Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7326 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי

אני מחפש רכב קטן בתקציב של 8K-10K ואחרי קריאה של שרשורים ארוכים פה אני מבין שג'סטי זו הבחירה הכי נכונה.

יש לי כמה התלבטויות כמו" 1000 או 1200? הזרקה או קרבורטור? ל1200 יש מחלות של נזילות ממחזירי שמן? לי רק ברור שאני מחפש שנתון 92-94 ידני ...

 

תודה

פורסם

בתקציב נמוך הייתי ממליץ לך לקנות את הרכב הכי "מיכני" ופשוט,ללא בעיות של הזרקה חיישנים וכו'.

חשוב לציין שרכבים משנת 94 מחויבים בבדיקת זיהום אוויר ,דבר שיכול להכניס אותך

להוצאות לא קטנות.

הייתי ממליץ לך ללכת על קרבורטור בשלב ראשון .

מנוע 1200 מומלץ ,בשביל שלא תסבול בזמן שימוש במזגן ובסחיבה הכללית של הרכב.

עצה חשובה ביותר :

אל תתקרב לגיר האוטומט בדגם זה (נדמה לי ECVT),שעלול להכניס אותך להוצאות גבוהות.

רכוש רכב במצב טוב והשאר סכום בצד ליישור קו.

אני באופן אישי ממליץ על שנתון ישן יותר והעיקר לבצע ישור קו שייתן את התמורה.

בבחירת רכב במצב טוב בתוספת יישור קו ,אני מאמין שתקבל את התמורה הלאה.

 

בהצלחה

מוטי.

פורסם

אבל אם אני ישתמש בקרבורטור ולא הזרקה אז צריכת הדלק תעלה לא?

וזה לא שאין בכלל בעיות בקרבורטור...

פורסם
אבל אם אני ישתמש בקרבורטור ולא הזרקה אז צריכת הדלק תעלה לא?

וזה לא שאין בכלל בעיות בקרבורטור...

לא מחייב.

ישנם רכבים מודרניים בעלי נפח מנוע לא גדול עם הזרקה שנחשבים כ"שתייני דלק".

דוגמא קלאסית- יונדאי גטס.

צריכת הדלק ברכב תלויה בגורמים נוספים שעלולים להשפיע על צריכת הדלק כגון:

סיגנון נהיגה ,הפעלת מזגן ,נסיעה בעליות ובכלל המצב המיכני של הרכב.

ניקוי וכוון טוב של קרבורטור (וצביקה המומחה יעיד) יכול שפר פלאים את צריכת הדלק.

דוגמא אישית שלי:

אני בעל סובארו ליגאסי 1800 סמ"ק קרבורטור (1991).

בעל הרכב שממנו קניתי את הרכב רכש סובארו ליגאסי 2000 סמ"ק הזרקה (1992).

צריכת הדלק שלי בתוך העיר (לא משולב)1 ל-8.

ושלו - 1 ל-7.5 באותם תנאים.

2 הרכבם מטופלים כיאות עם רגל עדינה על הדוושה.

ליגאסי 1600 סמ"ק (קרבורטור) תצרוך יותר דלק (רכב כבד יחסית לביצועי המנוע).

שמעתי כבר על 2 רכבים זהים עם הפרשים גדולים בצריכה.

מסקנה : זה לא מה שיהווה שיקול ברכישת רכב בתקציב כשלך.

עליך למצוא את הרכב שיבקר כמה שפחות במוסך לאור העובדה שהוא עבר לא מעט.

פורסם

סבבה..אני אשאל את צביקה פרטני לגבי קרבורטורים של ג'סטי...

כששאלתי על צריכת דלק כוונתי היתה בתנאי נהיגה אופאימלים כאשר המנוע לא מאומץ

והדושה לא "סחוטה" לסוף. פשוט הבנתי פה משרשורים קודמים שמערכות הזרקה

בג'סטי סובלות ממחלות ילדות...אין לי מושג עד כמה זה נכון, אין לי התנגדות לקרבורטור

אני בסה"כ מחפש משהו שלא יביא לי עוד הוצאות במערכות מסובכות...

