Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8433 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מה יכולות להיות ההשלכות על מנוע שבאחד מהצילינדרים שלו אין קומפרסיה?

 

אני חייב לציין שהרכב סוחב מצויין - ומעל 1000 סל"ד אין רעידות.

הדבר היחידי שהפריע לי (ובגללו פניתי למוסך) היה רעידות וגמגומים של המנוע בסל"ד סרק.

 

בושה וחרפה להודות אבל אני סוחב את זה הרבה זמן כי אין לי זמן לאשפז את האוטו (3 ימים).

 

תודה מראש.(גם אם תירו בי :shock::oops: )

פורסם

בריחת קומפרסיה זו בעצם אי אטימה בצילנדר. בצילנדר נבנה לחץ על ידי הבוכנה בשתי פעולות :

 

דחיסה

פליטה

 

בשתי הפעולות הנ"ל הבוכנה דוחסת את התערובת (בפעולת הדחיסה) או את גזי הפליטה השרופים (בפעולת פליטה) ברגע שיש בריחת לחץ ,התערובת אינה מגיעה לטמפ' הרצויה ואז השריפה היא לא מושלמת בחלל תא השריפה, דבר שגורם לגמגום בסרק ואי סחיבה.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

תודה על התשובה

את זה אני יודע.

 

השאלה שלי היא - מאחר והעניין נסחב כבר הרבה זמן - מה התוצאות שיכולות להגרם אם בכלל.

פורסם

מעבר לעובדה הברורה שהנוע עובד באופן לא סימטרי ומספק פחות כוח ומומנט, יש גם השלכות ארוכות טווח:

 

במנוע כזה, חוסר האיזון יגרור שחיקה מואצת של הרינגים בבוכנות האחרות ושל הקרנק (גל הארכובה) ולא ירחק היום ותופעות דומות יתגלו בבוכנות האחרות או שיתחילו דפיקות מכוון הקרטר.

 

בכל מקרה, הפיתרון המומלץ הוא החלפת מנוע או אוברול

HFturbo

פורסם

היום כבר לא עושים אוברול... זה לא משתלם כמו פעם , היום משתלם יותר למוסכניק לשים מנוע מיבוא מאשר לשפץ אותו.

במקרה שלך אם בורחת לך קומפרסיה, זה יכול לגרום לאיבוד מים בין היתר ועוד כל מיני דברים שעדיף שלא תדע.

אתה צריך לעשות ראש מנוע זה הכל. זה לא סיפור כזה גדול.. פותחים , משחיזים את הראש.. מנקים טוב ומחזירים.

עדיף לך כמה שיותר מוקדם.

בהצלחה

"יש לך אולי 7 שקל להגיע לבאר שבע??"

פורסם
היום כבר לא עושים אוברול... זה לא משתלם כמו פעם , היום משתלם יותר למוסכניק לשים מנוע מיבוא מאשר לשפץ אותו.

במקרה שלך אם בורחת לך קומפרסיה, זה יכול לגרום לאיבוד מים בין היתר ועוד כל מיני דברים שעדיף שלא תדע.

אתה צריך לעשות ראש מנוע זה הכל. זה לא סיפור כזה גדול.. פותחים , משחיזים את הראש.. מנקים טוב ומחזירים.

עדיף לך כמה שיותר מוקדם.

בהצלחה

 

למה הקביעה הנחרצת "ראש מנוע וזה הכל" ?

 

בהחלט יכול להיות מצב של בריחת קומפרסיה דרך הרינגים ואז באמת קצרה הדרך להחלפת מנוע. לא נראה שיש כדאיות באוברול למנוע של BX כשיש מנועים כאלה מייבוא די בזול.

 

אפשר לבדוק מאיפה בורחת הקוומפרסיה ע"י חיפוש בועות גז בפתח מי הרדיאטור כשמעלים טורים (ראש מנוע), או פליטת אדי שמן חזקה מפת מדיד השמן (רינגים). זו בדיקה די גסה, אבל נותנת אינדיקציה ראשונית.

