Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום חודש ושבוע (4500 ק"מ) עם זיקר X לונג רינג'


llaavvii

פוסטים מומלצים

לבלימה יש שני מצבים, אחד רגוע ואחד יותר אגרסיבי בזיקר X קריפטון.

אני נוסע קבוע עם הבלימה היותר אגרסיבית שהרגועה יותר, לא רגועה בפער גדול מדי.

כמעט לא נוגע בבלמים למעט מצב שמצריך עצירה מלאה, 90 אחוז מהנהיגה אני ממש

לא נוגע בבלמים, אז אני מאוד נהנה מהנסיעה ברכב בשילוב בלימה חשמלית.

הגה על מצב ספורט, כאמור 3 מצבי קושי, שהאמצעי והקיצוני, לא ממש הבדל ביניהם.

אצלי שודרגו בולמים מאחור(מתכווננים למלא מצבים רק תבחר) אני בחרתי כרגע במצב מאוזן 

יותר שהבולמים הקדמיים והאחוריים מדברים באותה שפה של קשיחות.

אז הרכב מרגיש בהרבה יותר חד, תענוג ממש לנהיגה בכל מצב 

ועדיין נעים לנסיעה, מאוד נעים, אצלי הבולמים כוונו על כמעט הקשחה ספורטיבית, אבל שומרים

על הקשחה דומה לאלה הקדמיים של החברה... הרכב מאוד מאוזן לטעמי ולסגנון הנהיגה שלי

מאוד אוחז ויותר בולם את הרכב, זנב יותר מרגיש נשלט מאוד אם קיים איבוד אחיזה מסוים בעיקר ברטוב.

זה לא רכב שהייתי נותן לבת שלי לנהוג עליו הרבה (אבל היא נוהגת כשאין ברירה), לא מרגיש לי בטוח בנושא

המומנט שמגיע ממצב לחיצה לא עדינה במצב ספורט.  

הרכב מתנהג אחרת, שמח שהרכבתי בולמים ושיניתי את מצב הרכב מקצה אחד לשני, עכשיו אני ממש אוהב לנהוג בו

והא אפילו מהנה לטעמי, קחו בחשבון שזה לא רכב ספורטיבי, אבל כן מבצע את מה שאני דורש ממנו באגרסיביות לא נפוצה.

כנראה בהמשך אחליף גם מקדימה ואז מקשיח טיפ טיפה את שניהם במקביל.

 

עריכה אחרונה על ידי bigmik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 37 דקות, llaavvii כתב:

ולמה?

 אני מבין שנוכחת בכך בעצמך, הכיול של המתלים מאחור מאד בוסרי - רכים מדי ולא מרוסנים, מה שגורם לחלק האחורי של המכונית להתנדנד (כמו אמריקאיות של פעם) - לא נעים ומבאס. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.8.2024 בשעה 22:52, Michazzz כתב:

כבר תקופה מהמר ששלוש שנים של רכב סיני על כבישי ישראל... וזהו.

חולק עליך, הבן של השכנים היה מראשוני הרוכשים של חשמלי - החזיק 4 שנים jac , נסיעות חדרה-תל אביב בימי השבוע. לא נתקל בשום בעיה, החליף לפני כמה חודשים בג׳ילי פרו , רק בגלל שקיבל הצעה טובה בטרייד אין של יוניון.

 

  • מצחיק 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, מיץ פטל כתב:

@bigmik אתה לא מאכזב... בתור אחד עם ניסיון במכוניות מיוחדות...תן קצת יותר על החוויה עם הרכב מהזוית שלך.

קניית הרכב נעשתה אחרי שהייתי סגור על סובארו פורסטר, רכב נעים לנסיעה וחביב לנהיגה, רך מאוד וזו היתה הדרישה העיקרית, נעים נוח מאוד , הוא ממש מגהץ את הכביש ואוחז מעולה בשביל suv, גם אפשרי לעשות איתו טיולים וקצת הגבהות וכל מני אביזרים מיותרים, אבל מי שמכיר אותי יודע שסטנדארט אצלי הוא לא יהיה, אבל אז ניגשתי לאירוע חשמליות בפתח תקוןה שעושים כפיר קשריאן ובועז קורפל. עשיתי נסיעת מבחן על הלונג ריינג' X החלש ופחות מאובזר והתלהבתי מהרכות, הנסיעה הדוממת בפער עצום ממה שהכרתי עד כה, הרכות אוי זה מצרך שחיפשתי, הזמנתי במקום אחרי נהיגה של 25 דק.

