Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך זה היה להוציא רישיון נהיגה לפני 30 שנה?


Buki

פוסטים מומלצים

1993, שבע וחצי בבוקר, טסט ראשון, סובארו לאונה ידנית כמובן. בתשע בבוקר כבר הייתי בבקום לקראת גיוס ליחידה קרבית, אז עוד לא היה לנו מושג מי ולאן. אם לא הייתי עובר את הטסט, לא רואה מתי במשך השלוש שנים של הצבא הייתה לי אפשרות להוציא רישיון. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככה אצלי היה

אבי ז"ל ממש דחף אותי ללמוד נהיגה

במשך שנה שלמה(1984-85)נסעתי מלוד לפ"ת אחת לשבוע ב249 כי לא היו בלוד מורים?

היה לי מורה ג'ינג'י  מאד נחמד ותותח למדתי על סוברו 1300 ידנית  מודל 83 (ידעתי לפי 2 הספרות האחרונות במספר הרישוי שציינו את השנה) משהו כמו 28-שיעורים וניגשתי לטסט ראשון התוצאה לאחר מספר ימים בדואר נכשלתי על "הפקעת שליטה"(נגע לי בהגה)

טסט שני נקבע ל...יום הגיוס שלי

מתקשר ללשכת גיוס ומודיע שאאחר עקב הטסט

הטסט נקבע לשעות הבוקר וארך רבע שעה כך שכבר בצהריים הגעתי לבקו"ם  ולאחר מספר ימים נודע שעברתי

מה שכן הצבא(וגם אני) יצאנו מורווחים מההעדרות של מספר השעות 

כי מאוחר יותר בבבסיס חה"א ששירתתי בו הוצאתי רשיון על טרקטור ומלגזה מה ששימש אותי ואת צה"ל לאורך שירות החובה וגם במילואים

1983_subaru_leone_sedan_20201363.jpg

קלארק.jpg

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להגיד מה היה ב2007.

 

כבר אז לעשות ידני היה לא כל כך הגיוני, והאמת שנהגתי פעם אחת בידני לאיזה סיבוב קצר באוטו של דוד שלי כשנה לאחר מכן, לא הצלחתי לזנק בעליה ונתקעו מאחוריי רכבים, זאת היתה גם הפעם האחרונה.

 

בכל אופן די דומה למה שתיארת חוץ מזה שעשיתי כ15 שיעורים סך הכל.

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, nit_zan כתב:

 

 

קלארק.jpg

כמה חיפשתי תמונה של אחד כזה...

 

 

כלי כזה היה "האוטו הפרטי שלי" איזה שנה - שנה וחצי, צברתי עליו המון שעות...

זינוק וכל הניסיעה בעצם רק בהילוך 4 ופול גז 100% מהזמן. 

אצלנו בגרירת ציוד וחימוש אף פעם לא היה שימוש בהילוכים הנמוכים, כנראה השתמשו בהם רק בגרירת מטוסים.

עם הכלי הזה למדתי לעשות רוורס עם עגלה, סוג של אומנות...

 

נראה לי הטרקטורים האלו בשימוש עד היום.

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, avizaz כתב:

יכול להגיד מה היה ב2007.

 

כבר אז לעשות ידני היה לא כל כך הגיוני,

עדיין שימושי באירופה, אם כי גם שם הולך ופוחת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, Buki כתב:

כלי כזה היה "האוטו הפרטי שלי" איזה שנה - שנה וחצי, צברתי עליו המון שעות...

זינוק וכל הניסיעה בעצם רק בהילוך 4 ופול גז 100% מהזמן. 

אצלנו בגרירת ציוד וחימוש אף פעם לא היה שימוש בהילוכים הנמוכים, כנראה השתמשו בהם רק בגרירת מטוסים.

עם הכלי הזה למדתי לעשות רוורס עם עגלה, סוג של אומנות...

 

נראה לי הטרקטורים האלו בשימוש עד היום.

 

בדיוק ככה רק הילוך 4.

היה אפשר גם לשים בהילוך ואז להתניע ככה בלי קלאץ.. הסטרטר היה מעיף אותו קדימה וככה מתחילה הנסיעה.

ולכבות מושכים בידית הזאת שלפעמים הוא לא רוצה להיכבות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הידית זו "מצערת כיבוי" שמפילה לחץ במשאבת הזרקה ואז הוא כבה, הייתה כזאת גם במשאיות "דנה" ובעוד משאיות ישנות. 

 

הטרקטור הזה כל כך מאסיבי, חזק ופשוט מכאנית שעשרות נהגים על אף שניסו (😁) אף פעם לא הצליחו לשבור אותו ולא משנה מה עשו. זריקות קלאץ פראיות, סטרטר בהילוך, מה שאתה רוצה. 

ב 3 שנות שרות סדיר שלי + שנה בקבע לא זכור לי שהוא התקלקל אי פעם חוץ מפעם אחת שלא הניע בגלל משהו חשמלי וגם לא זכור לי שהוחלף בו חלק כלשהו, רק טיפולי סיכה כל 50 שעות. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, avizaz כתב:

כבר אז לעשות ידני היה לא כל כך הגיוני

??

