Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7704 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קניתי נוזל קירור כחול של



TN procar autosystempflege

המוכר אמר שצריך למהול את הנוזל עם מיים

מהו יחס המהילה הנכון וכמה אני צריך נוזל לרדיאטור של הלנסר שלי .

 

תודה

דן

מיצ'ובישי לנסר ידנית מנוע 1300 12 שסתומים .

פורסם

בדרך כלל היחס הוא 50:50

אתה צריך להכניס בערך4 4וחצי ליטר

לא למהול עם מי ברז! תשתמש במים מזוקקים

[SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE]

פורסם
בדרך כלל היחס הוא 50:50

אתה צריך להכניס בערך4 4וחצי ליטר

לא למהול עם מי ברז! תשתמש במים מזוקקים

הייתי מציע שתקראו את הדיון שנערך פה לפני זמן מה לגבי מהילת נוזל קירור, ואת המלצותיו של מוטי.

חפשו ותמצאו!

 

שלד

פורסם
בדרך כלל היחס הוא 50:50

אתה צריך להכניס בערך4 4וחצי ליטר

לא למהול עם מי ברז! תשתמש במים מזוקקים

לפי דעתי אלה נושאים שבמקרה שאתה לא יודע עדיף לא להגיב, יש מספר רב של נוזלים שנמהלים ביחס שונה מאשר 50:50 ודווקא לפי הניסיון שלי רובם לא נמהלים ביחס של 50:50, חבל שתתן לו המלצה והיא תגרום נזק למנוע שלו, למרות שפה זה לא יכול לקרות אבל עדיין.

 

114508534 (אני חייב להגיד שזה שם מקורי) אמור להיות רשום לך על האריזה את הרמה של המהילה, תיקרא את מה שרשום מאחורה ואני בטוח שתמצא במהירות, זה לרוב כתוב בצורה ברורה.

 

חוץ מזה יניב אם אני זוכר נכון בשירשור שמוטי פתח אמרו שגם מים מזוקקים אינם טובים במיוחד למנועי אלומינים כי הם יכולים לתקוף את הראש, אני לא זוכר מפאת השעה ולכן אל תתפסו אותי במילה. לפי מה שאני זוכר אמרו שם שהמים הטובים ביותר להשתמש בהם הם מי עיבוי של מזגן. אך מישהו אמר לי פעם שבתוך התרכיז של הנוזל קירור ישנם גם נוגדי אבנית ולכן אני לא הייתי פוחד להשתמש במי ברז רגילים.

 

בברכה

עמיחי

תמונות של הבובה http://Ami18.pic.co.il :razz:

פורסם
לפי דעתי אלה נושאים שבמקרה שאתה לא יודע עדיף לא להגיב, יש מספר רב של נוזלים שנמהלים ביחס שונה מאשר 50:50 ודווקא לפי הניסיון שלי רובם לא נמהלים ביחס של 50:50, חבל שתתן לו המלצה והיא תגרום נזק למנוע שלו, למרות שפה זה לא יכול לקרות אבל עדיין.

 

114508534 (אני חייב להגיד שזה שם מקורי) אמור להיות רשום לך על האריזה את הרמה של המהילה, תיקרא את מה שרשום מאחורה ואני בטוח שתמצא במהירות, זה לרוב כתוב בצורה ברורה.

 

חוץ מזה יניב אם אני זוכר נכון בשירשור שמוטי פתח אמרו שגם מים מזוקקים אינם טובים במיוחד למנועי אלומינים כי הם יכולים לתקוף את הראש, אני לא זוכר מפאת השעה ולכן אל תתפסו אותי במילה. לפי מה שאני זוכר אמרו שם שהמים הטובים ביותר להשתמש בהם הם מי עיבוי של מזגן. אך מישהו אמר לי פעם שבתוך התרכיז של הנוזל קירור ישנם גם נוגדי אבנית ולכן אני לא הייתי פוחד להשתמש במי ברז רגילים.

