Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7350 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שניים מאלה ככל הנראה לא מקוריים. הרדיאטור המקורי קטן עד כדי גיחוך, ולא מצליח לקרר את המנוע גם באנגליה. הקרבורטורים דווקא מקוריים, ומיכל העיבוי, נו, למי אכפת.

אגב, למי ששאל כיצד נערכה הבדיקה (רן?):

הברגה של פלאג החוצה, חיבור מד קומפרסיה במקומו, וסטאראר של כמה שניות עד שהמחט מתקבעת.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
שניים מאלה ככל הנראה לא מקוריים. הרדיאטור המקורי קטן עד כדי גיחוך, ולא מצליח לקרר את המנוע גם באנגליה. הקרבורטורים דווקא מקוריים, ומיכל העיבוי, נו, למי אכפת.

אגב, למי ששאל כיצד נערכה הבדיקה (רן?):

הברגה של פלאג החוצה, חיבור מד קומפרסיה במקומו, וסטאראר של כמה שניות עד שהמחט מתקבעת.

 

מתי יגיע המנוע אלי לביקור נימוסין וחינוך מחדש 000200A1.gif

 

 

ביי בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם

עובדים על זה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
שלום.

 

וכמו שבדיוק אמרתי!!!

לקחו מנוע מתקופת הפלמ"ח אם גל זיזים תחתי (מנוע קורטינה משנות 70 +-) השאירו את הגל זיזים במנוע ורק הרכיבו ראש מיתקדם יותר שמונע בעזרת שרשרת טימינג באורך הגלות .

אגב שימו לב שהראדיאטור הוא ביכלל של רנו 12 + מיכל האיבוי והקרבורטורים של אלפא רומאו גוליטה 1 .

 

 

בברכה בני ל.

שטויות -בלי להיעלב ...

מנוע פנטסטי ,אמין וחזק מאוד DOHC שזה אומר שני גלי זיזים עליונים מאיידים אורגינליים (כמו בג'וליה) ולא של ג'ולייטה (שם היה רק אחד כפול) חלקי רנו -כולל מנוע(רנו16) הופיעו גם בלוטוס אירופה ...

בדיקת הלחץ אינה מעידה על מנוע גמור... לא נעשתה בדיקת לחץ הפוך או נפילת לחץ ...

קרוב לוודאי כיוון שסתומים פיח או חוסר אטימה .

בהצלחה בשפוץ .

אודי.

צילינדר לא עובד - מאיידים .

פורסם

אני מצטרף לאודי...

 

מעבר לכך, על סימפטום מנוע ש"עומד" זמן רב כבר דיברנו - אני לא הייתי מייד מתחיל בפרוק - ייתכן והבעייה בשסתומים/גומיות שסתומים, אבל במידה והבעייה נעוצה ברינגים - אני הייתי מחליף רק אותם (בעיקר לאור העובדה שבעל הרכב הקודם הסביר שהמנוע היה תקין בעת "העמדת" הרכב) ולא "נכנס" לשיפוץ כולל.

 

ועוד הערה - רינגים "שנתפסו" כתוצאה מעמידה ממושכת היא תופעה ידועה - תנסה להריץ את המנוע מספר שעות (תחת בקרה כמובן) בכדי לבדוק האם יש שיפור במצב.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

שניה שניה שניה....

 

לפני שאתה מפרק ראש בודק שסתומים וכו...

ציינת שהמנוע "מנפח", אם הרינגים במצב טוב אבל תפוסים תקבל את אותו האפקט.

צעד ראשון לדעתי צריך להיות ריקון השמן, מילוי שמן 10W40 זול ( אמריקן איגל או מה שיותר זול ) מעורבב בסולר טרי( או נפט, אבל טרי ) ביחס של נגיד 1/4 או טיפה יותר.

תן למנוע לרוץ, יש סיכוי טוב שזה ישחרר אותם ותקבל לפחות מנוע שמניע ועומד נורמלי.

 

אם לא הלך לא הפסדת כלום.

למרות שאני בספק לאור נתוני הקומפרסיה הנהדרים.... :wink:

 

בני תן לה בסמיילים.... :mm_wink:

פורסם
שניה שניה שניה....

 

לפני שאתה מפרק ראש בודק שסתומים וכו...