 

בכל מקרה, כפי שנכתב קודם, נסיעה עם צלינדר אחד ללא קומפרסיה גורמת לשחיקה מוגברת בצלינדרים האחרים, ובטווח הארוך תגרור השבתה של המנוע. אם הבעיה היא אכן רק בראש שווה לטפל בה עכשיו.

פורסם
מה יכולות להיות ההשלכות על מנוע שבאחד מהצילינדרים שלו אין קומפרסיה?

 

אני חייב לציין שהרכב סוחב מצויין - ומעל 1000 סל"ד אין רעידות.

הדבר היחידי שהפריע לי (ובגללו פניתי למוסך) היה רעידות וגמגומים של המנוע בסל"ד סרק.

 

בושה וחרפה להודות אבל אני סוחב את זה הרבה זמן כי אין לי זמן לאשפז את האוטו (3 ימים).

 

תודה מראש.(גם אם תירו בי :shock::oops: )

 

אני לא משוכנע שהאבחנה של המוסך נכונה. מדוע יש רעידות רק בסרק? אם לבוכנה יש בעית אטימה , היא תתגבר בסל"ד גבוה יותר ולא תפחת כפי שתיארת.

 

האם מדדו את הלחץ בבוכנה (שיפחת אם אין אטימה) ואת הלחץ בעוקת השמן (שיעלה)?

 

יש עוד הרבה סיבות אפשריות לתופעה - כדאי לבדוק ביסודיות לפני שמוציאים הרבה כסף על תיקון או החלפה של המנוע.

 

נמרוד

פורסם
מה יכולות להיות ההשלכות על מנוע שבאחד מהצילינדרים שלו אין קומפרסיה?

 

אני חייב לציין שהרכב סוחב מצויין - ומעל 1000 סל"ד אין רעידות.

הדבר היחידי שהפריע לי (ובגללו פניתי למוסך) היה רעידות וגמגומים של המנוע בסל"ד סרק.

 

בושה וחרפה להודות אבל אני סוחב את זה הרבה זמן כי אין לי זמן לאשפז את האוטו (3 ימים).

 

תודה מראש.(גם אם תירו בי :shock::oops: )

 

הסיבות מגוונות:

שסתום לא תקין, אטימה חלשה, סדק כלשהוא באחד הרכיבים...

 

בשלב ראשון, לוודא שכל הדברים הבסיסיים תקינים:

טיימינג מתוח כמו שצריך, שהכל מסביב כשר (הברגות פלאגים תקינות + פלאגים סגורים כמו שצריך), כיוון הצתה וכו'.

 

השלב הבא הוא פשוט הורדת ראש ואיבחון השסתומים והאטם.

אם אחד מהם לא תקין - זו כנראה הבעיה.

 

האם הרכב צורך שמן ? (ואם כן, כמה ?)

האם הפלאגים יוצאים לחים/רטובים משמן כאפשר מפרקים אותם מהרכב ?

האם ברדיאטור ישנם סימנים של שמן ? (בוצה על הפקק).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
אני חייב לציין שהרכב סוחב מצויין - ומעל 1000 סל"ד אין רעידות.

הדבר היחידי שהפריע לי (ובגללו פניתי למוסך) היה רעידות וגמגומים של המנוע בסל"ד סרק.

 

(גם אם תירו בי :shock::oops: )

 

לדעתי אין בעיה של קופרסיה, ולא צריך למהר לפתוח מנוע. סחיבה טובה מעידה על קומפרסיה סבירה.

 

יתכן בעייה כל שהיא בשסתומים (כוון???!) .כנס למוסך מיקצועי, בעל מכשירי אבחון מתקדמים, לצורך דיאגנוזה אמיתית.

פורסם

אפשר לבדוק בריחת קומפרסיה במוסך באמצעים פשוטים למי שמכיר:

בעזרת צינור לחץ אוויר שנכנס לפלגים.

