Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום חודש ושבוע (4500 ק"מ) עם זיקר X לונג רינג'


llaavvii

פוסטים מומלצים

  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כרגע אין הבדל והכל נראה ונשמע כאלו יצא מהחברה,
חייב לציין שחלק מהחומר בדלתות ובדש הוא עם תחושה רכה ומעניין איך זה ישרוד את השמש הישראלית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי הרבה על מה להוסיף על הזיקר X , אצלי זה הקריפטון והוא אצלי ממאי האחרון.

מוצא זמן ובעתיד הקרוב ארשום את מה שאני חושב ויש הרבה מינוסים, גם פלוסים

שבגללם למעשה רכשתי את הרכב, אבל היום אני קצת חצוי בדעה עליו.

אפשר לומר שהוא לא מתאים לכול אחד, אבל שנוי במחלוקת אצלי.

עדיין בגדול ובכללי, זו אחת הקניות הטובות בשוק החשמליות של רכב לשקל.

  • מעניין 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי הרכב קרוב ל5 חודשים בליסינג, חצי מהזמן הוא במוסך בגלל המזגן הגרוע.

הקיץ הזה ממש נורא והמזגן פשוט לא סוחב (לוקח כמעט חצי שעה לקרר את הרכב)

חוץ מזה רכב נחמד חבל שהמזגן הורס את החוויה

  • מבאס 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול צריכת החשמל אצלי בX קריפטון, 20 קוט"ש בנסיעה רגילה ללא יותר מדי האצות והרוב עירוני יותר מ80 אחוז, סוללה 66 קוט"ש ברוטו.

קרוב ל340 ק"מ, רוב ההטענות מתבצעות כשהרכב מגיע ל15 אחוז סוללה. בנסיעה רגילה על כל 100 ק"מ תיאורטיים הוא עושה 80 ק"מ.

 בנסיעה יותר אגרסיבית, הרכב אצלי עושה 260 קמ לטעינה אבל גם הרכב יש לו עוד 15 אחוז לפחות בסוללה.

בנסיעות ארוכות כשהמהירות לא משתנה הרכב עושה 380 ק"מ בקלות.

 

לפני 20 שעות, nisi90 כתב:

יש לי הרכב קרוב ל5 חודשים בליסינג, חצי מהזמן הוא במוסך בגלל המזגן הגרוע.

הקיץ הזה ממש נורא והמזגן פשוט לא סוחב (לוקח כמעט חצי שעה לקרר את הרכב)

חוץ מזה רכב נחמד חבל שהמזגן הורס את החוויה

מכיר רכבים שהבעלים מדווחים על מזגן חלש מאוד בX, בעיה שלא הצליחו עדיין לפתור, בעייתי מאוד מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית כל תודה על סקירה שלא מייפה את המציאות, יישר ולעניין ואלו סקירות שבאמת תורמות לקוראים. 

 

לא הרחבת על הבחירה מסיבות מובנות שזה לבדו שרשור נפרד, אך עדיין מעניין אותי מה הסיבה לבחירה בזיקר X לעומת EX30 או סמארט #1 המקבילים.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז נרחיב קצת לגבי הבחירה

קודם נתונים אנחנו משפחה די גבוהה (אני 1.99 ורחב, הילדים גם רובם מעל 1.85) ולכן מרחב הפנים היה נתון חשוב מאוד.

לא חשבתי על תקציב מוגדר אבל הסתובב סביב ה 170K ש"ח ורציתי טווח של לפחות 480-500
בגדול בהתחלה די התפזרתי (מאוד התפזרתי).
BYD ATTO3 - נפל בגלל מרווח רגלים מלפנים (מבנה הקונסולה) וטווח ראלי אמיתי (הייתה עליו הנחה מצויינת דרך הסתדרות המורים).

BYD דולפין - נפל בגלל תא מטען זערורי ומרחב לנוסעים מאחור.

ג'ילי - גם כאן מחיר מעולה בהנחת חבר - ירדה בגלל טווח אמיתי ומספר חברים מחזיקים אחת כזו ויעצו לי (אישית מהכרותם איתי) לא לקנו מכיוון שאני אתבאס מרעשי הרוח וכו' (בכל אופן אני מוציא 156K ש"ח).

