Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן B71 2297


verytired
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 893 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום

 

בדרך כלל אני בוחר שמן רק לפי דרגת הצמיגות אבל הפעם קיבלתי את ספר הטיפולים וראיתי שגם יש תקן שהם דורשים, במקרה הזה B71 2297.

 

אני צריך שמן 5W30 בתקן B71 2297.

 

עד כמה זה משנה, והאם אפשר בבקשה המלצות לשמנים שמתאימים לזה? 

 

תודה!

עריכה אחרונה על ידי verytired
פורסם

מנוע 165 של פיג’ו סיטרואן?

מומלץ מאוד! להקפיד רק על שמן בתקן הנ”ל.

יש של טוטל, ליקווי מולי, ואולי עוד כמה חברות.

  • אהבתי 2

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

פורסם

אתה עייף ;) יכולת להמשיך בשרשור הקודם שלך.

תמיד חשוב להקפיד על תקן מתאים. צמיגות מומלצת עשויה להשתנות לפי טמפ' עבודה/סביבה או תנאי עבודה של המנוע.

נראה שהתקן הזה מיועד במיוחד עבור מדינות עם תנאים קשים ומגיע רק בצמיגות 5W-30.

הטוטאל בצד היקר של הספקטרום, אבל מובטח שיעשה את העבודה.

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 7 שעות, - XM - כתב:

מנוע 165 של פיג’ו סיטרואן?

מומלץ מאוד! להקפיד רק על שמן בתקן הנ”ל.

יש של טוטל, ליקווי מולי, ואולי עוד כמה חברות.

אני לא בטוח אם זה המנוע, כי אני חושב שזה של טויוטה? מנוע 1000 סמק עם 68 כס. אני חושב שקוראים לו 1KR-FE. תודה!

 

לפני 7 שעות, Tom_22 כתב:

אתה עייף ;) יכולת להמשיך בשרשור הקודם שלך.

תמיד חשוב להקפיד על תקן מתאים. צמיגות מומלצת עשויה להשתנות לפי טמפ' עבודה/סביבה או תנאי עבודה של המנוע.

נראה שהתקן הזה מיועד במיוחד עבור מדינות עם תנאים קשים ומגיע רק בצמיגות 5W-30.

הטוטאל בצד היקר של הספקטרום, אבל מובטח שיעשה את העבודה.

 חח אכן הייתה שעה מאוחרת.

 

 

דרך אגב אמור להיות כתוב את התקן על המיכל של השמן? או אולי כתוב משהו אחר ואז צריך לחפש אם זה גם "תואם לתקן שלי" למשל?

פורסם

כתוב התקן על המיכל. 

IMG_20240114_090357.thumb.jpg.218c34eb126f4d0551164481172b87ad.jpg

 

 

 

בתקן הזה יש בארץ רק שמנים של Total, Mobile1 ועוד יצרן אחד לא מוכר שאני לא זוכר כרגע.

 

שני הראשונים יקרים למדי כ 250 ש"ח לאריזה של 5 ליטר. 

 

לשיקול דעתך, במנוע הזה אפשר להשתמש במה שממליצים טויוטה לטויוטה אייגו ורוב הסיכויים שזה יהיה שמן ללא תקנים מיוחדים שעולה חצי מהנ"ל. 

  • אהבתי 2

 

 

פורסם

אם זה 1KR אז אין שום סיבה. שמנים בתקן הנ"ל יהיו סתם יקרים ללא הצדקה לדעתי.

 

אתה יכול לקנות שמן מקביל באיכות המחיר הרבה יותר זול אם תיצמד לתקן vw504 - למשל motul שעומד בתקן הנ"ל הוא שמן מצויין שעולה 160 שקל.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 39 דקות, Gavrik כתב:

זול אם תיצמד לתקן vw504

איך התקן הזה קשור?

 

מנוע של טויוטה, בספר רכב אייגו ממליצים כעדיפות ראשונה 0W20 מקורי של טויוטה ועדיפות שניה 5W30 בתקן API SM, SN SL, שזה הכי סטנדרטי ויש מבחר גדול של שמנים כאלה של כל היצרנים.

  • אהבתי 1

 

 

פורסם (נערך)
לפני 45 דקות, Buki כתב:

איך התקן הזה קשור?

 

מנוע של טויוטה, בספר רכב אייגו ממליצים כעדיפות ראשונה 0W20 מקורי של טויוטה ועדיפות שניה 5W30 בתקן API SM, SN SL, שזה הכי סטנדרטי ויש מבחר גדול של שמנים כאלה של כל היצרנים.

 

בספר רכב אייגו - זה של דור 1 או 2?

אני עם דור 2 (2018), אולי שם קצת השתנה? כי בספר שקיבלתי זה מה שכתוב:

 image.png.47914a55b47fe0a0ddef1bf85cf14d37.png

 

דרך אגב, מצאתי את זה ב-150:

 

https://www.justmotor.co.il/product/שמן-מנוע-pro-tec-psa-b71-2297-5w30

 

האם החברה הזו בסדר?

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי verytired
פורסם (נערך)

עדכון: מצאתי את החוברת של טויוטה אייגו ובאמת נראה שמה שקיבלתי לא מדויק, או לפחות לא חובה. זה מה שכתוב לגבי השמן בטויוטה אייגו 2018 עבור מנוע 1KR:

image.thumb.png.172d5c1005b2f296dea0b9331e602e49.png

 

כלומר אם אני בוחר 5W30 אז שיעמוד באחת מהתקנים הבאים:

API GRADE SL, SM, SN OR ILSAC MULTIGRADE

 

לא אני שמבין מה זה אומר אבל אני אחפש.

או שיש לכם המלצות לגבי שמן שאתם מכירים שכן עומד באחד מהתקנים האלה?

 

עריכה אחרונה על ידי verytired
פורסם

שמן 5W30 בתקנון API SN או SM או SL יש לכל היצרנים, זה משהו הכי בסיסי ונופוץ שהמון מכוניות משתמשות בו. יש בכל חנות מבחר.

 

תבחר משהו של יצרן מוכר במחיר שמתאים לך וזהו ואל תלך על הכי זול.

 

אי אפשר להמליץ על משהו ספציפי. כל המותגים הגדולים והמוכרים יעשו את העבודה מצויין.

  • אהבתי 1

 

 

פורסם

יש באבי חלפים מרחובות (עושה משלוחים לכל הארץ וממש מהר)

שמנים טובים בתקן הזה וזולים משמעותית מהטוטאל. 

אני רוכש ממנו לפיג'ו שלי חלקים ושמנים לפעמים. שים שמן בתקן בלבד. 

 

  • אהבתי 1
פורסם

אני מכיר את השמות מותגים האלו. מה שאני מחפש זה התרשמות של מישהו שהשתמש בהם תקופה ארוכה. 

 

 

זה עוד לא ראיתי בפורום.

 

 

פורסם

הפיג'ו שלי עם מנוע 1200 ידני 2014 היום עם 84000 ק"מ, לפני כשנה וחצי בוצע טיפול טיימינג יזום על ידי ולרכב היה 53000 ק"מ מאז ועד היום השתמשתי ב REKTOL (זה גם מה שזכור לי שמילאו במוסך בו בוצעה ההחלפה).

מה שכן צריכת השמן קצת עלתה אבל אמרו לי שזו תופעה נפוצה במנוע הזה (לא נמצאו סימני נזילות או משהו כזה). 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
×
×
  • תוכן חדש...