולת הסורק שלך להציג נתונים, מסופקני אם הוא יכול להציג גם תקלות כמו שצריך.

כדאי לבדוק זאת ע"י ניתוק חיישן כלשהו ולוודא שהסורק מיד יורה את קוד התקלה המתאים.

 

הצעה לניסיון, בעת הופעת התקלה לנתק את הנתיך המזין את ה TCM. אם יש הילוך שלישי או רביעי, אתה יודע שהתקלה היא חיצונית לגיר ז"א מחשב, צמה, חיישנים. במידה והתקלה ממשיכה ועדיין התיבה ב N אין מנוס לפרקה לגורמים ולחפש את גורם הבעייה.

פורסם

אני לא מומחה לגירים... בכל אופן, אולי בעיה מכנית בגיר שאינה קשורה למחשב וחיישנים??

 

צריך לזכור שהרכבים בנויים קודם כל ממכניקה.. בעידן של ה10 שנים האחרונות אנו לעיתים נוטים לשכוח זאת..

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

  • ספונסר פורום
פורסם

רון,איך בדקת שמן בתיבה(בAL4 אין מדיד)

הבדיקה הנכונה היא רכב מונע במצבP (ולא ניוטרל!) ופתיחת הבורג 19 בתחתית התיבה. אמור לנזול שמן.

  • ספונסר פורום
פורסם

כן בדקתי כך עי פתיחה של הבורג התחתון שנמצא בתוך בורג. רכב מונע וסלקטור ב-P

דרך אגב גם לקחתי את הרכב למכון גירים שאני עובד איתו -סופר גיר אמנם לא היהיתי פיזית בבדיקה

אלה עובד שלי, והוא סיפר לי שעוזי חיבר סקנר (כנראה יותר מוצלח משלי ברנו) עשה סיבוב

של כ 20 דקות ולא מצא שום דבר לא תקין

בסופו של דבר הרכב היה אצלי שלושה ימים במוסך ובסוף החזרתי אותו ללקוח ואמרתי לו שיעדכן אותי

מה קורה ואני במקביל ינסה לברר עם מישהו נתקל בתופעה דומה

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

×
×
  • תוכן חדש...