 

בברכה

עמיחי

ומחלודה הייתה פוחד!?
DSCF901111111105_resize1.jpg
פורסם

אין צורך להדגיש ולצעוק(בשפת הפורום הדגשה באדום שווה לצעקה).

 

האמת על הפן של החלודה לא חשבתי, ולא נראה לי שהוא פן חשוב כל כך, אולי אני טועה אך איני מתיימר לעשות מעצמי מבין גדול, לא נתנתי את זה כעצה אלא כדוגמה לדבר שאני הייתי עושה בשבילי, לכן אם הייתי יודע לא הייתי ממליץ.

 

ועכשיו לשאלה שלי, האם חלודה היא פן חשוב כל כך במערכת הקירור של המנוע? מעולם לא ראיתי שאמרו משהו על חלודה בפורום ואני פה כבר הרבה. מה חלודה יכולה לגרום במנוע ואיך היא יכולה להיווצר הרי רוב הזמן יש סירקולציה של מים.

 

בכל מקרה לא ידעתי ואני עדיין חושב שאין צורך לפחד מחלודה כל כך, עד שיבוא מישהו חכם ממני בנושא ויסביר לי אחרת.

תמונות של הבובה http://Ami18.pic.co.il :razz:

פורסם

עמי תודה רבה על התגובה



הסתכלתי על האריזה והכל כתוב בגרמנית נראה לי ואני לא ממש מבין

המוכר אמר לי ליטר וחצי נוזל עם 4 וחצי ליטר מיים.

הקטע השאני בטוח שאני לא צריך 6 ליטר נוזל לרדיאטור ורוצה למהול פחות כדי שלא ישארו לי עודפים .

 

דן

מיצ'ובישי לנסר ידנית מנוע 1300 12 שסתומים .

פורסם
לפי דעתי אלה נושאים שבמקרה שאתה לא יודע עדיף לא להגיב, יש מספר רב של נוזלים שנמהלים ביחס שונה מאשר 50:50 ודווקא לפי הניסיון שלי רובם לא נמהלים ביחס של 50:50, חבל שתתן לו המלצה והיא תגרום נזק למנוע שלו, למרות שפה זה לא יכול לקרות אבל עדיין.

 

114508534 (אני חייב להגיד שזה שם מקורי) אמור להיות רשום לך על האריזה את הרמה של המהילה, תיקרא את מה שרשום מאחורה ואני בטוח שתמצא במהירות, זה לרוב כתוב בצורה ברורה.

 

חוץ מזה יניב אם אני זוכר נכון בשירשור שמוטי פתח אמרו שגם מים מזוקקים אינם טובים במיוחד למנועי אלומינים כי הם יכולים לתקוף את הראש, אני לא זוכר מפאת השעה ולכן אל תתפסו אותי במילה. לפי מה שאני זוכר אמרו שם שהמים הטובים ביותר להשתמש בהם הם מי עיבוי של מזגן. אך מישהו אמר לי פעם שבתוך התרכיז של הנוזל קירור ישנם גם נוגדי אבנית ולכן אני לא הייתי פוחד להשתמש במי ברז רגילים.

 

בברכה

עמיחי

עמיחי היקר,

מהניסיון שליעם מספר נוזלי קירור (יש לי נזילה לכן אני קונה כמעט כל שבוע) כמעט תמיד היחס המומלץ הוא 50:50 ולכן כתבתי זאת. ללא כוונה להטעות חס וחלילה.

בנוגע למים מזוקקים זה נכון שמי מזגן הם הכי טובים אך לא תמיד יש אפשרות לאגור אותם ולכן האפשרות השנייה במיוחד למנועי אלומיניום היא מים מזוקקים. מי ברז יגרמו לקורוזיה בראש המנוע ובבלוק במידה והוא עשוי אלומיניום גם כן. ואז מה התוצאה?

יניב

[SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE]

פורסם

חברים, אתם עושים פה סלט שלם.

