Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בכדאיות החלפת רכב (קורולה 2019)


shai590

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

אני מחזיק בקורולה היברידית סטיישן 2019 מעל לשנה ומתלבט האם נכון להחליף לרכב אחר. היתרונות והחסרונות כרגע:
הבגאז נוח וגדול - אבל אני בדרך כל לא מנצל אותו (במקרה היתה לי הזמדנות לרכוש אותו מבן משפחה אבל לא חיפשתי סטיישן במיוחד)
הרכב מאוד חסכוני בדלק - אבל אני לא נוסע הרבה (קצת פחות מ 10K שנתי).

הרכב יחסית נוח - אבל די רועש במהירויות גבוהות וחוויות הנהיגה לא מי יודע מה

הרכב שומר יחסית על ערכו, לפחות לפי לוי יצחק - אבל הביטוח מאוד יקר (7.5K) וצריך להוסיף ביטוח סוללה (איזור ה 600 שנתי)

 

מבחינה כלכלית, מתלבט האם להחליף לרכב יותר מפנק, כמו סיטרואן C5 איירקרוס למשל יהיה נכון או שאת החסכון בביטוחים אאבד בירידת ערך. אשמח להמלצות נוספות :)



 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע שאתה רוצה להחליף סוס בחמור...

בסיטרואן תרוויח גובה ונוחות נסיעה.

כמו שאמרת תפסיד ירידת ערך, תקלות במנועי ה1.2 טורבו בנזין וגם אם תלך על מנוע ה1.5 טורבו דיזל סבירות גבוהה שאם לא טופל סדיר במוסכים לא יכבדו את הארכת האחריות על השרשרת טיימיניג הבעייתית.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיטרואן תציע נוחות עדיפה וביצועים טובים יותר כמו כן בידוד רעשים. אבל אמינות פחות טובה אלא אם זה מנוע דיזל 1.6. או 1.5 שעבר ריקול לשרשרת עבה יותר כי הקודמת יכלה להיקרע.

עושה רושם שרעיון ההחלפה סתם משהו שקפץ או שהבידוד כול כך מפריע?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, GTI33 כתב:

נשמע שאתה רוצה להחליף סוס בחמור...

בסיטרואן תרוויח גובה ונוחות נסיעה.

כמו שאמרת תפסיד ירידת ערך, תקלות במנועי ה1.2 טורבו בנזין וגם אם תלך על מנוע ה1.5 טורבו דיזל סבירות גבוהה שאם לא טופל סדיר במוסכים לא יכבדו את הארכת האחריות על השרשרת טיימיניג הבעייתית.

 

או שהוא יכול ללכת על ה1.6 בנזין וזה יפתור אותו שתי התקלות האלה, בכל אופן תתרחק מה1.2 בנזין וכמו שאמרו אם אתה רוצה דיזל אז תמצא אחת שעברה החלפת שרשרת קמשפטים או שתכין 12 אלף כדי שאתה תעשה את זה ואז תהנה מהרכב.

 

הסיטרואן טובה מהקורולה בכל פרמטר מבחינת נסיעה.

הקורולה תהיה אמינה יותר וכנראה שגם חסכונית יותר(בוודאות חסכונית יותר מהבנזין..)מהדיזל אבל מצד שני עם הנסועה שלך לא יודע כמה זה משנה.

 

לדעתי תתמקד למצוא 1.6 בנזין ברמת האבזור הגבוהה(שיין פק).

 

אל תצפה לרמת אמינות של קורולה אבל היא ממש לא גרועה מבחינת אמינות.

עריכה אחרונה על ידי Jeka88

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, GTI33 כתב:

נשמע שאתה רוצה להחליף סוס בחמור...

בסיטרואן תרוויח גובה ונוחות נסיעה.

כמו שאמרת תפסיד ירידת ערך, תקלות במנועי ה1.2 טורבו בנזין וגם אם תלך על מנוע ה1.5 טורבו דיזל סבירות גבוהה שאם לא טופל סדיר במוסכים לא יכבדו את הארכת האחריות על השרשרת טיימיניג הבעייתית.

 

 

תלוי בשנתון יש בחדשות שכבר באות כבר עם שרשרת עבה .ואין טעם בכלל ללכת על דיזל שנוסעים 10 אלף בשנה.

יש גם מנוע 1.6 מעולה 

לדעתי הסוס זה דווקא ה1.6 .. מנוע טוב גיר יפני וכל השאר לא רואה ממטר את הקורולה.

אין טעם לקנות מוצר די חדש רק בגלל הקלף היחיד שחזק בו אמינות. 

לטפל בזמן ולפי התקן שמן. 

