Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3 2L - מזגן מתנתק בעומס


misterb
שימו לב! השרשור הזה בן 6212 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

היזהר איתמר עלולים למחוק את ההודעה המחתרתית שלך:)

צודק, מחקתי !!! :D:D:D

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

shmulik - אם תשים לב - כתבתי שכבר הייתי במוסך עם המומחה ממאזדה שעשה עדכון תוכנה (שלא שינה כלום), והוא גם טוען בתוקף ובצדק שזה פשוט ככה אמור להיות, זה שזה לא מוצא חן בעיניי - זו בעיה שלי. אני החריג.

 

עכשיו לפתרון - רפי - הבנתי מה שאמרת, אבל - אם אני גורם לכך שכפתור ה-A/C מפעיל את המדחס קבוע, וגם, במקביל - נותן פיקוד למחשב להפעיל את המזגן. המחשב שולח פקודה למדחס לפעול, ובמקביל מתאים את פעולת המנוע לעבודה עם מזגן. רק שהפקודה לא מגיעה למדחס מהמחשב, אלא מהכפתור. כלומר - ב-90% מהזמן יש התאמה בין מה שהמחשב "חושב" על המזגן לבין הפעולה שלו בפועל. אם מכבים את הכפתור - גם המחשב מתאים את המנוע לפעולה בלי מזגן, וגם המדחס מופסק - שוב, אין בעיה.

המצב היחיד שבו ישנה אי התאמה הוא כשהמנוע במאמץ והמחשב שולח פקודה למדחס להפסיק לעבוד - אבל הוא עובד בכל זאת. במצב הזה לא נראה לי קריטי כוונון הסל"ד של המנוע. האם אני צודק ?

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאיזה אזור אתה בארץ ?

 

אני מי-ם. אם אתה גר קרוב ובא לך לקפוץ איתי למוסך בו עבדתי , סבבה.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
shmuli

עכשיו לפתרון - רפי - הבנתי מה שאמרת, אבל - אם אני גורם לכך שכפתור ה-A/C מפעיל את המדחס קבוע, וגם, במקביל - נותן פיקוד למחשב להפעיל את המזגן. המחשב שולח פקודה למדחס לפעול, ובמקביל מתאים את פעולת המנוע לעבודה עם מזגן. רק שהפקודה לא מגיעה למדחס מהמחשב, אלא מהכפתור. כלומר - ב-90% מהזמן יש התאמה בין מה שהמחשב "חושב" על המזגן לבין הפעולה שלו בפועל. אם מכבים את הכפתור - גם המחשב מתאים את המנוע לפעולה בלי מזגן, וגם המדחס מופסק - שוב, אין בעיה.

המצב היחיד שבו ישנה אי התאמה הוא כשהמנוע במאמץ והמחשב שולח פקודה למדחס להפסיק לעבוד - אבל הוא עובד בכל זאת. במצב הזה לא נראה לי קריטי כוונון הסל"ד של המנוע. האם אני צודק ?

ומה יקרה במצב של לחץ גבוה במערכת מסיבה כלשהי? והמחשב לא יוכל לנתק את המדחס?

או במקרה שאתה נוסע בלילה והיחידה הפנימית מגיעה לקיפאון..? המדחס יתפוצץ?

לא חכם במיוחד,הפתרונות האלו חלפו מעולם הרכב המודרני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכבר קודמי כתב טריקים וחלטורות כאלה שייכים לעבר.

כול שינויי במערכת החשמל שכשורה למחשב הרכב עלול לגרום לבעיות.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה יקרה במצב של לחץ גבוה במערכת מסיבה כלשהי? והמחשב לא יוכל לנתק את המדחס?

או במקרה שאתה נוסע בלילה והיחידה הפנימית מגיעה לקיפאון..? המדחס יתפוצץ?

לא חכם במיוחד,הפתרונות האלו חלפו מעולם הרכב המודרני.

ברור לי שזה לא אידיאלי, אבל זו הברירה היחידה שלי.אין לי דרך לשנות את הניהול במחשב. אני מנסה להבין בעזרתכם איזה נזקים בפועל עלולים להגרם ולא משפטים כלליים של "עם מחשב לא מתעסקים". לנקודות שהעלית :

מה זה לחץ גבוה במערכת ? מה היה במכוניות ישנות יותר שבהן המדחס היה נשלט רק ע"י כפתור ?

ובמקרה שאני מרגיש קור מוגזם בלילה למשל, בהתחשב בזה שאני אהיה קשוב לעניין, אני פשוט אכבה מדי פעם את המזגן, פשוט.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור לך שזה לא אידאלי ולא מומלץ על-ידי היצרן וגם מומחי הפורום, ואתה מתעקש לבחור בדרך שונה אז אחלה !!