 

ראשית, 114508534 (אפשר לקרוא לך 1 בקיצור?), הוראות השימוש חייבים להיות כתובים על האריזה. אם לא, תחזיר אותם ותיקח משהו אחר. קיימות מספיק חברות ותיקות ורציניות בשוק ואתה לא חייב להדבק דווקא לשם הגרמני הזה. חבל, שתמהל את זה ביחס, שאינו מתאים.

 

שנית, יניב, אלומיניום לא יחליד, מהסיבה הפשוטה שאלומיניום איו מחליד! התרכובת שהוא יוצר עם החמצן (אלומינה) היא "דביקה" ומצפה אותו מייד. ראית פעם סיר אלומיניום, כמו זה שעושים בו דגים מרוקאים, למשל, שהחליד? לא ראית, וגם לא תראה.

 

עמי, חלודה היא דבר רע מאוד. זה בגלל שחלודה, כלומר התרכובת שנוצרת מברזל וחמצן, בניגוד לזו מהאלומיניום, אינה דביקה והיא מתפוררת. לכן נמנעים מלהשתמש במים ברז במערכת הקירור. מי ברז מכילים מינרלים,שהם למעשה "נהגי המוניות", שמסיעים את יוני החמצן אל יוני הברזל ומאפשרים את היווצרות התרכובת. לכן משתמשים במים מזוקקים. לנוזל הקירור תפקיד נוסף והוא הורדת טמפ' קפיאה והעלאת טמפ' הרתיחה, מה שמאד קריטי במדינות קרות. בארץ זה פחות משנה.

 

בתכל'ס, כבר טחנו את הנושא הזה. תעשו חיפוש ותשכילו.

פורסם
עמיחי היקר,

מהניסיון שליעם מספר נוזלי קירור (יש לי נזילה לכן אני קונה כמעט כל שבוע) כמעט תמיד היחס המומלץ הוא 50:50 ולכן כתבתי זאת. ללא כוונה להטעות חס וחלילה.

בנוגע למים מזוקקים זה נכון שמי מזגן הם הכי טובים אך לא תמיד יש אפשרות לאגור אותם ולכן האפשרות השנייה במיוחד למנועי אלומיניום היא מים מזוקקים. מי ברז יגרמו לקורוזיה בראש המנוע ובבלוק במידה והוא עשוי אלומיניום גם כן. ואז מה התוצאה?

יניב

יניב יכול להיות שאתה כל שבוע קונה את אותו הנוזל ולכן יחס המהילה שלו זהה? הניסיון שלי מראה שיש הרבה נוזלים עם יחסי מהילה שונים ולכן אתה לא יכול לקבוע שכל אחד צריך 50:50.

ואם יש לך נזילה כדאי שתתקן אותה, חבל שיום אחד תשכח למלא מים וילך מנוע, אלה מסוג הדברים שלא דוחים ומטפלים במקום כי הנזק שמצטבר מהם הוא גדול בהרבה.

 

שנית, יניב, אלומיניום לא יחליד, מהסיבה הפשוטה שאלומיניום איו מחליד! התרכובת שהוא יוצר עם החמצן (אלומינה) היא "דביקה" ומצפה אותו מייד. ראית פעם סיר אלומיניום, כמו זה שעושים בו דגים מרוקאים, למשל, שהחליד? לא ראית, וגם לא תראה.

.

לזה התכוונתי שאמרתי שאני לא כל כך מפחד מחלודה, יהיה קשה לה להיווצר במערכת.

 

עמי, חלודה היא דבר רע מאוד. זה בגלל שחלודה, כלומר התרכובת שנוצרת מברזל וחמצן, בניגוד לזו מהאלומיניום, אינה דביקה והיא מתפוררת. לכן נמנעים מלהשתמש במים ברז במערכת הקירור. מי ברז מכילים מינרלים,שהם למעשה "נהגי המוניות", שמסיעים את יוני החמצן אל יוני הברזל ומאפשרים את היווצרות התרכובת. לכן משתמשים במים מזוקקים. לנוזל הקירור תפקיד נוסף והוא הורדת טמפ' קפיאה והעלאת טמפ' הרתיחה, מה שמאד קריטי במדינות קרות. בארץ זה פחות משנה.

