Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פריוס פלוס עם צריכת דלק גבוהה


מעבר לפיתרון נפתר ע"י דג,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 851 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הי חברים אשמח לעזרתכם

 

קניתי ב''ה לפני כ3 חודשים טויוטה פריוס פלוס 2015 עם 130 ק''מ מיד אחרי הארכת אחריות לסוללה

 

לפי הבדיקה שלי וגם לפי המחשב לאורך התקופה שהיא אצלי היא שותה לי בסביבות 14.5- 15.5 ליטר לק''מ בממוצע שעד כמה שהבנתי מפה ומפורומים אחרים זה הרבה, לקחתי לטויוטה ועשו בדיקה ממש שיטחית ואמרו לי שהם לא רואים שום בעיה בסוללה ההיברידית (גם אין אף נורה דלוקה)

 

מה לדעתכם יכולה להיות הסיבה לזה, אני נוהג איתה ממש בעדינות ובסבבה ללא קיקים מיותרים וכל שאר מרעין בישין

 

אני רוצה לציין דבר אחד שכן יש לי ואולי זה חלק מהסיבה לצריכה הגבוהה אם כי זה ודאי לא הכל וגם אני לא בטוח שזו בעיה, נורית ה EV נדלקת לי בנסיעה רק אחרי 2/3 דקות מאז התנעת הרכב, עד אז היא כבויה והמחשב של הרכב מראה על צריכה גבוהה. תקין? לוקח לחשמל זמן להכנס לפעולה?

 

אודה מאוד למי שיחכמני בענין

הקבוצה שלי לפרסום מוצרים מאלי אקספרס https://chat.whatsapp.com/HFkGjqQd22jG4tz2wxiylp

 
פורסם

לא תקין.

ההתנעה אמור להתחיל מהמנוע ההיברידי (הרכב מותנע ומוכן לתנועה עוד לפני שהרגשת משהו).

לא יודע איך זה בפריוס פלוס, אך ככל הזכור לי בפריוס נורת EV דולקת רק אם הרכב על מצב EV, קרי, הגדרת כעת שהרכב יונע רק באמצעות הבטריה.

  • רעיון טוב! 1
  • פיתרון
פורסם
לפני כשעה, נתנאל1 כתב:

יש למישהו היברידי שיוכל לומר לי לפחות אם התנהגות הסוללה שנכנסת לפעולה רק אחרי כמה דקות מההתנעה אם זה תקין...

תקין ++

ככה זה ברכבים של טויוטה.. הסוללה ברכב שלך בקיבולת נמוכה ובסבירות גבוה תצטרך עזרה ממנוע בנזין במהלך נסיעה. לכן טויוטה תכננו שהמנוע בנזין מונע מיד עם הנעת הרכב על מנת להביא אותו לתנאי עבודה אידאליים.. אחרי כמה דק' הוא מתחמם, נכבה, וממתין לכניסה עתידית.

 

לפני 32 דקות, mosheisrael כתב:

לא תקין.

ההתנעה אמור להתחיל מהמנוע ההיברידי (הרכב מותנע ומוכן לתנועה עוד לפני שהרגשת משהו).

זה לא סותר. הרכב באמת מונע פיזית מהמנוע ההיברידי בתחילת הנסיעה, עם זאת המנוע בנזין נכנס למצב חימום התחלתי...

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעה, נתנאל1 כתב:

יש למישהו היברידי שיוכל לומר לי לפחות אם התנהגות הסוללה שנכנסת לפעולה רק אחרי כמה דקות מההתנעה אם זה תקין...

שלום. ברשותי c-hr 2020. פעולת מנוע חשמלי ומנוע בנזין נעשים עפ"י לוגיקה במחשב ועפ"י תפעול הרכב. אם אחרי ההדלקה, הסוללה טעונה בכשליש (הערכה שלי), מנוע הבנזין נכנס לפעולה לפרק זמן קצר.

ממליץ להגדיר בתצוגה, תצורת חלון קטן, המציג ויזואלית את מערכת ההנעה (תצוגת שאר החלון, לבחירה כמו אודיו או מפה וכדומה). 

