Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב מיני, עדיף ידני, עד 30,000 - מה כדאי?


נטלינ

פוסטים מומלצים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 19.11.2023 בשעה 10:40, arik100 כתב:

למה לא שקלת לכיוון סופר מיני ? מעניין אותי לדעת

 

 

א. שיקולי תקציב.

ב. תחושת הרכב. שמע, נהיגה זה באמת אחד הדברים שהכי נהנית ממנו בעולם הזה. אני לא יודעת ... משהו במהירות, בלהרגיש את הרכב - זו פשוט הנאה וסוג של תראפיה עבורי. לכן גם אני קונה רק ידני. אז תסמוך עליי כשאני אומרת שקניתי מכונית שהיא מהנה מאוד בנהיגה, זאת האמת ולא הייתי מתפשרת על הנקודה הזאת. הייתי יורדת בשנתון וקונה סופרמיני אם הייתי חושבת שהרכב לא מספיק טוב מבחינת חווית נהיגה. ואני רגישה מאוד לניואנסים בקטע הזה. אין לי ילדים או משהו להסיע ורוב הזמן זה רק אני, בחורה די קטנה ורזה שלא צריכה המון ספייס פנימי. ומבחינת חנייה - וואלה כמה שיותר קטן יותר טוב.

אז מה שמעניין אותי זה 90 אחוז חוויות נסיעה (שהרכב יהיה "חלק", זריז, בלם זעזועים טוב, ). ניואנסים של גימור בפנים של הרכב, הרבה פחות מעניינים אותי. 

 

לא מרגישה שהתפשרתי ברמת החוויה - אז למה לי רכב גדול יותר ויקר יותר? נהנית מכל רגע... 

 

סיפור אחר הוא רכב ספורט. זה ממש בא לי, מצד שני אולי זה רעיון גרוע זה בטח ייגמר בשלילה על מהירות מופרזת. (הצלחתי להגיע ל180 עם מנוע 1000,  אמנם בירידה ובלי גז אבל בכל זאת. תאר לך מה יקרה עם רכב ספורט. אז אולי BETTER NOT :)   

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה 180 בפיקנטו 1000, יפה הצלחת לעבור את המהירות המרבית באיזה 30 קמש לרכב.

איפה מצאת ירידה כזאת ארוכה ושיפוע כזה?

יפה שאת מוצאת פיקנטו מהנה ומתקשרת, מהניסיון שלי היא הכול חוץ ממהנה לנהיגה, אבל כנראה זה עניין סובקיקטיבי 

אבל כן רכב קטן, ופחות מבודד מרעשי הכביש ומנוע, נותן יותר הרגשה חיה .

מומלץ להשקיע בקורסים של נהיגה מתקדמת אם זה מעניין אותך וככה תוכלי לשדרג את רמת הנהיגה שלך.

 

  • אהבתי 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנאה מנהיגה != ביצועים ואיכות.

ששכרתי רכב בקפריסין ונסעתי שמה בהרים, בהתחלה היתה פיקנטו שהיתה גרוטאה עם קלאץ קשה נורא וכסאות זבל וכל האוטו הרגיש זבל. ואז שנשברה לה הדוושת קלאץ הביאו לי גולף שהרגישה הרבה יותר חזקה ואיכותית. שתיהן ידניות כמובן.

אבל במיליון אחוז בלי שום צל של ספק, הפיקנטו היתה יותר כיפית בהרים שמה מהגולף. כנראה משהו עם זה שהרכב קל יותר וישיר יותר.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.9.2023 בשעה 15:46, נטלינ כתב:

כן? יש לי משום מה רתיעה ממכוניות אירופאיות. אבל אולי זו סתם דעה קדומה? 

יש לי טראומה מפולו שהייתה לי לפני הרבה שנים (מכונית כייפית ממש, אבל כל תיקון זה לקחת משכנתא...)

כאילו אין יתרון לאסיאתיות באמת? 

מה עם נניח סוזוקי או ניסאן מיקרה כזה?

 

 

 

להורים שלי יש פולו ידנית כ- 12 שנה שעד היום נוסעת ובמצב מעולה. הרכב שנת 2006. מנוע 1400.

