Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7350 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
עם זה אני כבר יכול לחיות. החשש הגדול יותר היה מפני רינגים גמורים שעושים לי חריטות בצילנדר. אם צריך לעשות ראש, נעשה ראש.
אל תחסוך. אני עכשיו פירקתי את המנוע של ה-B שלי לגורמים רק בגלל שהרינג בצלינדר הרביעי הפסיק לעבוד (ולכן האוטו עבד על 3 צלינדרים).

עלה לי כ-4K ש"ח מבלי להתווכח על המחיר לחדש את כל המנוע (בוכנות חדשות, קמשפט חדש שהבאתי מאנגליה, שסתומים חדשים מגרמניה, חריטה של הבלוק והקרנקשפט, כמובן משאבת מים חדשה, משאבת שמן חדשה, כל חלקי המנוע הוכנסו לחומצה וכו'). אני הבאתי את המנוע מפורק ואני מרכיב אותו בעזרת חבר (צריך כלים מיוחדים). יכלתי לגמור את הסיפור בחצי אוברול בסביבות ה-3K ש"ח, אבל אני לא כזה, באוטו שלי אני עושה הכל עד הסוף, לפחות עכשיו אני יודע שיש לי מנוע חדש שיתן לי שקט לפחות ל-10 שנים.

לכן עצתי אלייך, תפרק מנוע בשקט, שפץ אותו מ-א' ועד ת'. ככה תוכל לישון טוב בלילה ולא יתחילו לך בעיות כמה שנים אחרי ששפצת את המנוע.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אם המנוע נותן קומפרסייה אחידה של 160,ואין בעייה ברינגים שאמורים לגרוף את השמן למטה,חבל על הכסף לבצע בו שיפוץ מקיף.

גם לבצע שיפוץ ראש אמור להיות סיפור לא פשוט;זהו מנוע בעל גל זיזים עליון כפול ןהראש עשוי אלומיניום שעד שלא יפורק די קשה לאמוד את מצבו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

לאחר שקראתי את כל מה שביצעת החשד אכן נופל על הגומיות, שני כוחות עקריים פועלים בסיחרור השמן במנוע, אחד מהם משאבת השמן שאוספת את השמן מהקרטר ומובילה אותו ברחבי המנוע והשני הוא כוח הגרויטציה (כוח המשיכה) שאף פעם לא מתקלקל.....כאשר המנוע מכובה חוזר השמן לאגן התחתון....

עכשיו כל מה שנותר לך לעשות הוא לעקוב עקב בצד אגודל אחר מסלול השמן ולגלות את נקודת הכשל,

נשמע פשוט אבל....אם ניקח דוגמא ממנוע האלפא, שבניגוד למנוע שלך שאינני מכיר, הרי שדווקא כאן נידרשת עבודה של מכונאי מיומן לבדיקת המערכות, ניתן לבדוק לחץ שמן ע"י מכשיר מיוחד ולגלות מה מצבה של המשאבה...התיאור שנתת בריחת שמן מהמדיד, אכן מעלה חשד לגבי הגומיות המובילות, השאלה שלי בשעה שאתה פותח את מכסה מילוי השמן, העליון לא המדיד, האם יש שינוי בפעילות המנוע והוא נוטה להכבות?-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

כשאני פותח את המכסה העליון, אין שינוי בפעולת המנוע, ואני אפילו רואה את זרימת השמן. לגבי כוח הכבידה, אל תהיה בטוח, הרכב בצפון וזה אחרת כאן :)

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
כשאני פותח את המכסה העליון, אין שינוי בפעולת המנוע, ואני אפילו רואה את זרימת השמן. לגבי כוח הכבידה, אל תהיה בטוח, הרכב בצפון וזה אחרת כאן :)

יופי, המצב טוב.... בדוק את הנשם ואם ניתן לפרק אותו לכמה דקות פרק אותו ונסה בלי... ותמסור לנו אם יש שינוי-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

פשוט לפרק את הצינור שיוצא מהראש לקופסת האוויר?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
פשוט לפרק את הצינור שיוצא מהראש לקופסת האוויר?

כן...במידה והוא סתום, הצינור יבצע את העבודה והנשם עצמו ולא יפריע.....אז נוכל לאשש או להזים אותו כמקור הבעיה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

טוב, בשבוע הבא, סיימתי לסופ"ש הזה.

תודה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
אני לא רוצה לאכזב אותך אבל לפי דעתי יש לך בדיוק את אותה בעיה כמו במנטה שלי (גם האוטו שלי עמד 5 שנים ללא תזוזה), לחץ עוקה גבוה עקב גומיות שסתומים שכבר לא מתפקדות כמו שצריך. גם אצלי המנוע נוזל מכל הכיוונים, עשיתי בדיקת לחץ עוקה (קומפרסיה הייתה מצויינת) ויצא לי 50% נפילת לחץ (כאשר ב-30% כבר אומרים קדיש על המנוע).

אני עדיין נוסע באוטו, האמת שהמנטה נוסעת אפילו מצויין (בעליות לטבעון עם 5 אנשים באוטו האוטו עלה בלי למצמץ), אבל אני רק מחכה למנטה B שתצא מהמוסך בשביל שאני אוכל לטפל במנטה A כמו שמגיע לה.

לסיכום, אני במקומך הייתי בונה במוקדם או במאוחר על שיפוץ מנוע (עדיף מוקדם ממאוחר). אתה תוכל לסוע עם האוטו והאוטו אפילו יסע טוב אבל היא לא תפסיק לזרוק לך שמן (אצלי זה התבטא בפריצה של כל האטמים והמחזירי שמן).

אלעד ,

לפי מצב הקומפרסיה המצויינת לא נראה כי הרינגים תפוסים , במצב שיש ירידה בלחץ הפוך

קיימת גם ירידה של קומפרסיה ,

כאן כשיש 160 בכל הצילינדרים לא נראה כי ישנה בעיה ברינגים , מה עוד שגם אם ישנה

הצילינדר יעבוד אבל מעט חלש מידי . כאן יש דיווח על צילינדר שלא מתפקד . כך שהבעיה אחרת. ולא הייתי מפרק מנוע לפני בדיקה יסודית גם בגלל העובדה שהמוכר (שנשמע אמין לפי הסיפור ) החנה את הרכב כשהמנוע מצויין ותפקד טוב מאוד .

אם צריך אז עושים , אבל קודם כל בודקים . במקרה שלך בדקת ואז אתה חושב על שיפוץ .

 

ביי

דרור .

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

פורסם

דרור, הבעיה היא כבר לא בוכנה לא מתפקדת, כי ברגע שהטורים עולים קצת היא עובדת יופי, אלא בעיה של לחץ גבוה בעוקה אשר מעיף שמן החוצה דרך המדיד. כשאני חושב על זה, לא ראיתי שפריצים לאחרונה, כדאי שאני אבדוק שוב.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 


×
×
  • תוכן חדש...