Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעש מתכתי לאחר החלפת חלקי פרונט


lolshimi11

פוסטים מומלצים

היי חברים,

לאחרונה ביצעתי החלפה של משולשים, תפוחי הגה ומוטות מייצבים.

לאחר ההחלפה, מצדו הימני של הרכב התחילו להישמע רעשי דפיקה של מתכת בעת מעבר על באמפרים במהירות גבוהה או בעת כניסה נסיעה על כביש עם בורות.

הרעשים לא תמיד מופיעים, אלא רק כאשר הרכב עובר מהמורות בינוניות פלוס.

בדקתי שוב את החלקים שהוחלפו, בדקתי שוב שהם יושבים כמו שצריך וסגורים לפי הגדרות יצרן מבחינת ניוטון-מטר.

מדובר על סוזוקי sx4 האצ'באק 2012.

בגדול, נשמע כאילו הרעשים מגיעים מהמתלה, אבל קצת קשה להאמין שממש בסמוך להחלפת כל החלקים שציינתי הבולם התחיל לזייף(אף על פי שהבולמים לא החליפו מעולם)

מה יכולה להיות הבעיה?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק מה המצב של גומיות מוט מייצב

 

וצריך לדייק, לא החלפת מוטות מייצבים,  החלפת מוטות קישור למוט מייצב. 

מוט מייצב עצמו יושב על שתי תושבות גומי, אם הן שחוקות הוא יכול להרעיש.

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, Buki כתב:

תבדוק מה המצב של גומיות מוט מייצב

 

וצריך לדייק, לא החלפת מוטות מייצבים,  החלפת מוטות קישור למוט מייצב. 

מוט מייצב עצמו יושב על שתי תושבות גומי, אם הן שחוקות הוא יכול להרעיש.

היי, תודה על ההתייחסות, צודק, מוטות קישור למוט מייצב.

האם מדובר על התושבות הללו?

Screenshot_2025-02-08-11-52-14-80_4bd8796595b84ea6b1073426ee9f8633.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד הערה ברשותך - להבנתי, אתה לא "ביצעת" שום דבר. אתה לקחת את הרכב למוסך והם "ביצעו" את העבודה. איך אני שונא את המילה הזאת.

אם היית עובד בעצמך, אולי היה יותר ברור לך איפה טעית.

ואם עבדו במוסך, אתה יכול לחזור לשם ולבקש שיאתרו את מרור הרעש.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, amosbmw כתב:

עוד הערה ברשותך - להבנתי, אתה לא "ביצעת" שום דבר. אתה לקחת את הרכב למוסך והם "ביצעו" את העבודה. איך אני שונא את המילה הזאת.

אם היית עובד בעצמך, אולי היה יותר ברור לך איפה טעית.

ואם עבדו במוסך, אתה יכול לחזור לשם ולבקש שיאתרו את מרור הרעש.

עוד הערה ברשותך - ביצעתי הכל בעצמי.

2 ידיים, זוג בוקים ו3 שיחות "נו כמה זמן" מאשתי.

סתם מתוך סקרנות, מניין גיבשת אותה הבנה?

עריכה אחרונה על ידי lolshimi11
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתנצל, אני כל כך רגיל שאנשים כותבים החלפתי א ב ג כשהם מתכוונים שמישהו החליף עבורם.

אם ככה, תבדוק שסגרת את כל הברגים שפתחת מספיק חזק.

ואם אתה לא מוצא - אל תתבייש ללכת למוסך ולהגיד להם בדיוק מה החלפת ושיעזרו לך לאתר את הרעש. כבר הייתי בסרט הזה ואכן עזרו לי.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, amosbmw כתב:

מתנצל, אני כל כך רגיל שאנשים כותבים החלפתי א ב ג כשהם מתכוונים שמישהו החליף עבורם.

אם ככה, תבדוק שסגרת את כל הברגים שפתחת מספיק חזק.

ואם אתה לא מוצא - אל תתבייש ללכת למוסך ולהגיד להם בדיוק מה החלפת ושיעזרו לך לאתר את הרעש. כבר הייתי בסרט הזה ואכן עזרו לי.

בדקתי פעמיים שכל הברגים סגורים למומנט הדרוש לפי הגדרות היצרן.

בנוגע ללגשת למוסך, אצטרך לבדוק מול האגו שלי אם יש סיכוי לתרחיש כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שגם בולמים וכריות עייפים. יכול להיות תושבת גמורה.

את המוטות קישור בצד שמרעיש תהפוך אותו ותהדק טוב.

או שתשאיר ככה ושזה יחמיר אתה תדע מאיפה זה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הברגים הודקו כשהיה משקל על המתלים או לא?

ברגי מתלים צריך להדק כאשר משקל הרכב מונח עליהם.

  • רעיון טוב! 1

מאזדה 3 2009 האצ'בק, 2000 סמ"ק

סיטרואן c אליזה 2013, 1600 סמ"ק, מנוע EC5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, יגיל כתב:

האם הברגים הודקו כשהיה משקל על המתלים או לא?

ברגי מתלים צריך להדק כאשר משקל הרכב מונח עליהם.

איך ? אין גישה כ"כ, גם במוסך לא נראה לי שמחזקים ברגי מתלה אחרי שמורידים את הרכב לקרקע.

האמת שזה נראה נכון החלפתי ליונדאי גטס משולשים, תפוחי הגה, מוטות מייצבים, ציריות וכו'. וחיזקתי טוב (שהרכב באוויר), בנסיעה שעליתי על באמפר במהירות מעט היה רעש מתחת הרכב, שהרכב על הקרקע חיזקתי את ברגי המשולשים והרעש נעלם..

עריכה אחרונה על ידי Deutz912
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שבמוסך לא עושים את זה לא אומר שלא צריך😉 זה אכן מורכב יותר, אפשר עם ג'ק/בוק מתחת למתלה (כמובן בבטיחות ולראות ששמים במקום שאפשר) ואז הרכב עדיין באוויר אבל המשקל על המתלה.

אפשר גם כשהרכב על הקרקע ואולי להזיז גלגלים עם ההגה.

כנראה בגלל שבמוסכים לא עושים את זה אז הבלאי יותר מהר. זה פשוט יגמור על הברגים/הבושינגים.

מאזדה 3 2009 האצ'בק, 2000 סמ"ק

סיטרואן c אליזה 2013, 1600 סמ"ק, מנוע EC5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.2.2025 בשעה 20:23, יגיל כתב:

האם הברגים הודקו כשהיה משקל על המתלים או לא?

ברגי מתלים צריך להדק כאשר משקל הרכב מונח עליהם.

מניח שאתה מתכוון לברגי המשולש, הברגתי אותם רק בכמה סיבובים רק שישבו במקומם, לאחר מכן הורדתי את הרכב וסגרתי לפי מומנט מוגדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...