Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3 2L - מזגן מתנתק בעומס


misterb
שימו לב! השרשור הזה בן 6211 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אכן יש לי בקרת אקלים ממוחשבת, כמו בכל מאזדה 3..

 

מרק - אם יש לך סכימה יותר מפורטת קצת זה יהיה מעולה.

רפי - תודה על ההפניה, ברגע שייגמר הבלאגן קצת - אני אצור קשר עם דני ונראה מה עושים.

 

אגב - יש לי אבחנה שנראית לי חשובה לפתרון הבעיה. לכאורה לטענת המומחה ממאזדה - הניתוק של המדחס מתבצע כתגובה לדרישת כוח מקסימלי. אם ככה - למה יש תלות במז"א ? למשל - אם אני עולה את פרויד בצהריים בפול גז - רוב הדרך אין מזגן. אם אני עושה את זה בערב - המזגן עובד רוב הדרך, אם לא כולה. לדעתי יש פה בעיה מסדר שני - משהו שקשור ללחץ במזגן או לטמפ' של מי הקירור של הרכב. אני חייב גם לציין שגם בתנאים הכי חמים - מד הטמפ' קבוע על האמצע (ואני יודע שככה הוא בנוי - כמו מנורה בעצם, ברוב המכוניות החדשות).

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את נתון העומס מנוע מקבל מחשב נהול המנוע (כנראה) מחיישן לחץ אבסולוטי ולפי טמפ' האויר החיצוני משתנה גם הלחץ הברומטרי וכנראה שלכן יש את ההבדלים במזג אויר שונה.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רפי, למה אתה מתכוון שנתון העומס מגיע מחיישן לחץ אבסולוטי ? להבנתי לפי ההסבר של המומחה ממאזדה, המחשב מקבל נתון של wide open throttle בשילוב עם סל"ד גבוה - זה מה שאמור לגרום לניתוק זמני של המזגן. לא הגיוני שתכננו שהמערכת תושפע ממז"א בצורה הפוכה לרצוי - סף ניתוק מזגן יותר נמוך כשחם יותר. לי זה נראה כמו תקלה או יותר נכון איזשהו כשל תכנוני שלא עלו עליו כיוון שמדובר ב"פינה" די נדירה. יש לך רעיון מה זה יכול להיות שמתאים לסימפטומים ?

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

TSB - ביצועי מזגן חלשים

 

אני לא יודע עד כמה זה יעזור לך, אבל הרשיתי לעצמי לתת לינק.

 

http://www.finishlineperformance.com/mazda3/docs/0019.pdf

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמוליק תודה, אבל כבר עסקנו בנקודה הזו - זו לא הבעיה. כשהמדחס פועל המזגן עובד בסדר גמור. הבעיה היא שהמחשב מנתק את המדחס לזמן ארוך מדי. אשמח אם מישהו יוכל להתייחס לנסיון אבחנה שלי בהודעה הקודמת.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיון שאיני מכיר את מכוניתך אז אם אכן יש חיישן לחץ אבסולוטי אז גם הוא "משתתף בחגיגת" נתון עומס (בנוסף למה שאמר לך מומחה מזדה)ומזג האויר אכן ישנה את נתוניו.

נא ברר אם אכן יש חיישן כזה במכוניתך כי אם לא אז לא ברור גם לי איך מזג האויר משפיע.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבעל הרכב

 

אני במקומך הייתי שולח מייל חריף ליצרן ביפן.במידה ולא מסתדר חבל שתזיע באוטו וחבל להרוס את מערכת החשמל ברכב ולהכנס להוצאות ולהרפתקאה לא ידועה.... מכור את הרכב וקנה אחר.

 

בתור עצה הייתי ממליץ לך לעשות נסיעות מבחן בתוואי שטח שדומה לתוואי שטח של המגורים שלך קרי עליות-אוליי סוכנות רכב באזור הצפון... כל תוכל להתרשם מהרכב בצורה הכי טובה ובטוחה.

 

רק בריאות.

 

רועי

אוטו זה כמו אישה.היית נותן את האישה שלך למישהו אחר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שאני תקוע עם הרכב הזה לעוד שנתיים וחצי - ליסנג מהעבודה. כך שזו לא אופציה למכור.

 

לגבי היצרן - כבר ניסיתי - אין תקווה בכיוון הזה.

ושום סוכן רכב לא היה נותן לי לבצע נסיעת מבחן שדומה לצורת הנהיגה שלי ביום-יום..

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שאני תקוע עם הרכב הזה לעוד שנתיים וחצי - ליסנג מהעבודה. כך שזו לא אופציה למכור.

 

לגבי היצרן - כבר ניסיתי - אין תקווה בכיוון הזה.

ושום סוכן רכב לא היה נותן לי לבצע נסיעת מבחן שדומה לצורת הנהיגה שלי ביום-יום..

אם אתה מתכוון לשחק עם המחשב או החשמל ברכב תזהר במעשייך.

 

אתה עלול להתבע.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...

הקיץ חזר..והפעם אני מתכוון לפתור את הבעיה הזו לפני שאני מאבד ליטרים של זיעה בדרכים.

