Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1070 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,
כפי שכולם כבר יודעים בזמנו היה את הרעיון הגאוני לשלוח את הסיוויק 2010 האצבק לארץ ללא גלגל רזרבי אלא עם ערכה לתיקון פנצרים. לכאורה דבר יפה, אבל מה עושים במקרה שבו הצמיג נקרע ולכן שום ערכה לא יכולה לתקן? לכן, במשך תקופה ארוכה רציתי להשיג גלגל רזרבי. כולם מכירים את הסיפור הידוע של זה שהגיע לבית משפט וכל זה ואני לא רוצה לחפור בעניין.

בקיצור, התמזל מזלי למצוא גלגל רזרבי בדיוק במידה בקוטר 16. אממה, מסתבר שהתא לגלגל רזרבי לא יכול להכיל צמיג במידה כזאת. מה גם, שהגלגל עצמו תופס מקום רב בבגאז. אז מסתבר שלהשיג עוד גאנט מקורי במידה 16 לא היה רעיון מוצלח כל כך מפאת הנפח הגדול שהוא תופס בבגאז.
ועכשיו מגיעה שאלה מוזרה. חבר רוצה לתת לי גלגלון קטן רזבי, אתם מכירים, הצהוב הזה שאסור לנסוע עליו במהירות מעל 80 קמ"ש או משהו כזה. מה שמוזר שהגלגל הוא בקוטר 15. זה נכון? כי זה לא נשמע הגיוני לשים גלגל רזרבי בקוטר קטן מאשר הגאנט המקורי. האם אני מפספס משהו?
תודה לעונים.

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

בהרבה מכוניות אם לא בכולן, גלגל רזרבי "חוסך מקום" מגיע בקוטר קטן יותר מאשר הגלגלים הרגילים. מותר על פי חוק לנסוע עם גלגל כזה עד למקום התיקון. 

 

 

 

 

פורסם

מה שמעניין הוא הקוטר הכולל של צמיג + גלגל ולא רק הקוטר של הגלגל עצמו. תשתמש במחשבון כזה:

https://www.wheel-size.com/calc/

תבדוק גם שמרווח הברגים מתאים לרכב שלך.

ממליץ שתשמור בכל זאת, לפחות במחסן את הגלגל בגודל מלא. הרזרבי הקטן הוא פיתרון רק לחלק מהבעיות.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

בגלגל ספייר קטן "חוסך מקום" גם הקוטר הכללי יכול להיות קטן יותר, זו בדיוק הסיבה שהוא מוגבל לנסיעה עד למקום התיקון ולא מעבר לכך. 

 

אני חושב שרואים בתמונה בבירור שזה לא הקוטר של הגלגל הרגיל.

 

dokatka-600x450.jpeg.29cd794404cf9c22bb39606f1708d83d.jpeg

 

 

פורסם
לפני 5 שעות, Buki כתב:

בגלגל ספייר קטן "חוסך מקום" גם הקוטר הכללי יכול להיות קטן יותר, זו בדיוק הסיבה שהוא מוגבל לנסיעה עד למקום התיקון ולא מעבר לכך. 

 

אני חושב שרואים בתמונה בבירור שזה לא הקוטר של הגלגל הרגיל.

 

dokatka-600x450.jpeg.29cd794404cf9c22bb39606f1708d83d.jpeg

לכן שאלתי את השאלה הזאת למרות שהיא נשמעת מוזרה ולא הגיונית. הרי בתא היעודי לגלגל הרזרבי גנט בקוטר 16 לא נכנס בלי שום קשר לרוחב הצמיג. הקוטר עצמו הוא גדול מדי. לכן תהיתי אם החבר צודק בכך שאמר לי שאני צריך גלגל בקוטר 15. אני אבדוק את הגלגל באם הוא יושב באופן תקין על הרכב.

תודה על ההתייחסות.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

לא הבנתי למה אתה מתייחס לקוטר.

 

למשל יש רכב כלשהו שברמת גימור גבוהה מגיע עם גלגלי סגסוגת 18 אינץ'. 