כנס למוסך שמה תוכל לדעת בוודאות אם יש לך בריחת קומפרסייה

 

אושרי

"יש לך אולי 7 שקל להגיע לבאר שבע??"

פורסם
אפשר לבדוק בריחת קומפרסיה במוסך באמצעים פשוטים למי שמכיר:

בעזרת צינור לחץ אוויר שנכנס לפלגים.

כנס למוסך שמה תוכל לדעת בוודאות אם יש לך בריחת קומפרסייה

 

אושרי

אתה מבלבל בין שתי בדיקות, בדיקת קומפרסיה היא עם שעון לחץ בלבד.

ובדיקת נפילת לחץ היא עם קומפרסור וצינור שנכנס במקום פלאג

alfa 146 ti

ישראל

פורסם

באמת יותר זול כבר להביא מנוע של BX מפירוק

השאלה היא האם יש מנוע של BX-GTI מפירוק, שהוא המנוע המדובר....

 

אגב, אייל, זאת לא הזדמנות לעבור לגיר ידני אם כבר מפרקים מנוע?

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

את הבדיקה עשו לי עם שעון לחץ במקום הפלאג.

בשאר הצילינדרים נדרשה התנעה קצרצרה בשביל לשמוע צעקה מהמוסכניק "מספיק זה בסדר".

 

בצילינדר הבעייתי הנעתי די הרבה זמן והציון על השעון הראה אפס.

הפלאג באותו צילינדר אכן רטוב משמן.

 

המנוע צורך שמן אבל לא בצורה היסטרית - בערך קילו ל 5000 ק"מ (הערכה).

איציק - אין סימנים של שמן במים לפי מה שציינת.

חיים - כשכתבת בועות במים - האם הבנתי נכון שאני צריך לפתוח את הפקק של הרדיאטור ולהביט בתוכו?

 

וד"א האגזוז פולט עשן כחלחל אחרי לחיצה נמרצת על הגז.

 

ולסיום - מדובר במנוע שעבר שיפוץ ראש והחלפת רינגים + טלטלים ועוד כמה דברים.

 

אייל - אתה דורך לי על היבלות. יש לי גיר ידני בשלבי שיפוץ אחרונים אבל מקורות המימון נסתמו כרגע (בכל זאת לקנות בית זה יותר חשוב :lol: )

ובנוגע למנוע - לא מצאתי בינתיים עוד אחד.

פורסם
את הבדיקה עשו לי עם שעון לחץ במקום הפלאג.

בשאר הצילינדרים נדרשה התנעה קצרצרה בשביל לשמוע צעקה מהמוסכניק "מספיק זה בסדר".

 

בצילינדר הבעייתי הנעתי די הרבה זמן והציון על השעון הראה אפס.

הפלאג באותו צילינדר אכן רטוב משמן.

 

המנוע צורך שמן אבל לא בצורה היסטרית - בערך קילו ל 5000 ק"מ (הערכה).

איציק - אין סימנים של שמן במים לפי מה שציינת.

חיים - כשכתבת בועות במים - האם הבנתי נכון שאני צריך לפתוח את הפקק של הרדיאטור ולהביט בתוכו?

 

וד"א האגזוז פולט עשן כחלחל אחרי לחיצה נמרצת על הגז.

 

ולסיום - מדובר במנוע שעבר שיפוץ ראש והחלפת רינגים + טלטלים ועוד כמה דברים.

 

אייל - אתה דורך לי על היבלות. יש לי גיר ידני בשלבי שיפוץ אחרונים אבל מקורות המימון נסתמו כרגע (בכל זאת לקנות בית זה יותר חשוב :lol: )

ובנוגע למנוע - לא מצאתי בינתיים עוד אחד.

 

אם הפלאג אכן רטוב משמן - ככל הנראה הרינגים שלך לא בסדר (או שמה בעיה אחרת בצילינדר...).

מאחר והרכב סוחב טוב בסלד גבוה, אני שולל כרגע את האופציה שמדובר בשסתום לא תקין.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...