Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

בהצלחה.

אם אתה נהנה ממחיר זול משמעותית ממחיר השוק אז זה מקל על ההחלטה.

כתבת שהכיוון זה 50 כשהמחירון 64. אבל לא היו מתעניינים. אז אני מניח שההנחה המשפחתית אינה 14 אלא פחות. 

 

אבל כנראה שיש כאן הנחה לא זניחה ממחיר השוק. וזה רכב שאני מבין שאתה אוהב ויודע שטופל כמו שצריך. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
בתאריך 12.5.2025 בשעה 11:02, cohen motor 377 כתב:

אז אם איזה רכב אתה לא הבנתי?

כמה ק"מ הוא?

ואיזה בעיות היו לך?

יונדאי קונה צורה קודמת. טורבו עם הנעה קדמית. 

מתקרב ל-70 אלף

בעיות של רעידות בגיר בעלייה ובמישור בתחילת נסיעה, כולל זה שלפעמים התיבה היתה "מחליקה", כלומר ההילוך לא השתלב מלא.

בתאריך 12.5.2025 בשעה 20:32, zaf כתב:

 

לא הייתי מניח הנחה גורפת על סמך המקרה שלך. 

התיבה לא הכי נעימה ולא רהוטה כמו הכפולה של vag , אבל לא קטסטרופה.

 

אפשר לאמר שרק על סמך המקרה שלי לא מניחים הנחה גורפת, אבל שמעתי על מספר בעיות כאלה ברכבים שונים של הקונצרן,

שהנחתי את ההנחה הזאת ,על צירוף המקרים הזה.

 

 

 

בתאריך 12.5.2025 בשעה 21:18, cohen motor 377 כתב:

לאחר התלבטויות רבות, התייעצתי עם אחי הגדול על כך והוא המליץ לי כן ללכת על זה.

הוא לא מבין הכי גדול במסחר רכבים אבל הוא כן כלכלן ומבין בכלכלה.

ישבתי איתו הראתי לו את הנתונים את העצות שניתנו פה והאלטרנטיבות, והגענו למסקנה שכן כדאי ללכת על זה.

בעזרת ה' יתברך יהיה בסדר ולא תיהיה שום תקלה או חסרון כיס חס ושלום.

תודה רבה לכל העוזרים והמסייעים עזרתם לי מאד.

אמשיך בעזרת ה' לעדכן בהמשך.

שיהיה בהצלחה

 

מקווה שגורלך יהיה טוב משלי, ושתיסע שנים רבות וקילומטרים רבים, עם תיבת הילוכים תקינה.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 57 דקות, ntd כתב:

יונדאי קונה צורה קודמת. טורבו עם הנעה קדמית. 

מתקרב ל-70 אלף

בעיות של רעידות בגיר בעלייה ובמישור בתחילת נסיעה, כולל זה שלפעמים התיבה היתה "מחליקה", כלומר ההילוך לא השתלב מלא.

אפשר לאמר שרק על סמך המקרה שלי לא מניחים הנחה גורפת, אבל שמעתי על מספר בעיות כאלה ברכבים שונים של הקונצרן,

שהנחתי את ההנחה הזאת ,על צירוף המקרים הזה.

 

 

 

שיהיה בהצלחה

 

מקווה שגורלך יהיה טוב משלי, ושתיסע שנים רבות וקילומטרים רבים, עם תיבת הילוכים תקינה.

הקונה עם מנוע 1.6 טורבו לא?!

זו תיבה בדיוק כמו של 1.0 טורבו?

ומה זה הרעידות שיש לך בדקת מה זה?

פורסם
בתאריך 12.5.2025 בשעה 10:55, ntd כתב:

מנסיון עם יונדאי קונה טורבו בנזין עם התיבה הזאת, יש בעיה אצל יונדאי/קיה במנועי הטורבו+תיבה אוטומאטית כפולת מצמדים.

.......לכן, אני מניח שלכל מנועי הטורבו עם התיבה הזאת (וגם ללא טורבו) יש את הבעיה הזאת.

.......חוץ מזה, היו גם דיווחים על אכילת שמן במנועי-טורבו אלה, אבל אצלי זה לא קרה.

......בקיצור, זאת הבעיה של הרכב....

מנסיון עם קונה טורבו FWD  מעל 60K  אין בעיה בתיבת ההילוכים, המנוע לא "אוכל" שמן והטורבו עובד, טפו,טפו.ט..

אבל, מסקנות מסיקים  מהכלל אל הפרט ולא ההפך.  זה כלל גדול בתורה.

 

@cohen motor 377  במקום להתבסס על שמועות  כדאי לבדוק האם נפתחו תביעות קבוצתיות בנושא.

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם

@cohen motor 377

 

 

 

לא ידוע לי  אם זאת אותה תיבה.

אבל התופעה היתה שצריך להחליף את הקלאץ'.

 

 

@רוןS

 

לפני 19 שעות, רוןS כתב:

מנסיון עם קונה טורבו FWD  מעל 60K  אין בעיה בתיבת ההילוכים, המנוע לא "אוכל" שמן והטורבו עובד, טפו,טפו.ט..

אבל, מסקנות מסיקים  מהכלל אל הפרט ולא ההפך.  זה כלל גדול בתורה.

