Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • תגובות 460
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני שעה, itaimoto כתב:

אין לי ספק שהשיח המרובה ברשתות על נושא השימון במנוע תרם ל Confirmation Bias אצלי בזמן אמת ואני מניח שזה יקרה גם לחלק מהקוראים באופן טבעי.אז למה שרק אני אלחץ? 😁

כשכואבת לך הבטן אתה גם הולך לגוגל ועל בסיס התשובה מחליט שיש לך מחלה סופנית?

 

 

לפני שעה, itaimoto כתב:

השערה אחרת - יש חלודה (שטחית?) בכל חלקי מערכת הפליטה כולל בבראקט

הרכב רומז לך להתקין מערכת פליטה של בורלה, הגיע הזמן.

  • מצחיק 2

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, itaimoto כתב:

בנסיעה חזר הדפוס: מאמצים את המנוע בסל"ד ביניים במשך כמה דקות שלאחריהן הרעש נשמע בלחיצות בסל"ד נמוך. "זה לא המנוע", הוא פסק. "כנראה האגזוז". אוקיי. יש תקווה.

באתי לכתוב לפני סוף הסיפור - מגן חום או קויל הצתה (פשוט לא ציינת אם היה איבוד ביצועים) 😅

נראה לי הגענו כבר למצב שאפשר לישון בשקט עם ה״בעיות rtv״ עם קצת יותר שמן מעל המדיד ב99% מהסטאפים - ובטח שברחוב עם צמיגי כביש.

לפני 12 שעות, Doron_Z כתב:

אגב איך זה בדיוק קרה/קורה ומה ניתן לעשות כדי למנוע את זה?

תחנה את האוטו ואל תזיז אותו

אל תסע אף פעם בגשם

אל תסע אף פעם על כביש שלא מטטים אותן כל בוקר

אנ - וסע רק במזג אוויר ללא לחות וחס וחלילה לא קרוב לאוקיינוס או מקור מלח אחר

🤷‍♂️

 

או בקיצר - לא שווה לחשוב על זה אפילו

יש חלקים (בעיקר שחשופים לחום , אבנים וכו) שבסופו של דבר יתבלו - והם קלים לתיקון וזולים להחלפה

זה אחד מהם

עריכה אחרונה על ידי Liviur
  • אהבתי 2

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני כשעה, Liviur כתב:

אל תסע אף פעם על כביש שלא מטטים אותן כל בוקר

שמע, אולי עלית פה על משהו. בחודשיים האחרונים קירצפו וריבדו מחדש כבישים באזור המגורים שלי. ככל שהשתדלתי לעקוף קטעים מקורצפים היו כמה ימים שהפתיעו אותי עם מקטע חדש. אז האטתי מאוד את מהירות הנסיעה אבל זה עדיין נשמע כמו מסיבת אבנים בתחתית המרכב. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אני מרגיש שהכבישים בארץ לא היו כל כך גרועים פעם. באמת בלתי אפשרי היום לנסוע באופן רציף על כביש חלק ונעים, כל הזמן נמצא בכוננות ספיגה. 

פורסם

כמות המכוניות עולה והמשקל הממוצע של המכוניות גם עולה.
יותר משקל = יותר בלאי לכבישים.
יש פה אפקט כפול של בלאי.

  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

הכבישים בארץ רחוקים מלהיות גרועים.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם (נערך)
לפני שעה, RK כתב:

הכבישים בארץ רחוקים מלהיות גרועים.


מסכים שיש הרבה יותר גרועים, אבל גם רחוקים מלהיות טובים...

 

חודש שעבר הייתי באזור סן פרנסיסקו (פרימונט/סנטה קלארה/סן חוזה), המון כבישים שם מתחת לכל ביקורת, וזה כולל גם כבישים מהירים כדוגמת 101.
מלא בורות, ריבודים בגבהים של מדרגות, סלילה לא אחידה וכו...
 

עריכה אחרונה על ידי spon83

Subaru BRZ 2023 | Citroen C5 Aircross 2019

Hyundai i20 2013 - SOLD | SEAT Leon 2011 - R.I.P | Mitsubishi Lancer 2001 - R.I.P

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, מיץ פטל כתב:

יש פה חברים בחו"ל - האם גם שם זה כך?

 

מהמר על כך שהסטנדארט של תכנון וביצוע בארץ, לא בטופ...

לא גר בחו"ל אבל נהגתי בשוויץ/גרמניה/נורבגיה.

הסטנדרט בארץ מחוץ לעיר הוא בטופ, בתוך העיר - מנעד רחב מאוד בין טוב לרע, תלוי במיקום ובתזמון של עבודות תחזוקה/בנייה. 

לפני 5 שעות, Doron_Z כתב:

אני מרגיש שהכבישים בארץ לא היו כל כך גרועים פעם

יש פה מספיק זקנים שזוכרים כביש בעל שני נתיבים בין י-ם לת"א, עם פנייה שמאלה לבית שמש שחוצה את הכביש במקום מחלף... אין מה להשוות עולם אחר. מה שכן, ופה כנראה אתה צודק, אני לא זוכר טירוף של בנייה כזה מעולם, זה קורה בכל הערים בארץ.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 7 שעות, מיץ פטל כתב:

יש פה חברים בחו"ל - האם גם שם זה כך?

 

קח בחשבון שאני לא בארץ כבר עשור (ואוו הזמן טס! מחרתיים על היום אני עשור מחוץ לישראל!)