 

ברמת גימור ביניים מגיע עם גלגלי סגסוגת 16 אינץ' וברמת גימור הכי נמוכה מגיע עם גלגלי ברזל רגילים 15 אינץ'.

 

 

בכולם גלגל ספייר יהיה אותו אחד, זה יכול להיות גלגל חוסך מקום או הגלגל הרגיל 15 אינץ' של גרסת האבזור הנמוכה והוא גם יחשב גלגל זמני עבור גירסאות עם גלגלי 16' ו 18'.

  • מעניין 1

 

 

פורסם

כן אבל אם הקוטר הרגיל הוא 16 ואני שם קוטר 15 הרכב לא יהיה בזווית?

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

מצטער לא הסברתי טוב.

 

נגיד יונדאי אקסנט. מידת צמיגים 185/65/15.

מידת גלגל ספייר 135/70/15.

 

שניהם קוטר החישוק 15. אבל ההיקף החיצוני של הספייר יותר קטן.

 

הרכב כן יהיה בזווית קלה. זה גלגל זמני. רק להגיע לפנצ'ריה. מותר שהוא יהיה במידה שונה וקטנה יותר. בשביל לא לתפוס הרבה מקום בבגז' ב 99.9% מהזמן כשלא משתמשים בו. 

 

 

פורסם
לפני 1 דקה, Buki כתב:

מצטער לא הסברתי טוב.

 

נגיד יונדאי אקסנט. מידת צמיגים 185/65/15.

מידת גלגל ספייר 135/70/15.

 

שניהם קוטר החישוק 15. אבל ההיקף החיצוני של הספייר יותר קטן.

 

הרכב כן יהיה בזווית קלה. זה גלגל זמני. רק להגיע לפנצ'ריה. מותר שהוא יהיה במידה שונה וקטנה יותר. בשביל לא לתפוס הרבה מקום בבגז' ב 99.9% מהזמן כשלא משתמשים בו. 

אוקיי ואם הגלגל הרגיל הוא 16 ומציעים לי ספייר בקוטר 15 לא יהיו בעיות? כי מה שמוזר הוא שגלגל הרגיל שיש לי לא נכנס לתא בגלל הקוטר שלו לא הרוחב שלו. לכן כאשר החבר מציע לי גאנט ספייר 15 זה נשמע הגיוני כי זה כן יכנס בתא הגלגל הרזרבי אבל מבחינה הגיונית הרכב יהיה הרי בזווית לא?

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
לפני כשעה, Cerebral Cortex כתב:

הרכב יהיה הרי בזווית לא?

כן הרכב יהיה בזווית קטנה, נמוך בכמה ס"מ באותו צד.

 

זה לא יפריע לו להגיע בנסיעה זהירה למקום התיקון. 

 

אם יש נסיעה יחסית ארוכה עד לפנצ'ריה  עדיף להרכיב את הגלגל הזה בסרן האחורי הלא מניע כדי להפחית בלאי הדיפרנציאלי עקב הפרש מהירויות סיבוב.

 

 

אם הגלגל הוא של דגם אחר תבדוק שאתה יכול להרכיב אותו פיזית זאת אומרת שהוא לא נוגע בקליפר וכמובן שמרווח הברגים מתאים. 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם

טוב חיפשתי קצתי באינטרנט.

 

אנשים אומרים שגלגל במידה 135/70/15 בסיוויק שהגיעה במקור עם ערכת תיכון פנצ'ר, מתחכך במגן דיסק בלם. 

ממליצים לקנות גלגל ספייר של הונדה אקורד במידה 135/80/16, נאמר שהמידה הזו נכנסת למקום היעודי לגלגל ספייר וגם לא מתחכת בשום דבר בהרכבה. 

 

כמה אנשים כתבו שבמפרט שלהם אין את המגנים וכן אפשר להרכיב 15 אינץ'. בקיצור תבדוק.

 

המידע מתייחס לסייווק 5 דלתות, הדור שהתחיל ב 2006.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...