 

 

אז לי אין ניסיון מוצלח כמו שלך.

גם לי אין בעיה בתיבת ההילוכים ,אלא בקלאץ'.

האם אכן, לא היית צריך להחליף קלאץ' עד עכשיו?

 

ולגבי המסקנה, הבהרתי שהיו עוד מקרים שנתקלתי בהם.

 

אגב, לגבי הסקת מסקנות: יפה שיש כלל גדול בתורה מהכלל אל הפרט, אבל אפשר גם להסיק מסקנות מהפרט אל הכלל, 

או ממספר פרטים אל הכלל.

בעברית מלועזית, המילה נקראת אינדוקציה.

בעברית של האקדמיה, המילה היא:  אכלול (איכלול עם כתיב חסר).

  • רעיון טוב! 1
פורסם

מוסיף נקודת מבט וניסיון אישי.

לאשתי היתה כזו מודל 2019 עד לפני 3 חודשים, קנינו חדש מהיבואן ומכרנו עם 96000 ק"מ.

הרכב נסע כל יום ממודיעין לירושלים, נסיעה שכוללת עליות ארוכות, כביש פתוח וגם לא מעט פקקים בעליות בתוך ירושלים.

מכרנו בטרייד אין 3000 שקל מתחת למחירון וקנינו סקודה קאמיק מהיבואן.

לרכב היו אפס תקלות ב5 על הכביש, ב45000 ק"מ התחילו רעידות קלות בהחלפת הילוכים, בעיקר בראשון ושני, נכנס למוסך לעדכון תוכנה ולטענתה הבעיה הסתדרה, אני פחות אהבתי את הגיר הזה וכל פעם שנהגתי עלהי חשבתי שהנה אוטוטו הולכים קלאצים, תאכלס החיקו עד שמכרנו את האוטו. 

בבדיקה כשמכרנו לא היו תקלות, הבדיקה יצאה נקיה מאוד ביחס לרכב עם קרוב ל100 אלף קילומטר ולמרות שהם דיברו על שחיקה של מצמדים החברה בטריידאין של צמפיונס לא התעניינו בזה במיוחד.

עלות של קלאצים יקרה, בין 11-15 אלף שקל במוסכי היבואן.

בנסיעות של אשתי לירושלים וחזרה היא עשתה במהלך כל החיים שהרכב היה אצלנו ממוצע של 14.9 ק"מ לליטר, נתון לא רע בכלל בהתחשב בזמן שעמד הפקקים ובעליות הארוכות לירושלים ובהתנהלות בתוך ירושלים עצמה.

חייב לציין שאשתי עברה אצלי קורס נהיגה בתיבה רובוטית, אצלה מעולם לא התחחמה התיבה בעליות ובפקקים.

מלבד טיפולים שוטפים במוסכי היבואן ובלמים (פעם אחת בחיי הרכב) לא היו לנו בעיות מיוחדות.

אני לא אהבתי את האוטו הזה, אשתי כן. הרגשתי שהגיר לא נעים, החלפות הילוכים בועטות קצת לפעמים, המעבר מעמידה לנסיעה גררה השהייה איטית עד לתחילת הנסיעה ואשתי למדה בעליות להחזיק את דוושת הבלם ברגל שמאל ולעשות החלפה של הדוושות כמו נהגי מרוצים, אחרת בעליה הרכב היה מתדרדר אחורה עד שהיה משלב הילוך ומתחיל בנסיעה.

העצור וסע היה גורם לתופעה להיות אפילו מסוכנת, עד שהיה מתניע ואז משלב הילוך ואז משלב קלאצים בעליות תלולות הרכב היה מתדרדר כמעט מטר אחורה.

היא הבינה את זה רק כשעלתה על הסקודה ופתאום הגיר נראה לה אחרת לגמרי, וההחלפות של ההילוכים פתאום לא מורגשות, הנסיעה שקטה בהרבה וההרגשה היא שמדובר ברכב שנמצא שנות דור קדימה לעומת היונדאי.

  • אהבתי 2
פורסם

שבוע טוב חברים יקרים.

עשיתי בדיקה לרכב ונמצאו כמה דברים.

רעידות מעל לממוצע בתחילת נסיעה, הזעה(נזילה?!) של שמן בין הגיר למנוע,

קורוזיה וסימנים של נזילה במערכת המיזוג, ועוד כמה דברים שלא כל כך משמעותיים.

 אבל אלו שכן כבר הורידו אותי מהרכב די מהר ולא רציתי להכניס ראש בריא למיטה חולה.

בקיצור, הבדיקה ביחד עם כל מה שנכתב פה הצילו אותי ממש מרכישה מפוקפקת.

תודה רבה לכל הממליצים והמסייעים.

אפתח שרשור חדש לחיפוש הרכב המתאים בעזרת ה' בקרוב.

תודה רבה.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

מעבר חנושא האמינות. להביא בחשבון, מצבי זחילה בפקק בעלייה, הגיר מתחמם ותצטרך לעצור בצד הדרך, לחכות עד שיתקרר.

תעשה חיפוש ברשת בנושא זה? יש הרבה.

להלן דוגמא, שים לב גם לתגובות, מתייחסים גם לרכב זה.

https://www.automag.co.il/robotic-gearbox-problems-israel/

  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...