Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב מיני, עדיף ידני, עד 30,000 - מה כדאי?


נטלינ

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, iEminem כתב:

אני מצטער אבל בחיים לא אמליץ למישהו לנהוג במיקרה ידנית או סלריו.

סיטרואן C1 לא ממש מכיר אז לא רוצה להטעות.

יכול להיות שאני קצת משוחד אבל לדעתי אין תמורה טובה יותר מאשר פיאסטה / פולו/איביזה/פאביה ידניות.

 

פאביה מגיעה ברמת גימור מאוד נמוכה שאני אישית לא ממש התחברתי אליה (אין שליטה מההגה, רדיו לדעתי מעפן, יכול להיות שגם יש פחות כריות אויר מהמתחרות אבל לא בדקתי).

פולו/איביזה בשנתונים האלו מגיעות עם מנוע 1.2 טורבו, נשמע כמו חבילה טובה, אבל לא יודע אם בתקציב יכנסו 2016 עם 80K קמ לכל היותר.

לגבי פיאסטה - לא יצא לי לראות למכירה 2016 ידניות, אבל אם את יותר בכיוון של ראש שקט ולחסוך - זה הרכב.

שלי עלה לפני 3 שנים 18K, מחירון כרגע 14K, וסיכוי מאוד גבוה שתוכלי למצוא 2013-2015 עם פחות מ100 אלף ק"מ.

הייתי מעדיף לשלם 15K על פיאסטה טיפה מתיישנת לעומת 30K על מיקרה 2016-2017, כשעבדתי בחברת השכרה הרכב הזה הרגיש פשוט זוועה, מקרקש, לא נוח בכלל, ומרגיש כאילו הביאו אותו בשנים האלו רק כדי שיהיו רכבים זולים בארץ.

נקודות בפיאסטה שצריך לדעת - רצועת טיימינג כל 5 שנים, לא לצפות להתנהגות של 1.2T אבל גם לא לצפות לכרכרה, לטעמי בימים חמים מזגן שקצת קשה לו לקרר.

אני אישית עם 113K ק"מ וטפו טפו 0 תקלות, רק ריקול שצריך לבצע בקרוב אבל זה כבר פאק בייצור ולא קשור לאמינות של הרכב.

 

אהבתי שאת ממש ממש מעדיפה ידני ויכולה "להתפשר" על אוטומט, לרוב החבילה שמקבלים בידני נותנת יותר תמורה לערך מאשר קניית רכב זהה אוטומט. 

קודם כל, תודה על התגובה המפורטת. אני ממש חוששת להתקרב לרכבים שציינת. 

 

1. פולו - רכב מדהים! אני מאוד אוהבת נהיגה, זה הכיף שלי, אז באמת תענוג של רכב, הכל נורא מדוייק וחלק (גרמני נו...)  הייתה לי למשך שלוש שנים המכונית הכי כייפית שנהגתי בה. לרוב ללא תקלות, אבל כשהתחילו קצת תקלות התיקונים היו יקרים להחריד ואני פשוט לא מוכנה לקחת את הריזיקה שוב. אלפי שקלים אם לא יותר מכך, בסוף שמחתי להיפטר ממנה. גם הטיפולים הבסיסיים השוטפים מאוד יקרים לצערי. אין במחירים האלה קילומטראז' נמוך ופשוט ממש לא אקח שוב את הסיכון.

 

2. איביזה - נהגתי וממש לא נהניתי.יש שם איזו השהייה מציקה בהעברת הילוכים שממש הפריעה לי. יש בה משהו רובוטי כזה, לא זורם. כמעט כמו ברכב אוטומטי...

 

3. פיאסטה ופאביה - לא ניסיתי. צריכה באמת ללכת להתנסות קצת ברכבים האלה. אבל עד כמה הם יהיו באמת שונים מהפיקנטו שלי? וצריך להגיד - הפיקנטו לא דומה לפולו בחוויית הנהיגה (למי שאוהב ושם לב לפרטים :) הפולו היא ליגה אחרת) אבל עדיין הפיקנטו כייפית ממש. קלאץ' נוח, תגובות מהירות... פחות יציבה קצת אבל מאוד זריזה אפילו במנוע 1000, פעם יצא לי להגיע איתה אפילו ל 160 קמ"ש והיא לקחה את זה בטוב. בירידה והכל אבל בכל זאת, יש כבוד 

 

לפני 22 שעות, לירון .ה. כתב:

אם יש לך נסיעות בעיקר בעיר, וסובלת ממצוקת חניה, ה c1,תהיה מעולה.

