ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,544 נושאים בפורום הזה
-
- 8 תגובות
- 1 אלף צפיות
אהלן חברים, אני חדש פה ולפני רכישה של רכב ראשון זקוק לעזרה : בשבועות האחרונים עקבתי אחר מספר מודעות של של כמה מכוניות, ונתקלתי פולקסווגן גולף. מצב הרכב הוא יד3, 116,000 ק״מ, תיבת הילוכים-אוטומט, ללא תאונות, טופל במוסך מורשה ולאחר נסיעת מבחן, האוטו ממש מהנה לנהיגה ובמצב טוב מבחינת השמירה עליו. והמחיר המבוקש זה23 אלף העם שווה לקנות ועם תיקונים יקרים או מחירים נורמלים וגם עם האוטו הזה חסכוני בדלק? אשמח לקבל חוות דעת על הדגם. ותודה רבה לכל מי שעוזר לי.
הודעה אחרונה מאת mitsugli, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 24 תגובות
- 5 אלף צפיות
איך הם מבחינת הנחות? גמישים? או שקשים ולא ממש עושים הנחות אלה רק אבזורים למינהן תודה.
הודעה אחרונה מאת green, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 3 אלף צפיות
למישהו יש ניסיון עם המערכת הזו? יש לי קצת חששות שזה יפריע לי או לא יעבוד כמו שצריך ואולי אפילו יגרום לסכנה. תודה רבה.
הודעה אחרונה מאת gil.geler, -
-
- 0 תגובות
- 449 צפיות
היי, בן 23 מחפש לקנות רכב ראשון משפחתי בתקציב של 30K. הרכב יסע לרוב באיזור המרכז אבל מידי פעם יהיו נסיעות לדרום. הדרישה היא רכב אוטומט, אמין ולא זולל דלק. עדיפות שיהיה נוח עם מקום במושב האחורי ולא חלש מידי. כרגע מתלבט בין מיצובישי לנסר הדור החדש לבין הונדה סיויק. אשמח לעוד הצעות וטיפים בנושא
הודעה אחרונה מאת perez123, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 10 תגובות
- 4.6 אלף צפיות
הי, אני מחפש לקנות רכב SUV בתקציב של כ - 150K, מחפש רכב שיהיה יחסית חסכוני בדלק, צריכה של 1 לכ -15-17, (אני נוסע לפחות 25K בשנה), עם מנוע "מתאים" לרכב שכזה ולא מנוע שלא סוחב את הרכב. חשוב שיהיה עם מערכות בטיחות מתקדמות ושיהיה נפח מטען שיתאים למשפחה עם ילד ותינוק. לא מעוניין בהיברידיות בגלל נושא הקרינה. בינתיים חשבתי על ללכת לראות את האטקה, קארוק (גרסת ה-1.5 יקרה משמעותית), 3008. מה לגבי כל הרכבים הקוראיניים ודומיהם? האם יש כיום SUV חסכוני בדלק ששוה לבדוק או שכולם עדיין עם מנועים רגילים ולא חסכונים? מה דעתכם? איזה רכבי SUV עונים על דרישות אלו?