עריכה אחרונה על ידי RROONNII30
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הסיטרואן, חשבתי על ה 1.6. היא נמכרת במחיר מחירון או שכפי שנהוג בצרפתיות? 🙄

הסיבה למחשבות על החלפה הן שאני חושב שאני לא מנצל את היתרונות של הקורולה (אמינות וחסכון בדלק) בגלל הנסועה הנמוכה ומקבל רק את החסרונות (ביטוחים יקרים, נוחות נסיעה וכו)

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, shai590 כתב:

לגבי הסיטרואן, חשבתי על ה 1.6. היא נמכרת במחיר מחירון או שכפי שנהוג בצרפתיות? 🙄

הסיבה למחשבות על החלפה הן שאני חושב שאני לא מנצל את היתרונות של הקורולה (אמינות וחסכון בדלק) בגלל הנסועה הנמוכה ומקבל רק את החסרונות (ביטוחים יקרים, נוחות נסיעה וכו)

 

לא חושב. תבדוק ביד 2 מול מחירון.

לכל חברה יהיו רכבים טובים. זה שאתה בודק כבר דרך נכונה.

הכול תלוי באדם. יש כאלה שלא אכפת להם איזו תמורה יקבלו העיקר אמינות. מצד שני יש כאלה שילכו על רכב מפנק והרבה תמורה ועל הדרך גם דגמים די טובים כמו 1.6. תחזוקה אכן מחשיבים כולל דלק וביטוחים עלות הרכב מול אחרות.

 

אישית הייתי הולך רק על רכב עם היסטוריה טיפולים בזמן ולפי תקן. 

עריכה אחרונה על ידי RROONNII30
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי, אם אתה להתפנק זה בסדר גמור ופה קיבלת כמה תובנות.

כלכלית תשאר עם הטויוטה. להחלפה יש עלויות שהופכות אותה ללא כלכליות.

  • מעניין 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Jeka88 כתב:

דעתי תתמקד למצוא 1.6 בנזין ברמת האבזור הגבוהה(שיין פק)

 

מחזק - רק ה-1.6 טורבו שזה למעשה מנוע שפותח על ידי ב.מ.וו. יש לי שיין פק מעל 4 שנים עם אפס תקלות (היתה בעיה רוחבית במדחס המזגן שהיה חלש מדי והוחלף ללא עלות במוסך היבואן). נוח - אתה יורד מהרכב באילת בכיף, חזק, מקום ל-3 מאחורה עם כסאות נפרדים ובג׳אז׳ סופר נוח. אני משלם פחות מ-4.5 חובה ומקיף יחד!

טיפול שנתי / החלפת צמיגים וזהו. 

חסרונות - צריכת דלק בפקקים של המרכז לא לוהטת - בין 1-8 ל-1-9 אבל לאילת עם מזגן מלא וכל המשפחה עושה כ-1-14.5.

לא מתכוון למכור בשנים הקרובות אבל לדעתי יש לך כאלו בשנתון 2021 גם (שלי 2020) ואז הן עדיין באחריות (5 שנות אחריות מלאה). אם אתה מתכוון להחליף את הרכב עוד שנתיים כנראה שתחטוף חזק בירידת הערך, אבל אם תחזיק את הרכב 5-7 שנים, זה נו-בריינר.
 

2020 Citroën C5 Aircross 1.6 180HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגופו של ענין לסיטרואן יתרונות של ג'יפון על פני רכב רגיל של ישיבה גבוהה יותר, גג גבוה יותר בתוך הרכב, כניסה ויציאה קלים יותר ומרווח גחון גדול יותר שימנע חיכוכים עם מדרכות שזה בסך הכל דברים חשובים מאד אבל לא ייחודים דווקא לסיטרואן.

 

לא רשמת כמה נוסעים יסעו ברכב או שזה רק אתה?

 

לגבי שאר ה"פינוקים" שאתה חושב שתקבל בסיטרואן על פני הקורולה אל תהיה כל כך בטוח שזה המצב.

 

קודם כל הדבר המהותי ביותר בעיני, "אוטו הולד", בקורולה יש בסיטרואן אין. האם אתה משתמש בזה בקורולה שלך? בעיני זה אביזר חובה.

 

נוחות הנסיעה המצויינת והמפורסמת של סיטרואן בעבר הרחוק מאד כבר פחות מצויינת גם עם הבולמים המיוחדים שלה, כלומר היא טובה מאד אולי הטובה ביותר בקטגוריית הג'יפונים, אבל לא מצטיינת במצבים מסויימים לפי ביקורות של נהגים, לא בטוח שהיא עדיפה על הקורולה שהיא נוחה מאד גם לדעתי או עדיפה באופן מהותי.

 

התנהגות כביש, הסיטרואן די מנותקת, הקורולה עדיפה מבחינה זו.

 

לגבי ביצועים, מנוע ה- 1.6 בסיטרואן ייתן ביצועים עדיפים ואולם בסביבה עירונית ו/או מישורית לא בטוח שזה יבוא לידי ביטוי ודווקא יחידת ההנעה ההיברידית תהיה נעימה יותר לדעתי עקב שימוש בחשמל או מנוע כבוי לחלוטין וללא מערכת עצור וסע.

 

לגבי מזגן, בקורולה זה איגלו בסיטרואן בכלל לא בטוח גם לאחר השיפור שערכו במזגן.

 

איכות חומרים פנימית, לא יודע אם בדקת בפועל את הסיטרואן אבל רמת החומרים שם די פשוטה (מלבד המושבים) זה לא פיז'ו 3008, בקורולה סטיישן היא יותר גבוהה לדעתי למרות מראה פשוט יותר.

