Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1118 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אז גם אני הגעתי לשלב בחיים שבו אני צריך לפתוח שרשור ייעוץ בקארספורום לרכב משפחתי 😀 

 

בפועל הרכב הולך להחליף אופנוע בצי הרכבים המשפחתי, עליו אני מתנייד לעבודה ב 3 שנים האחרונות. עם 50 קמ יומי ועבודה מהבית בחלק מן הימים, זה שילוב שעבד לי די יפה. מסיבות כאלה ואחרות הגיע הזמן להפרד ממנו, ולקנות במקומו רכב שגם יסיע אותי לעבודה, וגם יעמוד במשימות ש BRZ מתקשה לעמוד בהם (כמו נסיעה עם סלקל, שינוע כלב גדול או העמסה של אופני הרים למשל) 

 

תחילה תקציב שהגדרתי לעצמי עמד על 35K וחיפוש שארך יותר מחודש לצערי לא הניב הרבה. באופן כללי חיפוש רכב משומש זו חוויה די מאתגרת, וכשאין זמינות גדולה מדי לטובת העניין זה הופך למשימה בלתי אפשרית כמעט. קשה למצוא רכב בן 10 ומעלה שיהיה שמור, עם ק”מ סביר והיסטוריית טיפולים מלאה. רכבים טובים נחטפים בדקות/שעות לאחר פירסום המודעה. לא כיף.

 

לכן הוחלט לקחת מימון ולהכפיל את התקציב המקורי, לעלות בשנתון ולרכוש רכב חדיש יותר.  

דברים שחשובים לי לפי סדר יורד:

  • מרכב האצ׳בק, סטיישן, ג׳יפון. לא סדאן.
  • אמינות ועלויות אחזקה כלליות. בתקווה ל-0 התעסקות מעבר לטיפול שנתי. חלפים זולים ורכב קל לטיפול באופן כללי.
  • רכב נוח למשפחה (פתחי מיזוג מאחור) + נסיעות ארוכות (נוחות טובה) + בילוי בפקקים.
  • בטיחות. עדיפות לכל המערכות המודרניות - בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב וכו 
  • צריכת דלק. הרכב צפוי לנסוע כ30K בשנה
  • אבזור. לא חובה אבל רצוי שהרכב לא יהיה שיעמום טוטלי. אשמח לאיזה גג פנורמי, מערכת אודיו נורמלית וכו שלא יהיה משעמם בפקקים😁

 

הרכבים שחשבתי עליהם זה איוניק (שדי ירד בגלל האי וודאות לגבי תחזוקה בכל הקשור למערכת היבריד כשהרכב כבר מחוץ לאחריות),

וi30 מהדור האחרון, בתקווה למצוא אחת 2018 שתכנס לתקציב. 

 

אשמח לרעיונות נוספים לרכבים שלא חשבתי עליהם.

 

המון תודה! 🤗 

עריכה אחרונה על ידי iluxxxa
פורסם (נערך)

אופניים / כלב גדול + המון נסיעות בשנה - תשקול טויוטה אוריס סטיישן היברידית ( לטובת הוצאות דלק מופחתות) + הרחבת אחריות  על מערכת היברידית

לא רוצה היברידי - אולי תמצא סיוויק סטיישן מנוע 1.8. אבל תצטרך לשלם יותר על דלק.

I30 בתקציב החדש זה כבר גיר רובוטי, פחות מומלץ לפקקים (.למי שמחפש 0 תקלות)- שחיקת.מצמדים מוגברת.

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 1
  • מעניין 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)

כמה עולה הרחבה של אחריות למערכת ההיברידית בטויוטה? האם זה מחייב טיפולים רק במוסך מורשה שלהם?

על איזה שנתון של אוריס סטיישן אנחנו מדברים? 

 

מה עלות של החלפת קלאצ'ים ביונדאי? פעם בכמה זמן צריך להחליף בערך?

ממה שאני רואה רוב המכוניות החדישות באות עם גיר רובוטי כזה או אחר. עדיין יש בעיות עם הגירים האלה? 

עריכה אחרונה על ידי iluxxxa
פורסם

יעלה כ 900₪ בשנה הרחבת אחריות למערכת היברידית ( פעמיים חידוש תקופה  של 15 אלף  קילומטרים או שנה, עד גיל 12 של הרכב,  בלי קשר לקילומטראז'). אתה מחזיר את זה תוך חודשיים - שלושה ע"י חסכון בדלק.

אי אפשר לנקוב במספר קילומטרים בהחלפת מצמדים בגיר רובוטי.

זה תלוי בטוואי נסיעה, סגנון נהיגה ומזל.

עדיין גיר רובוטי עם אמינות לא מושלמת, לא המצמדים ולא מוח הגיר. המצמדים נשחקים יותר בנסיעה עירונית ( החלפה תדירה של הילוכים נמוכים)/ פקקים( בגלישה עם רגל על דוושת הבלם) .

פחות בכבישים פתוחים.

  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

הייתי בודק סיוויק סטיישן.

המחיר הרבה יותר קרוב לתקציב הראשוני.

הייתה להורים 2013 האצ׳בק במשך 8 שנים, ״לא ראתה מוסך״ מעבר לטיפולים שוטפים.

צריכת דלק בתוואי הררי + פקקים נעה סביב 13 ק״מ/ל.

מצרף אחת שנראית שווה בדיקה - https://www.yad2.co.il/s/c/zf6gztl5

  • אהבתי 1
פורסם

לא בטוח שאני זקוק לכל כך הרבה מקום כמו בסיוויק סטיישן, אבל היא בהחלט נראית מגניבה. הוספתי לרשימת החיפושים.