סוס עבודה, היו לנו כמה רכבים במשפחה עם המנוע הזה והאמינות מצויינת. היתה פולו אחת שבאמת עשתה צרות.

זה הרבה מזל!.

היום יש לי פיג'ו 208 ידנית 2014 (כ- 4 שנים) והונדה ג'אז 2017 (כשנתיים).

לפני כן הייתה לי יונדאי I20 שהוציאה ממני המון כספים בתיקונים.

אגב מיקרה, יש להן לא מעט מחלות וכפתור ההדלקה שם של המזגן זו תקלה כרונית, עלות תיקון של כמה אלפים טובים! (לאחי הייתה כזו).

 

בתקציב שלך הייתי כן מחפש VAG ידנית עם תיעוד טיפולים מלא (צריך הרבה סבלנות)

או

פיג'ו 208 *ידנית*, רק לקחת בחשבון 2 דברים: לחפש רכב שעבר החלפה יזומה של הרצועה או לחילופין רכב שמור עם ק"מ נמוך ותיעוד טיפולים ולבצע בעצמך החלפה של הרצועה - ייתן לך שקט לאיזה 6 שנים,

ולקחת בחשבון מחלה בממיר הקטליטי. 

אני ביצעתי החלפה יזומה של הרצועה לפני כשנה וחצי. הממיר התקלקל אצלי וזה מבאס, אבל היתרון הוא שקונים את הרכב בזול מאוד אז גם אם תשכלל עלות ממיר וטיימינג במשך 4-5 שנים, זה עדיין זול יותר מאשר ליסינג תפעולי או ירידת ערך של רכב יקר יותר. 

הטיימינג נוטה להתפורר בגרסה של הטורבו האוטומטית, בידנית פחות אבל עדיין כדאי להחליף באופן יזום כפי שאני עשיתי. 

 

עריכה אחרונה על ידי itamarg
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, נטלינ כתב:

 

 

 

סיפור אחר הוא רכב ספורט. זה ממש בא לי, מצד שני אולי זה רעיון גרוע זה בטח ייגמר בשלילה על מהירות מופרזת. (הצלחתי להגיע ל180 עם מנוע 1000,  אמנם בירידה ובלי גז אבל בכל זאת. תאר לך מה יקרה עם רכב ספורט. אז אולי BETTER NOT :)   

אין לי מושג איך יש לאנשים אומץ להגיע למהירויות כאלה עם רכב מיני

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, liorwohl כתב:

הנאה מנהיגה != ביצועים ואיכות.

ששכרתי רכב בקפריסין ונסעתי שמה בהרים, בהתחלה היתה פיקנטו שהיתה גרוטאה עם קלאץ קשה נורא וכסאות זבל וכל האוטו הרגיש זבל. ואז שנשברה לה הדוושת קלאץ הביאו לי גולף שהרגישה הרבה יותר חזקה ואיכותית. שתיהן ידניות כמובן.

אבל במיליון אחוז בלי שום צל של ספק, הפיקנטו היתה יותר כיפית בהרים שמה מהגולף. כנראה משהו עם זה שהרכב קל יותר וישיר יותר.

כנראה הקלאץ' היה ממש ישן. הקלאץ' שלה מאוד עדין דווקא, כשהחלפתי לחדש זה בכלל הרגיש כמו כפתור "טאץ'" בשבועות הראשונים....   

לפני 7 שעות, arik100 כתב:

אין לי מושג איך יש לאנשים אומץ להגיע למהירויות כאלה עם רכב מיני

 

בגרמניה יצא לי לנהוג על ידני (סיאט איביזה) על 250. לא מפחיד בכלל אם הכביש איכותי ומתאים לכך. ה -180 שלי היה רק פעם אחת וזה בחלק החדש של כביש 6, גם לא בכוונה פשוט נתתי לה :) זה היה בירידה

לפני 10 שעות, liorwohl כתב:

הנאה מנהיגה != ביצועים ואיכות.