ציינת שהמנוע "מנפח", אם הרינגים במצב טוב אבל תפוסים תקבל את אותו האפקט.

צעד ראשון לדעתי צריך להיות ריקון השמן, מילוי שמן 10W40 זול ( אמריקן איגל או מה שיותר זול ) מעורבב בסולר טרי( או נפט, אבל טרי ) ביחס של נגיד 1/4 או טיפה יותר.

תן למנוע לרוץ, יש סיכוי טוב שזה ישחרר אותם ותקבל לפחות מנוע שמניע ועומד נורמלי.

 

אם לא הלך לא הפסדת כלום.

למרות שאני בספק לאור נתוני הקומפרסיה הנהדרים.... :wink:

 

בני תן לה בסמיילים.... :mm_wink:

למרות שלרוב אני נגד פלשניג בדומה לזה שKD מציע, במקרה זה הייתי הולך על זה. במקרה והניתוח לא יצליח והחולה ימות, בני ל. יחכה ומצפה לו בשקיקה!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

מקפיץ.

בסיועו האדיב של בני ל (תותח), ביצעתי בדיקת קומפרסיה כמו שצריך (ז'תומרת עם מצערת פתוחה ברעל), הקומפרסיה באזור ה160 בכל הצילינדרים. היי הו!

עכשיו צריך למצוא את הסיבה להשפרצת השמן מפתח המדיד, או לנקות את הנשם שוב ולקוות לטוב.

תודה לכל מי שסייע והשיא עצות.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
מקפיץ.

בסיועו האדיב של בני ל (תותח), ביצעתי בדיקת קומפרסיה כמו שצריך (ז'תומרת עם מצערת פתוחה ברעל), הקומפרסיה באזור ה160 בכל הצילינדרים. היי הו!

עכשיו צריך למצוא את הסיבה להשפרצת השמן מפתח המדיד, או לנקות את הנשם שוב ולקוות לטוב.

תודה לכל מי שסייע והשיא עצות.

נשם נשם נשם...אח"כ הכל...ובדוק גם שלא שמת יותר מדי שמן ולכן הבריחה (קומפרסיה הפוכה)......

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

מנוע שעמד שנים גם אם לא נתפס יש סיכוי שהוא מלא ליכלוך.

 

דבר ראשון יש להחליף שמן . שמן סופח מים וזיהום וכשהוא מזוהם הוא לא עושה את העבודה.

 

דבר שני להוסיף לדלק איזה תוסף ניקוי טוב. לסוברו יש תוסף, שנמכר רק למוסכים, אני משתמש בו וממש מרגיש את ההבדל בביצועים, יש לתת למנוע לפעול עם התוסף שבדרך מנכה עוד כל מיני ליכלוכים.

הצורה הטובה ביותר היא לנסוע נסיעה מאומצת של 100 ק"מ דבר שבמקרה שלך לא לגמרי ישים.

 

האם החלפת חוטי הצתה,כבל פלטינות? במנועים בעלי הספקים גבוההים הניצוץ נוצר באזור של לחץ גבוהה וזקוק להרבה חשמל חוטים או פלטינות או כבל לא תקינים לא מאפשרים יצירת ניצוץ בנסיבות כאלה.

 

בכל מקרה אם תתיאש אני מניח שתמצא קונה...

 

בהצלחה

שלמה דן גדרון

פורסם

אל דאגה, לא מוכר.

לא החלפתי עדיין חוטים קבל ופלטינות, אם כי החוטים הם מנחושת, ולא פחם, כך שהבלאי עליהם לא משמעותי. בטורים גבוהים המנוע עובד טוב, כך שאין בעיית ניצוץ.

הדבר העיקרי שמטריד אותי כרגע הוא זריקת השמן.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
אל דאגה, לא מוכר.

לא החלפתי עדיין חוטים קבל ופלטינות, אם כי החוטים הם מנחושת, ולא פחם, כך שהבלאי עליהם לא משמעותי. בטורים גבוהים המנוע עובד טוב, כך שאין בעיית ניצוץ.

הדבר העיקרי שמטריד אותי כרגע הוא זריקת השמן.

לא פירטת אילו צעדים כבר ביצעת ולכן קשה להעריך את מקור הבעייה לכן שווה ללכת לפי הסדר מהתחלה על מנת שלא תפספס שום דבר.