 

איזה עוד רכבים יכולים להתאים למשימה? לא חייב לנצל את התקציב ב100% או לעמוד בכל הדרישות.

פורסם

מה אומרים על קיה פורטה? 

בתקציב של 45K~ ניתן לרכוש יוצאת ליסינג משנתון גבוה 16-17, הדגם של אחרי מתיחת הפנים.

 

מה הסיבה שיש לרכב הזה סחירות נמוכה? 

 

היא פחות מתאימה לי עקב היותה סדאן, אבל מוכן לשקול אותה אם היא עונה על כל/רוב שאר הדרישות...

פורסם (נערך)

ריבוי רכבים שהיו בליסינג ב 3 השנים הראשונות  מאלץ מוכרים להוריד מחירים של פורטה ביחס לרכבים יפניים מקבילים.

מדובר ברכב משפחתי מצויין, ללא בעיות אמינות, כל עוד טופלו בזמן.

צריכת דלק ממוצעת לרכב משפחתי עם מנוע 1.6 וגיר אוטומטי.

תמורה מעולה למחיר,  אם תמצא רכב שמור , שלא איחרו בטיפולים.

מנועים, בהם דילגו / איחרו  בהחלפת שמן מנוע כל 15 אלף קילומטרים, עלולים לצבור בוצה. 

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)

הייתי בודק פורד פוקוס 16-17

חסרונות עיקריים הם צריכת דלק גבוהה ובעיה סדרתית במנוע

את הבעיה השניה אפשר לפתור אם תחפש רכב שעבר החלפת מנוע (ריקול) במורשה.

 

הרכב נמכר במחיר זול יחסית כך שישאר לך הרבה עודף מ75

עריכה אחרונה על ידי yuvalsa
פורסם

למה לא קיה נירו?

לא סדאן כמו שאתה רוצה, חסכונית, נחשבת אמינה וכו'.

בחריגה מסוימת אפשר אולי לחפש קורולה סטיישן היברידית, לדעתי אבל זה ידרוש חריגה לא קטנה ולכן לא יודע אם מתאים לך.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

מעדכן שהוחלט להצמד לתקציב של 45K ולא לקחת מימון (היקר מדי) בשלב זה.

המועמדות כרגע הן סיוויק 14-15 (רגילה או סטיישן) ופורטה 16-17. פוזל גם לדגמים ישנים יותר במידה ותצוץ איזו מציאה. 

 

סיפור מאתמול - הזדמן לי לקפוץ למגרש משומשות (עם ביקורות טובות, אחרת לא הייתי טורח) לראות קיה פורטה 2016.

רכב שנשמע מצויין במודעה התגלה כרכב מצ׳וקמק עם יותר מדי סימני שאלה לרכב בן 7. הוחלט לא להתקדם כי בין היתר דרשו 5 מעל המחירון ולא היו מוכנים להתגמש... 🤷‍♂️ 

 

פורסם

בתקציב שהחלטת עליו בסופו של דבר, תצטרך זמן וסבלנות כדי למצוא רכב שמור ( ולא רק במודעה ).

אם אתה מסתכל על פורטה, אפשר להרחיב את הרשימה גם על יונדאי I35 או אפילו I30 סטיישן (עד 2014 -2015, לפני שעברו גם בו לרובוט).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

אני רואה שi35 יקרה יותר מקיה פורטה. 

זה לא אוטו רכב פחות או יותר? במחיר הזה אעדיף כבר את סיוויק. 

 

מסתכל גם על הi30 סטיישן שנתון 11-12, אבל טרם יצא לבדוק אחת. אני גם חושש קצת שהרכב יהיה ישן מדי לשימושים שלי.

 

אגב, השוק שלהם פשוט רותח, חטפו לי פעמיים מתחת לאף רכבים עם נתונים מצויינים.

רכב שפורסם בשישי בערב, נחטף כשעתיים לאחר פרסום המודעה. אשכרה בדקתי מודעות לפני ארוחת שישי, לא היה כלום. כשסיימתי לאכול בדקתי שוב, ראיתי מודעה חדשה, שלחתי מיד וואטסאפ למוכר והוא ענה לי שיש כבר תור של אנשים שרוצים לראות את הרכב...

פורסם
בתאריך 31.5.2023 בשעה 19:41, vladclar כתב:

בתקציב שהחלטת עליו בסופו של דבר, תצטרך זמן וסבלנות כדי למצוא רכב שמור ( ולא רק במודעה ).

אם אתה מסתכל על פורטה, אפשר להרחיב את הרשימה גם על יונדאי I35 או אפילו I30 סטיישן (עד 2014 -2015, לפני שעברו גם בו לרובוט).

 

רק עכשיו נפל לי האסימון שהתכוונת לדור השני של I30.

תמיד חשבתי שיש להם גיר רובוטי. עכשיו גיליתי שבתחילת השיווק שלהם כאן בארץ הם נמכרו עם גיר אוטומטי רגיל..

ידוע לך באיזה שנה בדיוק החל השיווק עם הגיר הרובוטי ואיך אני יכול להבדיל בין השניים? 

פורסם

2014 זה עדיין אוטומטי, אני חושב שגם חלק גדול מ 2015 ( משום מה, נמכרו פחות רכבים מהדגם המדובר ב 2015 ).

קיה סיד עברו לרובוט כמה שנים לפני כן.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

×
×
  • תוכן חדש...