אם גם יש לך נסיעות בין עירוני, כבישים מהירים, הייתי הולך על הניסן, ידנית בלבד.

תהיה יותר יציבה, ויש תא מטען גדול בהרבה.

הסלריו, הייתי זונח, שווקה פה לזמן קצר ורכב לא נוח. והגיר הרובוטי מטלטל.

לשלושתם מנוע 3 צילינדרים, שפחות חלק מהפיקנטו שהייתה לך.

מה עם פיאט פנדה? מנוע 4 צלינדרים, ידנית, אמינה.

תודה רבה על העיצה. בהחלט אצא לבדוק את שתיהן. כעיקרון נוסעת הרבה בבינעירוני דווקא, אבל בינ-עירוני קצר. לא מרחקים ארוכים. 

 

עריכה אחרונה על ידי נטלינ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 23.9.2023 בשעה 16:25, נטלינ כתב:

טוב, בעצותיכם ולאחר חפירה רבה נוספת באינטרנט, נראה לי שנסגרתי על אחת מהאופציות, אשמח אם למישהו יש הערות/הארות על שיקול הדעת שלי:

1. סיטרואן C1  (שכנעת.. :) )

2. ניסאן מיקרה

3. סלריו (בעדיפות יותר נמוכה ורק אם אתקל ברכב שהוא ממש מציאה)

 

בשנתונים 2016 ומעלה, קילומטראז' 80,000 לכל היותר....

 

 

 

אה וסליחה על הבורות, אבל עד כמה זה באמת משמעותי אם הרכב למשל יד שנייה או שלישית?

יד שניה או שלישית זה עניין סטטיסטי.

ככל שיש יותר ידיים, ככה יש יותר סיכוי לבעיות עם הרכב שגרמו להחלפת הידיים. 

כמובן שתיתכן החלפת ידיים מסיבות אחרות ואני בטח לא צריך לספר לך איזה סיבות נורמליות ושמחות יש, אבל עדיין הסיכוי לבעיות עולה ככל שיש יותר ידיים, לרכב מאותו סוג באותו גיל ובאותו קילומטראז'.

 

אז זו המשמעות, קצת יותר או קצת פחות לסיכוי ליפול עם רכב משומש בעייתי.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יונדאי i20 או קיה ריו ידניות גם יכולות להיות אופציות לא רעות בתקציב.

יש גם ספייס סטאר ידניות שנמכרו עם מנוע 1000, אם כי אין הרבה. אני חושב שהפיקנטו עדיפה עליה.

 

הייתי גם בודק קליאו דור 4 עם מנוע 0.9T וגיר ידני, זו אופציה טובה מאוד בתקציב.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הc1 כיפית יחסית לנהיגה והכי אמינה שאפשרי. אין מקום, רועש, חלש, אבל לעומת פיקנטו זה יותר נוח :)

פיאסטה יחסית אמין - משהו בין פולו לפיקנטו, וזה אוטו יותר גדול ורציני מפיקנטו וc1, שגם אמור להיות כיפי לנהיגה, אם את רואה אחד שנראה טוב תעשי סיבוב תראי אם מבחינתך זה שדרוג שמעניין אותך, אם האיכויות שלה לא מעניינות אותך אז קחי c1 פשוט וזול.

איביזה, פולו, פאביה - אותו האוטו עם סמל אחר. מסכים איתך וגם לא הייתי נוגע, למה להוציא יותר כסף על יותר תיקונים מיותרים.