אגב, ממוצע צריכה אצלי, כ- 17-18 קמ/ליטר.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

היו לי 2 פריוס בחיים, אין דבר כזה שנכנס פעולת החשמל לאחר כמה דקות, אמנם בדקות הראשונות המנוע בנזין נדלק ומופעל אף ללא נסיעה, אך רק מחמת שהמנוע רק, אבל גם בתחילת הנסיעה מיד המצג מראה סיוע מוחלט של הבטריה, באופן בכלל לא בריא לבטריה להשתמש במתג EV. בטח לא על בסיס קבוע, תשים לב שאחרי שימוש בכץורה הזה, הבטריה לא נותנת סיוע זמן מאוד ממושך, כי זה שוחק אותה ומעמיס עליה מאוד, גם בחברה אמרו לי שלא כדי להשתמש בה. יכול להיות שהמוכר היה משתמש בזה הרבה, לך לטויוטה תסביר מה הבעיה יקחו לך 330 ש"ח על בדיקה, ויהיה לך שקט בלב. 1 ל16 זה בסדר גמור, לשנים כאלו, וק"מ כזה. בטח את אתה גם במקום הררי, או משתמש הרבה במזגן או יושב באוטו עם חימום וכדומה. ותדע יוד משהו, לפעמים נסיעה רגועה מדיי, גורמת להישאר "בהילוך" נמוך ומרבה בצריכת דלק (למרות שלפריוס יש הילוך אחד קונוס, אבל הכוונה מובנת). השיטה של חיסכון בפריוס היא בתחילת נסיעה לחיצה קצת מאומצת על למהירות של כ 50 קמ"ש, ואז להוריד את הרגל מהגז, שיכבה המנוע בנזין, ולחזור ללחוץ על הגז דריכה קלה מאוד, ואז האוטו מעלה מהירות לאט (בערך כמו ספירת שניות 1-2-3) ואז האוטו נשאר עם מנוע כבוי והבטריה עובדת לבד, ולא מתאמצת הרבה. 

 

ובפפקים, אל תתן לבטריה להידלק, תתקדם לאט לאט עם לחיצה קלה על הגז, ואז תימנע מעשרות "כיבוי הדלקה" של המנוע, אל תיבאל שצופרים לך, ואז תגיע למספרים אחרים בדלק. 

לבדוק שמן לעתים קרובות, אוכלות הרבה שמן....

 

לי לא היה פריוס פלוס אלא פריוס רגילה, וזה אותה בטריה שנותנת הספק של 37 כ"ס, וזה בסדר לדעתי 1 ל16. שלך יותר כבדה גם. בהצלחה.

 

 

פורסם
לפני 2 דקות, ROI37 כתב:

היו לי 2 פריוס בחיים, אין דבר כזה שנכנס פעולת החשמל לאחר כמה דקות, אמנם בדקות הראשונות המנוע בנזין נדלק ומופעל אף ללא נסיעה, אך רק מחמת שהמנוע רק, אבל גם בתחילת הנסיעה מיד המצג מראה סיוע מוחלט של הבטריה, באופן בכלל לא בריא לבטריה להשתמש במתג EV. בטח לא על בסיס קבוע, תשים לב שאחרי שימוש בכץורה הזה, הבטריה לא נותנת סיוע זמן מאוד ממושך, כי זה שוחק אותה ומעמיס עליה מאוד, גם בחברה אמרו לי שלא כדי להשתמש בה. יכול להיות שהמוכר היה משתמש בזה הרבה, לך לטויוטה תסביר מה הבעיה יקחו לך 330 ש"ח על בדיקה, ויהיה לך שקט בלב. 1 ל16 זה בסדר גמור, לשנים כאלו, וק"מ כזה. בטח את אתה גם במקום הררי, או משתמש הרבה במזגן או יושב באוטו עם חימום וכדומה. ותדע יוד משהו, לפעמים נסיעה רגועה מדיי, גורמת להישאר "בהילוך" נמוך ומרבה בצריכת דלק (למרות שלפריוס יש הילוך אחד קונוס, אבל הכוונה מובנת). השיטה של חיסכון בפריוס היא בתחילת נסיעה לחיצה קצת מאומצת על למהירות של כ 50 קמ"ש, ואז להוריד את הרגל מהגז, שיכבה המנוע בנזין, ולחזור ללחוץ על הגז דריכה קלה מאוד, ואז האוטו מעלה מהירות לאט (בערך כמו ספירת שניות 1-2-3) ואז האוטו נשאר עם מנוע כבוי והבטריה עובדת לבד, ולא מתאמצת הרבה. 

 

ובפפקים, אל תתן לבטריה להידלק, תתקדם לאט לאט עם לחיצה קלה על הגז, ואז תימנע מעשרות "כיבוי הדלקה" של המנוע, אל תיבאל שצופרים לך, ואז תגיע למספרים אחרים בדלק. 

לבדוק שמן לעתים קרובות, אוכלות הרבה שמן....

 

לי לא היה פריוס פלוס אלא פריוס רגילה, וזה אותה בטריה שנותנת הספק של 37 כ"ס, וזה בסדר לדעתי 1 ל16. שלך יותר כבדה גם. בהצלחה.

