Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3 2L - מזגן מתנתק בעומס


misterb
שימו לב! השרשור הזה בן 6211 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתה מדבר על הכתבה הזו ?

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2971064,00.html

 

מדובר שם על ניתוק בזמן שילוב לרברס וסיבוב ההגה, לא בנסיעה רגילה מאומצת.

מצד שני מצאתי גם :

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3101600,00.html

 

ציטוט :

 

"מאוחר יותר נגלה כי לעיתים קרובות מדי, בעיקר במזג אוויר לוהט, הורגש באופן בולט מדי ניתוק מזגן תחת עומס, שגרם בתורו להתחממות מהירה של תא הנוסעים."

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

למה לא לחבר מחשב ולעשות נסיעת מבחן ביום חם לכיוון ים המלח? ימים חמים לא חסר, וגם מוסכי שירות של מאזדה בירושלים. זה מה שעשיתי היום, דיאגנוסטיקה לתיבת הילוכים.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר עשיתי את זה כמו שכתבתי. לא צריך להרחיק לים המלח, יום חם ועליה מספיק ארוכה מספיקים.

הטכנאי ראה שהמדחס אכן מתנתק, אבל טען שככה זה צריך להיות ושאני נוסע מהר מדי (!).

היום הצלחתי לגרום למדחס להתנתק להרבה זמן גם בעמידה בניוטרל עם טורים גבוהים (5-6K).

יש פתרון כנראה - עקיפה של המחשב ומעבר דרך חיישן לחץ ותרמוסטט נוסף על המאייד כדי למנוע קפיאה, כנראה ייושם מחר.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר על הכתבה הזו ?

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2971064,00.html

מדובר שם על ניתוק בזמן שילוב לרברס וסיבוב ההגה, לא בנסיעה רגילה מאומצת.

 

לא זוכר היכן קראתי זאת. הייתי די משוכנע שמדובר ב YNET, אבל אני לא מצליח למצוא את הכתבה דרך גוגל.

מה שכן, יש את הדברים הללו בנטקאר:

 

זה

זה

וזה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיוני עם מאזדה 3 2 ליטר ומאזדה 6 כנ"ל (תחליפית, סיפור העציץ שנפל) : ב 3 מרגישים בהחלט ניתוק מזגן בהאצה חזקה, עוד לא נסעתי איתה בשיא הקיץ אז אני לא יכול להגיד כמה זה מפריע, ומכיוון שאני לא חובב קור קיצוני אז לא נראה לי שזה יפריע ממש, אבל זה בהחלט קיים.

 

במאזדה 6 גם כן מורגש נתוק מדחס (זרם האוויר הופך להיות כמעט מיידית פחות קר) אבל אולי בגלל ההילוך הנוסף פחות צריך לבעוט בגז.

 

נ"ב - העוד הילוך במאזדה 6 זה ממש א-מחייע וגורם לה להרגיש נמרצת יותר מה 3 אפילו שיש לה פחות כמה סוסים ויותר משקל, ממש חבל שב 3 אין תיבת 5 הילוכים.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטוח ?

פה לא כתוב על זה כלום, עדיין 4 הילוכים עם מסילת הטיפטרוניק משמאל (ב6 זה מימין)

http://www.mazda.co.il/specs/Mazda3.pdf

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתרון לבעיה (שלי, בלבד) :

הרעיון שלי הוא להתקין מעקף להפעלת מדחס של המחשב, השליטה ע"י מפסק בתא הנהג. בימים חמים כשהרגל כבדה אני אפעיל אותו - כמו "טורבו" למזגן :)

מצורף שרטוט חשמלי. אני מכניס ממסר שבוחר אם הפיקוד למדחס יגיע מהמחשב (PCM) או מ-12V קבוע. הפיקוד של הממסר יופעל ב-2 תנאים - גם המפסק בתא הנהג סגור, וגם יוניט לחץ של המערכת מופעל (לחץ בתחום המותר).

ה"באג" הכי גדול של העניין - אין הגנה מקפיאה של המאייד, אבל מאחר וזה פתרון אישי ולא לקהל הרחב, אני אדאג להשתמש בו בתבונה, מה גם שאני מניח שביום ממש חם אין הרבה סיכוי שהמאייד יקפא..נכון ?

אשמח להערות, אני מתכוון לעשות את זה מחר.

 

(פורסם גם בפורום בתפוז)

t1.jpg

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מוצא כל בעיה עם השרטוט החשמלי.

 

לגבי הקפאון של המאייד, במידה ויש לך מדחס בעל ספיקה משתנה אתה יכול לחשוש פחות מקפאון.