פנדה ו500 - אמינות סבירה למדי בידני, יותר זול מכל דבר ויותר כיף לנהיגה מקטנות אחרות אבל כולם שבורות ומגעילות, לא עמידות. אם מצאת אחד יפה זה אופציה.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיקרה אחלה רכבהיה לחמותי אחת 2013 הייתה מבסוטה עליו עד השמים 

את שלה ריסקו שבוע לפני ראש השנה

קנתה עכשיו ג'וק 

 

נראית כמו מיקרה בגיל ההתבגרות 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

טוב אז עדכון בסוגייה, אשמח שוב לעזרתכם.

אז... נהגתי על מיקרה וזה היה מבחינתי פשוט סבל כשחזרתי לקיה ההרוסה שלי הרגשתי שאני נוהגת על מרצדס!

 

עזרתכם שוב בבקשה!

 

רכב, סופרמיני ידני שכיף לנהוג עליו....?

 

שוקלת לרדת בדרישות וללכת שוב על פיקנטו או על i10 בשנתון יותר נמוך ועם קילומטראז' יוצר גבוה 😕\

 

לחילופין, מישהו התנסה ויודע איך הנסיעה על c1 ידנית?

 

בנוסף, פרט ששכחתי לציין... אני ירושלמית אז זה גם צריך לנסוע מדי פעם בעליות

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בודק רנו קליאו  0.9 טורבו.
די זריזה, מושבים נוחים אם כי נוקשה בעיר.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, נטלינ כתב:

רכב, סופרמיני ידני שכיף לנהוג עליו....?

 

מבין כל האופציות שעלו פה, הפיאסטה גם אמינה מאוד וגם מהנה מאוד.

אם את מוכנה להתפשר על אוטומט, מאזדה 2 דינאמיק (עד שנת 2015) חולקת עם הפיאסטה שלדה ומכלולים רבים וטיפה יותר חזקה, למרות הגיר האוטומטי המיושן. עם זאת היא קלילה מאוד (שוקלת כ40 ק"ג יותר מהפיקנטו, שזה פחות מטון) וכיו"ב זריזה ומהנה לנהיגה.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.11.2023 בשעה 19:35, נטלינ כתב:

שחזרתי לקיה ההרוסה שלי הרגשתי שאני נוהגת על מרצדס!

את נוהגת ברכב טוטאל-לוס?

אז אולי הוא לא כל כך טוטאל?

רוצה לצרף תמונה שלו כדי שנבין את המצב? 👴

 

i10 תתן תמורה טובה כמו פיקנטו ואפילו יותר.רק בהצלחה בחיפוש אחר אחת ידנית צעירה יחסית עם ק"מ נמוך ובמסגרת התקציב. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אני נוהגת ברכב אובדן להלכה שנוסע מושלם. רק מעוך...

 

 

 

טוב אז אחרי מסע של חודש וחצי להלן המסקנות.  אולי יעניין ויתרום לחובבי נהיגה על ידנית אחרים. (בטוח יש עוד כמוני איפשהו 😂)

 

אז ככה... ניסיתי את רוב הקטנות. רובן ממש סבל. נוסע. המינימום שבמינימום. מרגישים כל העברת הילוך, דיליי, כאילו כל מערכת ברכב פועלת בנפרד מהשנייה. אפשר לנסוע. אפס הנאה מנהיגה. C1 גם הייתה לתחושתי רועשת מאוד ביחס לאחרות. לא היה לי נעים לנהוג בה (אף שהיא מעוצבת מאוד נחמד, פנים וחוץ) וכ"בונוס" , גיליתי שהיא כל כך צעצוע עד שלא טרחו אפילו להתקין שם צג טורים, אז כל הזמן ניסיתי להבין האם זה רועש כי זה רועש או כי זה הזמן להעביר הילוך.

 

תשמעו... ברמת הנאה מנהיגה נטו, בין כל המיני שבדקתי אין, פשוט אין,על פיקנטו ועל i10.  בפער גדול מאוד ביחס לאחרות. ואין מקום להשוואה כלשהי ביניהן לבין אחרות בקטגוריה, מהבחינה הזאת. שתיהן אגב, מרגישות מאוד דומה בנסיעה. יש הבדלים בעיצוב. i10 יותר אסטתית ומושקעת מבחינה עיצובית מצד אחד, מצד שני בקיה הפלסטיקה איכותית יותר ונשמרת כמו חדשה. ב i10 הכל נשחק קצת עם הזמן, אבל גם לא ברמה אסונית, אבל כן רואים בלאי מסוים.

