Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שפריצל'ך של שמן מפתח המדיד


nitch
שימו לב! השרשור הזה בן 6794 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בלוק מנוע של פורד קורטינה, אחרי שהמנוע מתחמם מעט, מתחיל להשפריץ שמן מהפתח של מדיד השמן.

ככל הנראה יש עודף שמן קל במנוע. בלי קשר לזה שיותר מדי שמן זה רע, ואני אכן עומד לרוקן את העודף, זה יש עוד דברים שיכולים לגרום לזה?

תודה,

ליעד

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

דינאל צודק,לי היה נסיון עם מנוע שהיה בו לחץ שמן גבוה וגם הוא היה משפריץ שמן מהמדיד,מה שעשיתי כפיתרון זמני הוא לפתוח את הנשם לאטמסופרה ואז התפרצות השמן הפסיקה.

 

אם אחרי שתנקז את העודף עדיין הוא ישפריץ לך,תנסה לפתוח את הנשם כפיתרון זמני,אולי זה יעזור לך כמו שזה עזר לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני אתן אופציה נוספת - ייתכן וישנה זליגת קומפרסיה לכיוון עוקת השמן.

 

במנוע "עייף" שבו יש רינגים שחוקים וגם/או עקב בעייה נקודתית באחד מהצילינדרים חלק מהקומפרסיה מצליח לעבור דרכם לעבר "הקרטר", וגורם ללחץ הפוך, משמע השמן שמצוי בעוקת השמן בתחתית המנוע מחפש נקודה שבה יוכל לצאת החוצה.

 

התופעה מוכרת במיוחד במנועים שעמדו ללא שימוש תקופה ארוכה. לרינגים ישנה נטייה ל"הסגר" ואז חלק מהקומפרסיה זולג כאמור לעיל.

תן למנוע לפעול למשך מספר שעות בכל פעם וכולי תקווה שהמצב ישתפר.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק למושג הזה התכוונתי "לחץ עוקה" ,זה מה שהיה לי ברנו 5 הקודמת (מנוע 1250),פתחתי את הנשם והפסיק להתפרץ שמן.

 

מה שמצחיק שהרכב לא היה מעשן ולא היה עולה שמן לחלל הצילינדר,הפלאגים היום יוצאים ללא שאריות שמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אומר שהנשם היה סתום אם היית מנקה אותו היית מקבל תוצאה טובה יותר.

אבל גם יותר מידי שמן יכול לגרום לזה במיוחד כשהוא חם.

אם זה מלחץ עוקה שנובע מגזים שעוברים את הרינגים ( נניח שהם בסדר אבל תפוסים ) אז נסה למהול את השמן בסולר טרי בכמות של 1/4 זה עוזר לפעמים.

הפיתרון הרציני יותר הוא שימוש בשמן סינטטי עדיף על בסיס אסתרים והרצה של המנוע מספר קילומטרים/שעות מנוע ולראות אם יש שיפור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע רץ כרגע על 20W50 חצי סינטתי.

אני מבין אם כך שההמלצה המשוקללת היא לנקות נשם, להחליף שמן לסינטתי (איזו צמיגות?) ולתת למנוע לרוץ כמה שעות תוך כדי שירת אווה מריה בקנון?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע רץ כרגע על 20W50 חצי סינטתי.

אני מבין אם כך שההמלצה המשוקללת היא לנקות נשם, להחליף שמן לסינטתי (איזו צמיגות?) ולתת למנוע לרוץ כמה שעות תוך כדי שירת אווה מריה בקנון?

אני לא הייתי מחליף לשמן סינטטי - המנוע שלך לא תוכנן להשתמש בשמן שכזה - ולמנועים המשתמשים בקרבורטורים אני חושב כי שמן רגיל יעיל יותר במיוחד בסיפוח ליכלוך ופיח .

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והצמיגות בסדר?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והצמיגות בסדר?

בדקתי בעבורך ב- WORKSHOP MANUAL והצמיגות היא 20/50.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה גם מה שהיה רשום בworkshop manual שלי הי"ד. לא הייתי בטוח לגבי טווח הטמפרטורות, שכן מטמפרטורות מסויימות מומלץ 10w40.

המון תודה.

ליעד

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ירון אמרת הכל הפוך.

אין דבר כזה מנוע שלא נועד להתשמש בסינטטי.

ושמן סינטטי מנקה פי 10 יותר טוב ממינראלי במיוחד על בסיס PAO או אסתרים.

את הנשם עדיף לנקות ואפשר גם לנתק לגמרי ואם זה באמת מוריד את התופעה אז לנקות ולחבר חזרה.

מומלץ להחליף לשמן סינטטי בצמיגות 10W40 כדי לאפשר לשמן לנקות ביעילות רבה יותר!

נסה קודם את פתרון הסולר בשמן שיש כרגע במנוע.

אל תסע ברכב( או תעבור מהירות סרק ) עד שהוא עומד מספר דקות בטמפרטורת עבודה ( כל הסולר יתאדה ) ואז ניתן להריץ את המנוע כמו שצריך לזמן מה ולבדוק מה קורה אז.

המנוע שלך הוא פינטו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מנוע שתוכנן בשנות ה-60, קח את זה בחשבון.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6794 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...