חזק שקט זמין ומלא גאג'טים, אין כפתורם הכל בשליטה במסך... תענוג בשבילי. רק 2 כפתורים על ההגה, ואז אחרי שבוע התחרטתי והחלפתי לX קריפטון החזק והמאובזר יותר. הרכב הזה ב200 א וקצת הוא הקנייה הכי טובה לרכב וכסף, גם עכשיו, הריפודים, מערכת שמע איכותית מאוד, אין רכב במחיר הזה שנותן כל כך הרבה... איכות ההרכבה מצוין לטעמי והעיצוב חלום לטעמי, זה לא שלא האבתי יותר את הנהיגה בסמארט אשטאג 1, מאוד אהבתי, היא יותא אוחזת יותר לנהג והנתונים דומים בבראבוס, אבל היא יותר יקרה ומעל לכל, היא מזכירה לי רכב של בית קברות באמריקה בעיצוב החיצוני, יסלחו לי מי שלא מסכים, גם יותר כסף וגם עיצוב חיצוני לא לטעמי, אבל הבראבוס היא מכונה! בעיר הבעייה היתה הקשיחות של הנסיעה והקפיצות בכבישינו, קצת פחות בהרבה מהזיקר ששם הפוך, רכה מדי.

אז ביטלתי הזמנה של דגם הכניסה ותמורת עוד 20 אלף עשיתי הזמנה לקריפטון מבלי לנהוג עליו בכלל. אבל לא היה במלאי קרפטון, חודש וחצי.

מפה לשם אחרי קבלת הרכב, וואו... אין עוד רכב שמקבל כל כך הרבה בארץ ב200 אלף וקצת, פשוט אין, אממה, אחרי נסיעות ארוכות ובחינה שלי, הרכב בכביש גלי במהירויות העל 100 110 קמש, תוך קדי עקומה לא חדה, האחוריים היו מקפצים ונותנים צדדית מסוכנת ויוצאים מקו הנסיעה ברמה של סיכון בטיחותי אמיתי... אמרתי לעצמי, אם אין פיתרון... לא נשאר עם הרכב ואז נזכרתי שיש מישהו שבונה בולמי זעזועים שהכרתי מעולם המירוצים הישראל. ניגשתי אליו עשה נהיגת מבחן, והוחלט להחליף את האחוריים בלבד, כי הקדמיים די קשיחים בסגנון של, אני לא מתרסק על באמפארים, כביש גלי, בורות, ועוד.

די נשלט ודי אוחז וחד, הוחלפו אחוריים אחרי פירוק ומדידה, אחרי שבועיים הבחור מתקשר אלי, בוא נרכיב.

הכיול נעשה על ידו וציפינו שנצתרך להגיע שוב ושוב אם לא מתאים לסגנון הנהיגה שלי והנסיעה עצמה, רכה או קשיחה אוחזת או קצת פחות לטובת רכות מסויימת/הפוך, ספורטיבית יותר חדה ואוחזת.

אבל כבר בנסיון הראשון הרכב הרגיש מאוזן מאוד מאוד... וואו קיבלתי רכב אחר לחלוטין, לא דומה בכלל למקור, עדיין רך נעים ושקט, את הבולמים לא שומעים בכלל והוא בולע הכל, הרכב כמו אם אני משווה לסגמנט כמו bmw x3 למשל, אז עם שמים לך סמל בהגה של הנל, אתה לא יודע שנוסע הזיקר, ונהפוך הוא, יותר טוב, כי בX3 הנסיעה פחות שקטה ונעימה... לא משווה ל X5 , שם המצב שונה לחלוטין ועולה על כל suv שנהגתי בחיי.