 

לבסוף, אחרי מסע ייסורים,  רכשתי היום i10 חמודה. 2014 עם 80,000  :) 

 

 

בתאריך 7.11.2023 בשעה 19:52, IsraCar כתב:

את נוהגת ברכב טוטאל-לוס?

אז אולי הוא לא כל כך טוטאל?

רוצה לצרף תמונה שלו כדי שנבין את המצב? 👴

 

i10 תתן תמורה טובה כמו פיקנטו ואפילו יותר.רק בהצלחה בחיפוש אחר אחת ידנית צעירה יחסית עם ק"מ נמוך ובמסגרת התקציב. 

הרכב נוסע מושלם. הוא פשוט 55% נזק קוסמטי. אני לא משאירה אותו כי אני חוששת שאתקשה למכור. היא מכונית מדהימה וקשה לי להיפרד (אני ממש עצובה. באמת. מרגישה שאני בוגדת בה עם החדשה ;) ).  באופן הזה אקבל מחירון.  נסעתי עליה כמעט 60,000 קילומטר ללא תקלה כלשהי (אפילו לא אחת). רק החלפתי קלאץ' ממש לאחרונה ב 142,000 קילומטר. בעיניי העובדה שקלאץ' מקורי החזיק כל כך הרבה זה מכובד ואין לי טענות... העניין הוא שזה שאני יודעת שהיא מושלמת מכנית לא אומר שאחרים יודעים את זה. אישית לא הייתי נוגעת ברכב שהוא כמעט 150,000 ועם תאונה. מניחה שכל אדם סביר לא היה נוגע. זה לא נשמע טוב. היא עוברת ביום שני למגרש שהולך לתקן אותה. להפתעתי גיליתי שכל סוחר/ בעל מוסך שראה אותה מייד רצה לרכוש אותה ממני. אני לתומי חשבתי שאני משאירה את זה לשמאי. אז מסתבר שגם כאן יש שוק תחרותי למכוניות במצב הזה... מי ידע

עריכה אחרונה על ידי נטלינ
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדשי!

ככל שאפשר להגיד מרחוק נשמע שכל ההחלטות שלך נכונות. 

אולי בסיבוב הבא תשדרגי לסופרמיני זו כבר חוויה הרבה יותר בוגרת (וקצת יותר יקרה). 

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, Jack457 כתב:

תתחדשי!

ככל שאפשר להגיד מרחוק נשמע שכל ההחלטות שלך נכונות. 

אולי בסיבוב הבא תשדרגי לסופרמיני זו כבר חוויה הרבה יותר בוגרת (וקצת יותר יקרה). 

אאמן :) יום אחד בהינתן תקציב. אם כי חייבת להגיד שהייתה לי פולו (מנוע 1400) כמה שנים. חוויה מדהימה!!! הנאה ממש בנסיעה. אבל חייבת לציין שפיקנטו ו i10 לא נופלות ממנה בהרבה (להפתעתי אגב...). הן לא הפולו (יש בה רמת גימור גבוהה יותר), אבל ההבדלים בחווית הנהיגה הם לא גדולים מאוד ולא בטוחה שמצדיקים את פערי העלויות. אלה שתי מכוניות זריזות, קלילות ופשוט כייפיות.

 

כשאני חושבת על זה תכלס, אני מניחה שזה קשור למשקל הרכב. היונדאי והקיה פה הן יותר קלות פיזית, אולי בגלל זה הן זריזות כמעט ברמה של הפולו ודומיה שצריכות יותר כוח סוס כדי להניע את עצמן. אני יודעת למשל שלאקס שלי היה ג'יפון של טויוטה (נדמה לי CHR לדעתי זה מנוע 1800). כמה וכמה פעמים עשינו מן תחרות מהרמזור מי יגיע הביתה ראשון וניצחתי אותו כל פעם ופעם עם מנוע 1000 של פיקנטו. היא פשוט הייתה יותר זריזה. והוא באמת התאמץ, זה פגע לו באגו 😂

 

עריכה אחרונה על ידי נטלינ
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...