 

 

למה שלא תמקם את המיקרוסוויץ' על דוושת המצערת, שילחץ כאשר אתה מדביק דוושת מצערת לריצפה? אם קצת דמיון ויכולת טכנית ניתן לבצע זאת בקלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השינוי בוצע - המעגל עובד - יש מעקף להפעלת המדחס ע"י כפתור בתא הנהג, עם הגנה מלחץ יתר במערכת. מכיוון שלא היה מספיק חם כשסיימנו לא בדקתי כמה זה משפיע על איכות החיים .. ידווח בהמשך.

שינוי קטן מהשרטוט - הפיקוד של ממסר ה-A/C הוא ע"י אדמה ולא ע"י 12V, השינוי היחיד - חיבור רגל 4 של ממסר המעקף לאדמה במקום ל-12V.

לגבי מיקום הסויץ' על הדוושה - רעיון לא רע - הבעיה שהניתוק לא מתבצע רק ב-100% דוושה, ככל שהחום בחוץ עולה, נק' הניתוק יורדת (נגיד ל-70% דוושה ביום של 35 מעלות), זה קצת יותר מסובך...אני מרוצה מהפתרון כמו שהוא מבחינת שימושיות - כפתור "טורבו מזגן" לזמנים קשים :)

יש גם תמונות של העבודה, אני אעלה בהמשך.

 

אגב - אין לי מושג איזה מדחס יש במזדה 3 (אני יכול אולי להגיד מה הדגם והיצרן אם זה עוזר)

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום !

אודה לך אם תוכל לעלות לכאן תמונות של העבודה , כמו כן מי ביצע את העבודה ?

השאלות שלי באות מכיוון שגם לי יש את אותה הבעיה .

אם השינוי הנ"ל יעבוד מצויין (למרות שקיימת לך כרגע בעית אחריות ) אולי כדאי להראות אותו לחברת מאזדה לצורך ביצוע שינוי כללי .

בברכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי השינוי הזה לא יכול להיות מיושם באופן גורף - כי הוא דורש פיקוח ידני של הנהג, זה לא שקוף למשתמש.

למשתמש ה"מתקדם" הוא בהחלט יעזור בלי לגרום נזק.

מזדה בכלל לא מכירים בבעיה, מבחינתם זה פעולה תקינה של המערכת לפי ההגדרה.

 

את העבודה ביצע שוליית מזגניסט...לא צריך שום ידע מיוחד כדי לבצע, רק יכולת טכנית להעביר חוטים לפתוח ולסגור יפה וכו'..

 

חומרים :

- ממסר 5 רגליים עם תושבת (בא עם חוטים כבר).

- מפסק 2 מגעים כלשהו.

- חוטים

- איזולריבנד

 

הדרכה :

 

בקופסת הפיוזים לאתר את ממסר ה-AC.

לבדוק איזה רגל שלו מקבלת פיקוד אדמה מהמחשב, להציץ מתחת לקופסה (דרוש פירוק קטן) ולגלות איזה צבע החוט.

אצלי זה היה שחור עם פס ירוק - אני מניח שזה זהה בכל מזדה 3 2000.

לזהות יוניט לחץ בצד שמאל ליד קיר האש (בצד של הנוסע). לקונקטור יש 4 מגעים - צפון דרום, מזרח מערב כשעומדים מול הרכב. אנחנו צריכים את הדרומי - לוודא שהוא מקבל 12V ברגל הזו כשהקונקטור מנותק. לזהות את צבע החוט - אצלי זה היה ורוד עם פס שחור.

 

לפתוח את המכסה של הקונקטורים של המחשב מנוע - צמוד למצבר.

למצוא את שני החוטים שזיהינו קודם, לוודא ע"י דקירה שאכן אלה החוטים.

את החוט הירוק שחור (פיקוד AC), חותכים. את הצד שמתחבר למחשב מחברים לממסר (רגל 5 בשרטוט).

את הצד השני - שהולך לממסר AC מחברים לרגל 3.

את החוט הורוד שחור מגלים באמצע בלי לחתוך, מחברים ממנו חוט לרגל 2 של הממסר.

את רגל 4 של הממסר מחברים לאדמה קבוע.

בשלב הזה אפשר לעשות בדיקה - כשנותנים מתח ברגל 1 של הממסר - המדחס אמור להתחיל לעבוד (וצריכים לשמוע את ממסר AC מתמתג). לבדוק שאין שום נורית אזהרה בלוח שעונים.

עכשיו רק צריך להתקין את המפסק במקום כלשהו בתא, צד אחד שלו לחבר למתח סויץ' דרך פיוז, צד שני להעביר חוט לתא מנוע ולחבר לרגל 1 של הממסר.

לסגור הכל יפה, לקבע את הממסר החדש (אני הברגתי אותו לקופסה של המצבר).

תתחדש.

g1.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6211 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...