קיצור, הרכב חד אוחז, אוטוסטראדות מהירות שינוי כיוון מהיר ( דרוש שיפור עדיין לא ממש).

מאיץ יותר טוב ועוצר יותר טוב.

עדיין בשלב יותר מאוחר החליף גם קדימה בולמים והפר את האיזון... לטעמי עוד 5 או 6 אחוז הקשחה מאוזת בכל הארבע פינות יעשו לסגנון הנהיגה שלי פלאים. השילדה די כיפית לנהיגה, לטעמי מאוד (לא חלמתי שעכשיו אני יאהב את הנהיגה והשלדה כן מדברת אלי, אם כי עוד טיפה הקשחה כמו שרשמתי יעשה הבדל גדול ואז תיפגע קצת הרכות אבל הרכב יהיה מאוזן יותר לנסיעה אגרסיבית יותר ומה אפשר לומר, הרכב מומנטי מאוד ומאפשר בכל מצב בום קיצוני קדימה, אבל בום כזה, אימאלא, מי שיודע שיש לי בחניה רכב יותר מהיר ממנו בכל מצב, יודע... אבל ב200 ועוד 5 אלף ועוד 6.5 אלף בולמים קדמיים, אין עוד רכב מהנה שקט נוח ונעים לנסיעה.

כן יש לי תלונות על מערכת אנדרואיד שפתאום לא מתחברת בתחילת נסיעה, כן אחרי טלפון שמקבל המערכת נשארת שתוקה ודומצת,  כן פתאום מסך שחור שלא רואים כלום, שחור.

כן במעברים מנתיב מערכת סטיית נטיב אלימה ומחזירה באלימות מסוכנת את הרכב לנתיב, אפילו עם אותת ימינה או שמאלה, מי שרוצה מעברי נתיב ונסיעה קצת ברוטאלית, חייב לנתק את סטיית נתיב.

ציפצופים מיותרים מלא ונסיעת פקקים אדפטיבית לא יעילה, כלומר עד שמתקדם קדימה כשהרכב מלפניך נוסע, נוצר פער מעצבן מוגזם של 3 רכבים ואפילו יותר.

כן בחורף להדליק אורות צריך מחדש ללחוץ על נסיעה עם אורות, כן כל פעם מחדש ונכנסים לרכב צריך לכייל את מצבי נהיגה לרצוי בשבילך ועוד הרבה דברים שצריך לשנות לפני נסיעה מהתחלה, הוא לא נשאר זוכר.

נהיגה אדפטיבית בכביש מהיר, מסוכנת כשרכב נכנס מהצד לנתיב, זה קורה לכולם ובנסיעה מהירה וגם איטית, הוא לא קולט את הבאים מימין ושמאל, גם בנהיגת פקק אדפטיבית, בשני המקרים הוא מגיע למצב תאונה וצריך להיות זהירים, אז אתה אשם כי לא בלמת בגלל רכב מלפנים,  big no no. יש עוד כמה שלא זוכר עכשיו, ארשום בשירשור מאוחר יותר בהמשך.

אבל למרות צמיגי 20 אינץ, הרכב עדיין רך ונעים כמו חלום. חזק ב4 שניות למאה, זמין בצורה לא שפוייה ללחיצה, למרות שמעל מהירויות שנהגתי בכפריסין, הרכב קצת נחלש ומאיץ יותר ליניארי, עדיין מהיר מ90 אחוז מהרכבים על הכביש אבל לא כזה מאיץ לטעמי, אבל אני בעייתי, רגיל ממאה למאתיים כנראה למשהו של 6 שניות, בעייתי אמרתי אנוכי... אבל הרכב חלום בשבילי, נהנה כל יום מחדש.

נהיגה כללית של 23 קוטש נותנת לי טווח נסיעה עלוב של 270 קמ 240 בממוצע של רגל כבדה אנוכי, אבל ברגיל אנשים נורמאלים יעשו איתו 370 קמ ב19 או 18 קוטש צריכה.

מטעין כשהרכב נשאר לו 15 אחוז בדרך כלל ולא מקפיד על הטענה של 100 אחוז בדרך כלל.

40 שח לטעינה או 43 שח בממוצע.

