Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

לאחרונה זה פשוט מטורף. 

 

אני נוסע אם זה בעיר(תל אביב) או אפילו באיילון. 

המכסי ביוב זה ממש מכה. 

מורגש מאוד, ממש עמוקים מגובה הכביש 

ובכלל אם אני נוסע על הקטנוע זה ממש סכנה. 

 

בעיקר מורגש בכל מקום שעשו כביש חדש, במקום לפלס את הכביש עם המכסי ביוב יש מדרגה בגובה נכבד מאוד. 

 

האם יש תקן?

יש מה לעשות בנושא?

האם זה רק אני מרגיש ככה או שבאמת יש שינוי מבחינת גובה

 

טל. 

  • מבאס 1
פורסם

צודק. התקן היחיד שאני מכיר זה שמכסה הביוב נמצא בדיוק אבל בדיוק מעל המעבר כשהרכב במרכז הנתיב, כך שהנהג חייב לפגוע בו או בגלגלים ימניים או שמאליים. כמובן שהמכסה חייב להיות בעומק כזה שיטלטל את הרכב אם לא שובר משהו. הזוי. כאילו מתכנני הכבישים לא נוהגים.

  • מצחיק 4
פורסם

קיים תקן כמעט להכול.

 

מה שתיארת קורה בד"כ כשמחדשים כביש ע"י קרצוף וריבוד שכבת אספלט חדשה בכביש קיים.

כשאין התאמה בין עומק הקרצוף לבין עובי שכבת האספלט החדשה

למשל קרצוף בעומק 2 ס"מ וריבוד שכבת אספלט בעובי 7 ס"מ = 'בור' של 5 ס"מ במכסים.

לטיפול בדיעבד במקרה כזה יש להגביה את מכסי התאים.

 

מה שאתה יכול לעשות זה לפתוח תלונה במוקד העירוני ולשכנע את כל מי שאתה מכיר לעשות כמוך בתקווה שיטפלו בזה.

 

 

 

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

פורסם

ברור שיש תקן. ת"י 489 שמועתק מתקן אירופי EN 124.

כמובן שמכון התקנים, למרות שלקחו תקן אירופי לא משחרר את התקן לציבור אלא בתשלום.

 

יש בתקן התייחסות לאיזה סוג של דרך, למקום של הפתח בכביש (מרחק מהשפה) והבדל מקסימלי בגובה - לפי מה שאני הבנתי מחיפוש קצר זה צריך להיות עד 8 מ"מ אבל תבדוק. אחרי שתבין את התקן, שלח תלונה לעיריה וגם לתאגיד המים (מי אביבים?) שבטח יזרקו אחריות מאחד לשני.

 

אני התעסקתי עם זה בהקשר של פסים התקנה עם פסים לאורך מה שלא חוקי (בהקשר של אופניים).

 

אני מנסה להעלות לפה קובץ PDF שהצלחתי למצוא.

 

image.thumb.jpeg.0740ccd95e6db098304ce5532cfdfc2c.jpeg

 

 

EN_124.pdf

פורסם

באשדוד , כשעבדו על פרוייקט REWAY הנוראי כל הכבישים היו ככה עם בורות בגובה של 15 ס"מ למטה, או 15 ס"מ למעלה (שמכסה הביוב מעל האספלט) - נוראי! מדובר בעשרות קילומטרים לשני הכיוונים.

לאחר כחצי שנה - תוקן הכל בהדגרה כאשר שוב חסמו צירים.

התחושה האישית שלי ושל כולם שתופרים כך ג'וב ואקסטרה כסף לקבלן, או שהוא תופר לעצמו עוד עבודה.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, baer כתב:

ברור שיש תקן. ת"י 489 שמועתק מתקן אירופי EN 124

ברור שיש תקן ??   סליחה, אך אין קשר בין דבריך לבין מה שהתקן מתייחס אליו.

התקן אינו מדבר על הפרש גבהים בין שפת הכביש לבין המכסה אלא על מידות של המכסה. עמידה בעומס. תאימות למסגרת. מידות מסגרת. וכו'

עברתי על כל מסמך ה-PDF שצירפת, ולא ראיתי שום התייחסות ל-8 מ"מ, ובמיוחד לא ראיתי התייחסות להפרשי גובה בין מכסה/ מסגרת לשפת כביש.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי guya72
פורסם

guya72, אני ניסיתי פה לעזור וצרפתי את התקן וכתבתי שזה מה שמצאתי מחיפוש מהיר ולא בטוח שזה נכון. אבל מקריאה שניה אני דווקא חושב שזה כן מתייחס לגובה יחסית לכביש.

ואם בכל זאת טעיתי אולי יש תקנה אחרת שמתייחסת לזה.

 

פורסם

מתכנני הכבישים בארץ הם פושעים. מרגיש כאילו שהכל נעשה כדי לפגוע ברכבים של האנשים.