פורסם

כבעל גאסטי 1200 הזרקה ידנית מודל 93, אם אתה מעכל את הצורה של האוטו, אז מצאת לדעתי את הרכב החסכוני והאמין בשילך.

בעיר היא עושה 1:11 (לפעמים יוצא לי 1:10). משולב 1:15.

 

האוטו מאוד זריז. יחסית למנוע 1000 במיוחד. האוטו קל מאוד לתחזוקה,חלקים מכניים זולים מאוד,אך חלקי פחחות למנועים 1200 משנת 93 יקרים (אל תשאל אותי למה).

אין בעיות מיוחדות. מאז שקניתי יש לי נזילת שמן ממחזירי שמן ועד עכשיו לא תיקנתי אותם אז לא יודע אם זאת מחלה.

 

האוטו אצלי שנתיים כמעט. לא יודע צרות מהאוטו בלי עיין הרע טפו טפו טפו.אחרי שהשקעתי ביישור קו חוץ מטיפולים תקופתיים לא עושה כלום. והאותו באמת עושה את שלו-כי גם הארוס של אחותי וגם היא נוסעות עליו בלי סוף וקורעים לו תצורה.

פורסם

ג'אסטי קרבורטור: 1:16 בין עירוני על קרבורטור לא ממש נקי, חוטי הצתה לא חדשים, פלאגים ומכסה מפלג+רוטור חדשים.

מערכת ההזרקה אכן סבלה ממחלות ילדות, הגיר הרציף זה דבר נוראי, במנוע 1000 יש 6 שסתומים, במנוע 1200 יש 9 שסתומים, זה משנה הרבה את הסחיבה, מנסיון על 2 הרכבים כל אחד כמעט שנה.

לסיכום: ממליץ מאוד על ג'אסטי 1200 ידנית שנת 92.

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

פורסם

קראתי את ההודעה הזו שכתבת בשרשור אחר וסבבה..

אני גם בעד 1200 רק ששמעתי שישנה בעיה עם מחזירי השמן...יש לך מושג עד כמה זה נכון?

ודבר שני..למה אתה קורא מחלות ילדות? אהה וברור לי שאני לא נוגע בגיר אוטו'

פורסם
.

חשוב לציין שרכבים משנת 94 מחויבים בבדיקת זיהום אוויר ,דבר שיכול להכניס אותך

להוצאות לא קטנות.

מכוניות משנת 94 עדיין מחוייבות בבדיקת זיהום אוויר רגילה ( רק CO בסל"ד סרק ,מותר עד 1% )

 

בדיקת זיהום אוויר חדשה רק למכוניות משנת 95 .

בכל מקרה , ג'אסטי כבר לא נמכרה ב 95

 

 

פורסם

שלום רב!

בתגובה לשאלתך ולבקשתך בפרטי, הייתי ממליץ על מנוע קרבורטור ולא מוזרק, 1000 או 1200 לא משנה, יש לציין שקשה להשיג היום מנועי 1000 מיבוא, כך שתוכל למצוא רכבי גאסטי 1000, עם מנוע מושתל 1200, שלרוב סעפת היניקה של המנוע 1000 הקודם, מורכב על מנוע ה1000, מומלץ יותר, הוא בעל צוק ידני, לעומת הקרבורטור המקורי שהוא בעל קרבורטור עם צוק אוטומטי בעייתי במקצת.

שני דגמי הרכב חסכוניים ומומלצים, עם עדיפות ל1200 מקורי עם קרבורטור ידני.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

תודה רבה!

1.ודאי התכוונת שמנוע 1200 מורכב על הסעפת של ה1000 לא?(זה בכלל יהיה משמעותי?)

2.איך אני יכול לודא שבאמת עומד מולי רכב 1200 מקורי? (הרי יכול להיות שאני אשב בפנים ואראה צ'וק ידני אבל יכול להיות שהוא סתם לקישוט שם ובעצם יש לי מנוע 1200 בעל צ'וק אוטו' )

פורסם

חברה עוד תגובות...אני צריך להיות סגור על עצמי...

שמישהו יסביר לי איך אני בודק אם זה צ'וק אוטומט או ידני מבלי להסתכל בפנים הרכב?

×
×
  • תוכן חדש...