אבל התשובה היא בגדול שזה תלוי. בג׳רזי וניו יורק באיזורים מסוימים המצב הרבה יותר גרוע מישראל במרכז.

ומצד שנים בכל מני חורים בפנסילבניה ואפסטייט יש איזורים של כבישים ח ד ש י ם.

בממוצע אבל -> הכבישים העירוניים ברובם סבירים ביותר בחלק העיקרי. הכבישים הבין עירוניים - מה שלא toll ומתוחזק על ידי ג׳רזי לגמרי במצב פחות טוב מאיילון וכביש 4 נגיד אפילו שהם עורקי תחבורה סופר ראשיים. בעיקר כי הכל פאצ׳ים על פאצ׳ים שצריכים כל הזמן לתקן.

אני מרגיש את זה פי כמה בימינו על האופנועים שלנו.

 

חלק מזה זה כמו שציינו נפחי תחבורה עולים יותר ויותר ומכוניות כבדות יותר ויותר (במיוחד החשמליות) + הבלאי מזג אוויר פה שהוא פי כמה יותר חמור בגלל חורפים אמיתיים.

בקיצור - זה לא אחיד. יש ויש - גם בארה״ב.

 

לפני שעה, hans כתב:

הסטנדרט בארץ מחוץ לעיר הוא בטופ, בתוך העיר - מנעד רחב מאוד בין טוב לרע, תלוי במיקום ובתזמון של עבודות תחזוקה/בנייה. 

לפני 7 שעות, Doron_Z כתב:

זה גם מה שאני זוכר כשגרתי בארץ.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 20 שעות, Doron_Z כתב:

אני מרגיש שהכבישים בארץ לא היו כל כך גרועים פעם. באמת בלתי אפשרי היום לנסוע באופן רציף על כביש חלק ונעים, כל הזמן נמצא בכוננות ספיגה. 

 

טוב, ראית את תגובת החברים כאן.

בגדול אני בהחלט מסכים שמחוץ לעיר היכן שאין עבודות הכבישים טובים מאוד.

מנגד, בתוך העיר לפחות בתל אביב זה כבר משהו אחר, בגלל עבודות של הרכבת (ולא רק) שנמשכות שנים ארוכות. 

בנוסף כבישים שנפתחים פעם אחר פעם לצורך תשתיות ובלי תאום שבו סוגרים כביש בתלאים ואז פותחים לאחר זמן לא ארוך לתשתית אחרת.

 

המטרד העיקרי בעיני זה עבודות שמתחילות ולא מתקדמות ומשאירות כביש במצב גרוע למשך זמן בלתי סביר.

לעיתים בזמן העבודות מדובר במפגעים משמעותיים, בטיחותיים ואחרים. 

 

כשיש לך ספורטיבית, אתה רגיש לכך פי כמה. 

פורסם

האיזור הזה (כל הירידה למעשה - אז גם החצי קילומטר הקודמים) - שבור ככה בערך ממתי שעברתי לארהב 

זה אחד העורקי תחבורה החשובים ביותר בניו יורק (יורד מהGeorge Washington לתוך הצד המזרחי של העיר. אחד הכבישים העמוסים ביותר בניו יורק)

וזה רק נהיה גרוע יותר כל שנה. כן יש שם אשכרה לוח מתכת בולט וחורים פעורים לפניו ואחוריו.

רק תחשוב על דבר כזה מולך כשאתה על דו גלגלי ויש גשם או שלג -> בלילה…

ואני לא מדבר על דברים ״קטנים״ כמו כבישים מגורדים עם 5 ס״מ ירידה ועליה אח״כ בהפתעה (גם בתוך מנהטן וגם בכבישים מהירים בין סטייטס)

 

זה באמת ברמת הרשות האחראית על האיזור. בישראל חשבתי שהמצב מעפן - אבל אז טיילתי קצת יותר בעולם :) כולל במדינות עולם ראשון.

בקיצר -> מחוץ לעיר המצב בישראל לא רע בכלל.

בתוך העיר - תלוי ברשות.

IMG_0058.jpeg

IMG_0060.jpeg

  • מעניין 2

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
בתאריך 18.8.2025 בשעה 15:57, spon83 כתב:

חודש שעבר הייתי באזור סן פרנסיסקו (פרימונט/סנטה קלארה/סן חוזה), המון כבישים שם מתחת לכל ביקורת, וזה כולל גם כבישים מהירים כדוגמת 101.
מלא בורות, ריבודים בגבהים של מדרגות, סלילה לא אחידה וכו...

זו הסיבה העיקרית שהרכבים האמריקאים מגיעים עם מתלים ש"מהצגים" מהמורות על פני התנהגות כביש

  • מצחיק 1
פורסם (נערך)
לפני 12 שעות, GTאי כתב:

זו הסיבה העיקרית שהרכבים האמריקאים מגיעים עם מתלים ש"מהצגים" מהמורות על פני התנהגות כביש

הבעיה שזה מה שנתנו לי בהשכרת רכב:
GAZ_HPNgmds1&v=deg01&std=true&country=US

Buick Encore 

"לגהץ" הוא לא יודע 😅

עריכה אחרונה על ידי spon83
  • מצחיק 1

Subaru BRZ 2023 | Citroen C5 Aircross 2019

Hyundai i20 2013 - SOLD | SEAT Leon 2011 - R.I.P | Mitsubishi Lancer 2001 - R.I.P

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...