גם כשמתקנים בור בכביש בארץ אז נוהגים לעשות "תלאי" שהוא מיני באמפר במקום לעשות את הכביש ישר.

 

לפני 19 שעות, yahaga כתב:

צודק. התקן היחיד שאני מכיר זה שמכסה הביוב נמצא בדיוק אבל בדיוק מעל המעבר כשהרכב במרכז הנתיב, כך שהנהג חייב לפגוע בו או בגלגלים ימניים או שמאליים. כמובן שהמכסה חייב להיות בעומק כזה שיטלטל את הרכב אם לא שובר משהו. הזוי. כאילו מתכנני הכבישים לא נוהגים.

כתבת ממש מדוייק.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

בתור אזרח בלי ידע ומעורבות בתהליכים אני לא יודע אם הבעיה עם המתכננים, המתכנן יכול לייצר כביש מושלם ובפועל הקבלן יכול לייצר כבישים תקן עולם שלישי והמהנדס יחתום על זה...

 

 

אני בספק שאין תקן בישראל לגובה מכסי ביוב, אנחנו עדיין לא עולם שלישי, אבל ככה זה כשתחום פרוץ לחלוטין ומושחת ששוכרים מקורבים שמורחים עבודות עקומות שצריך לתקן לאורך שנים בשביל לגזור סכומי עתק על חשבון הציבור.

ואיפה ממקמים את המכסי ביוב הקבלנים/מהנדסים הגאונים? לא באמצע הנתיב, לא על ההפרדה בין נתיבים או כל מקום אחר שלא יפריע, אלא בדיוק איפה שהגלגל נמצא בזמן נסיעה, ככה שנותרת לך אפשרות לצלול (או להתנגש אם אתה בראשון לדוגמה)  לתוך הפתח ביוב, או לסטות מהנתיב.

עוד יותר מרתיח הוא שבכל עיר זה שונה, בראשון לציון לדוגמה המכסי ביוב נמצאים מעל הכביש ומרגישים כמו מכשולים בזמן נסיעה... שלא לדבר על כבישים שבורים וגושי אספלט בתור תיקון..

 

 

עריכה אחרונה על ידי עצלן
פורסם (נערך)
לפני 11 שעות, עצלן כתב:

ואיפה ממקמים את המכסי ביוב הקבלנים/מהנדסים הגאונים? לא באמצע הנתיב, לא על ההפרדה בין נתיבים או כל מקום אחר שלא יפריע, אלא בדיוק איפה שהגלגל נמצא בזמן נסיעה, ככה שנותרת לך אפשרות לצלול (או להתנגש אם אתה בראשון לדוגמה)  לתוך הפתח ביוב, או לסטות מהנתיב.

 

מילא זה - כבר בחרת נתיב שמתחמק מהמכסה, אז המכסה הבא יהיה לא יהיה מיושר איתו ותצטרך לזוז שוב. ככה זה בירידה של כביש בגין ליד ליפתא לכוון גולדה.

אז הנהג או שעסוק בהתחמקות ממכסים וברור שזה בא על חשבון הקשב ואם תהיה תאונה אף אחד לא יקשר את זה לתשתית המחורבנת. או שהוא מוותר ועולה על כולם.

עריכה אחרונה על ידי baer
פורסם
לפני 23 שעות, עצלן כתב:

איפה ממקמים את המכסי ביוב הקבלנים/מהנדסים הגאונים?

בדיוק(!) מעל קו הביוב העירוני?!

זה לא שמהנדס כבישים גאון או דביל מחליט היכן למקם את המכסה.

המיקום מוכתב ע"י רשת קווי הביוב שלרוב חופפת את רשת הכבישים, אבל לא תמיד ולא בדיוק.

לכן לפעמים קו המכסים 'מצייר' קו אלכסוני ביחס לקו הכביש, לפעמים מכסה בודד לקו חוצה וכו'.

אפשר להאשים את המהנדס או הקבלן באיכות וגובה/עומק המכסה ביחס לכביש, אבל לא במיקום.

  • אהבתי 2
פורסם
לפני 16 שעות, baer כתב:

 

מילא זה - כבר בחרת נתיב שמתחמק מהמכסה, אז המכסה הבא יהיה לא יהיה מיושר איתו ותצטרך לזוז שוב. ככה זה בירידה של כביש בגין ליד ליפתא לכוון גולדה.

אז הנהג או שעסוק בהתחמקות ממכסים וברור שזה בא על חשבון הקשב ואם תהיה תאונה אף אחד לא יקשר את זה לתשתית המחורבנת. או שהוא מוותר ועולה על כולם.

הגיע הזמן שנהג שמעורב בתאונה כזו יתבע את הרשויות.

עד מתי המושחתים יבנו פה תשתיות של עולם שלישי בלי לשלם מחיר?

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...