ששכרתי רכב בקפריסין ונסעתי שמה בהרים, בהתחלה היתה פיקנטו שהיתה גרוטאה עם קלאץ קשה נורא וכסאות זבל וכל האוטו הרגיש זבל. ואז שנשברה לה הדוושת קלאץ הביאו לי גולף שהרגישה הרבה יותר חזקה ואיכותית. שתיהן ידניות כמובן.

אבל במיליון אחוז בלי שום צל של ספק, הפיקנטו היתה יותר כיפית בהרים שמה מהגולף. כנראה משהו עם זה שהרכב קל יותר וישיר יותר.

איזה שנתון ואיזה סוג ?

בתאריך 29.11.2023 בשעה 20:03, לירון .ה. כתב:

וואלה 180 בפיקנטו 1000, יפה הצלחת לעבור את המהירות המרבית באיזה 30 קמש לרכב.

איפה מצאת ירידה כזאת ארוכה ושיפוע כזה?

יפה שאת מוצאת פיקנטו מהנה ומתקשרת, מהניסיון שלי היא הכול חוץ ממהנה לנהיגה, אבל כנראה זה עניין סובקיקטיבי 

אבל כן רכב קטן, ופחות מבודד מרעשי הכביש ומנוע, נותן יותר הרגשה חיה .

מומלץ להשקיע בקורסים של נהיגה מתקדמת אם זה מעניין אותך וככה תוכלי לשדרג את רמת הנהיגה שלך.

 

 

האמת שזה נשמע כיף, אבל מה יש לעשות עם זה בארץ? 😕 אלא אם תחדש לי... אני כן מרגישה שמאוד שיפרתי את הנהיגה שלי בשבועיים בגרמניה. עולם אחר הכבישים שם...

עריכה אחרונה על ידי נטלינ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.11.2023 בשעה 19:53, נטלינ כתב:

הצלחתי להגיע ל180 עם מנוע 1000,  אמנם בירידה ובלי גז אבל בכל זאת.

 

בירידה בלי גז?! בצניחה חופשית מגיעים ל-200 קמ"ש (בתנוחת בטן),

אז די מופרך להגיע ל-180 בלי הרבה (מאוד) גז,

ומנוע עם (?)70 כ"ס בספק אם בכלל יכול להאיץ מבנה רבוע למהירות כזו גם בפול גז.

ואיפה מצאת ירידה כ"כ ארוכה ותלולה בכביש 6?

לפני 22 שעות, נטלינ כתב:

בגרמניה יצא לי לנהוג על ידני (סיאט איביזה) על 250.

מעניין... איזה דגם?

 

לפני 22 שעות, נטלינ כתב:

מרגישה שמאוד שיפרתי את הנהיגה שלי בשבועיים בגרמניה. עולם אחר הכבישים שם...

חוץ מהיעדר הגבלת מהירות בקטעים מאוד מסויימים של האוטובאן, לא זוכר משהו מיוחד בכבישי גרמניה,

ובכלל - נניח ובאמת הכבישים שם משובחים בסלילה ונתיבים,

איך זה בדיוק משפר את הנהיגה?

דווקא נהיגה לאורך זמן בכבישים משובשים או מפותלים, תתרום לשיפור כישורי נהיגה.

כבישים טובים יתרמו לנוחות, רוגע, ובטיחות, ויכפרו על טעויות של נהגים פחות טובים...

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר לי שפעם , בימי המולטנטובה, האשימו מישהו שנהג במהירות 234 קמ"ש ב....רנו 14.

מי שלא מכיר, "משפחתית קטנה" (בסטנדרים של היום סופרמיני) עם מנוע 1200 סמ"ק.

לא ברור איך הושגה סטיית הדופלר הזו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המהירות מרבית של פיקנטו עומדת על 172 קמ"ש

בירידה קשה לי להאמין שאפשר להגיע ל200 עם פיקנטו על ניוטרל

בתאריך 1.12.2023 בשעה 18:42, BoazB11 כתב:

 

 

מעניין... איזה דגם?