הודעה אחרונה מאת רועי5, -
-
-
- אחראי פורום
- 21 תגובות
- 3.7 אלף צפיות
שלום וברכה מעוניין לרכוש רכב בסביבות 16000 ש"ח (ניתן למתוח את התקציב לאזור 18000 ש"ח) הרכב ייסע ברובו בשטח מישורי (גר באזור חדרה) יותר בנסיעות עירוניות דרישה לרכב אוטומט, כיוון למיני אמין ומינימום ביקורים במוסך, לא שתיין דלק שנתון לפחות 2008 נוסע בממוצע כ-11 או 12 אלף ק"מ בשנה אני ואשתי ננהג עליו, רכב יחיד במשפחה חשבתי על כיוון של יונדאי גטס או דייהטסו סיריון, אך אשמח לשמוע דעתכם עליהם, ואם יש עוד סוגים של רכבים בתקציב הנ"ל ששווה לפזול לכיוונם פרט חשוב - בקרוב יתווסף תינוק ראשון למשפחה, אז צריך לחשוב גם על מקום ברכב לפריטים .. תודה מראש על שיתוף הפעולה
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 26 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
שלום לכולם, אמור להחליף רכב בקרוב. כיום עם סיד סטיישן שמתפגרת. לפי הבנתי כרגע אין סיד וi30 שאמורות לעלות ארצה תוך כמה חודשים. אשמח לדעת אם יש למישהו מידע לגבי הסיד והi30 צפי הגעה. וכן אם יש עוד סטיישן זמין באותם טווחי מחיר (130000) תודה ואחלה יום. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
הודעה אחרונה מאת itsik170, -
-
- 11 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
שלום חברים אשמך לעצתכם ודעתכם במקרה קלטתי את הדגם של הסיטראון די אס 3 ונורא נורא התלהבתי מהייחודיות במראה של האוטו למרות שהוא קטן הוא נראה מאסיבי, אני גר במרכז ולא נוסע יום יום באוטו ואם כן זה פעמיים 3 בשבוע לעבודה 20 דקות נסיעה הלוך חזור, יש לי פיאט בראבו 2011 ידנית שאני מאוד אוהב אבל המנוע לא הכי חזק בעולם, אני מאוד רוצה אוטו קטן 3 דלתות למרכז אבל לא חלש לפחות 1600. בת הזוג שלי לא נוהגת כי יש לי ידני ול די אס יש גם אוטומט ואני קצת חושש מהגיר האוטומט של הסיטרואן, שוב אני לא חולה הגה סך הכל אני רוצה אוטו קצת מעל הממוצע עם מנוע חזק ויהיה קטן ונוח למרכז. אני מודע שלאוטו אין שוק אני מחפש דגם של 2012 ולא צריך יותר 120000 כוחות סוס, מה דעתכם על הדגם הנ"ל ? תודה
הודעה אחרונה מאת zivk, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 972 צפיות
עדיפות לרכב יפני או קוריאני. ההתלבטות כרגע היא בין מאזדה 2 (אפילו דגם הפיור ליין) או קיה פיקנטו חדשה לגמרי בדגם ה GT LINE . ( רק נראה יותר ספורטיבי ) מה אתם אומרים? שנתון מועדף 2016 ומעלה. יש עדיפות לחדש בגלל האחריות והראש השקט, אך לא חובה. תודה רבה מראש לעוזרים. אחלה המשך שבוע!
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 881 צפיות
כשבאים לקנות רכב רכבי אפס קילומטר מחברות ליסינג, מוצעים גם דגמי 2017. כמה נהוג להוריד מהמחיר של רכב כזה לדעתכם ? למה צריך לשים לב ?
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 0 תגובות
- 592 צפיות
יכול לענות לך רק על הג'וק לפי ניסיון איתו חשוב לי מאוד הנוחות של הנסיעה אמינות של רכב - באוטומט החליפו לי תיבת הילוכים אחרי 30 א"ק (הבנתי מחלה של הדגם) ומאז התחיל רצף צרות בעיות חשמל שרק נגמר אחרי 6 ביקורים במוסך, לטובת היבואן הכל טופל ללא עלות או ויכוחים, בטח לא יהיה כך ברכב משומש. איכות נסיעה רוב הזמן בעיר - שילוב חישוקים גדולים, צמיגים קטנים, בסיס גלגלים קצר ומתלים קשיחים - לא מצטיין בנוחות אבל לי בזמנו זה לא הפריע. פעמים-שלוש בשבוע מחוץ לעיר - אין בעיה וגם יש בקרת שיוט נוחה טיפולים זולים - במורשה היו טיפולים יקרים, כולל דחיפת תוספים ושטיפת מנוע ועוד שטויות בכל הזדמנות. מתאימה ל2ילדים - ממש לא, דלת קטנה, מושב אחורי צפוף ותא מטען פצפון - רכב בלחץ ליל…
הודעה אחרונה מאת lior2321, -
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
אז ככה אולי תנסו להמליץ לי ההצעות שלי הם שברולט סוניק שנת 2013 ק"מ 113 אלף יד 1 ,פורד פוקוס שנת 2012 ק"מ 72 אלף יד 1 הונדה איינסיט שנת 2012 ק"מ 135 אלף יד 2 יונדאי i25 פרימיום שנת 2011 ק"מ 60 אלף יד 2 קיה פורטה שנת 2013 ק"מ 85 אלף יד 1 ניסאן גוק שנת 2012 ק"מ 80 אלף יד 1 קיה ריו שנת 2014 ק"מ 80 אלף יד 1 שברולט קרוז 2014 ק"מ 55 אלף יד 1 סקודה רפיד 2014 ק"מ 108 אלף יד 1 הונדה איינסיט 2014 ק"מ 109 אלף יד1 זה כלל הרכבים שעומדים על סכום שהוא בין 30 -45 אלףמה אתם אומרים לפי ההבנה שלכם ? או שיש אופציה אחרת?