 

צר לי אבל להסביר לך על רגל אחת את תורת מיזוג האוויר ברכב מודרני זה קצת מסובך (גם לי).

אני מצרף לך מספר עמודים שסרקתי מתוך ספר של היינס בעל 260 עמודים רק בנושא מיזוג אוויר, סימנתי לך את הדברים החשובים ובדיוק זה מה שקורה אצלך ברכב בזמן שאתה נוסע בעליות או כאשר אתה מדביק את הדוושה לריצפה.

כמו כן מחשב המנוע מקבל מידע לגבי טמפ' נוזל הקירור ובמידה והטמפ' גבוהה מדי אזי בכדי לשמור על המנוע המדחס מתנתק אולי פה הבעיה.

Binder1.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי יש אפשרות, תאורטית, "לשקר" את מחשב נהול המנוע בצורה הבאה:

המחשב יקבל אות "מזגן פועל" במקביל ממתג AC (והאות שהוא מוצי לממסר מדחס יפעיל סתם ממסר דמה כדי שהוא יחוש שיש ממסר פועל, אחרת תידלק נורת תקלת נהול מנוע.

באותו זמן האות ממתג AC ינוצל להפעלת ממסר עצמאי לפקוד המדחס שלא דרך מחשב נהול המנוע.

מה שיקרה הוא שמדחס המזגן לא יעבוד דרך מחשב נהול המנוע ולכן לא יתנתק כלל המצבי עומס גם כשבאמת נזקקים להם כעקיפה מהירה, עליות וכו'.

כפי שכתב מרק לא יהיה ניתוק מדחס מזגן במקרה של התחממות מנוע, דבר הנועד להגן על המנוע המתחמם.

כל זאת צריך לבצע ע"י מישהוא שיש לו את שרטוטי מע' החשמל של המכונית כדי לוודא כל חוט מהוא ואיך פועלת מע' המזגן. נקודה חשובה לבדיקה היא כיצד ואיך מתבצעים ניתוקי המדחס ע"י הטרינרי (לחץ גז גבוה או נמוך מדי) וע"י טרמוסטט המזגן (למניעת קפאון המאדה).

כפי שכתבו קודמי יש סכנות רבות בכך והייתי נמנע מלעשות זאת.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רפי ופותח האשכול,

 

מצורף קובץ עם מידע עבור מזדה 3 (שנת ייצור לא בדקתי) עבור מערכת מיזוג האוויר.

אני מקווה שיש מזגניסט שיוכל להתמודד עם שפע החיישנים ולבצע את העבודה, לי קצת קשה להאמין שיש אחד כזה.

Binder1.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רפי - תודה , התיאור שלך זה בדיוק מה שהתכוונתי - רק בתוספת של ממסרים שלא הייתי בטוח שצריך.

 

מרק - שיחקת אותה, קודם כל. מאיפה יש לך את החומר הזה ?

 

אחד הדברים החשובים שראיתי שם זה שהקומפרסור יכול לעבוד עד 7200 סל"ד - שזה בדיוק נק' ניתוק ההצתה במאזדה. אז זה תנאי הכרחי בשביל להתחיל לחשוב על זה בכלל.

 

מעבר לזה - התקשיתי קצת להבין מה הולך שם, זה לא שרטוט חשמלי ממש, זה יותר הסבר על אופן פעולה ותחומי עבודה.

אני חושב שאני יכול להשיג את השרטוט החשמלי מהמוסך שבו הייתי. השאלה אם מישהו מכיר בעל מקצוע שיודע לעשות דברים כאלה, ורצוי באיזור חיפה, למרות שלא קריטי.

רפי - תוכל להמליץ ולתת הערכת עלות לעבודה כזו ?

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מאמין שתמצא במחוזותינו חשמלאי שהתעסק עם שרטוטי חשמל או ליתר דיוק יודעים לקרוא סכימה חשמלית (יש בודדים).

מילוי גז במזגן החלפת מדחס סבבה...

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש חשמלאי רכב ומזגניסט טוב שגם יודע לקרוא שרטוטי חשמל וגם מבין במע' נהול מנוע ממוחשבת והוא גם חבר בפורום זה וגם מחיפה וזה דני זומרשטיין שב"מצת אור" שברח' יפו 100 חיפה, טל' 04-8525366

או 04-8535106 או 04-8511494 והוא גם מודע כבר לבעיה זאת.

פנה אליו ונא עדכננו בתוצאות.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6212 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...