 

הנדסת אנוש, בסיטרואן תפעול של חלק מהפונקציות ממסך המולטימדיה, בקורולה תפעול מסורתי יותר ונוח יותר לדעתי.

 

בקורולה יש לך אפשרות להאריך אחריות לא רק על הסוללה אלא גם על על רכיבים עיקריים נוספים ברכב בעלות של כ- 500 ₪ נוספים, זה בנוסף לאמינות הטובה של הקורולה נותן שקט נפשי כמעט מוחלט. בסיטרואן אין אפשרות כזאת ויש בלאי ידוע במנוע ה- 1.6 של קטליזטור יקר להחלפה ועוד כמה דברים קטנים.

 

לגבי צריכת דלק הקורולה עדיפה ואם רוב הנסיעה עירונית הפערים יכולים להיות פי 2 ויותר בצריכה של הסיטרואן, 1 ל- 8,9 בסיטרואן לעומת 1 ל- 16, 18 בקורולה, זה יכול להגיע עדיין לפער של כ- 5 אלף ₪ בשנה.

 

אני לא מוצא שהקורולה רועשת במיוחד במהירויות גבוהות, דווקא די שקטה אפילו לדעתי, תבדוק אם הסיטרואן עדיפה.

 

בידוד רעשי הכביש בקורולה מהחלק הקדמי באופן כללי בינוני בלבד תלוי בסוג הכביש, ללא קשר למהירויות גבוהות דווקא.

 

לגבי ביטוח, אני עשיתי לקורולה סטיישן שלי מקיף וחובה סביב 6 אלף ₪.

 

אבל בשורה התחתונה תעשה נסיעת מבחן בסיטרואן זה יעזור לך הכי טוב להחליט.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוטו הולד זה אולי הפיצר הכי נוח ברכב ובאמת לא חשבתי לבדוק אם זה קיים בסיטרואן כי זה נראה לי די בסיסי ברכב צרפתי :)

האמת שהפתעת אותי, קראתי ביקורות על הסיטרואן וקיבלתי רושם של רכב נוח בצורה יוצאת דופן אבל באמת לא בדקתי בעצמי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, shai590 כתב:

אוטו הולד זה אולי הפיצר הכי נוח ברכב ובאמת לא חשבתי לבדוק אם זה קיים בסיטרואן כי זה נראה לי די בסיסי ברכב צרפתי :)

האמת שהפתעת אותי, קראתי ביקורות על הסיטרואן וקיבלתי רושם של רכב נוח בצורה יוצאת דופן אבל באמת לא בדקתי בעצמי

להשוות קורלה מול הc5 זאת בדיחה . אתה יכול לבדוק גם את  3008 1.6 . אם כי בנוחות הסטרואן צריכה להוביל אבל יתכן יהיו תוספות שתאהב בפיגו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.11.2024 בשעה 17:36, GTI33 כתב:

נשמע שאתה רוצה להחליף סוס בחמור...

בסיטרואן תרוויח גובה ונוחות נסיעה.

כמו שאמרת תפסיד ירידת ערך, תקלות במנועי ה1.2 טורבו בנזין וגם אם תלך על מנוע ה1.5 טורבו דיזל סבירות גבוהה שאם לא טופל סדיר במוסכים לא יכבדו את הארכת האחריות על השרשרת טיימיניג הבעייתית.

 

 

להיפך, גוטה. להחליף חמור בסוס.

וגם ה- 1.2 טורבו אם הוחלפה טיימינג כל 60K וטופלה כהלכה, המנוע לא בעייתי יותר ממנועים אחרים -- גמיש וזריז. 

 

בתאריך 10.11.2024 בשעה 19:14, shai590 כתב:

לגבי הסיטרואן, חשבתי על ה 1.6. היא נמכרת במחיר מחירון או שכפי שנהוג בצרפתיות? 🙄

הסיבה למחשבות על החלפה הן שאני חושב שאני לא מנצל את היתרונות של הקורולה (אמינות וחסכון בדלק) בגלל הנסועה הנמוכה ומקבל רק את החסרונות (ביטוחים יקרים, נוחות נסיעה וכו)

 

המחשבה שלך נכונה לגמרי וברור שהרכב הזה לא מתאים לך. אבל הוא יתאים למישהו שנוסע הרבה זקוק לבגאז' גדול וחוויית הנהיגה לא מעניינת אותו. אז תקבל כסף טוב. 

יש לך נכס טוב ביד, flip it בשביל משהו שיעשה לך טוב -- PSA בהחלט , ורק בשביל להתבלבל קצת, קח סיבוב באלפא מתישהו. 

 

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הרכב שלך אתה מכיר. לא ציינת שום דבר וכנראה הוא אמין והכל תקין.

בכל רכב שאתה קונה יכולה להיות הפתעה. גם אם תבדוק כל מה שאפשר.

 

להחליך רכב נוכחי אמין מאוד ברכב אחר (בכל רכב אחר) זה מהלך שצריך סיבה טובה לעשות אותו.

לא נראה לי שזה המצב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...