 

 

תודה אחי על התגובה הארוכה והמועילה

 

אני אסביר איך היא עובדת, אני מתניע עם הכפתור ואז ללא נגיעה על דוושת הגז נורת הEV נדלקת. לחיצה על הגז היא נכבית והמנוע נכנס לפעולה ואז כמה 2/3 דקות היא לא נדלקת אפילו בירידה וללא לחיצה כלל על הגז

 

אני לא נוגע בלחצן שמפעיל את הנורה, נותן לרכב לעשות מה שטוב לו

 

אני נוהג איתה איך שהסברת והצריכה היא בדר''כ 1 ל 15 (מגיע עם מיכל מלא לאזור ה600 ק''מ)

 

שיקלול הדלק שאני מעלה הוא לדעתי לרוב בינערוני ומעט עירוני (יחס משהו כמו 400/200) ומה שמעניין הוא שבעירוני הצריכה ג''כ באזור הזה של ה1 ל15 (לפי מחשב הרכב שעד עכשיו דיי קולע לבדיקה הידנית שלי)

הקבוצה שלי לפרסום מוצרים מאלי אקספרס https://chat.whatsapp.com/HFkGjqQd22jG4tz2wxiylp

 
פורסם (נערך)
לפני 17 שעות, נתנאל1 כתב:

תודה אחי על התגובה הארוכה והמועילה

 

אני אסביר איך היא עובדת, אני מתניע עם הכפתור ואז ללא נגיעה על דוושת הגז נורת הEV נדלקת. לחיצה על הגז היא נכבית והמנוע נכנס לפעולה ואז כמה 2/3 דקות היא לא נדלקת אפילו בירידה וללא לחיצה כלל על הגז

 

אני לא נוגע בלחצן שמפעיל את הנורה, נותן לרכב לעשות מה שטוב לו

 

אני נוהג איתה איך שהסברת והצריכה היא בדר''כ 1 ל 15 (מגיע עם מיכל מלא לאזור ה600 ק''מ)

 

שיקלול הדלק שאני מעלה הוא לדעתי לרוב בינערוני ומעט עירוני (יחס משהו כמו 400/200) ומה שמעניין הוא שבעירוני הצריכה ג''כ באזור הזה של ה1 ל15 (לפי מחשב הרכב שעד עכשיו דיי קולע לבדיקה הידנית שלי)

רכב היברידי יעיל יותר בעיר מאשר בינעירוני.

גם ראוי לעשות השוואה מול רכבים מקבילים.

למשל מה הצריכה הממוצעת של רכב בנזין 7 מקומות עם משקל דומה לרכב שלך.

יש לי חבר עם יונדאי טוסון מנוע 2000 שנת 2016,  תוואי נסיעה רובו עירוני.

צריכת דלק 9-10 קמ"ל.

אגב בגוגל יש לנו 16.7 לרכב שלך.

אני בכלל לא סומך על מחשב הרכב, מציע שתבצע בדיקה עצמית.

 

עריכה אחרונה על ידי HighTem
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני כשעה, HighTem כתב:

רכב היברידי יעיל יותר בעיר מאשר בינעירוני.

גם ראוי לעשות השוואה מול רכבים מקבילים.

למשל מה הצריכה הממוצעת של רכב בנזין 7 מקומות עם משקל דומה לרכב שלך.

יש לי חבר עם יונדאי טוסון מנוע 2000 שנת 2016,  תוואי נסיעה רובו עירוני.

צריכת דלק 9-10 קמ"ל.

אגב בגוגל יש לנו 16.7 לרכב שלך.

אני בכלל לא סומך על מחשב הרכב, מציע שתבצע בדיקה עצמית.

 

 

אחי כתבתי שהצריכה היא לפי בדיקה עצמית רק ציינתי שכרגע מחשב הרכב גם כן דיי תואם לבדיקה האישית שלי

הקבוצה שלי לפרסום מוצרים מאלי אקספרס https://chat.whatsapp.com/HFkGjqQd22jG4tz2wxiylp

 
  • חודש מאוחר יותר...
פורסם
בתאריך 26.12.2023 בשעה 23:30, נתנאל1 כתב:

תודה חברים יקרים לכולם על המענה המועיל! אם עדיין מישהו עם פריוס פלוס יראה את הודעתי ויוכל להחכימני מניסיון אישי אודה לו מאוד! תבורכו 

לי יש פריוס פלוס אני נוסע תמיד במצב ECO ואני משתדל לסוע רגוע , יוצא קצת לפני הזמן כדי לא להאיץ.. האוטו שלי 2020 עם 120 אלף ק''מ גם אחרי ליסינג, נוסע 1 ל20 בממוצע, לפעמים יותר לפעמים פחות תלוי בנסיעות שלנו (נוסעים פעם בשבוע נסיעה ארוכה באיזור הררי אז העלייה בהלוך מתאזנת עם הירידה בחזור) סה''כ כ780 ק''מ למיכל..אבל בבירור אפשר להגיע גם ל1 ל15 ו1 ל12 אפילו, זה ממש תלוי בנסיעה

×
×
  • תוכן חדש...