 

ותשכילו.

איך יכולה להיווצר חלודה במערכת? יש מגע של הנוזל עם ברזל רגיל? או שהנוזל נוגע רק באלומיניום ובצנרת הפלסטיק?

 

ותשכילו.

דן תודה על ההסבר המפורט, השכלתי.

תמונות של הבובה http://Ami18.pic.co.il :razz:

פורסם
יניב יכול להיות שאתה כל שבוע קונה את אותו הנוזל ולכן יחס המהילה שלו זהה? הניסיון שלי מראה שיש הרבה נוזלים עם יחסי מהילה שונים ולכן אתה לא יכול לקבוע שכל אחד צריך 50:50.

ואם יש לך נזילה כדאי שתתקן אותה, חבל שיום אחד תשכח למלא מים וילך מנוע, אלה מסוג הדברים שלא דוחים ומטפלים במקום כי הנזק שמצטבר מהם הוא גדול בהרבה.

 

 

לזה התכוונתי שאמרתי שאני לא כל כך מפחד מחלודה, יהיה קשה לה להיווצר במערכת.

 

איך יכולה להיווצר חלודה במערכת? יש מגע של הנוזל עם ברזל רגיל? או שהנוזל נוגע רק באלומיניום ובצנרת הפלסטיק?

 

 

דן תודה על ההסבר המפורט, השכלתי.

המנוע עצמו אינו עשוי מאלומיניום. אלומיניום לא יעמוד בטמפרטורות ולחצים, כמו אלה שמופעלים על מנוע פלדה לאורך זמן. ראש מנוע יכול להיות מאלומיניום, אבל לא תמצא מנוע שלם כזה. בנוסף, יתכן שהרדיאטור הוא רדיאטור פלדה ולא אלומיניום. אתה יכול לסמוך על חוקי הכימיה - אם יהיה ברזל איפשהו במערכת והמים שתשים יהיו מי ברז - תוך זמן די קצר תהיה לך חלודה.

פורסם
אין צורך להדגיש ולצעוק(בשפת הפורום הדגשה באדום שווה לצעקה).

 

האמת על הפן של החלודה לא חשבתי, ולא נראה לי שהוא פן חשוב כל כך, אולי אני טועה אך איני מתיימר לעשות מעצמי מבין גדול, לא נתנתי את זה כעצה אלא כדוגמה לדבר שאני הייתי עושה בשבילי, לכן אם הייתי יודע לא הייתי ממליץ.

 

ועכשיו לשאלה שלי, האם חלודה היא פן חשוב כל כך במערכת הקירור של המנוע? מעולם לא ראיתי שאמרו משהו על חלודה בפורום ואני פה כבר הרבה. מה חלודה יכולה לגרום במנוע ואיך היא יכולה להיווצר הרי רוב הזמן יש סירקולציה של מים.

 

בכל מקרה לא ידעתי ואני עדיין חושב שאין צורך לפחד מחלודה כל כך, עד שיבוא מישהו חכם ממני בנושא ויסביר לי אחרת.

לא צעקתי... פעם הבאה אני ידגיש בוורוד:wink:

במכונית של אבא שלי כל הרדיאטור מלא חלודה... ואני בטוח שלא רק מהרדיאטור

זה עושה לי רע לראות את זה...(מיצובישי לאנסר ישנה... אבל בכל זאת...)

אז עדיף שבכלל מים מהברז לא יתקרבו לשום אוטו.... אלומינום או לא אלומיניום... פשוט לא לשים מים מהברז:-)

DSCF901111111105_resize1.jpg
×
×
  • תוכן חדש...