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 6 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
יש איזה מחלה ידועה לרכב ? חוץ מהdsg שידוע שהוא בעייתי ה מנוע1.4 עם השני מגדשים ידוע כבעייתי ?
הודעה אחרונה מאת GTI33, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
מהתרשמות הבוחן בבדיקה המנוע גיר ושלדה במצב טוב אבל לצד זה מסומנים המון איקסים ופחות V האם שווה לי להתעסק עם הרכב ? ואם כן מה עליי לסדר בליקויים הרשומים ? נ.ב הרכב עבר 105km
הודעה אחרונה מאת tainka2405, -
-
- 5 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
שלום רב, אני מתלבש בין 2 הרכבים הבאים: 1. סוזוקי סוויפט 94 כ"ס, מנוע 1.2. 2. סקודה פאביה 105 כוח סוס, מנוע 1.2 TSI. שני הרכבים בשנתונים 2012-2013, במצב מעולה, עם קילומטראז' נמוך מ-50,000. רקע עליי: סטודנט, מתגורר יחד עם חברה שלי, והרכב מיועד לשמש את שנינו ולכן אני חייב לרכוש אותו עם גיר אוטומט (היא איננה יודעת לנהוג על ידני). גרים באזור גוש דן, ומעוניינים בדגם 'סופר מיני' אך שיוכל גם לבצע נסיעות בין עירוניות (כאשר נוסעים להורים) בצורה נוחה יחסית. לאחר הרבה חפירות וקריאות רבות ננעלתי על שני הדגמים הללו. בדרך ירדו גם מאזדה 2, סיאט איביזה ויונדאי I20 (פולקסווגן פולו קצת מעל התקציב אך נלקחה בחשבון, וירדה בגלל המחיר. גם קיה ריו נלקחה בחשבון …
הודעה אחרונה מאת colauti 9, -
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
חבר שלי שגר בתל אביב מחפש רכב עד בערך 17,500 שקל. הוא מחפש רכב קטן אבל לא קטן מידי כמו הטויוטה אייגו למשל, מאיזה רכבים אתם ממליצים להמנע ומאיזה שנים שלהם? (למשל אני יודע שלשברולט קרוז לא להתקרב) ואיזה רכבים אתם ממליצים לחפש? תודה לכל העונים
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אני שוקל לרכוש רכב 0 ק״מ מאלבר ורציתי לשאול למה כדאי לשים לב. למשל: אם תאריך העלייה לכביש הוא מלפני כמה שבועות זה לא אומר שהוא לא יוצר לפני 10 חודשים, נכון? האם יכול להיות שאני מקבל דגם ישן? מדובר במאזדה 3. תודה לעונים
הודעה אחרונה מאת Buki, -
-
- 2 עוקבים
- 4 תגובות
- 5.6 אלף צפיות
אחרי הרבה לבטים, סרטונים, תגובות והרצון למצוא את הרכב האידאלי מבחינת עלות תועלת ביחס לתקציב שלי הגעתי ל-2 ג'יפונים - הארונה והקארוק. מאוד מתלבט בין שתיהן. אשמח מאוד למעט אינפורמציה וחוות דעת מבעלים שרכשו את אחד הרכבים ולשתף ביתרונות ובחסרונות של כל אחד.