 

מצאתי את האתר המעולה הזה, שיש בו מדריך טכני למזדה 3 - לכל חלק ברכב :

http://www.icestormdesign.com/mwcc/mazda/manual/

 

הייתי אצל דני ("מצת אור") בחיפה, עשיתי נסיעת מבחן עם צביקה (הוא נהג), עם מד טמפ'. הטמפ' במוצא המרכזי הייתה בין 4 ל-8 מעלות בערך, והיה נעים באוטו. העניין הוא שהיה יום לא חם בכלל (21 מעלות בחוץ), והנסיעה הייתה אמנם בעליה בחלקה, אבל קצרה מדי (וצביקה לא לחץ ממש על הדוושה).

בדקנו לחצים, כמות גז, הכל נראה תקין. ובאמת במצב נורמלי המזגן מספק אותי, כל עוד אני לא לוחץ על הגז או שלא חם מאד בחוץ.

הרעיון שלי הוא לעקוף את המחשב שמנתק את המדחס בעומס, אבל עדיין לשמור על הבטיחות דרך חיישן לחץ.

חשבתי להתקין מפסק שיפעיל את ממסר המדחס דרך חיישן הלחץ, כלומר אם הלחץ בתחום המותר-וגם המפסק מופעל - המדחס יעבוד. המחשב מבחינתו ייתן פיקוד למדחס שלא יגיע לשום מקום. מישהו רואה בעיה עם הרעיון ?

 

 

זה המקרא לשרטוט הראשי :1



Air intake actuator

(See AIR INTAKE ACTUATOR REMOVAL/INSTALLATION.)

(See AIR INTAKE ACTUATOR INSPECTION.)

2

Air mix actuator

(See AIR MIX ACTUATOR REMOVAL/INSTALLATION.)

(See AIR MIX ACTUATOR INSPECTION.)

3

Airflow mode actuator

(See AIRFLOW MODE ACTUATOR REMOVAL/INSTALLATION.)

(See AIRFLOW MODE ACTUATOR INSPECTION.)

4

Blower motor

(See BLOWER MOTOR REMOVAL.)

(See BLOWER MOTOR INSTALLATION.)

(See BLOWER MOTOR INSPECTION.)

5

Power MOS FET

(See POWER MOS FET REMOVAL/INSTALLATION.)

(See POWER MOS FET INSPECTION.)

6

Magnetic clutch (Z6, ZJ)

(See MAGNETIC CLUTCH DISASSEMBLY/ASSEMBLY [Z6, ZJ].)

(See MAGNETIC CLUTCH ADJUSTMENT.)

(See MAGNETIC CLUTCH INSPECTION [Z6, ZJ].)

7

Magnetic clutch (LF)

(See MAGNETIC CLUTCH DISASSEMBLY/ASSEMBLY [LF].)

(See MAGNETIC CLUTCH ADJUSTMENT.)

(See MAGNETIC CLUTCH INSPECTION [LF].)

8

Solar radiation sensor

(See SOLAR RADIATION SENSOR REMOVAL/INSTALLATION.)

(See SOLAR RADIATION SENSOR INSPECTION.)

9

Ambient temperature sensor

(See AMBIENT TEMPERATURE SENSOR REMOVAL/INSTALLATION.)

(See AMBIENT TEMPERATURE SENSOR INSPECTION.)

10

Cabin temperature sensor

(See CABIN TEMPERATURE SENSOR REMOVAL/INSTALLATION.)

(See CABIN TEMPERATURE SENSOR INSPECTION.)

11

Evaporator temperature sensor

(See EVAPORATOR TEMPERATURE SENSOR REMOVAL/INSTALLATION.)

(See EVAPORATOR TEMPERATURE SENSOR INSPECTION.)

12

Refrigerant pressure switch

(See REFRIGERANT PRESSURE SWITCH REMOVAL/INSTALLATION.)

(See REFRIGERANT PRESSURE SWITCH INSPECTION.)

13

Climate control unit

(See CLIMATE CONTROL UNIT REMOVAL/INSTALLATION [FULL-AUTO AIR CONDITIONER].)

(See CLIMATE CONTROL UNIT INSPECTION [FULL-AUTO AIR CONDITIONER].)

14

A/C relay

(See RELAY INSPECTION.)

15

Blower relay

(See RELAY INSPECTION.)

16

PCM (Z6, ZJ)

(See PCM INSPECTION [ZJ, Z6].)

17

PCM (LF)

(See PCM INSPECTION [LF].)

18

PJB

(See PASSENGER JUNCTION BOX (PJB) REMOVAL/INSTALLATION.)

(See PASSENGER JUNCTION BOX (PJB) INSPECTION.)

ps.jpg

ac.jpg

loc.jpg

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו ? משהו ?

אני בטוח שאם מיטב מוחות הפורום יתאחדו נמצא פתרון טוב לבעיה הזו, אולי נמכור אותו למזדה ונעשה כמה ג'ובות :wink:

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר במפורש שקראתי שבעקבות תלונות לקוחות על המזגן הלא-ממש-מקרר ב-3, בוצע שינוי תוכנה שביטל את ניתוק המדחס בעומס. כך שאו שהכתבה הזו היתה מפוברקת מיסודה, או שמי שטוען שאין עדכון כזה לא יודע על מה הוא מדבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6211 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...