יש עוד הרבה מה לרשום, פשוט לא זוכר הכל ואמשיך מאוחר יותר היום או מחר וכמובן תמונות בהמשך ממחשב נייח.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, menir1 כתב:

 אני מבין שנוכחת בכך בעצמך, הכיול של המתלים מאחור מאד בוסרי - רכים מדי ולא מרוסנים, מה שגורם לחלק האחורי של המכונית להתנדנד (כמו אמריקאיות של פעם) - לא נעים ומבאס. 

מסכים (לפחות בעיניי) אבל המצב לא עד כדי כך גרוע,
לטעמה של רעייתי הרכב נוח ורך בסגנון "אמריקאי" והיא אפילו אוהבת.
אבל לפי הבנתי עלות ההחלפה של הבולמים האחורים היא 5K ש"ח ואני כנראה יחליף.

גבי הנושא של מערכת המולטימדיה והקישוריות של האנדרואיד אוטו, אני עם אפל ופחות חוווה את הבעיות (עדיין לפעמים הרכב לא מתחבר on air וחיבים לחבר עם כבל)
קניתי סוג של "מחשב" שמתחבר למערכת וקיבלתי בעצם טאבלט גדול עם המון תוכנות וחיבוריות מלאה (אפשרות למסך מפוצל) ושיפור סאונד (ע"י משחק באקוליזר) וכמובן אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וכל זאת ביחד עם התכונות המובנות של הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, llaavvii כתב:

מסכים (לפחות בעיניי) אבל המצב לא עד כדי כך גרוע,
לטעמה של רעייתי הרכב נוח ורך בסגנון "אמריקאי" והיא אפילו אוהבת.
אבל לפי הבנתי עלות ההחלפה של הבולמים האחורים היא 5K ש"ח ואני כנראה יחליף.

גבי הנושא של מערכת המולטימדיה והקישוריות של האנדרואיד אוטו, אני עם אפל ופחות חוווה את הבעיות (עדיין לפעמים הרכב לא מתחבר on air וחיבים לחבר עם כבל)
קניתי סוג של "מחשב" שמתחבר למערכת וקיבלתי בעצם טאבלט גדול עם המון תוכנות וחיבוריות מלאה (אפשרות למסך מפוצל) ושיפור סאונד (ע"י משחק באקוליזר) וכמובן אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וכל זאת ביחד עם התכונות המובנות של הרכב.

הוא נוח מאוד כל עוד לא עוברים את ה110 קמ"ש ושקט מאוד.... ברמה לא סבירה שזה טוב.

אבל בכבישים מסוימים, וכשהמהירות עולה או 100 קמ"ש, זה מצב בטיחותי לא סביר ואסור לרכב כל שהו להיות במקום הזה... לא יודע אך קיבלו 5 כוכבי בטיחות!!!

לא שמו על דגש מספיק וחבל, כי לא מגיע לו 5 כוכבים לטעמי הצנועה.

הבת שלי כשישבה מאחור והבן שלי בנסיעה מהירה של 100 קמ"ש, שניהם הקיאו, לא מצחיק, הם לא כאלה רגישים בנושא.

עד היום יש לי שקיות הקאה מאחור בשני צידי הדלתות... לא צוחק בכלל, רציני.

 

5 אלף לבולמים אחוריים והרכבה זה לא מה שאני יודע , אבל אשמח לדעת איפה ואך.

לפני שעתיים, BRAVO_SX כתב:

 

יכול לתת יותר מידע?

 

רכב שצולם ופתר את הבעייה.

20240930_092337.jpg

20240930_092359.jpg

20240930_102517.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, bigmik כתב:

הוא נוח מאוד כל עוד לא עוברים את ה110 קמ"ש ושקט מאוד.... ברמה לא סבירה שזה טוב.

אבל בכבישים מסוימים, וכשהמהירות עולה או 100 קמ"ש, זה מצב בטיחותי לא סביר ואסור לרכב כל שהו להיות במקום הזה... לא יודע אך קיבלו 5 כוכבי בטיחות!!!

לא שמו על דגש מספיק וחבל, כי לא מגיע לו 5 כוכבים לטעמי הצנועה.

