Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 2 - תיקון מנגנון חלונות שהתפקשש


מעבר לפיתרון נפתר ע"י קלולס אבל עם פוטנציאל,

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי, אז מישהי רוצה למסור את הרכב הישן (מאוד) שלה למעוט יכולת אבל אין לרכב טסט והוא לא יעבור כרגע בגלל שהחלון של הנהג והחלון שמאחורי הנהג לא עבדו (*כפתור הנהג שבור מעט) וגם לא השליטה במראות הצד.

אז לקחתי את הרכב במטרה לנסות לבדוק אם הבעיה היא במנגנון  הכפתורים, כי חלק מהכפתורים היו תקולים פיזית.

 

פירקתי הכל במטרה לקחת את המנגנון ולבדוק אותו בבית, אבל אחרי שפירקתי אותו רציתי לבדוק רגע משהו וכנראה שהרכבתי אותו לא נכון, כי עכשיו אף אחד מהחלונות לא עובד כלל (קודם לכן החלונות בצד הימני של הרכב כן עבדו). 

* גם לא חשבתי שיכול לקרות משהו נורא כל כך, מקסיימום יישרף פיוז - אבל מתברר שמשהו פשוט לא עובד. לא יודע אם חיברתי לא נכון או שמשהו איכשהו נשרף.

 

אשמח לעזרה באיתור הבעיה כי הם לא יכולים להשקיע ברכב, שגם ככה לא שווה יותר מדיי והוא מאוד יכול לעזור לאותו אדם שהרכב מיועד לו.

 

הפעולות שביצעתי:

1. חיברתי את המנגנון בעזרת שתי הצמות - לא עבד.
2. בדקתי בספר הרכב איפה הפיוז (רילאיי) של המראות ובדקתי אותו עם מולטימטר לקצר (הוצאתי אותו, ובדקתי בנגיעה של המגעים מאחור). היה צפצוף אז הרילאיי לא שרוף (הסגול העליון מצד ימין).

3. ניקיתי מגעים בקופסת  המרים החלונות שפה בתמונה.

4. בדקתי שהחלונות האחרים לא עובדים גם מהכפתורים הישירים שלהם - לא עובדים (עבדו לפני הפירוק).

 

 

מאוד אשמח לעזרה במטרה לאתר את מקור הבעיה

313e47c5-a1a6-41ef-9512-e6c104e6ef78.thumb.jpg.f3137d1c29e078654564dd13d17f84d8.jpgb3b4cfaf-5688-413b-9faf-856de7ac0933.thumb.jpg.ee5953595946864b04940d6a0a7bf38a.jpg456123218_3697930493754237_5928221204943790497_n.thumb.jpg.330901985f86453cb70d9d8fb7ed226c.jpg455884719_3697930680420885_6076310668536126769_n.thumb.jpg.a54ad5782a949940cf26c9b4eb75e1b6.jpg456175362_3697930757087544_1423698466642944251_n.thumb.jpg.8f5345591d57e2d9d85d0481facc6776.jpg456280554_3697930617087558_8819612154790862810_n.thumb.jpg.eec725a249f9da3f0025698516f334fa.jpg

 

 

 

456280554_3697930617087558_8819612154790862810_n.jpg

455884719_3697930680420885_6076310668536126769_n.jpg

עריכה אחרונה על ידי קלולס אבל עם פוטנציאל
כפילויות בתמונות
פורסם

החיווט של הדלת מזעזע.

נראה כמו כמה מחזורים של התקנות ותיקונים.

הרכב מתחנן לחשמלאי מיקצועי שיעשה סדר בבלגאן.

 

רוצה להיות החשמלאי הזה?

תתחיל לעקוב חוט חוט לאן הוא הולך ואם הוא מחובר בכלל.

 

את יחידת המתגים של דלת הנהג ניתן לקנות.

יש אותה בהרבה אתרי אינטרנט.

זה לא חייב להיות יקר, ברכב וותיק ונפוץ שכזה.

  יש לו הרבה ייצרנים חלופיים / משומשים.

פורסם
לפני 33 דקות, IsraCar כתב:

החיווט של הדלת מזעזע.

נראה כמו כמה מחזורים של התקנות ותיקונים.

הרכב מתחנן לחשמלאי מיקצועי שיעשה סדר בבלגאן.

 

רוצה להיות החשמלאי הזה?

תתחיל לעקוב חוט חוט לאן הוא הולך ואם הוא מחובר בכלל.

 

את יחידת המתגים של דלת הנהג ניתן לקנות.

יש אותה בהרבה אתרי אינטרנט.

זה לא חייב להיות יקר, ברכב וותיק ונפוץ שכזה.

  יש לו הרבה ייצרנים חלופיים / משומשים.