 

חיפשתי לא מעט זמן איוניק 5 משומשת (בעיניי הרכב החשמלי המשפחתי המוביל)ובזמנו (כן לפני חודשיים) אנשים ביקשו מחירים הזויים לרכבים שעברו לא מעט (ודרך אגב הרכבים בילו שבועות ביד 2),

חיפשתי גם טסלה לונג רנג' משומשת וגם כאן כמו האיוניק או שביקשו מחירים גבוהים (רכב בן שנתיים עם 40K ק"מ לפחות 10K מעל המחירון - "מה גבוה, זה טסלה"), כאן כבר נסגרתי על רכב ספציפי והסכמתי לשלם הרבה מעל המחירון אבל הבן אדם הבריז פעם אחרי פעם ובסוף התיאשתי.

ראיתי פולסטאר משומשת - כאן הצפיפות היחסית הכריע את הכף (למרות שאהבתי מאוד את הנסיעה והנראות).
ID4 - לא בתקציב (ומה שכן כמשומשות היו רק עם הטווח הקצר).

אניאק - שוב שוק המשומשות של הטווח הארוך פשוט הזוי לרכבים עם נתונים סבירים מבקשים 7-8K מעל המחירון.

 

עוד משהו שמשותף למשומשות זה כמות האנשים שלא דוברים אמת - הרכב ללא תאונות - מגיע לראות את הרכב וממש לפני הכניסה לבדיקה "אה כן החליפו 2 דלתות אבל זה לא משהו רציני) וככה לא מעט מקרים.

לאחר לא מעט זמן שבזבזתי הוחלט שאם אני משקיע כבר 180K נקנה חדש וזהו.

 

יום שישי - נוסע לראות את הMG XRANGE - הרכב נחמד אבל צפוף למידותי, הMG ZS - דווקא הרשים יחסית אבל שוב נפסל בגלל מבנה הקונסולה מלפנים וגם שוב חשבתי שבסוך כל פעם שאני אכנס לרכב אני אחשוב שחסכתי וזה סתם מבאס.

 

משם קופץ לזיקר - לוקח נסיעת מבחן שאמורה הייתה להיות קצרה אבל עבודות בכביש ופקק תנועה לכיוון מסוים ואני נוהג 40 ד+ בזיקר ואהבתי,
מרווח פנים פשוט מעולה, מנוע חזק, מזגן סבבה (היה מעל 40 מעלות), הרכב שקט,
הפריע לי:
תא מטען - לא מספיק גדול

טווח - ראלי 370+

הכל מהמסך אבל לפחות תפעול מזגן ורדיו מההגה וזה גם משהו.

הוזמנה הזיקר ו5 ימים אחרי ששילמתי טסלה חתכה את המחיר ב10K ש"ח אבל אין לזה סוף,
בזמן הזה גם אקספנד הביאה את הP6 אבל שוב כבר הוזמן ושולם ולכן אפילו לא הלכתי לראות..
אז נהנים מאוד מהזיקר וגם היום לאחר חודש וחצי בעיניי זאת קנייה טובה מאוד.

 

  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

אשמח לשמוע על מצבי הרגנרציה.

מהניסעה הקצרה שעשיתי על האוטו זה נראה שאי אפשר לבטל אותה לחלוטין וגם במצב הכי מתון האוטו דיי בולם את עצמו ברגע שעוזבים את דוושת הגז.

זה לא מפריע בנהיגה לשאר הנוסעים כל ה"בעיטות" בלימה האלה של האוטו? או שזה דבר שמתרגלים לעשות בלי שיפריע ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי

בגדול אני תמיד נוסע עם מצב הרגנרציה הגבוה ביותר ברגע שלומדים לנהוג כך אין כמעט שימוש בבלמים, ומי שנוסע איתך לא מרגיש את השימוש בבלימה העצמית.

מקווה בהמשך השבוע להוציא עידכון אחרי 16K ק"מ עם הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, llaavvii כתב:

הי

בגדול אני תמיד נוסע עם מצב הרגנרציה הגבוה ביותר ברגע שלומדים לנהוג כך אין כמעט שימוש בבלמים, ומי שנוסע איתך לא מרגיש את השימוש בבלימה העצמית.

מקווה בהמשך השבוע להוציא עידכון אחרי 16K ק"מ עם הרכב.

 

זה מעניין מה שאתה אומר.

אתה נוסע באופן כזה שיושבי הרכב לא מרגישים כלום ברגע שאתה מוריד את הרגל מדוושת הגז ( חוץ מכמובן שהאוטו מאט ) ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, צריך ללמוד להוריד בהדרגה את הרגל מהגז, או לחילופין אני מחזיק אותה בלחיצה ממש עדינה (ליטוף) על הגז קבוע...
אבל בסוף אתה בולם תמיד ירגישו ואז כנ"ל בהורדה מלאה של הרגל מדוושת הגז הבלימה הרגנטיבית תרגיש כמו בלימה רגילה (פחות או יותר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...