ב2007 הסתובבו פה המון מכוניות משנות ה90 וגם ה80, שחלק גדול מהן עוד היה ידני. למדתי 5 שנים אחרי ולא זכור לי שמי מבני גילי חשב בכלל שזו לא אופציה

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברתי טסת ב 1987. מעניין בוקי כי כל מה שציינת לא היה.
לא מינימום שיעורים, לא מלווה, לא נהג חדש, לא הגבלת נוסעים. למעשה אחרי הטסט היית נהג רגיל לכל דבר ועניין.
למדתי על סובארו DL 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, teyal כתב:

לא מינימום שיעורים, לא מלווה, לא נהג חדש, לא הגבלת נוסעים.

כל הזמן הוסיפו עוד ועוד דברים.

 

אצלי היה נהג חדש והיה מינימום שיעורים אבל לא היה מלווה ולא הגבלת שני נוסעים, זה נוסף מאוחר יותר. כמו כן נהג חדש הוארך משנה לשנתיים איפשהו בשנות ה 90. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתחילת הניינטיז הייתי רק בן 10, ובכל זאת זכור לי שהתחושה הייתה שיש "מגיפת תאונות שמעורבים בהם צעירים".

מי מבני החבר'ה בני 40+ לא מכיר את הסיפור והסרט "תאונה בערבה" 😟

 

מספיק להסתכל על איך העשור הזה התחיל (כמו שteyal כתב, לא הייתה שום מגבלה) לעומת איך שהוא הסתיים (מלווה, שלט נהג חדש, הגבלת נהג חדש ברשיון) וכל אחד מהדברים האלה המשיך והתפתח גם בעשור שאחרי.

 

זכורה לי תקופה שבה לבני נוער אסור היה לנהוג בין 1 בלילה ל5 בבוקר, בדגש על שישי בלילה, מה שלא כל כך עזר, כי בפועל החבר'ה היו נזרקים באוטו עד 5 ורק לפנות בוקר חוזרים הביתה.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Buki כתב:

כמה חיפשתי תמונה של אחד כזה...

 

 

כלי כזה היה "האוטו הפרטי שלי" איזה שנה - שנה וחצי, צברתי עליו המון שעות...

זינוק וכל הניסיעה בעצם רק בהילוך 4 ופול גז 100% מהזמן. 

אצלנו בגרירת ציוד וחימוש אף פעם לא היה שימוש בהילוכים הנמוכים, כנראה השתמשו בהם רק בגרירת מטוסים.

עם הכלי הזה למדתי לעשות רוורס עם עגלה, סוג של אומנות...

 

נראה לי הטרקטורים האלו בשימוש עד היום.

כנ"ל ליווה אותי כל השירות

ירידה למחלקה-טייסת ימי טיפול גרירות איסוף והובלת תחמושת מה שכן כל נסיעה   כזו זה איזה  חצי שעה וצריך אחכ כמה דקות להתאושש מהרעש והרוח

אפילו לשמירות בטייסת הייתי מגיע איתו הולך מהמגורים למחלקה באמצע הלילה ואחכ עוד חצי שעה נסיעה ... 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, nit_zan כתב:

להתאושש מהרעש והרוח

הכלי הזה גם לימד אותי מה זה אוזניות רעש. בנוסף לאטמי אוזניים שהיו בדיפולט...

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני למדתי נהיגה בחולון ב2006,

הייתה חובת 28 שעורים (אם אני זוכר נכון), 80 ש״ח לשיעור.

התחלתי ללמוד על פולקסוואגן פאסאט 2005 ידנית, תוך כדי המורה ״שדרג״ לסקודה פאביה 2006 ואז כולם התחילו לעבור בטסט ראשון. אני זוכר את המעבר מהספינה לאפונה, זה היה מאוד משמעותי בסלאלום של ה״טסט במגרש״, היית פשוט משחרר את הקלאץ׳ ובלי שימוש בדוושות רק מזיז את ההגה בהתאם.

לא היה לי ״טסט פנימי״ אבל בחולון הטסט היה מתחלק ל2 חלקים:
* במגרש - בחניון של משרד הרישוי היה מגרש לבחינת תלמידים, היינו מתאמנים שם בשיעורים. במגרש היו רמפה לזינוק בעליה, סלאלום, 2 סוגי חניות תחומות עם מחסומי פלסטיק ואולי עוד מכשול שאני לא זוכר. מעבר במגרש היה מקנה לך את הזכות להמשיך בטסט (וגם במידה ונכשלת לעבור ישר לטסט הרגיל החיצוני).

* טסט חיצוני - במידה ועברת את המגרש, יוצאים לטסט בחוץ (רגיל כמו כולם), הפחד היה לעבור בכיכר הדמעות (כיכר סואנת עם 2 נתיבים ביציאה מהעיר), נקראת על דמעות הנכשלים בטסטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, avizaz כתב:

יכול להגיד מה היה ב2007.

 

כבר אז לעשות ידני היה לא כל כך הגיוני

למדתי כמעט עשור אחרייך, אצלנו מי שעשה על אוטומט היה המוזר...

 

ודווקא יצא לי לא מעט לנהוג על ידני, רכב של אבא, אחות, עבודה וכו'. 

 

וחוץ מזה, אם הייתי עושה על אוטומט לא היו מכניסים אותי הביתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...