הבת שלי כשישבה מאחור והבן שלי בנסיעה מהירה של 100 קמ"ש, שניהם הקיאו, לא מצחיק, הם לא כאלה רגישים בנושא.

עד היום יש לי שקיות הקאה מאחור בשני צידי הדלתות... לא צוחק בכלל, רציני.

 

5 אלף לבולמים אחוריים והרכבה זה לא מה שאני יודע , אבל אשמח לדעת איפה ואך.

רכב שצולם ופתר את הבעייה.

 

 

 

 

את מחיר החלפת הולמים האחוריים הבנתי ממך (לא):

"

עדיין בשלב יותר מאוחר החליף גם קדימה בולמים והפר את האיזון... לטעמי עוד 5 או 6 אחוז הקשחה מאוזת בכל הארבע פינות יעשו לסגנון הנהיגה שלי פלאים. השילדה די כיפית לנהיגה, לטעמי מאוד (לא חלמתי שעכשיו אני יאהב את הנהיגה והשלדה כן מדברת אלי, אם כי עוד טיפה הקשחה כמו שרשמתי יעשה הבדל גדול ואז תיפגע קצת הרכות אבל הרכב יהיה מאוזן יותר לנסיעה אגרסיבית יותר ומה אפשר לומר, הרכב מומנטי מאוד ומאפשר בכל מצב בום קיצוני קדימה, אבל בום כזה, אימאלא, מי שיודע שיש לי בחניה רכב יותר מהיר ממנו בכל מצב, יודע... אבל ב200 ועוד 5 אלף ועוד 6.5 אלף בולמים קדמיים, אין עוד רכב מהנה שקט נוח ונעים לנסיעה.

כן יש לי תלונות על מערכת אנדרואיד שפתאום לא מתחברת בתחילת נסיעה, כן אחרי טלפון שמקבל המערכת נשארת שתוקה ודומצת,  כן פתאום מסך שחור שלא רואים כלום, שחור."

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.12.2024 בשעה 17:33, zaf כתב:

חולק עליך, הבן של השכנים היה מראשוני הרוכשים של חשמלי - החזיק 4 שנים jac , נסיעות חדרה-תל אביב בימי השבוע. לא נתקל בשום בעיה, החליף לפני כמה חודשים בג׳ילי פרו , רק בגלל שקיבל הצעה טובה בטרייד אין של יוניון.

 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, llaavvii כתב:

 

את מחיר החלפת הולמים האחוריים הבנתי ממך (לא):

"

עדיין בשלב יותר מאוחר החליף גם קדימה בולמים והפר את האיזון... לטעמי עוד 5 או 6 אחוז הקשחה מאוזת בכל הארבע פינות יעשו לסגנון הנהיגה שלי פלאים. השילדה די כיפית לנהיגה, לטעמי מאוד (לא חלמתי שעכשיו אני יאהב את הנהיגה והשלדה כן מדברת אלי, אם כי עוד טיפה הקשחה כמו שרשמתי יעשה הבדל גדול ואז תיפגע קצת הרכות אבל הרכב יהיה מאוזן יותר לנסיעה אגרסיבית יותר ומה אפשר לומר, הרכב מומנטי מאוד ומאפשר בכל מצב בום קיצוני קדימה, אבל בום כזה, אימאלא, מי שיודע שיש לי בחניה רכב יותר מהיר ממנו בכל מצב, יודע... אבל ב200 ועוד 5 אלף ועוד 6.5 אלף בולמים קדמיים, אין עוד רכב מהנה שקט נוח ונעים לנסיעה.

כן יש לי תלונות על מערכת אנדרואיד שפתאום לא מתחברת בתחילת נסיעה, כן אחרי טלפון שמקבל המערכת נשארת שתוקה ודומצת,  כן פתאום מסך שחור שלא רואים כלום, שחור."

 

205 אלף לרכב עצמו... 6 וחצי אלף לזוג בולמים פלוס הרכבה... כולל פירוק ראשוני למדידת הבולמים, אורך קוטר מהלך וגודל אומים ברגים בתושבות שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...