תודה. וכן, לגבי המתגים יודע - עולה כ70 שקל באלי.
הקטע הוא שאני לא בטוח ששם הבעיה ולכן רוצה קודם הכוונה בכיצד לוודא היכן הבעיה ספציפית, ואז לטפל בה (מניח שהכי פשוט יהיה לוודא הגעת חשמל למקומות נקודתיים - פשוט לא יודע מה המקומות הללו או מה כל מקום אומר. בדקתי למשל עם נורית ביקורת את הצמות, ונקודות מסויימות הראו לי שהן עובדות, אבל זה לא באמת אמר לי משהו).

פורסם

 

תבדוק גם את הפיוז של המראות.

 

לפני 2 דקות, קלולס אבל עם פוטנציאל כתב:

אבל זה לא באמת אמר לי משהו

יש גבול כמה אפשר לסייע דרך הרשת.

אבל כמו שאמרתי לך קודם לגבי מעקב אחרי החוטים ושהם נראים מזעזע.

איזליבנדים ובידוד חשוף. הזמנה לקצר / נתק / מגע רופף.

 

ב70שקל לא הייתי מהסס בכלל להזמין. שווה לנסות, זה כלום כסף.

פורסם (נערך)
לפני 12 שעות, קלולס אבל עם פוטנציאל כתב:

אבל אין לרכב טסט והוא לא יעבור כרגע בגלל שהחלון של הנהג והחלון שמאחורי הנהג לא עבדו (*כפתור הנהג שבור מעט) וגם לא השליטה במראות הצד.

לא חושב שיבדקו את זה בטסט

אם זה רכב ישן מאוד ימצאו (כנראה) משהו אחר.

 

מכיון שאני מהמר שזה דומה למאזדה 3 אני מזכיר שיש לו שם מחשב כל שהו בחלונות וכל תיקון מצריך כיול של החלונות

 

תבדוק שלא הפעלת בטעות את הנעילת חלונות בכפתור התחתון אצל הנהג

 

כשהחלונות לא עבדו הם עשו רעש?

 

עריכה אחרונה על ידי נקודה טובה
פורסם

אני משום מה לא מצליח לעדכן את הפוסט, אז ככה:

איכשהו ומשום מה החלונות שהפסיקו לעבוד אחרי הפירוק חזרו לעבור אחרי שהרכבתי הכל. באמת שאין לי מושג למה - בדיוק אותם כבלים חוברו... (ה"פיורק" היה של המנגנון עצמו כדיי לבדוק את הלוח ומקשים, והכל היה נראה בסדר - אבל מכיוון וזה משפיע על כל החלונות בצד של הנהג, אני מניח שמדובר ברכיב של דיודה או משהו כזה ששולט על הצד - פחות ההבנה שלי).

בכל אופן, כרגע דרך המנגנון של הנהג, עובדים שתי החלונות בצד של הנוסע ואלו שבצד של הנהג לא.

עם זאת, בבדיקה ישירה של החלונות, כל שלושת החלונות עובדים (גם זה שמאחורי הנהג).

 

כרגע מתחבט עם שתי סוגיות שמקווה שתוכלו לעזור לי:

1. האם אפשרי להוריד את החלון ידנית איכשהו? אם כן, פשוט אגש עם זה ככה לטסט.

2. חושב פשוט להזמין את המנגנון מאליאקספרס ולהחליף. הוא עולה כ70 שקל שם (לעומת כ450 בארץ). איך אני יכול אבל לוודא שמדובר במנגנון עצמו ולא במשהו מקשר באמצע אחר?

נ.ב

בנוגע לטסט, מן הסתם ייבקשו ממני לפתוח חלון בשביל לדבר איתי, וכבר אז ייראו שלא עובד...

פורסם (נערך)

נסה לבצע איפוס לחלונות שלא עובדים

מהכפתור של החלון בדלת עצמה כלומר מאחורי הנהג אז בדלת האחורית ואצל הנהג בדלת הקדמית - בחלון אותו אתה מעוניין לאפס - פתח עד הסוף והחזק לחוץ 3 שניות, לאחר מכאן סגור עד הסוף ושוב המשך להחזיק לחוץ 3 שניות.

פעולה הכרחית במאזדה אחרי ניתוק מחשמל.

 

בהצלחה

עריכה אחרונה על ידי נקודה טובה
פורסם (נערך)

ככל הניראה החלונות לא עבדו לך בגלל שפירקת את המרים שמשמות, המרים שמשות מתחבר בטור להפעלת חלונות. 

המרים שמשות זה החלק שרשום עליו Winroller

ולפעמים מה שעושה את כל הבעיה זה גם החלק הזה, תנסה לנקות עם ספרי מגעים או לבדוק אם יש מגע בין החיבורים.

עריכה אחרונה על ידי Uri_c
פורסם
לפני שעתיים, נקודה טובה כתב:

פעולה הכרחית במאזדה אחרי ניתוק מחשמל.