הודעה אחרונה מאת nimi237, -
- 1 תגובות
- 697 צפיות
היי, בן 22 מחפש רכב צעיר וזריז עד תקציב של 70k (ניתן לחרוג בעוד 3-5 אלף ) - לרכב בלבד נוסע 20,000 בשנה ש 70 אחוז מזה בין עירוני רכב משנת 2012-2013 לפחות אוטומט בלבד הדרישות מהרכב, זריז-עם עדיפות למנוע טורבו (0-100 ב6-8 שניות ) האצות ביניים וכו' בעיקר מהירות בקו ישר (כמובן אם יש אפשרות גם להתנהגות מהנה זה בונוס) אמינות - עלות טיפולים מעל הממוצע אין לי בעיה, אך זקוק לרכב שיפגין אמינות במידה ויטופל לפי הספר חסכון בדלק - לא משהו היסטרי - אבל לא פחות מ11 קילומטר לליטר משולב נוסע לבד ב99 אחוז מהזמן, לא זקוק לבגאז גדול או שום דבר מהסוג הזה הייתי שמח אם זה יהיה רכב טורבו ומודרני ( סטייל לאון fr פולו gti ודומיו ) אבל לפי מה שהבנתי רכבי וואג בשנים של התקציב…
הודעה אחרונה מאת mik133, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 702 צפיות
בא לי על מאזדה 6 ולא הצלחתי להבין באיזה גרסאות מהשנים 2011 ואילך יש חיבור בלוטוס לרכב. מישהו יודע?
הודעה אחרונה מאת Ghost_Rider, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 21 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
בטווח של 60-70 אלף במשומשות יש רכבים כמו טויוטה יאריס משומשת (2016) או סוזוקי בלנו (2016) - בקילומטרז נמוך יחסית בחדשות - פיקנטו, סקודה סיטיגו, סוזוקי סלריו מה דעתכם ?
הודעה אחרונה מאת Ghost_Rider, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 869 צפיות
שנת 2010 קמ נמוך המלצות? בעד נגד? מחלות? בברכה,
הודעה אחרונה מאת Edvin Rahamimov, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 15 תגובות
- 8.7 אלף צפיות
מפרסם בשביל חבר, היי לכולם, במסגרת חיפושיי אחר רכב חדש בליסינג פרטי תפעולי אוויס אקספרס (חכירה ל30 חודש + טיפולים וביטוח) נתקלתי בגיפון - סיאט ארונה הרכב הרשים אותי מאוד לטובה, גודל מושלם (משפחה צעירה עם 2 ילדים), נוחות נסיעה מצויינת, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכות בטיחות מרשימות גם משוחד מהכיוון של היופי, הרשימה מאוד זה גם הרכב היחיד שמתאים לדרישותיו (טורבו, צעיר, מרווח, גיפון, חסכוני ובטיחותי) זה הרבה , אבל הוא נותן ממש הכול השאלות הם כאלה 1. הרכב עם 2 שנים אחריות יצרן, החכירה היא ל30 חודש, זאת אומרת שחצי שנה אני מכוסה ״על חשבוני״, האם יש סיכונים למשהו משמעותי ברכב חדש? הרכב יטופל לפח הוראות יצרן 2. המחיר - אומנם משמעותי נמוך מסי אקס 3 שאהבתי אבל ע…
הודעה אחרונה מאת Orel910’s, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 12 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אהלן, היונדאי שלנו בת ה- 8 עושה קצת קונצים, ואני חושב להחליף אותה. אנחנו די מאוהבים במבנה הסטיישן ולכן רוצים להמשיך בכיוון הזה ולא לקחת, למשל, יונדאי איוניק. בגדול הכיוון הוא רכב בן 3-4 שנים, שהיה בבעלות פרטית ובמצב טוב פלוס. כרגע 4 אלטרנטיבות על הפרק, אלא אם יש לכם עוד רעיונות. כל המחירים להלן הן מחירוני יד 2 לרכבים בשנים 2014-2015: א. הונדה סיוויק טורר - 70.8K-80.5K ש"ח (רק רמת גימור אחת) - פשוט כי אני מאוהב בהונדה ג'אז שלי ומבחינתי הונדה זה מותג מצויין + העובדה שתא המטען שלו הוא הגדול מבין כל הסטיישנים. ב. יונדאי i30cw (סטיישן) - 54.2K-71.9K ש"ח (תלוי ברמת הגימור) - בזכות התמחור. ג. טויוטה אוריס סטיישן הייבריד - 76.5K-93.4K ש"ח (תלוי ברמת הגימור) - ב…
הודעה אחרונה מאת save, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 5 תגובות
- 902 צפיות
ראיתי פה הרבה המלצות על הקיה סיד סטיישן... אתמול ראיתי ברחוב אופל אסטרה סטיישן ודי התלהבתי. אשמח לשמוע חוות דעת על הרכב הזה, הבנתי שאפשר לקנות 0 ק"מ בהנחה משמעותית. איך הוא ביחס למתחרים מבחינת אמינות, מרחב במושב האחורי, בטיחות ותא מטען. תודה!