 

 

יש מתחת לבית שלי איזה מוסכניק מטורלל על כל הראש עבוד באהודי יש לו איביזה מנוע 2000 טורבו ידנית

הוא טוען שיצאו כמה חיות כאלה מהפס יצור לא נתקלתי בעוד כמה אבל אני סומך על החולה הזה שלא יתן לכזו חיה להימלט ממנו

לך תדע אולי היא נהגה על אחת מהבודדות האלה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, shlomiko כתב:

בירידה קשה לי להאמין שאפשר להגיע ל200 עם פיקנטו על ניוטרל

עבוד באהודי יש לו איביזה מנוע 2000 טורבו

לך תדע אולי היא נהגה על אחת מהבודדות האלה...

כן, בטוח פות"ש שכרה בדיוק כזו בגרמניה. גם אצלנו במשפחה היה מקרה...

 

פעם לסבתא שלי נגמר הקמח לפני כניסת שבת ובירושלים כבר הכל היה סגור,

אז היא לקחה את הרולר-בליידס של אחותי, וירדה את הקסטל על 200 וככה בשוונג עד תל אביב.

שמה היא מצאה קמח, ובדרך חזרה היה עליות אז היא נתפסה על טמבון של איביזה טורבו כזו

שסחבה אותה ככה על 250 עד ירושלים,

ובדרך, כדי לא להתבטל, היא לשה את הקמח ביד אחת ואפתה קובנה מהחום של הטורבו של האיביזה המטורללת הזו.

הכל אמיתי!

או שלא.

  • מצחיק 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.12.2023 בשעה 18:42, BoazB11 כתב:

 

בירידה בלי גז?! בצניחה חופשית מגיעים ל-200 קמ"ש (בתנוחת בטן),

אז די מופרך להגיע ל-180 בלי הרבה (מאוד) גז,

ומנוע עם (?)70 כ"ס בספק אם בכלל יכול להאיץ מבנה רבוע למהירות כזו גם בפול גז.

ואיפה מצאת ירידה כ"כ ארוכה ותלולה בכביש 6?

מעניין... איזה דגם?

 

חוץ מהיעדר הגבלת מהירות בקטעים מאוד מסויימים של האוטובאן, לא זוכר משהו מיוחד בכבישי גרמניה,

ובכלל - נניח ובאמת הכבישים שם משובחים בסלילה ונתיבים,

איך זה בדיוק משפר את הנהיגה?

דווקא נהיגה לאורך זמן בכבישים משובשים או מפותלים, תתרום לשיפור כישורי נהיגה.

כבישים טובים יתרמו לנוחות, רוגע, ובטיחות, ויכפרו על טעויות של נהגים פחות טובים...

 

 

המהירות הגבוהה בכביש שש זה כשבלי קשר אתה מגיע לירידה במהירות של 140 כזה ( ואז יש ירידה חמודה ואתה שם קצת גז (קולט שהגזמת..) ואז במקום ברקס מחליט ללכת על ניוטרל לבדוק מה יקרה ;) , אבל אכן סיטואציה די נדירה).

 

בגמניה נקלעתי לסיטואציה של מזג אוויר רע וצורך לכסות מרחקים גדולים. אחלה בית ספר :)

 

 

בתאריך 3.12.2023 בשעה 02:59, BoazB11 כתב:

כן, בטוח פות"ש שכרה בדיוק כזו בגרמניה. גם אצלנו במשפחה היה מקרה...

 

פעם לסבתא שלי נגמר הקמח לפני כניסת שבת ובירושלים כבר הכל היה סגור,

אז היא לקחה את הרולר-בליידס של אחותי, וירדה את הקסטל על 200 וככה בשוונג עד תל אביב.

שמה היא מצאה קמח, ובדרך חזרה היה עליות אז היא נתפסה על טמבון של איביזה טורבו כזו

שסחבה אותה ככה על 250 עד ירושלים,

ובדרך, כדי לא להתבטל, היא לשה את הקמח ביד אחת ואפתה קובנה מהחום של הטורבו של האיביזה המטורללת הזו.

הכל אמיתי!

או שלא.

טוב אחי.

 

איזה כיף זה לשבת מאחורי מקלדת ולזלזל באנשים - כאילו כי הם לא רואים אותך וזה. 

בכל אופן, אם זה עושה לך טוב - יאללה. עליי.

 

שיהיה חג שמח

עריכה אחרונה על ידי נטלינ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...