 

אני עם מאזדה ובחיים לא נתקלתי בזה. נשמע שזה יותר קשור למרים שמשות שהתקינו במאזדה 3.

 

ולפות"ש - אין לי פתרון לשאלות שלך, אך אדייק אותך - פיוז אינו ריליי. פיוז נועד לקטוע אספקת חשמל אם הזרם עובר גבול מסוים. בעוד שריליי (או בשמו העברי ממסר) נועד לסגור או לפתוח מעגל חשמלי כתלות באות חשמלי ממעגל אחר (לרוב במתח ו/או עוצמה נמוכים בהרבה).

פורסם
לפני 18 שעות, Uri_c כתב:

ככל הניראה החלונות לא עבדו לך בגלל שפירקת את המרים שמשמות, המרים שמשות מתחבר בטור להפעלת חלונות. 

המרים שמשות זה החלק שרשום עליו Winroller

ולפעמים מה שעושה את כל הבעיה זה גם החלק הזה, תנסה לנקות עם ספרי מגעים או לבדוק אם יש מגע בין החיבורים.

לא, דווקא אותו לא פירקתי בהתחלה. בהתחלה פירקתי רק את מנגנון הכפתורים  (כי ראיתי שאחד מהם שבור וחשבתי לבדוק אם אפשר לאלתר פתרון).

 

לפני 18 שעות, chrono כתב:

 

אני עם מאזדה ובחיים לא נתקלתי בזה. נשמע שזה יותר קשור למרים שמשות שהתקינו במאזדה 3.

 

ולפות"ש - אין לי פתרון לשאלות שלך, אך אדייק אותך - פיוז אינו ריליי. פיוז נועד לקטוע אספקת חשמל אם הזרם עובר גבול מסוים. בעוד שריליי (או בשמו העברי ממסר) נועד לסגור או לפתוח מעגל חשמלי כתלות באות חשמלי ממעגל אחר (לרוב במתח ו/או עוצמה נמוכים בהרבה).

תודה. אין לי מושג את האמת. זה משהו ששמעתי ממישהו אחר שעזר לי ואז ממה שהיה כתוב בספר. 
 

לפני 16 שעות, taranta כתב:

למה שיבדקו חלונות חשמליים בטסט?

מן הסתם הוא יבקש לדבר איתי ואצטרך לפתוח את החלון, וכשלא אוכל לפתוח ואפתח את הדלת, הוא יכשיל.
בכל ואפן, זה מה שחשבסתי ואז שאלתי מוסכניק שעשה לי בדיקת בלמים והוא אמר לי גם - בגלל זה מחפש פתרון לפתוח את החלון לפני כן, ואז פשוט להימנע מכל הסיטואציה.

פורסם
לפני 20 שעות, נקודה טובה כתב:

נסה לבצע איפוס לחלונות שלא עובדים

מהכפתור של החלון בדלת עצמה כלומר מאחורי הנהג אז בדלת האחורית ואצל הנהג בדלת הקדמית - בחלון אותו אתה מעוניין לאפס - פתח עד הסוף והחזק לחוץ 3 שניות, לאחר מכאן סגור עד הסוף ושוב המשך להחזיק לחוץ 3 שניות.

פעולה הכרחית במאזדה אחרי ניתוק מחשמל.

 

בהצלחה


הפעולה נדרשת בכל דגמי מזדה לדורותיהם לפחות משנת 2004 ואולי קודם. אבל אך ורק לרכבים שמתג חלונות מרים/מוריד את החלונות באופן אוטומטי בלחיצה בודדת על המתג. ברכב שלך יכול להיות שרק חלון הנהג אוטומטי. ולכן לא קשור לבעיה המתוארת.

  • מעניין 1
פורסם
לפני 49 דקות, BassDriver כתב:


הפעולה נדרשת בכל דגמי מזדה לדורותיהם לפחות משנת 2004 ואולי קודם. אבל אך ורק לרכבים שמתג חלונות מרים/מוריד את החלונות באופן אוטומטי בלחיצה בודדת על המתג. ברכב שלך יכול להיות שרק חלון הנהג אוטומטי. ולכן לא קשור לבעיה המתוארת.

 

ואללה, צודק - אכן קיים בהוראות למאזדה 3 מאותה תקופה. אם כי ההוראות מעט פשוטות יותר מהמתואר לעיל. רק לפתוח את החלונות הקדמיים עד הסוף, ואז לסגור ולהחזיק עוד 2 שניות אחרי שהחלון כבר נסגר. אבל נשמע שזה לא שהחלונות לא עובדים בלי ביצוע האיפוס, אלא רק הפתיחה/סגירה האוטומטיות לא עובדות. אז בכל מקרה לא רלוונטי למקרה של פות"ש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...