1. החלפת השמן הישן, פילטר שמן, ורצוי במקרה שלך לבצע פלאש למנוע במטרה ראשונית להוציא כמה שיותר טינופת החוצה. נשם חדש או מנוקה היטב.

2. ניקוי וטיפול במערכת הקירור ומשאבת המים לפני ההתנעה.

3. מעבר על מערכת החשמל פלאגים ופלטינות נכללים בסיפור (את האלמנט עזוב...,) ומצבר.

4. החלפת פילטר דלק, ניקוי קרבורטור ותיאום.

5. אם בידך הנתונים והיכולת לכוון שסתומים כאשר המנוע קר מאוד רצוי לבצע זאת.

הקומפרסיה שציינת היא מצויינת ואם היא שווה בכל הבוכנות הדבר מעיד על מצב מנוע טוב יחסית, אבל צריך לבדוק גם את נפילת הלחץ מכל בוכנה, עד 15% בצורה שווה +- אין בעייה רצינית....

בקיצור המנועים הישנים מצרכים את השילוש הקדוש בכדי לפעול...חשמל (ניצוץ) אויר, ודלק.....

אדמה רוח ואש אם תירצה...השילוב של השלושה בתוך הצילנדר אמור לעשות את העבודה....

במידה וכל השלבים מולאו במלאם ועדיין ישנה בעייה , נישבור את הראש הלאה....

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

מצטער, הנחתי שכולם זוכרים את הסאגה שנמתחה על פני מס' שרשורים.

1. שמן ופילטר הוחלפו. לגבי פלאש, תכננתי לעשות כשהקומפרסיה לא הייתה ברורה, אבל כרגע כשהיא טובה, אני מוותר על התענוג, ולו בכדי למנוע נזק במקומות נוספים (משאבת שמן וכו'). לגבי הנשם, אני אבדוק אותו שנית, בסה"כ ראיתי שדווקא יש יציאת גזים מכיוונו.

2. מערכת הקירור לא טופלה עדיין, אבל האנטי פריז במצב טוב וללא חלודה/טחינה/בוץ/טבולה/חצילים רומני, והטרמוסטט נפתח כשצריך.

3. מצבר Bosch חדש ונוצץ, מפלג נבדק, והפלאגים נותנים ניצוץ בריא, אך יוחלפו לאחר טיפול בקבורטורים.

4. קרבורטורים יפורקו בקרוב וישלחו לשיפוץ.

5. יש בידי את נתוני כיוון השסתומים, לצערי הכיוון הוא באמצעות שימסים אה לה אלפא, כך שאוותר על הכיף הגדול ואתן למישהו מקצועי יותר לבצע את העבודה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

אני לא רוצה לאכזב אותך אבל לפי דעתי יש לך בדיוק את אותה בעיה כמו במנטה שלי (גם האוטו שלי עמד 5 שנים ללא תזוזה), לחץ עוקה גבוה עקב גומיות שסתומים שכבר לא מתפקדות כמו שצריך. גם אצלי המנוע נוזל מכל הכיוונים, עשיתי בדיקת לחץ עוקה (קומפרסיה הייתה מצויינת) ויצא לי 50% נפילת לחץ (כאשר ב-30% כבר אומרים קדיש על המנוע).

אני עדיין נוסע באוטו, האמת שהמנטה נוסעת אפילו מצויין (בעליות לטבעון עם 5 אנשים באוטו האוטו עלה בלי למצמץ), אבל אני רק מחכה למנטה B שתצא מהמוסך בשביל שאני אוכל לטפל במנטה A כמו שמגיע לה.

לסיכום, אני במקומך הייתי בונה במוקדם או במאוחר על שיפוץ מנוע (עדיף מוקדם ממאוחר). אתה תוכל לסוע עם האוטו והאוטו אפילו יסע טוב אבל היא לא תפסיק לזרוק לך שמן (אצלי זה התבטא בפריצה של כל האטמים והמחזירי שמן).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

עם זה אני כבר יכול לחיות. החשש הגדול יותר היה מפני רינגים גמורים שעושים לי חריטות בצילנדר. אם צריך לעשות ראש, נעשה ראש.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 


×
×
  • תוכן חדש...