הודעה אחרונה מאת Mike808, -
-
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
הצרכים שלי בעיקר הם פעם בשבועיים לחזור מהמרכז לחיפה. ופעם - פעמיים בתוך המרכז לעבודה. מחפש רכב חסכוני שלא יראה מוסך, כל השאר זה בונוס. תקציב באזור ה 40-55 אלף שח.. אשמח לשמוע המלצות.. תודה מראש
הודעה אחרונה מאת glantz, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 510 צפיות
היי חברים, אני מתעניין ברכישה של רנו קליאו דור 4 - 2013 בגרסה הידנית של ה75 כוחות סוס או הגרסה הידנית של ה90 כוחות סוס. אשמח לרשמים, המלצות, חסרונות, צריכת דלק אמיתית וכדומה תודה!
הודעה אחרונה מאת mao0or1, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
מהביקורות שאני קורא עולה, שזה רכב מעולה וכיף לשימוש, בלי תקלות ידועות. מנגד, הסטיגמה של הסיטרואן צפה ועולה בכל מקום, עובדה שתוריד את הערך שאמכור את הרכב. מה אתם אומרים? שווה לרכוש את הרכב ולקחת את הסיכון (שנראה על פניו, לא גדול) אבל מצד שני, לספוג ירידת ערך משמעותית כשביום מן הימים ארצה למכור את הרכב? יש לכם הצעות אחרות לרכב 7 מקומות עד 100K?
הודעה אחרונה מאת ofiros1, -
-
היי חברים, אנחנו מחפשים רכב נוסף (ברשותנו פורד פיאסטה אוט' 2011) שיהווה הרכב העיקרי במשפחה בת 2 מבוגרים ותינוק). מאפיינים וצרכים: תקציב עד 70K אמינות תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים פלנטרית/ רציפיה אמינה (DSG לא בא בחשבון) שנתון 2014-2016 תא מטען: 350 ליטר ומעלה שיתאים לעגלה + ציוד נוסף זמינות כוח טובה: נסיעה יומיומית על 443 לכיוון מודיעין (מעט עליות). אנחנו לא מחפשים רכב ספורט, אלא רכב שיוכל להאיץ בקצב סביר גם בעליות נסועה: כ-20K בשנה תנוחת ישיבה לא נמוכה (הונדות למיניהן נפסלו על כך) צריכת דלק כ-12 קמ"ל כרגע יש 3 רכבים על הכוונת, אשמח לשמוע את דעתכם ואת מי מהם הייתם מעדיפים: קיה סיד אוט' 1.6 בנזין האצ'בק 2014-2015 יונדאי i30…
הודעה אחרונה מאת itamarg, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
הי חברים, אני ממש לפני רכישת C3 אבל ישנה בעיה ״קלה״ (שמדירה שינה מעיניי ) העומדת בפניי. נטיית ליבי היא לרכוש את גירסת השיין פאק שכוללת מצלמת דרך, מצלמת רוורס, keyless, התראה בשטח מת, חישוקים 17״ במקום 16״, אבלללללל אין ליבואן צבעים נורמליים. כמעט כל שילוב בגירסה הזאת מגיע עם הhype colorado (המושבים החומים) והם לא כ״כ יורדים לי בגרון, ואלה שמגיעים עם ריפוד נורמלי - כבר לא במלאי. (חוץ מאדום עם גג שחור, או לבן עם גג אדום. לא מצליח לדמיין את עצמי ברכב אדום למרות שהוא ממש יפה חיצונית. ) אין לי בעיה לשנמך לגירסת הshine שבה כל הצבעים זמינים, לוותר על כל הטוב שציינתי למעלה, לחסוך 5K (זה ההפרש בין הגרסאות) - אבל אני כן מאוד מעוניין במצלמת הרוורס. לובינסקי שלחו אותי …
הודעה אחרונה מאת shays10, -
-
מי מחובר 36 משתמשים רשומים, 6 אנונימיים, 529 אורחים (הצג רשימה מלאה)
